Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma jun 10, 2024 3:54 pm

Dat klopt tot op zekere hoogte. Het was geen doel voor hem. Maar ik had desondanks de indruk dat het allemaal wel wat tegenviel dat hij niet mee kon bergop. Toen dat eenmaal was gebleken heeft hij inderdaad ook niet meer aangedrongen.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jun 11, 2024 8:08 pm

Is Carlos Rodriguez nog een dark horse voor de overwinning?

zeux

Bericht door zeux » di jun 11, 2024 8:23 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Is Carlos Rodriguez nog een dark horse voor de overwinning?
Goed punt! Tips voor een poultje waar ik in speel zijn welkom. AfbeeldingAfbeelding
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus

Bericht door columbus » di jun 11, 2024 8:43 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Is Carlos Rodriguez nog een dark horse voor de overwinning?
Voor winst van de Tour zou ik hem niet opschrijven. Maar voor een bollentrui en misschien een etappe kan je hem we opschrijven denk ik. Ligt er ook een beetje aan wat ze bij Ineos van plan zijn

Sandro

Bericht door Sandro » di jun 11, 2024 8:52 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di jun 11, 2024 8:08 pm
Is Carlos Rodriguez nog een dark horse voor de overwinning?
Nee. Punt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

DelToro

Bericht door DelToro » di jun 11, 2024 11:21 pm

Ik zie Rodriguez wel ‘t podium halen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jun 12, 2024 8:42 am

Ja, ik ook. Hij is één van de renners achter Pogacar en Vingegaard die top vijf kan rijden. Is vorig jaar al vijfde geworden. En er zijn een hoop onzekerheden. Gaat Vingegaard wel starten en hoe goed is hij? Kan ook dat hij probeert en uitstapt. Hoe goed zijn Roglic en Evenepoel nu eigenlijk? Ook daar vraagtekens. Dus podium is geen gekke gedachte.

Winnen is een ander verhaal zolang Pogi doet wat hij het hele jaar al doet. De enige die hem dan kan bedreigen lijkt Vingegaard in topvorm.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » vr jun 14, 2024 10:06 am

Gezien de prestaties van Yates en Almeida in Zwitserland is het al helemaal geen vraag meer waar het geel naartoe zal gaan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 14, 2024 4:01 pm

Er is daar wel gebrek aan echt serieuze concurrentie. Maar ze zijn wel dik in orde ja.
Nil volentibus arduum

Nicolai

Bericht door Nicolai » vr jun 14, 2024 6:45 pm

Marillion schreef:
vr jun 14, 2024 4:01 pm
Er is daar wel gebrek aan echt serieuze concurrentie. Maar ze zijn wel dik in orde ja.
Gezien de cijfers die ze halen in Zwitserland is het niveau ook wel hoger dan in de Dauphine.

Sandro

Bericht door Sandro » vr jun 14, 2024 6:58 pm

Ja toch wel gewoon indrukwekkend. En dat zijn dan knechten straks.

columbus

Bericht door columbus » vr jun 14, 2024 8:11 pm

UAE heeft een gruwelijk goede ploeg. Ook de talenten zijn daar van een zeer hoog niveau. Maar wanneer bij Visma iedereen fit is komt het een heel eind, zijn meer complementair aan elkaar denk ik.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jun 17, 2024 10:35 pm

Treurig verhaal dit:
Voormalig Tour-winnaar Wiggins failliet verklaard: 'Hij is alles kwijtgeraakt'

Voormalig Tour-winnaar Bradley Wiggins is vorige week failliet verklaard. Volgens zijn advocaat Alan Sellers is de oud-topwielrenner dakloos en slaapt hij bij familie en vrienden.Eind vorig jaar bleek Wiggins nog geen euro van de 1,15 miljoen euro schuld bij zijn bedrijf Wiggins Rights Limited te hebben terugbetaald. Nu blijkt hij ruim een week geleden failliet te zijn verklaard door een rechtbank in Lancaster.

"Het is een puinhoop", zegt Wiggins' advocaat Sellers tegen de Engelse tabloid The Daily Mail. "Hij is alles, maar dan ook alles kwijt. Zijn huis, zijn andere woning op Mallorca, zijn spaargeld en zijn investeringen." "Hij heeft geen stuiver meer", vervolgt Sellers. "Het is heel triest. Ik weet niet waar hij afgelopen nacht heeft geslapen en ik weet ook niet waar hij vannacht of morgen zal slapen. Hij heeft geen vast woonadres."

Wiggins werd in 2012 de eerste Britse winnaar van de Tour de France ooit. In datzelfde jaar veroverde hij in Londen de olympische titel bij het tijdrijden. Twee jaar daarna kroonde hij zich ook tot wereldkampioen tijdrijden. Eind 2016 zette Wiggins een punt achter zijn loopbaan. Hij verscheen de afgelopen jaren als wieleranalyticus veelvuldig op televisie. Hij deed voor Eurosport onder meer vanaf de motor verslag van grote wielerwedstrijden.

Bron: nusport.nl
Hij is altijd al een bijzondere geweest. Afwisseling van extreme focus op een doel en zich dan weer compleet laten gaan. Het is duidelijk niet gelukt om na zijn loopbaan iets van regelmaat te vinden. Zou mooi zijn als de wielerwereld hem opvangt. Voor zo'n charismatisch figuur moet toch ergens een rol bestaan.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jun 20, 2024 12:24 pm

Vingegaard en Van Aert zijn onderdeel van de Visma-LaB formatie voor de Tour. Zou erg leuk zijn als hij in de buurt van zijn topniveau komt. Dan krijgen we misschien toch een mooie strijd met Pogacar.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jun 20, 2024 6:59 pm

En opvallend nieuws bij de vrouwen. Na 3 jaar afwezigheid keert Anna van der Breggen terug in het peloton. Dat is dan waarschijnlijk gelijk (een deel van) de verklaring voor het toch wel opvallende gegeven dat ze er met Demi Vollering niet uitkwamen over contractverlenging denk ik?
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » do jun 20, 2024 7:33 pm

Marillion schreef:
do jun 20, 2024 12:24 pm
Vingegaard en Van Aert zijn onderdeel van de Visma-LaB formatie voor de Tour. Zou erg leuk zijn als hij in de buurt van zijn topniveau komt. Dan krijgen we misschien toch een mooie strijd met Pogacar.
Wow, ja, wat moet ik hier nu weer van denken voor mijn poultje! :confused.gif: :ajaxsmiley.gif:

(15 renners kiezen met een totale waarde van 50 punten (toprenners zijn 5 punten) waarmee je de hele Tour + eindklassementen speelt)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » do jun 20, 2024 8:39 pm

zeux schreef:
do jun 20, 2024 7:33 pm
Marillion schreef:
Wow, ja, wat moet ik hier nu weer van denken voor mijn poultje! :confused.gif: :ajaxsmiley.gif:

(15 renners kiezen met een totale waarde van 50 punten (toprenners zijn 5 punten) waarmee je de hele Tour + eindklassementen speelt)
Geen idee. Denk dat het idee van het poultje is dat jij het invult :neutral.gif:

zeux

Bericht door zeux » do jun 20, 2024 8:58 pm

Sandro schreef:
do jun 20, 2024 8:39 pm
zeux schreef:
do jun 20, 2024 7:33 pm
Marillion schreef:

Geen idee. Denk dat het idee van het poultje is dat jij het invult :neutral.gif:
Zeker! En ga ik doen, maar Vingegaard compliceert het (verder). :biggrin.gif:

columbus

Bericht door columbus » do jun 20, 2024 11:11 pm

Gewoon meenemen in de poule. Hoe hij er voor staat weet niemand maar top 5 zit er wel in. Scoort de punten wel

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 28, 2024 11:05 pm

Het is morgen dik boven de 30 graden bij de Tour start met gelijk een lastige rit. Ben benieuwd wat dat gaat geven. Kan zomaar zijn dat er favorieten zijn die daar moeite mee hebben.

Verder ben ik vooral benieuwd of Pogacar gelijk gaat testen hoe het met Vingegaard is. De eerste dagen ritten t/m de Galibier geven daar echt wel mogelijkheden voor. Gaat 'ie gelijk vol in de aanval of toch even de kat uit de boom kijken?
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jun 29, 2024 1:12 pm

Cavendish gelijk al flink in de problemen. Gelost op de eerste klim en met een flink deel van zijn ploeg om hem heen nu op achterstand. Last van de hitte denk ik?

Gaat zo nog een hele klus worden om op tijd binnen te komen als ze vooraan de gashendel opendraaien.
Nil volentibus arduum

columbus

Wielrennen

Bericht door columbus » za jun 29, 2024 1:13 pm

Poh, is wel heel vroeg inderdaad. Jakobsen zag ik ook al lossen. Gaat nog een lange dag worden, het zware stuk moet nog komen

columbus

Bericht door columbus » za jun 29, 2024 2:55 pm

Trouwens. Wat een bizar pittige etappe om mee te starten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jun 29, 2024 5:02 pm

Wat een heerlijke rit zeg. Loodzwaar en er zat tot op de streep spanning op.

Vanuit Nederlands perspectief toch wel een klein beetje zuur dat Van den Broek de rit en de trui niet pakt maar het is wel echt een geweldige dubbelslag voor dat team. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Nicolai

Bericht door Nicolai » zo jun 30, 2024 8:20 am

columbus schreef:
za jun 29, 2024 2:55 pm
Trouwens. Wat een bizar pittige etappe om mee te starten.
Enorm voorstander om te beginnen met heuvelritten. De ploegen van de klassementsrenners weten direct de verhoudingen, waardoor je een minder nerveuze openingsweek gaat krijgen.

Vandaag San Luca, de klim van Roglic.

Plaats reactie