Moderator: mods
Minpunten voor Kroes en consorten.
Absoluut. Daar kan Ajax gewoon winst op maken. Net als het winst had kunnen maken op Mikautadze. Maar als Kroes vervolgens allerlei deals gaat maken onder de marktprijs...tja.
In de winterstop was er voldoende belangstelling voor hem.
Hier heeft Kroes toch niks mee te maken? Die koopoptie van 13 miljoen stond al vast voordat Kroes in dienst trad.De Dominee schreef:Minpunten voor Kroes en consorten.
Absoluut. Daar kan Ajax gewoon winst op maken. Net als het winst had kunnen maken op Mikautadze. Maar als Kroes vervolgens allerlei deals gaat maken onder de marktprijs...tja.
Op papier, ja.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑vr mei 31, 2024 12:08 pmPrecies, deze afspraak was in het pre-Kroestijdoerk.
'Ajax veegt bod van NEC resoluut van tafel, gewilde Baas krijgt kans in Amsterdam'
NEC heeft een mislukte poging ondernomen om Youri Baas definitief over te nemen van Ajax. Dat meldt De Telegraaf maandagochtend. De verdediger, die het afgelopen seizoen op huurbasis in De Goffert speelde, krijgt in Amsterdam de kans op de linksbackpositie.
De Telegraaf weet dat NEC een bod bij Ajax heeft neergelegd om de 21-jarige Baas definitief in te lijven. De club uit Amsterdam heeft die aanbieding resoluut van tafel geveegd, en haalt de international van Jong Oranje zodoende terug naar de Johan Cruijff ArenA.
Daar moet Baas, die tijdens zijn verhuurperiode aan NEC indruk heeft gemaakt op de clubleiding van Ajax, de strijd aangaan met een nieuw aan te trekken linksback. Overigens wilden meerdere, niet nader genoemde clubs aan de haal gaan met Baas, die uiteindelijk 27 Eredivisie-duels voor NEC speelde. Daarin was hij goed voor drie doelpunten en drie assists.
In Amsterdam krijgt Baas dus een nieuwe kans. Hij zal samen met een nieuwe linkervleugelverdediger gaan strijden om een basisplaats. Die nieuwe linkervleugelverdediger komt er overigens alleen als technisch directeur Alex Kroes de Kroatische Borna Sosa, of Owen Wijndal heeft weten te verkopen.
Eens. Laat Baas het maar uitvechten met een jonkie. Maar we hoeven geen dure backups.De Dominee schreef: ↑ma jun 03, 2024 11:31 amNee, maar Wijndal verdient (veel!) meer. Ajax moet snijden. Dat gaan we terug zien in #12 t/m #20 lijkt me. Liefst zo min mogelijk bij de eerste 11.
We zullen toch moeten snijden in de kosten, Yopi. Dan vind ik het niet gek om voor een goedkopere, jonge backup linksback te kiezen die we al onder contract hebben ipv de duurbetaalde Wijndal en Sosa, die slechts marginaal beter zijn. We kunnen ons geld maar 1x uitgeven.Yopii schreef: ↑ma jun 03, 2024 11:37 amTja, Youri Baas en zo zullen Ajax niet dichter bij PSV brengen, schat ik. Dan kom je kwalitatief tekort.
(Daarbij aangetekend: heb hem niet zo gevolgd bij NEC. Ik oordeel op basis van wat hij bij AJax liet zien, dus misschien is het mijn fout dat ik hem niets bijzonders vind.)
'Dus' lijkt me voorbarig. Deze categorie spelers staat ergens onderaan lange lijstjes bij clubs. En je weet hoe het werkt: als je als club succesvol bent, dan heb je een aanzuigende werking en verkoop je ook je mindere goden goed. Dus de nummer 5 van NL...De Dominee schreef: ↑ma jun 03, 2024 10:54 amSosa en Wijndal dus exit. Sosa kan na het EK vrij makkelijk verkocht worden lijkt me. Wijndal zal wellicht iets lastiger zijn.
Ik herinner me ook een wedstrijd waarin ik hem best overtuigend/rustig/solide vond aan de bal. Maar iemand anders vond dat hij bloed-nerveus oogde.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑di jun 04, 2024 11:38 amBaas kon ons wel eens positief gaan verrassen. Ik herinner me dat hij uit bij Utrecht solide speelde als lb en zo veel kansen heeft hij niet gehad bij ons.
Ik ook. Echt heel slecht omgegaan met deze hele zaak.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑do jun 06, 2024 7:58 amCCC definitief naar Porto, voor 10,5 miljoen.
Ik vind het jammer, zag altijd wel wat in hem.