Josip Sutalo

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Josip Sutalo

Bericht door Marillion » za jun 15, 2024 4:39 pm

Hij speelt straks tegen Spanje. Interessant om te kijken naar zijn prestatie.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za jun 15, 2024 5:48 pm

Marillion schreef:
za jun 15, 2024 4:39 pm
Weer geen sterke indruk. Zacht uitgedrukt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

columbus

Josip Sutalo

Bericht door columbus » za jun 15, 2024 5:55 pm

Vind ik wel meevallen. Hij is niet goed maar ook niet slecht. Heel Kroatië speelt als een krant, ze kunnen totaal niet overweg met de druk van Spanje.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za jun 15, 2024 6:31 pm

Mr. Ajax schreef:
Marillion schreef:
Zoals we hem kennen bij Ajax. Bij de 1e goal verkeerd instappen en z’n man kwijt. Bij de 2e goal met z’n handen op z’n rug een bal door z’n benen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

columbus

Bericht door columbus » za jun 15, 2024 6:37 pm

Kroatië speelt als een uitgeblust veteranen team

Winter

Bericht door Winter » za jun 15, 2024 6:38 pm

Trab schreef:
Mr. Ajax schreef:
Marillion schreef:
Zoals we hem kennen bij Ajax. Bij de 1e goal verkeerd instappen en z’n man kwijt. Bij de 2e goal met z’n handen op z’n rug een bal door z’n benen.

Volgens mij heft een andere verdediger buitenspel op waardoor Sutalo een keuze moest maken. Ben het wel met je eens dat het allemaal niet doortastend is.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za jun 15, 2024 6:39 pm

Trab schreef:
za jun 15, 2024 6:31 pm
Mr. Ajax schreef:
Marillion schreef:

Precies zoals we hem kennen.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za jun 15, 2024 6:47 pm

Winter schreef:
Trab schreef:
Mr. Ajax schreef: Weer geen sterke indruk. Zacht uitgedrukt.

Volgens mij heft een andere verdediger buitenspel op waardoor Sutalo een keuze moest maken. Ben het wel met je eens dat het allemaal niet doortastend is.
Ja klopt. Speler naast hem heft buitenspel op, maar hij staat weer zo slecht opgesteld.. Bij Ajax ook heel vaak zo zien instappen. En die 2e goal is helemaal vintage Sutalo. Handen op de rug, half ingedraaid en benen wijd.

columbus

Bericht door columbus » za jun 15, 2024 6:50 pm

Maar ook bij de 2e goal gaat er wel meer verkeerd. Hij speelt niet goed maar ook weer niet zo slecht. Kroatië is een uitbluste ploeg.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za jun 15, 2024 6:59 pm

columbus schreef:Maar ook bij de 2e goal gaat er wel meer verkeerd. Hij speelt niet goed maar ook weer niet zo slecht. Kroatië is een uitbluste ploeg.
Ja klopt. Kroatië valt vies tegen. Maar ik kijk puur naar Sutalo en zie dezelfde fouten als bij Ajax.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za jun 15, 2024 7:31 pm

Trab schreef:
za jun 15, 2024 6:59 pm
columbus schreef:Maar ook bij de 2e goal gaat er wel meer verkeerd. Hij speelt niet goed maar ook weer niet zo slecht. Kroatië is een uitbluste ploeg.
Ja klopt. Kroatië valt vies tegen. Maar ik kijk puur naar Sutalo en zie dezelfde fouten als bij Ajax.

Precies dit. En het zijn ook echt basics die een verdediger van 23 moet beheersen. Dat is wat mij nog het meest zorgen baart.

columbus

Bericht door columbus » za jun 15, 2024 9:53 pm

Hij speelde vandaag niet heel goed, maar blijf er bij, ook niet heel goed. Bij de goals gaat er meer fout. De eerste staat een ander te snurken terwijl men door dekt. De tweede wil hij blokken maar gaat door zijn benen. En ja, met zijn handen op de rug. Als hij dat niet doet en hij maakt hands dat weer het verwijt. Ik heb aan de bal en ook zonder bal ook goede dingen zien doen. Ik vind dat spelers van Ajax, en zeker die van afgelopen seizoen onder een onnodig groot vergrootglas liggen. Ieder micro moment wordt uitvergroot

Kroatië maakte een uitgebluste indruk. Het makkelijke voetbal wat op het WK speelde dit er niet meer in, zo lijkt. Terwijl ze best goede mogelijkheden kregen om terug te komen in de wedstrijd

Lionel

Bericht door Lionel » za jun 15, 2024 10:23 pm

Hun aanval is natuurlijk ruk en Gvardiol moet gewoon centraal.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » zo jun 16, 2024 11:33 am

De eerste staat een ander te snurken terwijl men door dekt.
Die eerste was gewoon enorm snel en scherp gespeeld van Spanje. Alleen door collectief verdedigen van middenveld en verdediging kun je zo'n doelpunt voorkomen, maar dan nog... Dat doelpunt was echt niet in het bijzonder de schuld van Sutalo. Die tweede was pech, of kunde van de aanvaller, zo kun je het ook zien. Sommige spelers, zoals Brian Laudrup ooit bij ons, mikken echt de bal tussen de benen van de verdediger door als dat kan. Die verdediger kan daar op zo'n korte afstand meestal weinig aan doen.

Ik kijk naar de Duitse tv, waar men ook het goed benadrukt in plaats van constant bezig te zijn met het slechte. Spanje heeft op dit moment gewoon meer kwaliteit dan Kroatië. Dat is geen schande, gezien de mondiale verhoudingen.

De Nederlandse voetbalwereld is een afrekencultuur geworden waarin mensen hun gelijk proberen te halen en zichzelf belangrijk willen maken over de rug van de spelers. Daar wordt blijkbaar veel geld mee verdiend. :excited.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jun 16, 2024 11:56 am

Ja, ik heb in zijn algemeenheid ook zeer regelmatig mijn bedenkingen over het gemak waarmee spelers worden afgeserveerd. Let wel, dat gebeurd door zogenaamde deskundigen op tv zelfs vaak zonder dat zij de wedstrijd hebben gezien. Als een speler eenmaal in de hoek zit waar de klappen vallen dan volgen er vaak meer. Terecht of niet.

Ik heb overigens deze wedstrijd niet gezien dus daar geen oordeel over. Gaat me meer om de cultuur dat je nogal snel mensen hoort roepen dat een speler er helemaal niets van kan. Zonder dat ze daarbij kijken naar het totale plaatje. En soms dus zelfs zonder überhaupt te kijken.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » zo jun 16, 2024 2:22 pm

Tja, is het doelpunt van net de schuld van Virgil van Dijk?Je kunt zeggen dat hij lekker aan het alibispringen was. Je kunt ook zeggen dat die corner goed uitgevoerd was.

Wij supporters mogen zo subjectief zijn als de pest, maar analisten moeten beter weten. Ook moeten ze de supporters niet ophitsen tegen een speler.

Denk aan Jan Mulder, die ooit riep dat ze Dick Advocaat moesten ste-ni-gen vanwege die beruchte wissel. Dick Advocaat was daar kapot van. We hebben het wel over mensen. Het is zo gemakkelijk scoren om iemand compleet af te branden, dat is gewoon pestgedrag.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » zo jun 16, 2024 3:18 pm

Nou ja, in sommige landen zou Advocaat ter dood zijn veroordeeld vanwege De Wissel.
Tijd voor iets nieuws.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 16, 2024 5:39 pm

Yopii schreef:
zo jun 16, 2024 2:22 pm
Tja, is het doelpunt van net de schuld van Virgil van Dijk?Je kunt zeggen dat hij lekker aan het alibispringen was. Je kunt ook zeggen dat die corner goed uitgevoerd was.
Van Dijk werd gehinderd door Veerman, die ook verzuimde de Pool te blokken.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo jun 16, 2024 7:44 pm

Mr. Ajax schreef:
za jun 15, 2024 7:31 pm
Trab schreef:
za jun 15, 2024 6:59 pm

Precies dit. En het zijn ook echt basics die een verdediger van 23 moet beheersen. Dat is wat mij nog het meest zorgen baart.
Met Sutalo valt er iets te halen voor een tegenstander. Hij is kwetsbaar, onzeker.. noem maar op. Je ziet, je ruikt het als tegenstander.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 16, 2024 8:29 pm

Die blijft gewoon. En Ajax zal hopen dat Farioli er wat van kan maken.

Lionel

Bericht door Lionel » zo jun 16, 2024 10:43 pm

Hopelijk speelt hij die oud Zwolle spits van Italië uit de wedstrijd. Kunnen we hem verkopen aan Napoli, Bologna, Atalanta.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » ma jun 17, 2024 9:38 am

wimpey schreef:
zo jun 16, 2024 5:39 pm
Yopii schreef:
zo jun 16, 2024 2:22 pm
Van Dijk werd gehinderd door Veerman, die ook verzuimde de Pool te blokken.

Het stond niet goed. Van Dijk is er voor de organisatie.

Maar ja, dit kan gebeuren als een corner optimaal genomen wordt. Uiteindelijk is voetbal een foutenfestival.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo jun 19, 2024 2:14 pm

Weer een spits vrij tussen Sutalo en zijn collega. Die gast verkopen we nooit meer voor een fatsoenlijk bedrag

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo jun 19, 2024 2:20 pm

Gvardiol is voor 90M gekocht en die staat naast deze mijnheer van 23M... tja een zak geld nooit zien scoren... twee zakken geld kunnen ook geen bal tegen houden tegen Albanie...

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo jun 19, 2024 2:56 pm

Sorry maar dit is toch een fout van Brozovic? Lijkt me niet dat je dit Sutalo aan kan rekenen.

Maar die verdediging is wel heel erg matig. Maar komt ook omdat het middenveld niet meeverdedigt. Ze moeten dat echt beter organiseren.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie