De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.
Moderator: mods
-
Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.
CCC voelde zich hier niet op zijn plek. Dat kan.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Ook in het algemeen: de kwaliteit van aankopen. Technisch zó zwak. Niet weerbaar. En maar geld verbrassen aan nog meer prutsers...

Zou het met een vrij lege beurs en een uitgemergelde opleiding beter worden? Een nieuw tussenjaar (tussenjaren) liggen alvast op de loer.
Meestal krabbelt Ajax juist weer op als er geen geld is. Armoede maakt nederig.
Hij voelde zich hier niet op zijn plek omdat er slecht is omgegaan met hem. Dat is juist het probleem.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Niet waar, hoor. John van Loen wilde hem vast naar een Portugees restaurant brengen. 

Even met het bord op schoot Ajax deze zomer terug naar de Nederlandse School stampen:
Gewenst Out:
-Bergwijn, Forbs, Akpom, Henderson, Gaaei, Tahirovic, Sosa, Sutalo, Mikautadze, (is al weg), Gorter, Wijndal, Sanchez. En Avila: restant ontbinden (=4 jaar!)
--> verwachte revenues: 75M
Gewenst In:
-Veltman (contract t/m 2025; 8M?)
-Donny (contract t/m 2025; 5M?)
-Danjuma (contract t/m 2026; 12M?)
-Sam Beukema (contract t/m 2027; 15M?)
-Mitchell Bakker (contract t/m 2027; 6M?)
--> verwachte kosten: 46M
Kan je voor 30M nog beetje aanvullende bankvulling scoren, waaronder: Milan van Ewijk, Sam Lammers, St Juste
Totaal dus hopelijk 13x out en laten we zeggen 10x in
Opstelling:
Ramaj
Veltman - Beukema - Kaplan - Hato
Vos
Taylor - Hlynsson
Godts - Brobbey - Danjuma
Back-ups:
Rulli
Van Ewijk - St Juste - ..... - Bakker
Mannsverk
Branco - Donny
Berghuis - Lammers - .....
Gewenst Out:
-Bergwijn, Forbs, Akpom, Henderson, Gaaei, Tahirovic, Sosa, Sutalo, Mikautadze, (is al weg), Gorter, Wijndal, Sanchez. En Avila: restant ontbinden (=4 jaar!)
--> verwachte revenues: 75M
Gewenst In:
-Veltman (contract t/m 2025; 8M?)
-Donny (contract t/m 2025; 5M?)
-Danjuma (contract t/m 2026; 12M?)
-Sam Beukema (contract t/m 2027; 15M?)
-Mitchell Bakker (contract t/m 2027; 6M?)
--> verwachte kosten: 46M
Kan je voor 30M nog beetje aanvullende bankvulling scoren, waaronder: Milan van Ewijk, Sam Lammers, St Juste
Totaal dus hopelijk 13x out en laten we zeggen 10x in
Opstelling:
Ramaj
Vos
Taylor - Hlynsson
Back-ups:
Rulli
Van Ewijk - St Juste - ..... - Bakker
Mannsverk
Branco - Donny
Berghuis - Lammers - .....
Waarom zou je 14 miljoen uitgeven voor Donny en Bakker als je ze toch op de bank zet?
IK GELOOF!!!!!!
5+6 = 14? (Voor zover er überhaupt indicaties voor dit soort marktprijzen te maken zijn natuurlijk)
Volgens mij is het geen nieuws dat je naast je basis 11 in elke lijn 2-3 spelers moet hebben die je in moet kunnen wisselen zonder op voorhand bang te zijn nat te gaan.
Die 8 bankspelers zullen per stuk wel een miljoentje of 5 moeten kosten om binnen te halen ben ik bang.
De helft van je huidige bankzitters is voor meer dan 10M / stuk aangetrokken...
Volgens mij is het geen nieuws dat je naast je basis 11 in elke lijn 2-3 spelers moet hebben die je in moet kunnen wisselen zonder op voorhand bang te zijn nat te gaan.
Die 8 bankspelers zullen per stuk wel een miljoentje of 5 moeten kosten om binnen te halen ben ik bang.
De helft van je huidige bankzitters is voor meer dan 10M / stuk aangetrokken...
Dat laatste is natuurlijk niet een reden om nu maar 11 (geen 14 inderdaad) miljoen uit te geven aan spelers waarvan je weet dat het geen basisspelers kunnen of gaan worden.
IK GELOOF!!!!!!
Hiermee maak je best kans op Conference League!Opstelling:
Ramaj
Vos
Taylor - Hlynsson

Ben bang dat EL/ConL nog een jaartje of 2 het nieuwe realisme zal zijn idd. Dit krijg je in één zomer niet gerepareerd en in de CL heb je helaas even niets te zoeken.
Onzin, zelfs in het afgelopen rampjaar waren we niet eens zó ver van CL-plaatsing. Met meer structuur, enthousiasme en kwaliteit (een of twee voltreffers) kom je een heel eind.
Farioli moet voor de ommekeer gaan zorgen. Er valt meer uit onze spelersgroep te halen dan we hebben gezien, maar dan moet je niet aankomen met zo'n middenveld, want dan houdt het op.
Godts, Vos, Hlysson, dat zijn leuke spelers voor erbij, maar op hen kun je niet bouwen.
Farioli moet voor de ommekeer gaan zorgen. Er valt meer uit onze spelersgroep te halen dan we hebben gezien, maar dan moet je niet aankomen met zo'n middenveld, want dan houdt het op.
Godts, Vos, Hlysson, dat zijn leuke spelers voor erbij, maar op hen kun je niet bouwen.
Positieverbetering kan ook deels komen uit de mogelijkheid dat de concurrentie het wat minder gaat doen. Wie vertrekken daar? Het is niet dat ze met CL geld per definitie ook gelijkwaardige vervangers kunnen halen.
Sowieso had PSV nationaal een seizoen waar zo ongeveer alles lukte. Dat blijft niet aan de gang. En bij Feyenoord gaan we zien hoeveel er afhankelijk was van Bosz. Bij AZ vertrekt de topscorer. Kan FC Twente nog een keer zo'n seizoen spelen?
Natuurlijk moet het hier voor ons niet volledig van afhangen. Maar als wij beter worden (dat moet op zichzelf niet zo heel moeilijk zijn) en zij minder dan kom je al snel dicht bij elkaar. In ieder geval minimaal voor die derde plek die een route naar de CL te bieden heeft.
Het kan soms snel gaan. De slechte kant op maar ook de goede kant.
Sowieso had PSV nationaal een seizoen waar zo ongeveer alles lukte. Dat blijft niet aan de gang. En bij Feyenoord gaan we zien hoeveel er afhankelijk was van Bosz. Bij AZ vertrekt de topscorer. Kan FC Twente nog een keer zo'n seizoen spelen?
Natuurlijk moet het hier voor ons niet volledig van afhangen. Maar als wij beter worden (dat moet op zichzelf niet zo heel moeilijk zijn) en zij minder dan kom je al snel dicht bij elkaar. In ieder geval minimaal voor die derde plek die een route naar de CL te bieden heeft.
Het kan soms snel gaan. De slechte kant op maar ook de goede kant.
Nil volentibus arduum
Ik denk dat Bosz vooral invloed heeft gehad op PSV :)
Maar inderdaad, laten we er vanuit gaan dat ook bij de concurrentie e.e.a. zal veranderen. Die hebben alleen de afgelopen 2 jaar wel een steviger fundament neergezet, hoeven alleen op gelijk niveau te vervangen. Bij Ajax zal alles mee moeten zitten wil je voor een top 3-plek kunnen spelen. Je moet dus hopen op relatieve tegenspoed bij de anderen & kan in niet op voorhand van eigen kracht uit gaan; dat beklemmende gevoel vind ik niet bij Ajax passen.
Van Farioli moet ik het nog zien; heb hier eerder soortgelijk wensdenken voorbij zien komen bij de aanstelling van Schreuder/Steijn.
Ben het er overigens niet mee eens dat CL-plaatsing ergens dit jaar in zicht is geweest. Op welk moment kwam de 3e plek in de buurt dan? Het ging er godbetert voornamelijk over of de Toppers tijdens de play-offs wel de Arena in konden.
Bij 'meedoen op CL-niveau' heb ik het überhaupt niet over de haalbaarheid van een plek in de 2e qualificatie-voorronde. Ajax zou een selectie moeten hebben die de groepsfase normaal gezien door moet kunnen komen. Met Godts, Vos en Hlynsson ga je dat -voorlopig- niet redden, maar na 100M verbrand te hebben zal je toch echt deels op jeugd terug moeten vallen.
Maar inderdaad, laten we er vanuit gaan dat ook bij de concurrentie e.e.a. zal veranderen. Die hebben alleen de afgelopen 2 jaar wel een steviger fundament neergezet, hoeven alleen op gelijk niveau te vervangen. Bij Ajax zal alles mee moeten zitten wil je voor een top 3-plek kunnen spelen. Je moet dus hopen op relatieve tegenspoed bij de anderen & kan in niet op voorhand van eigen kracht uit gaan; dat beklemmende gevoel vind ik niet bij Ajax passen.
Van Farioli moet ik het nog zien; heb hier eerder soortgelijk wensdenken voorbij zien komen bij de aanstelling van Schreuder/Steijn.
Ben het er overigens niet mee eens dat CL-plaatsing ergens dit jaar in zicht is geweest. Op welk moment kwam de 3e plek in de buurt dan? Het ging er godbetert voornamelijk over of de Toppers tijdens de play-offs wel de Arena in konden.
Bij 'meedoen op CL-niveau' heb ik het überhaupt niet over de haalbaarheid van een plek in de 2e qualificatie-voorronde. Ajax zou een selectie moeten hebben die de groepsfase normaal gezien door moet kunnen komen. Met Godts, Vos en Hlynsson ga je dat -voorlopig- niet redden, maar na 100M verbrand te hebben zal je toch echt deels op jeugd terug moeten vallen.
Bij Feyenoord waren ze vast ook onder de indruk van Bosz.
Maar ik bedoelde uiteraard Slot. Die heeft daar echt heel goed werk geleverd is mijn inschatting. Het zal niet makkelijk zijn voor zijn opvolger om het beter te doen. En Bosz had bij PSV natuurlijk ook een super seizoen.
Ondertussen waren wij juist enorm aan het onderpresteren. Om maar eens een variant te gebruiken van dat wat de bedoeling was. Ik verwacht van Farioli beslist geen wonderen. Hij heeft een goede naam maar ik heb nog nooit een elftal van hem zien spelen en op basis van scorebordjournalistiek zie ik geen zwaar bovengemiddelde prestaties.
Maar als hij erin slaagt om van het Ajax elftal weer één geheel te maken in plaats van allerlei losse puzzelstukjes dan zijn we al een stuk op de goede weg. Uit de combinatie van de gatenkaas van Ajax en het feit dat Farioli met Nice juist weinig tegendoelpunten kreeg moet iets positiefs te halen zijn.
Ik ben het er mee eens dat we nooit in de buurt van plek 3 zijn geweest. Alleen in het hoofd van optimistische of hoopvolle supporters. Maar niet in realiteit. Want ook in periodes waarin we een paar keer wisten te winnen was het veldspel dramatisch en gaven we heel veel kansen weg. Dat blijft niet goed gaan en dat bleek ook wel.
Voor minder dan terugkeren in de top drie doe ik het niet. Ajax moet de ambitie hebben om voor de titel te spelen. Ook na de twee afgelopen seizoenen. Natuurlijk zijn we deels afhankelijk van wat het niveau van de concurrentie zal zijn. En we hebben echt een goede transferzomer nodig. Maar zo snel als het slecht kan gaan kan het ook de goede kant op.
Hopelijk raken we snel nog wat spelers kwijt zodat er ruimte en budget ontstaat voor nieuwe spelers. Vorig seizoen duurde het veel te lang voor de groep min of meer compleet was. Natuurlijk zijn we ook afhankelijk van de markt maar misschien moeten we daar ook wat meer op sturen. Een goede start is echt belangrijk. Ook voor het gevoel.

Maar ik bedoelde uiteraard Slot. Die heeft daar echt heel goed werk geleverd is mijn inschatting. Het zal niet makkelijk zijn voor zijn opvolger om het beter te doen. En Bosz had bij PSV natuurlijk ook een super seizoen.
Ondertussen waren wij juist enorm aan het onderpresteren. Om maar eens een variant te gebruiken van dat wat de bedoeling was. Ik verwacht van Farioli beslist geen wonderen. Hij heeft een goede naam maar ik heb nog nooit een elftal van hem zien spelen en op basis van scorebordjournalistiek zie ik geen zwaar bovengemiddelde prestaties.
Maar als hij erin slaagt om van het Ajax elftal weer één geheel te maken in plaats van allerlei losse puzzelstukjes dan zijn we al een stuk op de goede weg. Uit de combinatie van de gatenkaas van Ajax en het feit dat Farioli met Nice juist weinig tegendoelpunten kreeg moet iets positiefs te halen zijn.
Ik ben het er mee eens dat we nooit in de buurt van plek 3 zijn geweest. Alleen in het hoofd van optimistische of hoopvolle supporters. Maar niet in realiteit. Want ook in periodes waarin we een paar keer wisten te winnen was het veldspel dramatisch en gaven we heel veel kansen weg. Dat blijft niet goed gaan en dat bleek ook wel.
Voor minder dan terugkeren in de top drie doe ik het niet. Ajax moet de ambitie hebben om voor de titel te spelen. Ook na de twee afgelopen seizoenen. Natuurlijk zijn we deels afhankelijk van wat het niveau van de concurrentie zal zijn. En we hebben echt een goede transferzomer nodig. Maar zo snel als het slecht kan gaan kan het ook de goede kant op.
Hopelijk raken we snel nog wat spelers kwijt zodat er ruimte en budget ontstaat voor nieuwe spelers. Vorig seizoen duurde het veel te lang voor de groep min of meer compleet was. Natuurlijk zijn we ook afhankelijk van de markt maar misschien moeten we daar ook wat meer op sturen. Een goede start is echt belangrijk. Ook voor het gevoel.
Nil volentibus arduum
Sarfo transfervrij naar Patro Eijsden dus.
VIRaphaël Sarfo maakt de overstap van Ajax naar Patro Eisden, zo maakt de Belgische club bekend. De twintigjarige rechtsback tekent voor twee seizoenen. Sarfo doorliep de jeugdopleiding van Ajax en speelde het afgelopen seizoen 29 keer voor Jong Ajax in de Keuken Kampioen Divisie. 'We zochten een jong profiel op de rechtsbackpositie. Raphaël heeft een goed profiel en de gesprekken die ik had met hem stonden me aan', aldus trainer Stijn Stijnen.
VPNieuw inzicht in Ajax-debacle tegen Hercules: 'Kregen te horen dat ze weg mochten'
Michael Valkanis, voormalig assistent-trainer van Ajax, doet een boekje open over de beschamende bekernederlaag tegen USV Hercules (3-2) van vorig jaar. De toenmalig rechterhand van John van 't Schip vertelt dat meerdere spelers in de dagen voor de wedstrijd te horen hadden gekregen dat ze in de winterstop mochten vertrekken.
Tegen Hercules nam Valkanis de honneurs waar op de bank van Ajax, omdat Van 't Schip voor de bruiloft van diens zoon in Australië zat. "Als hoofdtrainer ben je eindverantwoordelijk. Voor die verantwoordelijkheid loop ik niet weg. Met mijn winnaarsmentaliteit ben ik de eerste die daarvan baalt", zegt de 49-jarige Australiër, bij wie de nederlaag nog altijd pijn doet, tegen ESPN. "Het kwam onverwachts en is onacceptabel bij Ajax. De klap kwam extra aan doordat we het in de maanden hiervoor zo goed hadden gedaan. De uitschakeling tegen Hercules had gevolgen voor de harmonie in het team."
Valkanis legt uit waarom. "Een aantal spelers kreeg voor deze wedstrijd te horen dat zij in de winterstop op zoek moesten gaan naar een nieuwe club. Zij kregen dat te horen van bovenaf, maar achteraf had ik dat op dat moment ook graag geweten", zegt hij. "Sommige spelers kwamen na de bekerwedstrijd naar mij toe om over hun situatie te praten, maar ik had dat liever voor de wedstrijd geweten."
Hoewel het nieuws van invloed was op de wedstrijd, weigert Valkanis het als excuus te gebruiken voor het verlies tegen de derdedivisionist. "Zelfs ons B-team zou kwalitatief gezien moeten winnen van teams zoals Hercules, maar soms spelen er andere dingen mee. Als we dat hadden geweten, hadden we de situatie anders kunnen managen en spelers beter kunnen voorbereiden."
Welke idioot...

Zou wel eens willen weten van wie ze dat te horen hebben gekregen.

Wat is dat voor idiotie. de trainers wisten het niet?
Welke achterlijke gek vertelt die spelers zoiets, terwijl er (blijkbaar) geen concrete belangstelling is? Zit je een half jaar met een ongemotiveerde speler.

Dat kan alleen Alex Kroes zijn geweest die dat bepaalde.
IK GELOOF!!!!!!
Speculaassie.

Ik herhaal - dit is het juiste topic - hetgeen ik vanochtend schreef:
Denk dat er van deze 21 een man of 5 vertrekt deze zomer. Misschien nog wat via verhuur. Het gaat lang duren om de kolossale schade die in 2 jaar is aangericht recht te trekken. Als ze nu weer miskopen doen al helemaal.Rulli, Gorter, Rensch, Wijndal, Sosa, Medic, Boomen, Tahirovic, Mannsverk, Rasmussen, Gaaei, Avila, Akpom, Forbs, Banel, Ünüvar: daar zie ik geen spelers in die Ajax helpen om Ajax-waardig te presteren. Dat zijn er maar 16.
Ik heb er nog een 'paar' trouwens. Die zijn beter, maar te oud, te vaak afwezig, te labbekakkerig of de 'match' met Ajax is er niet. Bergwijn, Berghuis, Henderson, Taylor, Sutalo.
Als ze spelers verkopen en ze halen er Rosario's en Namli'ws voor terug, dan raken we van de regen in de drup.
Gezien de namen van aankopen die circuleren en de verhalen over zijn ethisch besef en gedrag is mijn vertrouwen in Kroes tot het nulpunt gedaald. Mijn gevoel zegt dat hij een blaaskaak is. Ik heb nog geen begin van professionaliteit bij hem kunnen ontdekken.
Gezien de namen van aankopen die circuleren en de verhalen over zijn ethisch besef en gedrag is mijn vertrouwen in Kroes tot het nulpunt gedaald. Mijn gevoel zegt dat hij een blaaskaak is. Ik heb nog geen begin van professionaliteit bij hem kunnen ontdekken.

We gaan het zien. Slechter dan TD Sar en Mislintat kan ie het voor mijn gevoel niet doen. Al besef ik dat het latje dan laag ligt. Opgegraven moet worden.
‘Ze hadden eigenlijk al verwacht dat ze meer spelers verkocht zouden hebben op dit moment’.
https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-e ... -transfers
Nogal naief. Spelers van de nummer 5 van NL zijn niet erg in trek.
https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-e ... -transfers
Nogal naief. Spelers van de nummer 5 van NL zijn niet erg in trek.