Zoals ik het lees is Ratcliffe met hangende pootjes naar EtH gekomen. Dan lijkt het me dat EtH een sterke positie heeft.
Manchester United, met of zonder Erik ten Hag
Moderator: mods
-
Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Zo overdreven, hoezo hangende pootjes?
De baas besluit de trainer (voorlopig?) te laten zitten, hoezo heeft die trainer dan een sterke positie?
https://www.manchestereveningnews.co.uk ... n-29102331
Wilcox is nu de baas. Het zou me verbazen als hij instemt met het aantrekken van Ten Hags vriendjes van vroeger.

De baas besluit de trainer (voorlopig?) te laten zitten, hoezo heeft die trainer dan een sterke positie?
https://www.manchestereveningnews.co.uk ... n-29102331
Wilcox is nu de baas. Het zou me verbazen als hij instemt met het aantrekken van Ten Hags vriendjes van vroeger.
-
Duke schreef: ↑do jun 13, 2024 7:43 amwww.ad.nlPas op vakantieadres kreeg Erik ten Hag verlossend telefoontje van Manchester United: clubleiding keert met hangende pootjes bij hem terug
Met het aanblijven van Erik ten Hag staat de clubleiding van Manchester United pijnlijk voor schut, schrijft Sjoerd Mossou in een achtergrondverhaal. Nadat de coach wekenlang niets hoorde en ManUnited zelfs een andere kandidaat polste, keerde de club met hangende pootjes terug bij Ten Hag. De manager boekte daarmee een glorieuze overwinning in de gênante machtsstrijd.
Sjoerd Mossou 12-06-24, 06:30 Laatste update: 12-06-24, 17:53
Dik twee weken lang bleef het wonderlijk stil op de telefoon van Erik ten Hag. De manager van Manchester United vierde na een zwaar seizoen eindelijk vakantie, eerst in Twente en vervolgens op Ibiza. Vrijwel niets hoorde de 54-jarige coach uit Haaksbergen vanuit de clubleiding vanuit Ineos, het concern van eigenaar Sir Jim Ratcliffe. De mensen met wie hij maandenlang zeer nauw optrok, en die intern voortdurend het vertrouwen in hem uitspraken, bleven plots dagen- en zelfs wekenlang muisstil. Geen concrete updates, geen glasheldere blijk van steun: niets.
Meteen na de gewonnen FA Cup-finale tegen Manchester City, op zaterdag 25 mei op Wembley, werd al duidelijk dat de United-top de tijd wilde nemen. Een grondige seizoensevaluatie zou volgen in de week erna, waarin niet alleen Ten Hags positie zou worden gewogen, maar het hele voetbalbedrijf op Old Trafford. Ergens begin juni zou het ei eindelijk worden gelegd.
De Nederlander zelf vloog kort na de finale alvast terug naar Nederland. Kalm en met vertrouwen: Ten Hag wist dat er veel steun voor hem was op de werkvloer én bij de achterban, daarbij gesterkt door de gewonnen hoofdprijs op Wembley, aan het eind van een zwaar teleurstellend seizoen.
Rondom de finale was de boodschap van de manager glashelder: het is graag of niet. Vol bravoure koos Ten Hag de vlucht naar voren in de media. ,,Als ze me niet meer willen, ga ik ergens anders heen om prijzen te winnen’’, zei Ten Hag kort na de FA Cup-winst, voor zijn doen zeer uitgesproken. ,,Want dat is wat ik doe.’’
Maar die ene week werd bijna tweeënhalve week. Helder werd stilaan dat Ratcliffe & co op meerdere gedachten hinkten, waarbij volop verdeeldheid leefde over de te volgen koers. Ratcliffe stuurde volgens ingewijden vooral aan op een nieuwe man, diens rechterhand Sir Dave Brailsford voelde juist meer voor een langer verblijf van Ten Hag, al was het maar om de rust en continuïteit te bewaren.
Wat de besluitvorming nog complexer maakte: de beoogde nieuwe dagelijkse clubleiding is nog altijd niet aan boord. Sinds Ratcliffe op kerstavond mede eigenaar werd, zit United al maanden in een vacuüm. De nieuwe sportdirecteur Dan Ashworth en CEO Omar Berrada mogen op zijn vroegst pas over een aantal weken beginnen. Formeel mogen zij zich nog nergens mee bemoeien op Old Trafford, laat staan belangrijke beslissingen nemen over de positie van de manager.
Wat volgde was een poging tot radiostilte en bezinning, maar bovenal oogde United wederom volstrekt stuurloos en visieloos. Al snel werd duidelijk dat Ineos met verschillende andere kandidaten sprak, curieus genoeg managers met steeds een volstrekt ander profiel. Kieran McKenna was even een optie na twee promoties op rij met Ipswich Town, maar de 38-jarige manager verlengde daar al snel zijn contract..
Thomas Tuchel gepolst
Zelfs Thomas Tuchel werd afgelopen week gepolst, de Duitser die qua persoonlijkheid compleet haaks staat op de plannen die Ratcliffe steeds schetste bij United: de club moest voortaan in een heldere en super professionele structuur gaan werken. De manager moest binnen die organisatie een verbindende teamplayer zijn: zo ongeveer het laatste waar je aan denkt bij Tuchel.
Nadat ook de gesprekken met de Duitser strandden, keerde United alsnog terug bij het oorspronkelijke plan van eerder dit seizoen, na twee weken getwijfel en gedraai. Tóch doorgaan met Ten Hag, de Nederlander die qua profiel haast perfect in de Ineos-filosofie zou moeten passen. Begin deze week ging daarom alsnog de telefoon op Ibiza. Zou de Tukker misschien alsnog willen nadenken over een langer verblijf, desnoods gestimuleerd door een contractverlenging?
Het betekende een glorieuze overwinning voor Ten Hag, als slotstuk van een gênante machtsstrijd. Het Ineos-concern dat United eindelijk grondig wilde gaan professionaliseren, maakte van zijn eerste seizoensevaluatie één grote amateuristische bende, en moest uiteindelijk met hangende pootjes terug naar de zittende manager.
Een enorm gezichtsverlies voor met name Ratcliffe, die miljardair die zo ferm aankondigde de gevallen grootmacht overeind te gaan trekken met ‘visie, structuur, geduld en beleid’.
Zeggenschap
Het betekent dat Ten Hag nu in alle opzichten aan de knoppen zit. De manager heeft volop eisen te stellen richting zijn bazen, of dat nu om zijn eigen zeggenschap gaat, over zijn contract, over de invulling van de selectie of over harde ingrepen binnen de organisatie. Ineos heeft geen andere keus dan zich te schikken naar Ten Hag en hem stevige rugdekking te geven, óók komend seizoen.
Die steun zal hard nodig zijn. De selectie van United ligt kwalitatief nog altijd ver achter bij de concurrentie, terwijl de meeste spelers langdurig en voor hoge salarissen vastliggen. Ook voor Ten Hag zal het complexe traject bij United ongetwijfeld een zware beproeving blijven: er is nog weinig reden om aan te nemen dat zijn ploeg komend seizoen wél een plek in de top van de Premier League weet te veroveren.
Daar staat tegenover dat Ten Hag óók spelers heeft waar toekomst in zit. De doorbraak van Kobbie Mainoo en Alejandro Garnacho mag op het conto van de Nederlander worden geschreven, spelers die met Lisandro Martínez, Bruno Fernandes en Rasmus Højlund het geraamte zouden moeten vormen voor een nieuw United.
Na één prima jaar en een seizoen vol moeilijkheden, krijgt Ten Hag de kans verder te bouwen aan het meerjarenproject dat hij steeds voor ogen had. Wat de laatste weken niettemin pijnlijk duidelijk werd: ook onder het bewind van Ineos is Manchester United nog altijd een stuurloze olietanker. De revolutie op Old Trafford is nog lang niet voltooid, sterker nog: hij moet nog altijd beginnen.
Mossou is fan, of het is een deal: info in ruil voor positieve publiciteit.
Lijkt wel een stuk van de T, dit verhaal.
Lijkt wel een stuk van de T, dit verhaal.
Dit zie ik niet zo: je kunt net zo goed stellen dat ze hem gedogen omdat ze niet beter hebben kunnen vinden.Het betekent dat Ten Hag nu in alle opzichten aan de knoppen zit. De manager heeft volop eisen te stellen richting zijn bazen, of dat nu om zijn eigen zeggenschap gaat, over zijn contract, over de invulling van de selectie of over harde ingrepen binnen de organisatie. Ineos heeft geen andere keus dan zich te schikken naar Ten Hag en hem stevige rugdekking te geven, óók komend seizoen.
- Liberty
- Contacteer:
Klopt. Maar dat geeft hem toch ook wel macht. Ze kunnen geen betere trainer vinden. Of te wel, de opties van Man Utd zijn heel beperkt.
Uiteraard moet hij zich wel realiseren dat zijn aankoopbeleid prut was. Jongens als De Ligt en De Jong halen klinkt heel leuk maar zal een investering van minstens 150 miljoen betekenen. En dus moeten ze er alletwee direct staan voor dat geld. En met alleen die spelers is hij er nog niet.
Ten Hag moet het transferbeleid lekker aan een ander overlaten. Met Overmars ging dat ook prima tenslotte.
Uiteraard moet hij zich wel realiseren dat zijn aankoopbeleid prut was. Jongens als De Ligt en De Jong halen klinkt heel leuk maar zal een investering van minstens 150 miljoen betekenen. En dus moeten ze er alletwee direct staan voor dat geld. En met alleen die spelers is hij er nog niet.
Ten Hag moet het transferbeleid lekker aan een ander overlaten. Met Overmars ging dat ook prima tenslotte.
Tijd voor iets nieuws.
-
Lijkt me niet dat die Ratcliff met hangende pootjes naar ETH is gegaan. Misschien zijn de opties voor Utd wel beperkt, maar ik denk dat ETH nu wel garanties heeft moeten geven om serieus mee te doen om de titel en ten minste CL te halen.
ETH heeft het slim gespeeld, maar Utd is niet afhankelijk van ETH. Weer een zomer subtoppers halen en dan is het geduld heel snel op denk ik.
ETH heeft het slim gespeeld, maar Utd is niet afhankelijk van ETH. Weer een zomer subtoppers halen en dan is het geduld heel snel op denk ik.
Whitey on the moon.
-
De Ligt en Frenkie zijn absolute toppers voor Man U en onbetwist bassispeler lijkt me.
- Liberty
- Contacteer:
Zeker. En op papier ziet het er heel goed uit. Een defensief centrum met De Ligt en Martinez en Frenkie de Jong ervoor klinkt prachtig en doet je denken aan Ajax. Maar daar zit ook het gevaar. Het moet wel gaan werken. Anders is Ten Hag heel snel gezien.
Tijd voor iets nieuws.
Ik geloof er inderdaad niets van dat zijn positie nu enorm sterk is. Hij mag feitelijk blijven zitten uit armoede, ze kunnen op dit moment geen betere trainer vinden. Als het aan het begin van het seizoen niet gelijk goed gaat begint het gezeur weer opnieuw en is er gewoon bar weinig krediet.
Maar de voetbalwereld zit vol opportunisme. Als hij een goede start heeft met een paar geslaagde aankopen heeft niemand het meer over het afgelopen seizoen.
Maar de voetbalwereld zit vol opportunisme. Als hij een goede start heeft met een paar geslaagde aankopen heeft niemand het meer over het afgelopen seizoen.
Nil volentibus arduum
-
Kijk naar Man City, die kunnen 2 elftallen opstellen van gelijke kwaliteit. ETH had te maken met blessures, dat had Pep ook, maar die heeft veel meer diepte in z'n selectie. Daarom haakte Arsenal ook af op een gegeven moment.
Komend seizoen zou zomaar een kans kunnen worden. Chelsea is nog steeds chaos, Liverpool zonder Klopp, Pep in z'n laatste jaar, Arsenal redelijk uitgeknepen onder Arteta.
Maar dan moet Utd op veel vlakken goed inkopen, maar ja.. geen CL.. en zo'n De Ligt is ook vaak geblesseerd, dus stel dat hij die haalt en hij valt weg.. zit je weer met Evans van 60 jaar oud opgescheept. Nee zo beschouwd mag ie blij zijn als ie in de Top 3 eindigt.
Whitey on the moon.
Blessures zijn niet alleen maar pech. Het fit houden van je selectie is onderdeel van het totaalpakket dat je als technische staf moet beheersen. Al kun je natuurlijk echt wel een keer bovengemiddeld pech hebben. Ik ken hun situatie van afgelopen seizoen niet goed.
Maar goede begeleiding op trainingen. Inzicht in de belastbaarheid van spelers en daar ook naar handelen heb je invloed op. En ook op het goed neerzetten van je elftal. Als de linies te ver uit elkaar spelen moeten spelers vaker een gat dichtlopen. Dit soort vaak intensieve meters zijn een risico.
Maar goede begeleiding op trainingen. Inzicht in de belastbaarheid van spelers en daar ook naar handelen heb je invloed op. En ook op het goed neerzetten van je elftal. Als de linies te ver uit elkaar spelen moeten spelers vaker een gat dichtlopen. Dit soort vaak intensieve meters zijn een risico.
Nil volentibus arduum
Dat zeker.Blessures zijn niet alleen maar pech. Het fit houden van je selectie is onderdeel van het totaalpakket dat je als technische staf moet beheersen.
Bovendien kun je ook daarop selecteren. Martinez bijvoorbeeld is door zijn speelstijl kwetsbaar.
Ja, het zit ook in dat soort dingen.
Stel dat Ten Hag nog een keer een flinke zak geld naar Amsterdam komt brengen omdat hij Brobbey wil overnemen. Dan moet hij niet gek opkijken wanneer in de loop van het seizoen blijkt dat Brobbey niet elke wedstrijd beschikbaar is.
Stel dat Ten Hag nog een keer een flinke zak geld naar Amsterdam komt brengen omdat hij Brobbey wil overnemen. Dan moet hij niet gek opkijken wanneer in de loop van het seizoen blijkt dat Brobbey niet elke wedstrijd beschikbaar is.
Nil volentibus arduum
Precies, en dan jammeren dat hij Brobbey moet missen. 

https://www.nu.nl/voetbal/6317536/unite ... e-top.html
Ik ben zeer benieuwd of de supporters van MU het eens zijn met dit scenario.
En ja hoor, Ten Hag wil weer een oud-Ajacied: Alvarez ditmaal (bron: Fabrizio Romano).
Ik ben zeer benieuwd of de supporters van MU het eens zijn met dit scenario.
En ja hoor, Ten Hag wil weer een oud-Ajacied: Alvarez ditmaal (bron: Fabrizio Romano).
Realistische kijk. Situatie is te vergelijken met Ajax op dit moment. Al dit Manchester al een jaar of 10 in de penarie
Supporters kunnen daar best mee omgaan al zal er absoluut sprake zijn van ongeduld. Zolang er maar wel progressie te zien is. Als je twee seizoenen rond plek 6 blijft hangen zonder uitzicht op de top 3 hou je het niet droog. Maar kwalificeert United zich komend seizoen met beter voetbal voor de CL dan zullen mensen het wel accepteren. De lat ligt in Engeland nu eenmaal enorm hoog. Speel je er maar eens tussen in de titelstrijd.
Nil volentibus arduum
René Hake en Ruud van Nistelrooij zijn in beeld als nieuwe assistenten voor ETH.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Hij maakt het zichzelf niet makkelijker. Van Nistelrooy kan ik goed begrijpen maar Hake, serieus?
Ik denk dat Hake een betere trainer is dan Van Nistelrooij. Als je tenminste even verder kijkt dan de naam en de buitenkant.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Jinne
- Site Admin
Erbij wordt de staf wel groot. Je zou denken dat Vd Gaag of McLaren dan minimaal moeten vertrekken.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Met het verschil dat er bij United met een budget kan worden gewerkt wat niet opraakt. Los van de sportieve prestaties.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
O zeker, Hake lijkt en is volgens mij een meer dan prima trainer. Alleen kijkt men in Engeland ook meer naar de buitenkant heb ik het idee.Duke schreef:Ik denk dat Hake een betere trainer is dan Van Nistelrooij. Als je tenminste even verder kijkt dan de naam en de buitenkant.
Klopt. Maar ze zijn inmiddels kampioen in verkeerde keuzes maken. Er is genoeg geld maar de echte toppers komen op dit moment niet naar United en heeft de jeugd tijd nodig. Daar tegenover zijn de verwachtingen sky high en wordt niet minderMr. Ajax schreef:Met het verschil dat er bij United met een budget kan worden gewerkt wat niet opraakt. Los van de sportieve prestaties.