Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

De opvolger van Van t Schip

Schip zelf
1
7%
Erik Ten Hag (Man utd, nog steeds)
2
13%
Dave Vos (Jong Ajax, nog steeds)
1
7%
Ron Jans (Twente, nog steeds)
1
7%
Ronald Koeman (Oranje, nog steeds)
1
7%
Pascal Jansen (AZ, nog steeds)
1
7%
Kasper Hjulmand (bondscoach Denemarken nog steeds)
0
Geen stemmen
Philip Cocu (Vitesse)
0
Geen stemmen
Gio van Bronckhorst (Rangers)
0
Geen stemmen
Marcello Gallardo (Al Ittigad, nog steeds)
0
Geen stemmen
Julien Loptegui (Sevilla)
0
Geen stemmen
Ralph Hasenhuttl (Southampton)
0
Geen stemmen
Jorge Sampaoili (Flamemgo)
0
Geen stemmen
Oliver Glasner (Eintract Frankfurt)
0
Geen stemmen
Hansi Flick (Duits elftal)
0
Geen stemmen
Rudi García (Napoli)
0
Geen stemmen
Jesse March (Leeds)
0
Geen stemmen
Lucien Favre (Nice)
0
Geen stemmen
Bo Svensson (Mainz)
0
Geen stemmen
Shota Arveladze (Hull)
0
Geen stemmen
Kjetil Knutsen (Bodo, nog steeds)
5
33%
Een andere Nederlandse trainer
1
7%
Een andere buitenlandse trainer
2
13%

Totaal aantal stemmen: 15

De Dominee

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door De Dominee » wo mei 01, 2024 2:00 pm

Liberty schreef:
wo mei 01, 2024 1:44 pm
De Dominee schreef:
wo mei 01, 2024 1:33 pm
Tja, natuurlijk moet de praktijk nog Yopi. Maar beter zo dan dat hij nu al een hoop onzin uitkraamt. Dit is gewoon een prima interview.
Maar interessant praten is toch ook niet zo moeilijk eigenlijk.
Dus omdat jij het niet moeilijk vindt moet hij maar helemaal geen interviews geven? Of rare dingen roepen omdat het anders teveel open deuren zijn?

Begrijp niet dat mensen zelfs zo'n interview weer negatief moeten uitleggen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii

Bericht door Yopii » wo mei 01, 2024 2:06 pm

Ik kan de tekst van dit interview zo voor hem schrijven zonder dat ik van wat dan ook op de hoogte ben.

Het is een reclamepraatje, ik word er niet wijzer van.
"Die hier niet zit voor zichzelf, maar voor Ajax.
Trainers die zeggen dat ze er voor zichzelf zitten, vallen af. :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » wo mei 01, 2024 2:14 pm

Dat wordt een kort lijstje .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » wo mei 01, 2024 2:16 pm

De Dominee schreef:
wo mei 01, 2024 2:00 pm
Liberty schreef:
wo mei 01, 2024 1:44 pm
De Dominee schreef:
wo mei 01, 2024 1:33 pm
Tja, natuurlijk moet de praktijk nog Yopi. Maar beter zo dan dat hij nu al een hoop onzin uitkraamt. Dit is gewoon een prima interview.
Maar interessant praten is toch ook niet zo moeilijk eigenlijk.
Dus omdat jij het niet moeilijk vindt moet hij maar helemaal geen interviews geven? Of rare dingen roepen omdat het anders teveel open deuren zijn?

Begrijp niet dat mensen zelfs zo'n interview weer negatief moeten uitleggen.
Ik wil liever actie zien. Daarna kan je genoeg interviews geven. Men praat gewoon te veel, dat is het probleem vind ik. Zorg eerst er maar eens voor dat er een nieuwe trainer is voor het volgende seizoen.
Tijd voor iets nieuws.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mei 01, 2024 2:39 pm

De Dominee schreef:
wo mei 01, 2024 1:54 pm
Yopii schreef:
wo mei 01, 2024 1:35 pm
Ik vind het een totaal oninteressant interview.
Ah. Oke. Omdat hij het eerst maar eens in praktijk moet laten zien? Kortom ieder interview is eigenlijk per definitie oninteressant. Geinige visie... :smallgrin.gif:

Vooropgesteld: ik heb geen Beuker fanboy. Ik weet niet wat het is, maar iets aan hem geeft me de kriebels. Neemt niet weg dat hij in dit interview alleen maar juiste dingen zegt naar mijn idee.
Haha die kriebels heb ik ook wel. Het is een goede, makkelijke prater, maar als die jongen een andere nationaliteit had gehad, dan was het ook weer een heel ander verhaal geweest. Qua palmares is het dus een stage bij Roma van drie maanden, jeugdopleiding AZ en directeur van een club uit de Schotse derde/tweede divisie. Als die jongen een Portugees paspoort had gehad met Braga en Piacenza Calcio op zijn palmares, dan waren we ook niet bepaald warm gelopen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 01, 2024 2:55 pm

Maar een Duitser met Arsenal en Dortmund.... :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » wo mei 01, 2024 2:56 pm

999 schreef:
wo mei 01, 2024 2:14 pm
Dat wordt een kort lijstje .. :smallgrin.gif:

Dan moeten ze John Heitinga maar terughalen of zo. :smallgrin.gif:

Een buitenlandse trainer zal Ajax zien als een opstapje, of denken ze dat een Farioli gevoel heeft bij Ajax? Spelers doen aan carrièreplanning, trainers ook.

Ajax is niet de top van de voetbalpiramide, zo realistisch moeten we zijn.

De Dominee

Bericht door De Dominee » wo mei 01, 2024 3:01 pm

peter schreef:
wo mei 01, 2024 2:39 pm
De Dominee schreef:
Yopii schreef:
wo mei 01, 2024 1:35 pm
Ik vind het een totaal oninteressant interview.
Ah. Oke. Omdat hij het eerst maar eens in praktijk moet laten zien? Kortom ieder interview is eigenlijk per definitie oninteressant. Geinige visie... :smallgrin.gif:

Vooropgesteld: ik heb geen Beuker fanboy. Ik weet niet wat het is, maar iets aan hem geeft me de kriebels. Neemt niet weg dat hij in dit interview alleen maar juiste dingen zegt naar mijn idee.
Haha die kriebels heb ik ook wel. Het is een goede, makkelijke prater, maar als die jongen een andere nationaliteit had gehad, dan was het ook weer een heel ander verhaal geweest. Qua palmares is het dus een stage bij Roma van drie maanden, jeugdopleiding AZ en directeur van een club uit de Schotse derde/tweede divisie. Als die jongen een Portugees paspoort had gehad met Braga en Piacenza Calcio op zijn palmares, dan waren we ook niet bepaald warm gelopen.
Mij staat met name die periode bij AZ tegen. De jeugdopleiding van AZ wordt veel geroemd maar produceert ondertussen verdomd weinig. Titels, ja. Maar echte topspelers...? Koopmeiners en Reijnders wellicht.

Yopii

Bericht door Yopii » wo mei 01, 2024 3:13 pm

De jeugdopleiding van AZ wordt veel geroemd maar produceert ondertussen verdomd weinig. Titels, ja. Maar echte topspelers...? Koopmeiners en Reijnders wellicht.

Daar denkt LVG vast anders over. De opleiding van AZ heeft een hoog 'Co-gehalte': opleiden per team en zo. LVG heeft Adriaanse destijds aangesteld bij Ajax, een dure fout.

In Alkmaar hebben ze ook een voorkeur voor brave Scandinaviërs.

AZ doet natuurlijk ook dingen wel goed, maar vergeet niet dat uiteindelijk de druk bij Ajax veel hoger is. Spelers van AZ die overstappen naar Ajax mislukken doorgaans faliekant.

Yopii

Bericht door Yopii » wo mei 01, 2024 4:25 pm

STRAATVOETBALPRINCIPES
De meeste publieke aandacht in die jaren ging uit naar de heftige machtsstrijd, waarin tal van bestuurders en kaderleden kopje onder gingen. Volgens Cruijff zelf vond de belangrijkste revolutie echter plaats bij de jongste jeugd in de opleiding. Hij wilde het voetbal van Ajax bij de wortel verbeteren, te beginnen met het terugbrengen van straatvoetbalprincipes in de onderbouw. ‘Techniek en creativiteit moeten de speerpunten zijn bij de jongste jeugd’, blikt Michel Hordijk terug op zijn beginperiode bij Ajax in 2011. ‘Op een volwassen speelveld komt dat te weinig aan bod. Toen ik bij Ajax kwam, speelde Onder-11 vaak tegen twee jaar oudere jongens. Vanuit het idee dat ze dan meer weerstand zouden krijgen. Maar in de onderbouw gaat het vooral om techniekontwikkeling. Dat lukt niet op een groot veld, tegen fysiek sterkere gasten die je onder de voet lopen. De kerngedachte van Johan was dat elementen van het straatvoetbal in de opleiding geïntegreerd moesten worden. Voetballen in kleine ruimtes, met veel bal-contacten, is daarin essentieel. Johan was altijd een groot voorstander van zes-tegen-zes. Dat brengt veel balcontacten met zich mee, veel bal-aannames en passing, veel mogelijkheden tot dribbelen. En onbewust leren ze veel over positiespel. Juist met deze aantallen komen ze vaak in situaties die essentieel zijn voor het spel dat Johan voor ogen had. We zijn goed gaan kijken naar de ideale afmetingen van het speelveld. Als je het té klein maakt, komt het principe van diepte voor breedte in het gedrang. Die jongens moeten wel steekpassjes kunnen geven, acties en een-tweetjes kunnen maken. Zo kwamen we uit op een veldje van 42 bij 30 meter. Dat bleek bijna gelijk te zijn aan de afmetingen van een Cruyff-court. Die zijn 42 bij 28 meter.’

Van Leeuwen: ‘Later vroeg ik een keer aan Johan hoe hij tot de afmetingen van zijn courts was gekomen. Ik verwachtte een ingewikkelde verhandeling, maar zijn antwoord was van een typische Cruijff-logica. Hij zei: “De lengte is mijn rugnummer keer drie en de breedte is mijn rugnummer keer twee, dat is lekker makkelijk te onthouden”. Over een metertje meer of minder moesten we volgens hem niet moeilijk doen. En als er geen voldoende doeltjes zijn, leg je gewoon wat jassen neer als doeltje, voegde hij daaraan toe. Veel van zijn denken kwam voort uit straatvoetbal. Dat is de kern van het jeugdvoetbal.’
VI

En deze:

https://www.vi.nl/pro/de-cruijffiaanse- ... 1a4644321b

Onder Jonk trainden de jeugdteams op de parkeerplaats, bijvoorbeeld.

Doet die Beuker werkelijk alsof hij iets nieuws heeft bedacht? :confused.gif:

En een afgeleide vraag: heeft Ouaali zoveel afgebroken dat deze principes nu alwéér het ei van Columbus zijn?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo mei 01, 2024 6:00 pm

Beuker geeft toch expliciet aan dat hij dit juist niet heeft uitgevonden maar dat dit teruggaat naar de basisprincipes van Cruijff? Wat wil je nou?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

peter

Bericht door peter » wo mei 01, 2024 7:43 pm

De Dominee schreef:
wo mei 01, 2024 3:01 pm
peter schreef:
wo mei 01, 2024 2:39 pm
De Dominee schreef:

Mij staat met name die periode bij AZ tegen. De jeugdopleiding van AZ wordt veel geroemd maar produceert ondertussen verdomd weinig. Titels, ja. Maar echte topspelers...? Koopmeiners en Reijnders wellicht.
Ja daar heb je gelijk in. Reijnders “ken” ik nog van vroeger. Die speelde in mijn achtertuin en ging pas op 19(?)-jarige leeftijd van PEC naar AZ. Blijft Koopmeiners over inderdaad. Sowieso is het natuurlijk, normaal gesproken, van een heel ander niveau daar. Zo’n Dani de Wit is daar een prima selectiespeler, maar is voor Ajax begrippen een heel matige speler. Komt bij ons uit de jeugd, maar daar lopen we niet echt mee te koop. Andersom zou dat anders zij haha.

LucaS

Bericht door LucaS » wo mei 01, 2024 7:46 pm

Nou ja, bij de ploegen die boven ons staan looen heel wat wat afgedankte Ajacieden rond
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 01, 2024 8:52 pm

Koopmeiners en Reijnders hebben het vooralsnog beter gedaan dan een Antony, Donny, Ziyech, Dest etc.

Ze doen het heus niet beter dan wij doen maar we hoeven natuurlijk niet te doen dat zij het niet tot op zekere hoogte prima voor elkaar hebben. Op een heleboel vlakken.

Die jonge jongens zijn inderdaad nog lang niet allemaal doorgebroken maar ze zijn ook nog vrij jong allemaal.
IK GELOOF!!!!!!

columbus

Bericht door columbus » wo mei 01, 2024 9:39 pm

inderdaad. Ajax pompt er jaarlijks ruim 3x zoveel geld in en om nu te zeggen dat het zoveel beter is allemaal...

peter

Bericht door peter » wo mei 01, 2024 10:01 pm

Lionel schreef:
wo mei 01, 2024 8:52 pm
Koopmeiners en Reijnders hebben het vooralsnog beter gedaan dan een Antony, Donny, Ziyech, Dest etc.

Ze doen het heus niet beter dan wij doen maar we hoeven natuurlijk niet te doen dat zij het niet tot op zekere hoogte prima voor elkaar hebben. Op een heleboel vlakken.

Die jonge jongens zijn inderdaad nog lang niet allemaal doorgebroken maar ze zijn ook nog vrij jong
Omdat ze nu bij Atalanta en Milan zitten? Donny en Ziyech waren top in een team dat de halve finale haalde in de CL. Twee a drie jaar lang onderdeel van een van de beste teams van Europa. Dat is toch van totaal andere orde dan Koopmeiners en Reijnders? Op dat niveau hebben die jongens nooit gespeeld nog. Kan allemaal komen, maar Ajax was echt heel goed toen hè.

En het gaat om de jeugdopleiding van AZ. Dat is dus alleen Koopmeiners in de afgelopen vijf jaar?

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo mei 01, 2024 10:22 pm

peter schreef:
Lionel schreef:

Die jonge jongens zijn inderdaad nog lang niet allemaal doorgebroken maar ze zijn ook nog vrij jong
Omdat ze nu bij Atalanta en Milan zitten? Donny en Ziyech waren top in een team dat de halve finale haalde in de CL. Twee a drie jaar lang onderdeel van een van de beste teams van Europa. Dat is toch van totaal andere orde dan Koopmeiners en Reijnders? Op dat niveau hebben die jongens nooit gespeeld nog. Kan allemaal komen, maar Ajax was echt heel goed toen hè.

En het gaat om de jeugdopleiding van AZ. Dat is dus alleen Koopmeiners in de afgelopen vijf jaar?
Stengs, Boadu, Wijndal, Til, Hatzidiakos. Is allemaal geen Europese top. Is toch wat anders dan de Ligt, Mazraoui, Zyiech, Blind, Frenkie, Donny

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo mei 01, 2024 10:38 pm

Trab schreef:
wo mei 01, 2024 10:22 pm
peter schreef:
Lionel schreef:

Stengs, Boadu, Wijndal, Til, Hatzidiakos. Is allemaal geen Europese top. Is toch wat anders dan de Ligt, Mazraoui, Zyiech, Blind, Frenkie, Donny

Geen Europese top? Het is nauwelijks (of niet eens) Nederlandse top. Dat gegeil op de opleiding van AZ is echt nergens op gebaseerd.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 02, 2024 5:48 am

peter schreef:
wo mei 01, 2024 10:01 pm
Lionel schreef:

Als Frenkie bij ons wordt genoemd als eigen jeugd is Reijnders dat ook. Al ken ik zijn exacte voorgeschiedenis niet.

Het gaat mij er meer om dat er bij AZ een bepaalde structuur is die wij missen. In alle lagen. Dus nee… ik zou onze opleiding niet willen ruilen tegen die van hun maar we hoeven ook niet (meer) te doen alsof wij het voetbal hebben uitgevonden.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » do mei 02, 2024 12:40 pm

Trab schreef:
wo mei 01, 2024 10:22 pm
peter schreef:
Lionel schreef:

Ziyech en Frenkie tellen niet mee.

Ajax koopt jeugdspelers voor miljoenen, heeft veel meer geld. AZ doet het gemeten naar de middelen gewoon heel goed. Of zijn filosofie goed genoeg is voor de absolute top is een tweede, AZ leidt prima op voor het eigen niveau.

Ajax zou nog een slagje beter moeten opleiden op zijn minst twijfelachtig of dat het geval is.

De Dominee

Bericht door De Dominee » do mei 02, 2024 1:06 pm

Twijfelachtig of dat zo is? Recentelijk De Ligt, Daley, Mazraoui, Donny, Timber. Versus Koopmeiners.

Wat is daar twijfelachtig aan?

Yopii

Bericht door Yopii » do mei 02, 2024 2:30 pm

Als je Daley Blind zelfs gaat meetellen, tja...

Timber komt van F, Hato komt van Sparta. Ajax koopt die jongens gewoon. Die staken er al ver bovenuit toen ze werden aangetrokken.

Dat is dus het verschil in slagkracht: Ajax legt zo miljoenen neer voor Victor Jensen, Kjaer of Rasmussen. Je kunt de twee clubs pas vergelijken als ze hetzelfde uitgangspunt hebben.

De Dominee

Bericht door De Dominee » do mei 02, 2024 2:41 pm

Zelfs Daley Blind...? :excited.gif:

AZ haalt ook jongens van buitenaf. Je kunt ze prima vergelijken, in ogenschouw nemende dat Ajax meer financiële middelen heeft en je dus meer van Ajax mag verwachten. Ajax presteert ook significant beter.

Yopii

Bericht door Yopii » vr mei 03, 2024 9:51 am

Daley Blind is zowat de opa van Timber, in voetbaltermen.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... iners.html

Ten Hag kunnen we denk ik schrappen, die komt echt niet. Volgens de laatste geruchten (The Athletic) wil MU met hem door. Zo niet, dan heeft hij ongetwijfeld andere mogelijkheden.

Yopii

Bericht door Yopii » vr mei 03, 2024 6:21 pm

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... -ajax.html

Ik mag hopen dat deze reclame een vriendendienst is van Alex Verweij. Anders ben ik snel klaar met Kroes.

Zou wat zijn, van Xavi en Potter of Ten Hag naar Keizer of het broertje van Schreuder.

Nog liever Frank dan Keizer, ik schat Frank nog hoger in.

Plaats reactie