Dan staat Kroes in zijn hemd.
Moderator: mods
Di Marzio ook goed?
Minder betrouwbaar toch.
Gaat niet gebeuren, lijkt me. F. heeft een dominante AD.Lekker laten gaan, als geruchten waar zijn ( en Potter wil gewoon volledige controle na zijn fiasco bij Chelsea ) over aankoop ( en verkoop ) spelers , mag ie dat mooi bij Feyenoord gaan doen.Want als we 1 ding toch hebben geleerd moeten hebben is dat je dat niet aan een 1 persoon over moet laten.
Ik had het over scouten.
Lijkt me ook een koekje van eigen deeg voor Kroes. Kamp Potter gebruikt de media om Ajax onder druk te zetten.Yopii schreef: ↑di apr 30, 2024 2:07 pmOver Engelse hondenkop gesproken, ik geloof er nooit zo in dat heel toevallig twee of meer Nederlandse topclubs belangstelling hebben voor dezelfde speler of trainer. Dat lijkt me meer zaakwaarnemerstrucje om een betere aanbieding los te peuteren. Maar ja, Kroes weet er vast alles van, van een dief kun je niet stelen.![]()
Wel toch? Of zelfs direct CL?
Heeft Alexander toch gelijk gekregen, Chivu terug bij Ajax!Yopii schreef: ↑di apr 30, 2024 1:39 pmMinder betrouwbaar toch.
Gaat niet gebeuren, lijkt me. F. heeft een dominante AD.Lekker laten gaan, als geruchten waar zijn ( en Potter wil gewoon volledige controle na zijn fiasco bij Chelsea ) over aankoop ( en verkoop ) spelers , mag ie dat mooi bij Feyenoord gaan doen.Want als we 1 ding toch hebben geleerd moeten hebben is dat je dat niet aan een 1 persoon over moet laten.
Klopt, de zoon van Ten Hag is nu makelaar bij SEG. Al zou je kunnen denken dat het Erik zelf.Yopii schreef: ↑di apr 30, 2024 4:02 pmhttps://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... moves.html
Blijkbaar werkt de zoon van Ten Hag voor SEG? Tegelijkertijd koopt MU een speler als Amrabat, die bij SEG zit: ongeschikt. Een Jolletje?
Kroes is dikke mik met Vos van SEG. Als Ten Hag zou overwegen terug te keren bij Ajax, weet Kroes dat allang.
Amrabat wordt volgens mij gehuurd van FiorentinaYopii schreef:https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... moves.html
Blijkbaar werkt de zoon van Ten Hag voor SEG? Tegelijkertijd koopt MU een speler als Amrabat, die bij SEG zit: ongeschikt. Een Jolletje?
Kroes is dikke mik met Vos van SEG. Als Ten Hag zou overwegen terug te keren bij Ajax, weet Kroes dat allang.
Mwoah, dit is wel heel kort door de bocht. Beuker schetst een profiel van het type trainer dat ze bij Ajax zoeken.peter schreef: ↑wo mei 01, 2024 10:58 amAllemaal gel** natuurlijk. Afgelopen jaren kwamen we op de proppen met Schreuder, Steijn en Schippie, maar we zoeken nu de nieuwe van Gaal haha. Mooie prietpraat voor de bühne, waar iedereen het helemaal mee eens is, maar niemand ook weet wat dat eigenlijk inhoudt.
Ben allang blij als we wat leuker voetbal krijgen te zien, waarbij het niet iedere week Open Huis is. Op zich zou dat met een beetje trainer wel moeten lukken.
Bron: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... -ajax.htmlBeuker schetst profiel Ajax-trainer: 'Vergelijkbaar met Louis is wat we zoeken'
07:30, Vandaag
60
Marijn Beuker, directeur voetbal van Ajax, noemt de keuze die de club gaat maken voor de technische staf de belangrijkste transfer van komende zomer. In die staf moet over niet al te lange tijd een nieuwe trainer arriveren. Daar gaat een weloverwogen zoektocht aan vooraf, zo vertelt hij in een uitgebreid interview met Voetbal International.
Duidelijk is dat John van 't Schip na dit seizoen stopt als hoofdtrainer van Ajax. Hij gaat verder in een andere functie. Namen voor zijn opvolging geeft Beuker niet prijs, maar wel schetst hij een profiel van waar Ajax naar op zoek is. "Een oefenmeester die een heldere visie heeft én die dat kan vertalen naar het veld. Nou, daar hebben we in Nederland een aantal voorbeelden van. Maar ook in het buitenland. We zoeken een trainer die bezig is met het proces: training geven, het team ontwikkelen en spelers individueel ontwikkelen", zo somt Beuker op.
De directeur voetbal stelt dat er ook 'inspiratiecoaches' zijn, die zich meer bezighouden met het motiveren. "Dat type past, denk ik, minder goed bij Ajax", vervolgt Beuker, die zich erg bewust is van het feit dat Ajax aan de vooravond van een cruciale zomer staat. "De keuze die wij met elkaar gaan maken voor de technische staf is de belangrijkste transfer die wij deze zomer gaan doen."
"We hadden ook kunnen kiezen voor een risicovolle optie, bijvoorbeeld een trainer die voor het eerst op eigen benen gaat staan als hoofdcoach. Alleen kiezen we nu voor stabiliteit. Dus zoeken we idealiter een ervaren trainer", aldus Beuker, die nauw contact onderhoudt met adviseur Louis van Gaal en Kelvin de Lang. De nieuwe trainer moet gefocust zijn op het proces, op het veld staat om het team te verbeteren én daarnaast ook een teamspeler is. "Die hier niet zit voor zichzelf, maar voor Ajax. Die onderdeel wil zijn van het proces om hier weer succes te boeken."
Buitenlandse Ajax-trainer ook mogelijk
Mogelijk is die nieuwe trainer, voor het eerst deze eeuw bij Ajax, dus ook een buitenlander. "Ja, want het is kwaliteit boven nationaliteit", is Beuker eerlijk. "Natuurlijk heeft het altijd je voorkeur om een Nederlandse trainer te hebben, maar als dat niet kan, dan gaat kwaliteit boven alles." Van Gaal geeft daarover af en toe zijn mening aan Beuker. "Hij is zelf natuurlijk een fantastisch voorbeeld van het type oefenmeester dat we zoeken, maar Louis is met pensioen. Hij is aan het genieten van zijn huidige rol en vindt dat een nieuwe generatie aan zet is. Maar een coach die vergelijkbaar is met Louis: dat is wat we zoeken. Gelukkig zijn er veel andere goede trainers."
Natuurlijk.Het aanstellen van Schippie, het aantrekken van Valkanis, het terughalen van Fitz-Jim, het terugkopen van Rijkhof en het contracteren van Henderson zijn op zijn zachtst gezegd nog geen heel goede keuzes gebleken. Ze kunnen me een hoop wijs maken, maar al deze keuzes hebben natuurlijk in overleg met Kroes plaatsgevonden.
Maar interessant praten is toch ook niet zo moeilijk eigenlijk.De Dominee schreef: ↑wo mei 01, 2024 1:33 pmTja, natuurlijk moet de praktijk nog Yopi. Maar beter zo dan dat hij nu al een hoop onzin uitkraamt. Dit is gewoon een prima interview.
Ah. Oke. Omdat hij het eerst maar eens in praktijk moet laten zien? Kortom ieder interview is eigenlijk per definitie oninteressant. Geinige visie...