Verdwijnt hij van de buis, dan duikt er een ander op met een soortgelijk gedrag. Kunnen we ons weer ergeren.

Blijkbaar is er grote behoefte aan iemand 'die alles durft te zeggen', wat een eufemisme is voor onbeschoft gedrag.
Moderator: mods
Dat is toch ook weer niet zo rare claim?
Wat ik al zei: voor mij is "Hij is geen Nederlander" niet analoog aan "Hij is geen Fries".
O jawel hoor ..Yopii schreef: ↑ma apr 15, 2024 10:30 amhttps://www.welingelichtekringen.nl/ber ... rafbaar-is
Zou Derksen het aandurven om Moszkowicz uit te nodigen? Ik denk het niet, hoor.
Bram Moszkowicz is definitief geroyeerd als advocaat. Dat heeft het Hof van Discipline in Den Bosch vandaag in hoger beroep bepaald. Het is de finale uitspraak in de zaak die de Amsterdamse deken van de Orde van Advocaten Germ Kemper tegen de 52-jarige Moszkowicz had aangespannen.
Het liet vooral zien hoe vooringenomen Derksen is en hoe ongeïnformeerd hij maar wat roeptoetert. Hij impliceerde namelijk dat De Hoop hypocriet was en als donkere man niks met de Friese taal kon hebben. Terwijl dat toch echt de moedertaal is van De Hoop.Ajax Rules schreef: ↑vr apr 12, 2024 11:31 amDat is toch ook weer niet zo rare claim?
De Friezen zijn een volk wat al honderden jaren bestaat. Daar zaten inderdaad geen mensen met een bruine huid bij. Dus er is geen enkele (genetische) band met dat volk.
Ik snap wel dat het gevoelig ligt, want volgens die logica zouden immigranten ook nooit echt Nederlander kunnen worden. Maar Nederland is een staat, een juridische werkelijkheid. Dus je kan ook als geadopteerde persoon of als Afrikaan Nederlander worden. Friesland of Fries-zij is als juridisch begrip veel minder relevant. Als je jezelf Fries noemt is dat voor mij een minder juridische /feitelijke claim en meer een verwijzing naar het volk (waar je dus niet van afstamt).
Laat onverlet dat het natuurlijk weer een provocatie is van Derksen, waarvan je je kunt afvragen hoe nodig en hoe aardig het is. Omgekeerd zegt het ook wat over de tijdsgeest dat iedereen hier zo over valt en Johan Derksen (wat gewoon een provocateur uit het cafe is, die in de kern best wel het hart op de goede plaats heeft) als "racist" wordt neergezet.