Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

De opvolger van Van t Schip

Schip zelf
1
7%
Erik Ten Hag (Man utd, nog steeds)
2
13%
Dave Vos (Jong Ajax, nog steeds)
1
7%
Ron Jans (Twente, nog steeds)
1
7%
Ronald Koeman (Oranje, nog steeds)
1
7%
Pascal Jansen (AZ, nog steeds)
1
7%
Kasper Hjulmand (bondscoach Denemarken nog steeds)
0
Geen stemmen
Philip Cocu (Vitesse)
0
Geen stemmen
Gio van Bronckhorst (Rangers)
0
Geen stemmen
Marcello Gallardo (Al Ittigad, nog steeds)
0
Geen stemmen
Julien Loptegui (Sevilla)
0
Geen stemmen
Ralph Hasenhuttl (Southampton)
0
Geen stemmen
Jorge Sampaoili (Flamemgo)
0
Geen stemmen
Oliver Glasner (Eintract Frankfurt)
0
Geen stemmen
Hansi Flick (Duits elftal)
0
Geen stemmen
Rudi García (Napoli)
0
Geen stemmen
Jesse March (Leeds)
0
Geen stemmen
Lucien Favre (Nice)
0
Geen stemmen
Bo Svensson (Mainz)
0
Geen stemmen
Shota Arveladze (Hull)
0
Geen stemmen
Kjetil Knutsen (Bodo, nog steeds)
5
33%
Een andere Nederlandse trainer
1
7%
Een andere buitenlandse trainer
2
13%

Totaal aantal stemmen: 15

Yopii

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » wo mei 08, 2024 11:29 am

Lionel schreef:
wo mei 08, 2024 11:16 am
999 schreef:
wo mei 08, 2024 11:08 am
Wat voor nieuwe dingen gaat die Potter en die Italiaan ons dan leren.Cursus musical schrijven en paardje over springen met hindernissen ?.

Wat is de meerwaarde van Potter t.o.v. b.v. Ron Jans , wat voor extra's brengt ie mee behalve zijn diepe portemonnee ..

Vertel dat ons even Yopii ?
Yopi zegt toch nergens dat Potter beter is dan Ron Jans?

Neuh, dat weet ik toch niet. Ik ken die man amper, en die Farioli al helemaal niet, maar het boeit me totaal niet of Ajax een Nederlandse trainer krijgt of een buitenlandse. Dat vind ik zo vorige eeuw.

Die journalisten en ouwe wijven van analisten hebben hun eigen belangen en lijntjes. Wat zij vinden, zou van geen enkel belang moeten zijn.

999

Bericht door 999 » wo mei 08, 2024 11:34 am

Yopii schreef:
wo mei 08, 2024 11:29 am
Lionel schreef:
wo mei 08, 2024 11:16 am
999 schreef:
Wat voor nieuwe dingen gaat die Potter en die Italiaan ons dan leren.Cursus musical schrijven en paardje over springen met hindernissen ?.

Wat is de meerwaarde van Potter t.o.v. b.v. Ron Jans , wat voor extra's brengt ie mee behalve zijn diepe portemonnee ..

Yopi zegt toch nergens dat Potter beter is dan Ron Jans?

Neuh, dat weet ik toch niet. Ik ken die man amper, en die Farioli al helemaal niet, maar het boeit me totaal niet of Ajax een Nederlandse trainer krijgt of een buitenlandse. Dat vind ik zo vorige eeuw.

Die journalisten en ouwe wijven van analisten hebben hun eigen belangen en lijntjes. Wat zij vinden, zou van geen enkel belang moeten zijn.
Dus zij mogen hun mening niet geven :smallgrin.gif:

Jij bent echt niet meer te peilen .. :ajaxsmiley.gif:

Ze doen hetzelfde wat jij en ik en de rest van de teletubbies doen .. Hun mening geven , maar op de een of andere manier werken meningen van bepaalde personen bij jou als een lap op een rode stier ..

En op eind : Hebben we tig keer onze MENING gegeven, zitten we er tig naast of hebben we tig keer gelijk en draait de wereld gewoon door ... :aai.gif:

Btw: Ik vermaak me kostelijk met de satire en nonsens en no-nonsens van VI.

En Lionel is ( nu ) de grootste fan van Derksen ( i.v.m. zijn Palestijns standpunt )
Laatst gewijzigd door 999 op wo mei 08, 2024 11:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 08, 2024 11:37 am

Het gaat erom dat Johan Derksen bij voorbaat liever een Nederlandse trainer wil omdat er veel gepraat moet worden :smallgrin.gif: :smallgrin.gif: :excited.gif: :excited.gif: Maar gezien jouw manier van schrijven 999 snap ik wel dat jij dat ook prettig vindt.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » wo mei 08, 2024 11:41 am

Natuurlijk mogen ze uit hun nek kletsen, dat is hun goed recht. Ik hoop wel dat ze bij Ajax die meninkjes nemen voor wat ze waard zijn: helemaal niets.

De een wil nog meer opvallen dan de ander, het is gewoon zielig. Heeft opeens Afellay iets op te merken over hoe het bij Ajax moet. :smallgrin.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 08, 2024 11:42 am

999 schreef:

https://www.soccernews.nl/news/jans-bli ... gens-heen/

Die gaat ook nergens heen. Bosz en Slot komen niet. Koeman is bondscoach. Maurice Steijn.... tja... Wat blijft er dan over? Pascal Jansen? Kan ik mee leven. Maar verder?
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » wo mei 08, 2024 11:42 am

Lionel schreef:
wo mei 08, 2024 11:37 am
Het gaat erom dat Johan Derksen bij voorbaat liever een Nederlandse trainer wil omdat er veel gepraat moet worden :smallgrin.gif: :smallgrin.gif: :excited.gif: :excited.gif: Maar gezien jouw manier van schrijven 999 snap ik wel dat jij dat ook prettig vindt.
Nee joh, dat maak jij er van. Jij bent toch veel slimmer, zo niet de slimste, dat dat een uitdrukking is .. Maar goed ga lekker door met muggenziften :aai.gif:
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 08, 2024 11:51 am

999 schreef:
wo mei 08, 2024 11:42 am
Lionel schreef:
wo mei 08, 2024 11:37 am
Nee joh, dat maak jij er van. Jij bent toch veel slimmer, zo niet de slimste, dat dat een uitdrukking is .. Maar goed ga lekker door met muggenziften :aai.gif:
"Ik zou, als ik Ajax was, liever Ten Hag nemen dan Potter", laat Derksen zijn mening nog maar eens horen. "Dan neem je zo'n dure buitenlander, die niets begrijpt van het Ajax-voetbal..."

"Engelse coaches houden zich helemaal niet bezig met tactiek", vervolgt Derksen zijn betoog. "Die zeggen 'have fun' tegen de jongens en dan gaan ze naar buiten."
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo mei 08, 2024 11:53 am

999 schreef:

Wat is de meerwaarde van Jans t.o.v. iemand die in de PL of Ligue 1 heeft gecoacht dan?

wimpey

Bericht door wimpey » wo mei 08, 2024 11:56 am

Lionel schreef:
wo mei 08, 2024 11:51 am
"Ik zou, als ik Ajax was, liever Ten Hag nemen dan Potter", laat Derksen zijn mening nog maar eens horen. "Dan neem je zo'n dure buitenlander, die niets begrijpt van het Ajax-voetbal..."

"Engelse coaches houden zich helemaal niet bezig met tactiek", vervolgt Derksen zijn betoog. "Die zeggen 'have fun' tegen de jongens en dan gaan ze naar buiten."
Johan Derksen leeft nog in de 20e eeuw. Elke avond een beetje roepen op tv, samen met die manisch-depressieve Gijp. Niveautjuh!

Yopii

Bericht door Yopii » wo mei 08, 2024 11:57 am

\

Zou voor onze spelers op dit moment een verbetering zijn, die hebben namelijk totaal geen fun. :smallgrin.gif:

Het omgekeerde van wat Derksen zegt is waar: in Nederland loopt de trainersopleiding nogal achter. Jonge coaches met ambitie doen er goed aan over de grens te kijken.

999

Bericht door 999 » wo mei 08, 2024 12:10 pm

wimpey schreef:
wo mei 08, 2024 11:53 am
999 schreef:

Wat is de meerwaarde van Jans t.o.v. iemand die in de PL of Ligue 1 heeft gecoacht dan?
Eigenlijk moet je die vraag aan Yopii stellen , maar goed ..

Goedkoper, weet hoe AJAX wil voetballen.Komt niet aanzetten met dat hij wil bepalen wie er gehaald moet worden. Goede staat van dienst, denkt niet in de " salaris en transferprijs " kwaliteiten aan spelers zoals Potter dat ALTIJD heeft kunnen doen.. Heeft het altijd goed gedaan bij zijn clubs.

Mijn mening : Potter wil er meteen staan, daarom wil ie ook de grootste vinger in de pap hebben w.b. aankopen, dus mag AJAX de portemonnee weer gaan trekken ..

Ron Jans weet hoe het er voor staat bij AJAX, en mijn ogen veel meer een " opbouw " trainer wat op de iets wat langere termijn ons veel meer gaat " opbrengen " ..

Maar , net zoals jij er helemaal naast zat met Dortmund w.b. dat ze niks voorstelde en Psv er wel effe van zou winnen, en zie ze staan in de finale, heb ik ook geen glazen bol ...

Overigens iemand zijn ziekte er bij halen vind ik een zwaktebod .. Maar goed .. Ook hier weer dat verschil hé ..

Maar jij bent fan van Potter ?.
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » wo mei 08, 2024 12:19 pm

Gijp is niet fris, maar wil wel continu met zijn kop op tv. Tja...

Ron Jans zit prima bij Utrecht, op zijn eigen niveau.

999

Bericht door 999 » wo mei 08, 2024 12:21 pm

Ach, dat dachten we bij Ten Hag ook ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » wo mei 08, 2024 12:27 pm

Yopii schreef:
wo mei 08, 2024 12:19 pm

Zeker, maar het zou mensen met " enige" intelligente sieren om het niet te benoemen .. Maar blijkbaar is dat ook hier te veel gevraagd, en als je niet op een " intelligente " manier schrijft dan wordt je ook effe terug gezet.Maar gewoon lekker blijven doen want het interesseert me geen hol :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » wo mei 08, 2024 12:30 pm

Blijkbaar wel, want je reageert anders wel constant.
Tijd voor iets nieuws.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 08, 2024 12:54 pm

999 schreef:
wo mei 08, 2024 12:27 pm
Yopii schreef:
wo mei 08, 2024 12:19 pm

Zeker, maar het zou mensen met " enige" intelligente sieren om het niet te benoemen .. Maar blijkbaar is dat ook hier te veel gevraagd, en als je niet op een " intelligente " manier schrijft dan wordt je ook effe terug gezet.Maar gewoon lekker blijven doen want het interesseert me geen hol :smallgrin.gif:
Als je op mij doelt bied ik mijn excuses aan als je een ziekte hebt. Dat wist ik niet. Excuses.

Het gaat/ging mij er meer om dat je de uitspraken van Derksen verdedigt. Die zijn op z’n zachtst gezegd uit de vorige eeuw maar die zou je ook discriminerend kunnen vinden.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » wo mei 08, 2024 12:55 pm

Liberty schreef:
wo mei 08, 2024 12:30 pm
Blijkbaar niet, want dan zou ik niet meer reageren ..

Maar als jij/jullie dat willen zeg het maar dan vertrekt de volgende van dit forum ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 08, 2024 1:31 pm

999 schreef:
wo mei 08, 2024 12:55 pm
Liberty schreef:
wo mei 08, 2024 12:30 pm
Blijkbaar niet, want dan zou ik niet meer reageren ..

Maar als jij/jullie dat willen zeg het maar dan vertrekt de volgende van dit forum ..
Je leest wel slecht, 999. Dat is best irritant. Zeker als je dan aankomt met dat je gaat vertrekken. Dat staat helemaal nergens dat iemand dat hier wil.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mei 08, 2024 1:39 pm

Ik heb in het verleden wel wat kritiek gehad op Ron Jans. Nooit bij een topclub gewerkt en lijkt me ook wat weinig politiek, maarrrr zijn prestaties zijn echt ongekend. Bij Utrecht was het voor zijn komst kommer en kwel, maar hij trekt die hele club uit het slop. Had even een paar weken nodig, maar komen van plek 18 en eindigen waarschijnlijk 6 of 7. En ook Twente heeft hij het gewoon heel goed gedaan in drie jaar. Zijn niet meer weg te denken uit de subtop nu.

Ik weet wel zeker dat Ron Jans in staat is om dit Ajax in één jaar beter op te bouwen. Misschien geen wondercoach a la Ten Hag voor ons, maar van Farioli (?) en Potter moet ik ook nog maar zien of zij het beter gaan doen, hoor. Sterker nog, ik denk dat je met dit Ajax, materiaal en deze schade best veel aan een Jans zou kunnen hebben. Meer dan aan de Boer, Pascal Jansen of Dave Vos bijvoorbeeld.

Mano

Bericht door Mano » wo mei 08, 2024 1:44 pm

Ajax dna :hypocrite.gif:

:smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

peter

Bericht door peter » wo mei 08, 2024 1:53 pm

Mano schreef:
wo mei 08, 2024 1:44 pm
Ajax dna :hypocrite.gif:

:smallgrin.gif:
Achteraf is het mooi wonen, maar ik denk bijvoorbeeld ook dat Jans het (veel) beter had gedaan dan Schippie. Logisch ook, een club uit slop trekken is Schip nog nooit ergens gelukt. Heeft volgens mij nergens een prestatie neergezet.

999

Bericht door 999 » wo mei 08, 2024 2:08 pm

Nee joh, de experts zeggen Potter en die Italiaan ga ze nu niet tegenspreken .
Blij met de punten ...

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » wo mei 08, 2024 2:24 pm

Nou ja, Ajax stond ook 18e toen Van 't Schip kwam en inmiddels staan we 5e. Dus in die zin heeft hij ook gedaan wat Jans met Utrecht heeft gedaan. Waarmee ik niet wil zeggen dat het vergelijkbare situaties zijn hoor.

Ik weet het niet met Jans. Bij Ajax is alles groter. De druk is ongekend. Kan Jans daar wel om gaan? Werken bij Twente en Utrecht is ook niet niks, maar staat in geen verhouding met Ajax.
Tijd voor iets nieuws.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 08, 2024 2:29 pm

Jans roept al maanden dat hij niet naar Ajax of een andere club wil.

Dus is het toch logisch dat hij niet genoemd wordt?
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » wo mei 08, 2024 2:34 pm

Liberty schreef:
wo mei 08, 2024 2:24 pm
Nou ja, Ajax stond ook 18e toen Van 't Schip kwam en inmiddels staan we 5e. Dus in die zin heeft hij ook gedaan wat Jans met Utrecht heeft gedaan. Waarmee ik niet wil zeggen dat het vergelijkbare situaties zijn hoor.

Ik weet het niet met Jans. Bij Ajax is alles groter. De druk is ongekend. Kan Jans daar wel om gaan? Werken bij Twente en Utrecht is ook niet niks, maar staat in geen verhouding met Ajax.
Nee goede vragen, maar dat geldt voor bijna alle namen die nu op het lijstje staan. Die Italiaan kent die druk ook niet en Potter kent de druk wel en zakte finaal door het ijs. Het zal altijd moeten blijken.

Plaats reactie