Go Ahead Eagles

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door brigade zuid » vr apr 14, 2017 5:56 pm

De wegen van de KNVB zijn soms ondoorgrondelijk.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jun 22, 2022 1:18 pm

Ajax en Go Ahead Eagles bereiken akkoord over Enric Llansana

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Go Ahead Eagles over de directe overgang van Enric Llansana naar de club uit Deventer. De 21-jarige verdediger/middenvelder stond nog tot en met 30 juni 2023 onder contract bij Ajax.

Llansana (Tarragona, Spanje, 12 april 2001) speelde sinds 2012 in de jeugdopleiding van Ajax. Op 25 oktober 2019 maakte hij zijn debuut in het betaald voetbal tijdens de wedstrijd Excelsior – Jong Ajax (1-3). Afgelopen seizoen kwam de Nederlands-Spaanse speler 24 keer in actie in de Keuken Kampioen Divisie en scoorde daarin één doelpunt.
www.ajax.nl

Daarnaast gaat Bobby Adekanye ook naar Deventer, heeft ook nog een Ajax-verleden begrijp ik.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » wo jun 22, 2022 5:09 pm

Duke schreef:
wo jun 22, 2022 1:18 pm
Ajax en Go Ahead Eagles bereiken akkoord over Enric Llansana

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Go Ahead Eagles over de directe overgang van Enric Llansana naar de club uit Deventer. De 21-jarige verdediger/middenvelder stond nog tot en met 30 juni 2023 onder contract bij Ajax.

Llansana (Tarragona, Spanje, 12 april 2001) speelde sinds 2012 in de jeugdopleiding van Ajax. Op 25 oktober 2019 maakte hij zijn debuut in het betaald voetbal tijdens de wedstrijd Excelsior – Jong Ajax (1-3). Afgelopen seizoen kwam de Nederlands-Spaanse speler 24 keer in actie in de Keuken Kampioen Divisie en scoorde daarin één doelpunt.
www.ajax.nl

Daarnaast gaat Bobby Adekanye ook naar Deventer, heeft ook nog een Ajax-verleden begrijp ik.
Beste voor hem, wel bijltjesdag bij Jong Ajax achterin; Musampa, Dirksen, Hillen, Van Gelderen, Van der Sloot, Raatsie, Roggeveen, Llansana. Salah Eddine, Regeer en Taylor naar het eerste.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo mei 26, 2024 8:11 pm

Gefeliciteerd, Duke! Leuk! :biggthumpup.gif: :cool.gif:

Duke

Bericht door Duke » zo mei 26, 2024 9:36 pm

Dank je! Inderdaad, beloning voor een goed seizoen (en goed beleid).

Wel jammer dat er een aantal dragende spelers waarschijnlijk gaat vertrekken; Kuipers, Rommens, De Lange wellicht.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » zo mei 26, 2024 9:57 pm

Duke schreef:
zo mei 26, 2024 9:36 pm

Wel jammer dat er een aantal dragende spelers waarschijnlijk gaat vertrekken; Kuipers, Rommens, De Lange wellicht.
Daar hintte Perez op in het 'napraatje', dat het de vraag is of Go Ahead iets kan bereiken in Europa (en Utrecht misschien meer, omdat ze waarschijnlijk meer kan investeren in spelers).

Maar goed, ook Utrecht zou niet ver komen, dus: enjoy the ride!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 26, 2024 10:09 pm

In Utrecht weten ze waarschijnlijk nog wel waar Differdange ligt.

Erg leuk dat Eagles het heeft gered. Toch één van de sympathiekere clubs in Nederland wat mij betreft. Hopen op een paar leuke potjes op de Adelaarshorst.
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » ma mei 27, 2024 7:54 am

zeux schreef:
zo mei 26, 2024 9:57 pm
Duke schreef:
zo mei 26, 2024 9:36 pm

Daar hintte Perez op in het 'napraatje', dat het de vraag is of Go Ahead iets kan bereiken in Europa (en Utrecht misschien meer, omdat ze waarschijnlijk meer kan investeren in spelers).

Maar goed, ook Utrecht zou niet ver komen, dus: enjoy the ride!
Ja, dat is het lot van zulke clubs, het zal de vraag zijn wat voor team er over 2 maanden staat. Aan de andere kant, dit kan ook net helpen om een speler te behouden of binnen te halen. Maar goed, de ploeg die uit de play offs voortkomt is natuurlijk per definitie een club die niet ver zal komen. Het is in ieder geval een mooie ervaring, en een beloning voor goed beleid. En ere wie ere toekomt, Alex Kroes heeft hier wel de basis voor gelegd.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 27, 2024 8:21 am

Wat een grafclub is dat Utrecht toch. Krijgen hun verdiende loon.

Go Ahead trouwens ook. Mooi cluppie en doen hun huiswerk goed met minimale middelen.

Yopii

Bericht door Yopii » ma mei 27, 2024 10:45 am

Wat een grafclub is dat Utrecht toch. Krijgen hun verdiende loon.
Leuke supporters. Waarschijnlijk allemaal Marokkanen en Intifa was er ook bij betrokken. :hypocrite.gif:

Den Haag idem.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 27, 2024 11:26 am

Yopii schreef:
ma mei 27, 2024 10:45 am

Leuke supporters. Waarschijnlijk allemaal Marokkanen en Intifa was er ook bij betrokken. :hypocrite.gif:
Tuig heeft geen reden nodig. Een gelegenheid volstaat.

Duke

Bericht door Duke » do jun 06, 2024 9:48 am

Kees Vierhouten, clubeigenaar Go Ahead Eagles overleden

Kees Vierhouten, de grootaandeelhouder van Go Ahead Eagles, is gisteren onverwacht overleden aan een hartstilstand. Dat melden meerdere welingelichte bronnen uit de omgeving van de clubeigenaar van de betaald voetbalbalorganisatie uit Deventer.

Bij Go Ahead Eagles kan nog niemand het nieuws officieel bevestigen.

Kees Vierhouten bezit 89,9 procent van de aandelen van de succesvolle Deventer eredivisieclub die komend seizoen Europees voetbal speelt. Achter de schermen werkte Vierhouten hard aan een forse uitbreiding van stadion De Adelaarshorst.

Vierhouten is eigenaar van de Vierhouten Groep, een holding van meerdere bedrijven op gebied van verpakkingen, opslag en transport in Ermelo. Zijn vermogen wordt geschat op 285 miljoen euro.
www.rtvoost.nl

Salvador Dali

Duke

Bericht door Duke » do jul 04, 2024 11:48 am

Hake is onderweg naar United, Steijn zou op het lijstje met vervangers staan.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » ma dec 16, 2024 12:29 am

Withete Go Ahead Eagles-directeur Jan Willem van Dop legt uit onvrede over arbitrage functies bij KNVB neer

DEVENTER - Waar hoofdpersoon Enric Llansana en trainer Paul Simonis kritisch maar genuanceerd hebben gereageerd op de vroege rode kaart voor de middenvelder bij het 3-3 gelijkspel tegen FC Utrecht, daar is de clubleiding een stuk scherper in de reacties.

Technisch manager Paul Bosvelt kwam eerder op zondag al stevig uit de hoek met een post op Instagram, waarbij hij een plaatje van een grote middelvinger vergezeld deed gaan van de tekst: ,,Wat een schandalige vertoning vandaag. Allereerst een belachelijke rode kaart. Extra tijd 5 minuten die niemand kan verklaren en daar ook nog eens 2 minuten bij optellen. Voor het eerst vertoond. KNVB en scheidsrechtersbende. Jullie maken het voetbal kapot.”

Algemeen directeur Jan Willem van Dop van Go Ahead heeft uit woede over de verwikkelingen in de Galgenwaard besloten om zijn functies bij de KNVB neer te leggen. De voetbalbestuurder uit Zeist zat in de adviescommissie licentiezaken, de werkgroep wedstrijdzaken en de stuurgroep governance KNVB.

Van Dopp appt Van Leeuwen

,,Ik heb directeur betaald voetbal Marianne van Leeuwen een app gestuurd dat ik al mijn functies neerleg. Ik ben er helemaal klaar mee. Als het op deze manier moet, dan heb ik geen zin om me nog langer in te zetten voor het collectief en ga ik al mijn energie in Go Ahead stoppen. We zijn nu voor het vierde jaar in de Eredivisie en we willen wel serieus genomen worden. De kwaliteit van de arbitrage is ondermaats en heeft ons dit seizoen al vijf punten gekost. Op een gegeven moment is het genoeg”, aldus een withete Van Dop, die zich ook heeft opgewonden over beslissingen bij de wedstrijden tegen Ajax en SC Heerenveen. Tegen Ajax werd een handsbal van Davy Klaassen niet bestraft met een strafschop en tegen Heerenveen ging na interventie van de VAR een streep door de late gelijkmaker van Finn Stokkers vanwege een overtreding eerder in de aanval.

Van Dop had zich bij de wedstrijd tegen FC Utrecht gestoord aan de rode kaart voor Llansana en de uitbreiding van de blessuretijd van vijf minuten naar zeven minuten. FC Utrecht kwam in de slotseconden van die zeven minuten blessuretijd nog langszij. ,,Het gaat niet alleen over die rode kaart, maar ook over gele kaarten die wij krijgen, waarbij FC Utrecht niet wordt bestraft voor een vergelijkbare overtreding. De kwaliteit is over de hele linie ondermaats”, aldus Van Dop, die ook zijn vraagtekens zet bij de aanstelling van Van der Eijk en diens onpartijdigheid. ,,De KNVB moet bij de aanstellingen iedere schijn van belangenverstrengeling vermijden. Als ik dan toevallig hoor dat scheidsrechter Sander van der Eijk in Utrecht werkt, dan vind ik het niet verstandig dat hij voor deze wedstrijd is aangesteld. We hebben voor een bekerwedstrijd in Den Haag al eens een scheidsrechter gehad die op de fiets kwam, omdat hij in de buurt woonde. Dat moet je als KNVB niet willen. Je moet iedere schijn vermijden.”

Van Dop heeft zich niet gestoord aan de weinig chique wijze waarop collega-bestuurder Bosvelt zijn onvrede over de arbitrage kenbaar heeft gemaakt. ,,Ik snap zijn reactie en iedereen maakt dat op zijn eigen manier kenbaar. Dit is zoals Paul dat wil doen, maar ik snap zeker zijn punt.”

Blij met de punten ...

Duke

Bericht door Duke » ma dec 16, 2024 8:49 am

Het oude verhaal van de 'kleine' club die in een wedstrijd met een grote club bijna nooit het voordeel van de twijfel krijgt. Tikje overdreven de reactie van Van Dop, maar wel goed om een keer een statement te maken. Al heb ik niet de illusie dat dit gaat helpen.

Salvador Dali

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma dec 16, 2024 10:24 am

Duke schreef:
ma dec 16, 2024 8:49 am
Het oude verhaal van de 'kleine' club die in een wedstrijd met een grote club bijna nooit het voordeel van de twijfel krijgt. Tikje overdreven de reactie van Van Dop, maar wel goed om een keer een statement te maken. Al heb ik niet de illusie dat dit gaat helpen.
Ik heb het niet gezien dus kan niet oordelen over de situaties maar Utrecht is toch geen grote club? Groter dan GAE maar zou een scheidsrechter daar echt van onder de indruk zijn?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 16, 2024 10:31 am

Ik snap GAE wel. Zijn enkele keren opzichtig benadeeld. Ook wel een keer een goed statement van Bosvelt en Van Dop. Je hoeft niet alles te accepteren en over je kant te laten gaan.

Yopii

Bericht door Yopii » ma dec 16, 2024 11:35 am

Beetje triest, die reacties van GAE. Shit happens.

Wouter

Bericht door Wouter » ma dec 16, 2024 11:41 am

Egels zijn nou eenmaal stekelige diertjes.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma dec 16, 2024 11:50 am

wimpey schreef:
ma dec 16, 2024 10:31 am
Ik snap GAE wel. Zijn enkele keren opzichtig benadeeld. Ook wel een keer een goed statement van Bosvelt en Van Dop. Je hoeft niet alles te accepteren en over je kant te laten gaan.
Het is zeker lullig dat het 2 keer gebeurt maar ik las dat GAE ook tijd aan het rekken was in de extra tijd. Geen idee of dat 3 minuten tijdrekken was, maar een scheidsrechter kan daar wel streng op zijn. Is Ajax ook weleens overkomen..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

columbus

Bericht door columbus » ma dec 16, 2024 12:55 pm

Zeker. Het is alleen inconsequent als wat. De 5 minuten extra was al veel en daar kwamen er nog eens 2 minuten bij. En dat valt de goal nog via via in de 97e minuut. Snap de frustratie wel

Als ze nou eens naar zuivere speeltijd gaan ben je gelijk van dit soort discussies af en is het voor iedereen gelijk en wordt niemand benadeeld

999

Bericht door 999 » ma dec 16, 2024 1:02 pm

Dat tijd rekken in de extra tijd viel best mee. Twas geen Leganés , die begonnen na 5 minuten al van alles en nog wat te simuleren .. :smallgrin.gif:

Ik snap de frustraties van GA helemaal, ten onrechte een rode kaart, desondanks toch met 1 - 3 voor komen te staan en dan zonne scheidsrechter ..
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma dec 16, 2024 2:22 pm

Maar het is toch zo kansloos om je zo te laten gaan? Ik bedoel.. moet Ajax dan voor alle gemiste penalty momenten of onterechte rode kaarten naar de media stappen?

Want nu krijgt de VAR deels de schuld, maar als er geen VAR was.. dan is het juist het probleem dat er geen VAR was.. snappie? Er is altijd wel iemand of iets aan te wijzen.

En dan komt die Jan Willem (eier)Dop in Studio Voetbal met 3 situaties waarin ze benadeeld zouden zijn. :smallgrin.gif: Tenenkrommend.
Whitey on the moon.

Duke

Bericht door Duke » di dec 17, 2024 10:56 am

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » di dec 17, 2024 11:48 am

Tja ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie