John van 't Schip de nieuwe trainer 30-10-2023

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Yopii

Re: John van 't Schip de nieuwe trainer 30-10-2023

Bericht door Yopii » wo jul 03, 2024 9:54 am

Dat was een pittige taak, want het is niet makkelijk als je met spelers moet werken waarvan sommigen al weten dat ze volgend jaar geen deel meer uit zullen maken van Ajax.
Hoezo wisten ze dat niet? Wie had dat bepaald? :confused.gif:

De Dominee

Bericht door De Dominee » wo jul 03, 2024 10:27 am

Hoezo wist wie wat niet...? Valkanis geeft toch juist aan dat veel spelers al wel wisten dat ze weg moesten na de zomer? :confused.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 03, 2024 10:42 am

Dat het een hele moeilijke situatie was waarin ze gestart zijn zal niemand betwisten.

Neemt niet weg dat ze er ook met die gedachte erbij niet erg veel van hebben gebakken. Ze hangen hun prestatie nu nogal op aan het stijgen van plek 18 naar 5 maar dat is natuurlijk wat gekleurd. Die 18e plek, hoe dramatisch ook, was wel met een achterstand in gespeelde wedstrijden. En Nederland heeft nu eenmaal te weinig sterke clubs om Ajax dan zelfs onder deze omstandigheden voor te blijven.

Die spelers die er slecht opstonden hadden onder Van 't Schip en Valkanis een nieuwe start kunnen maken. Daar hadden zij ze van moeten overtuigen. In plaats daarvan sprak Van 't Schip ook meer dan eens openlijk over gebrek aan kwaliteit in de groep. Iets wat Valkanis in dit interview nog een keer doet want hij had die Griek van Norwich nog wel willen hebben.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » wo jul 03, 2024 2:07 pm

De Dominee schreef:
wo jul 03, 2024 10:27 am
Hoezo wist wie wat niet...? Valkanis geeft toch juist aan dat veel spelers al wel wisten dat ze weg moesten na de zomer? :confused.gif:
Dat bedoelde ik, sorry.

Wiens verantwoordelijkheid was dat, aangezien we tot 1 maart geen TD hadden? En wie was zo slim geweest om het die spelers te vertellen? :confused.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 04, 2024 9:26 am

Ik weet niet of dat echt officieel aan hun is medegedeeld of dat het meer een gevoel was dat bestond op basis van de chaos en berichtgeving die passeerde. De verhalen over het slecht opvangen en begeleiden van nieuwe spelers zijn talrijk.

Maar als trainers heb je daar ook wel voor een deel invloed op. Je komt nieuw binnen en gaat dan neem ik aan met alle spelers in gesprek om aan te geven dat ze met een schone lei beginnen en dat ze een kans krijgen om te laten zien wat ze waard zijn. Daar heb je als speler zelf ook alle belang bij want dat maakt dat je eerder in beeld komt bij een eventuele nieuwe club.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma nov 11, 2024 5:02 pm

Ajax en John van ‘t Schip beëindigen overeenkomst

Ajax en John van ’t Schip beëindigen in goed en gezamenlijk overleg de arbeidsovereenkomst. Van ’t Schip kwam op 30 oktober 2023 als interim-hoofdtrainer naar Ajax en tekende een contract tot en met 30 juni 2025. De trainer en de club kwamen destijds overeen dat hij in elk geval dat lopende voetbalseizoen als trainer zou afmaken en met ingang van 1 juli 2024 een functie in het technisch management zou gaan vervullen.

Technisch directeur Alex Kroes: “Dat John vorig seizoen onder hele moeilijke omstandigheden als trainer is ingestapt, heeft ons enorm geholpen. Daar zijn we hem dan ook ontzettend dankbaar voor. Helaas is hetgeen hij dit seizoen voor Ajax zou gaan doen niet geworden wat we er beiden van verwacht hadden. Dat hebben we eerlijk naar elkaar uitgesproken en leek het ons beter om de samenwerking te stoppen. We gaan op een goede manier uit elkaar. John is en blijft een ras-Ajacied die altijd welkom is bij de club. Ik wens hem veel succes in de toekomst.”

John van ’t Schip: “Dat het dit seizoen niet is geworden wat we destijds voor ogen hadden is jammer. Het ging vorig seizoen in beginsel om mijn rol als hoofdtrainer. Dat waren intensieve maanden, zowel sportief als privé, waarin we de doelstelling om Europees voetbal veilig te stellen met een vijfde plaats hebben behaald. Ik wil Ajax bedanken en ik zal de fantastische steun van de supporters nooit vergeten. Eens een Ajacied, altijd een Ajacied.”
Ajax
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 11, 2024 5:06 pm

Dat lijkt me een heel wijs besluit. Het had er wel erg veel van weg dat er een functie gezocht moest worden die er eigenlijk niet was. Dit bericht is daar een bevestiging van.

Ik denk ook dat hij totaal niet past in de nieuwe wereld die nu binnen Ajax actief is. Dan is het voor niemand een goed plan om door te gaan.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » ma nov 11, 2024 5:09 pm

Dit zag je aankomen. Hadden ze niet aan moeten beginnen.

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 11, 2024 5:42 pm

Heel goed. Die man kan niks toegevoegd hebben. Dit soort zoutzakken moet je allemaal opzeggen.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie