Hier.
Allebei opzouten.
Overigens is dit niet handel met voorkennis, maar desondanks...
Moderator: mods
999 schreef: ↑vr apr 05, 2024 2:07 pmAlexander schreef: ↑vr apr 05, 2024 2:00 pmhttps://nos.nl/artikel/2515591-voorzitt ... x-aandelen
Haha. Misschien van Praag zelf ook laten weten dat het geen speeltuin is bij Ajax?Dit is wel heel erg hé .. man man man ..
Zat 13 minuten tussen beide postings. Keurig, jochie:
Daar was eens de kerk voor. Nu moet een voetbalclub blijkbaar het ethische voorbeeld geven. Markie zat aardig in de buurt van de huidige priesters.
Wat, dat onze bestuurders zo onvoorbereid aan de slag gaan? Simpele check-list maken en die paar thema's afvinken. Is binnen een halve dag gedaan.
Dit is eerder knullig. Maar ik snap je punt hoor. Maar de aandelen zijn gekocht in 1998 toen hij reeds bestuurder was.wimpey schreef: ↑vr apr 05, 2024 4:15 pmWat, dat onze bestuurders zo onvoorbereid aan de slag gaan? Simpele check-list maken en die paar thema's afvinken. Is binnen een halve dag gedaan.
Het is allemaal zo simpel als wat: als ik een nieuwe opdracht aan wal haal, dan heb ik me aan een geheimhoudingsplicht te houden. Als ik die afspraak schend, dan heb ik een issue...
Maar voor kneuzen als Kroes, Praag, ..., Overmars, Mislintat, Sar is 2 + 4 blijkbaar al te veel. Hoe wil je dan in vredesnaam een club waar 500 man werkt in het gareel houden? Het is ongelooflijk wat Ajax voor kneuzenkermis aan mensen aantrekt. En ze leren er niks van.
Dit gaat niet over Ajax. Het gaat over Nederland. Het potloodheldendom der bureaucraten.Van Praag is inmiddels ruim vier maanden in dienst bij Ajax. De toezichthouder van de AFM heeft nog altijd niet de informatie, die wettelijk binnen twee weken binnen moet zijn. 'Dat Van Praag zich niet aan de meldplicht gehouden heeft, valt hem volgens de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) zwaar aan te rekenen', schetst de NOS.
"Je moet als bestuurder en als commissaris weten dat jij te allen tijde die melding moet doen. En als hij dat niet weet, dan is hij misschien ook niet zo geschikt voor deze functie", reageert Gerben Everts, directeur van de VEB. Van Praag heeft vrijdag alsnog melding gemaakt in het register, zo laat Ajax in een reactie aan de NOS weten. "Hier is sprake van een administratieve omissie van een feit dat bij de markt wel volledig bekend was", zegt een woordvoerder. "Zodra we erop gestuit zijn, is het meteen rechtgetrokken."
Ajax stelt dat Van Praag in 1998 bij de beursgang van de club honderd aandelen heeft gekocht. De VEB wil geen 'oogje dichtknijpen' ondanks het relatief lage aantal aandelen. "Het gaat om het principe. Dat principe heeft hij ook heel duidelijk richting Alex Kroes verwoord. Op dit niveau speel je als beursgenoteerd bedrijf in de Champions League en dan moet je gewoon aan de wet- en regelgeving voldoen."
Helemaal mee eens.wimpey schreef: ↑vr apr 05, 2024 4:15 pmWat, dat onze bestuurders zo onvoorbereid aan de slag gaan? Simpele check-list maken en die paar thema's afvinken. Is binnen een halve dag gedaan.
Het is allemaal zo simpel als wat: als ik een nieuwe opdracht aan wal haal, dan heb ik me aan een geheimhoudingsplicht te houden. Als ik die afspraak schend, dan heb ik een issue...
Maar voor kneuzen als Kroes, Praag, ..., Overmars, Mislintat, Sar is 2 + 4 blijkbaar al te veel. Hoe wil je dan in vredesnaam een club waar 500 man werkt in het gareel houden? Het is ongelooflijk wat Ajax voor kneuzenkermis aan mensen aantrekt. En ze leren er niks van.
De huidige Bestuursraad heeft aangegeven dat hij in de periode tot aan zijn aftreden geen belangrijke beslissingen meer wilt nemen. Hij heeft de ereleden van de vereniging gevraagd om nieuwe bestuursleden voor te dragen. Hiermee doet de Bestuursraad een beroep op artikel 15.4 van de verenigingsstatuten, waarin staat dat bij het ontbreken van alle leden van de Bestuursraad de ereleden gezamenlijk een college vormen. Dit college noemt men het College van Ereleden. De nog levende ereleden waar het om gaat zijn Rob Been Sr., Hans Bijvank, Jan Buskermolen, Hennie Henrichs, Arie van Os, Michael van Praag, Sjaak Swart en Leo van Wijk.
Het College van Ereleden moet het voordrachtproces vorm geven en uiteindelijk komen tot een voordracht van potentiële leden voor de nieuwe Bestuursraad. De ereleden benoemen vanuit hun midden een voorzitter voor het College van Ereleden. Zij hebben inmiddels gekozen voor Hennie Henrichs.
'Clubliefde bestaat kennelijk alleen nog bij een paar oude ballen, zoals ik. Michael van Praag, Hennie Henrichs, Uri Coronel en ik stapten in 1989 pro deo in het bestuur. Het was een eer om Ajax te dienen. Dat deden we met alle liefde en toewijding. Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om er geld voor te vragen. Nu zijn er alleen maar carrièretijgers.
Te dom om effe te checken of ze een financieel belang in een beursgenoteerde organisatie hebben wanneer ze daar een functie gaan bekleden. Qua domheid amper te overtreffen, maar we hebben het hier natuurlijk wel over Ajax...
Prima. Voetbalmensen eerst. De bureaucratische papiermolen can take a backseat.Neefkens schreef: ↑vr apr 05, 2024 4:54 pmDe T. Meldt nu dat de bestuursraad de straf voor Kroes buitenproportioneel vindt. De bestuursraad kan dus de RvC weer ontslaan….![]()
https://www.telegraaf.nl/sport/18042095 ... nele-straf
Goh verrassend. Ging me allemaal al veel te snel en ondoordacht. Van Praag moet lekker met pensioen.Neefkens schreef: ↑vr apr 05, 2024 4:54 pmDe T. Meldt nu dat de bestuursraad de straf voor Kroes buitenproportioneel vindt. De bestuursraad kan dus de RvC weer ontslaan….![]()
https://www.telegraaf.nl/sport/18042095 ... nele-straf
Yopii dat vinden we denken allemaal hier op dit forum, maar moet er dan meteen op staande voet ontslaan op volgen ?.
En waarom zouden er dan koppen moeten rollen?Monkey Tonk schreef: ↑vr apr 05, 2024 5:48 pmEr gaan koppen rollen in de RvC. Ik heb het idee dat Ajax deze shakeup keihard nodig heeft. In ieder geval wordt de revolutie deze keer niet van fluweel. Het voetbal moet altijd op de eerste plaats komen.
Jij bent degene die altijd en overal schermt met regels zijn regels, ik doe gewoon een Lionelletje ... Behalve als het je niet uit komt natuurlijk ..