Jij hebt nog nooit een verkeerde beslissing gemaakt?

De ontslagbrief voor Steijn lag er al
Moderator: mods
Jij hebt nog nooit een verkeerde beslissing gemaakt?
Of er een AD was die het akkoord had gegeven om te gaan winkelenDubbel schreef: ↑vr okt 06, 2023 2:10 pmToen Sven begon duurde het nog een hele tijd voordat hij van het bestuur geld mocht uitgeven terwijl je geen helderziende hoefde te zijn om te voorspellen dat Alvarez en Kudus voor veel geld zouden vertrekken. We zullen helaas nooit weten hoe het was gelopen als er voetbalverstand in het bestuur had gezeten en Sven eerder de markt op had gekund.
Dit gaat niet over mij, Mano, maar over de man met de Diamanten Ogen ..
Volgens mij heeft ie geen diamantenogen maar twee glazen ogen. Van matglasMano schreef:Er zit ook weleens een vuiltje in de diamant-oog![]()
De gang van zaken rond Ajax is gewoon niet goed.
Ja, Sven heeft bepaalde zaken niet goed aangepakt en de verkeerde coach aangesteld.
Had je een AD gehad, had hij aan de handrem kunnen trekken of zaken kunnen corrigeren.
Dan had Mislintat zich misschien ook anders opgesteld.
Men kan roepen dat hij solistisch was maar hij heeft wel de sleutels van Ajax gekregen. Niemand in de directie weet iets van voetbal.
Steijn bleek al snel niet de juiste man om naar te luisteren. Heeft 0 tactisch voetbal vermogen. Ik denk oprecht dat Mislintat daar al redelijk vlot achter kwam (aanname)
Dat is een dikke fout geweest van Sven. Sterker nog, de fout waarom hij nu thuis zit.
Een betere coach had meer punten gehaald in de afgelopen wedstrijden ook met dit groepje.
Een betere coach had wellicht ook andere inbreng gehad, die Sven had meegenomen in zijn zoektocht, maar dat is een aanname.
hoe dan ook, hij is weg. Das war einmal...
Nu zitten we met de gebakken peren van Steijn en hoop je op zijn vertrek
Met daarbij dus inmiddels de kanttekening dat Steijn hem door de strot geduwd is.Mano schreef: ↑vr okt 06, 2023 2:48 pmEr zit ook weleens een vuiltje in de diamant-oog![]()
Ja, Sven heeft bepaalde zaken niet goed aangepakt en de verkeerde coach aangesteld.
Had je een AD gehad, had hij aan de handrem kunnen trekken of zaken kunnen corrigeren.
Men kan roepen dat hij solistisch was maar hij heeft wel de sleutels van Ajax gekregen. Niemand in de directie weet iets van voetbal.
Steijn bleek al snel niet de juiste man om naar te luisteren. Heeft 0 tactisch voetbal vermogen. Ik denk oprecht dat Mislintat daar al redelijk vlot achter kwam (aanname)
Dat is een dikke fout geweest van Sven. Sterker nog, de fout waarom hij nu thuis zit.
Een betere coach had meer punten gehaald in de afgelopen wedstrijden ook met dit groepje.
Een betere coach had wellicht ook andere inbreng gehad, die Sven had meegenomen in zijn zoektocht, maar dat is een aanname.
Dat moet blijken, Trab. Ik denk het niet.Trab schreef: ↑vr okt 06, 2023 3:04 pmVolgens mij heeft ie geen diamantenogen maar twee glazen ogen. Van matglasMano schreef:Er zit ook weleens een vuiltje in de diamant-oog![]()
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit is toch niet bekend?De Dominee schreef: ↑vr okt 06, 2023 3:11 pm
Met daarbij dus inmiddels de kanttekening dat Steijn hem door de strot geduwd is.
Dit is zeker waar. Maar Kudus deed moeilijk over Brighton… wat als er niet een andere club was gekomen? Uiteindelijk is hij naar West Ham gegaan…Dubbel schreef: ↑vr okt 06, 2023 2:10 pmToen Sven begon duurde het nog een hele tijd voordat hij van het bestuur geld mocht uitgeven terwijl je geen helderziende hoefde te zijn om te voorspellen dat Alvarez en Kudus voor veel geld zouden vertrekken. We zullen helaas nooit weten hoe het was gelopen als er voetbalverstand in het bestuur had gezeten en Sven eerder de markt op had gekund.
Hij had ook voor een Pascal Jansen kunnen gaan, bijvoorbeeld. Aan Steijn dacht echt niemand. Zelfs een Ron Jans lag meer voor de hand dan Steijn.De Dominee schreef: ↑vr okt 06, 2023 3:23 pmVooruit: een NL trainer is hem door de strot geduwd. Met een verbod op Bosz. Slot bij de rivaal. Ten Hag onhaalbaar.
Tja...
Ja, zo zit ik er ook in.Mano schreef: ↑vr okt 06, 2023 3:22 pmDit is toch niet bekend?De Dominee schreef: ↑vr okt 06, 2023 3:11 pm
Met daarbij dus inmiddels de kanttekening dat Steijn hem door de strot geduwd is.
Er wordt gezegd dat er een Nederlandse trainer moest komen. De keuze voor Steijn is een keuze van Sven, toch?
Hij had ook voor iemand anders kunnen kiezen
Ik vind dat Mislintat te makkelijk is geslachtofferd.
maar ik vind niet dat hij fouten vrij is.
Net als bij spelers, is het belangrijk dat je bestuurders "in hun kracht" zet. Iedereen heeft sterke en zwakke punten, Sven ook. Het is belangrijk dat je die zwakke punten neutraliseert of juist omdraait (zodat het sterke punten worden).
En hoe past het aanstellen van Steijn hierin?Ajax Rules schreef: ↑zo okt 08, 2023 11:28 amNet als bij spelers, is het belangrijk dat je bestuurders "in hun kracht" zet. Iedereen heeft sterke en zwakke punten, Sven ook. Het is belangrijk dat je die zwakke punten neutraliseert of juist omdraait (zodat het sterke punten worden).
Sven is iemand met een sterke visie en iemand die in een rechte lijn afkoerst op zijn doel. Dat kan een nadeel zijn of juist een voordeel. Als je hem intern onvoldoende steunt, dan leidt zo'n sterke visie tot conflicten. Maar je kan die sterke persoonlijkheid ook gebruiken om echt te saneren en te voorkomen dat je met halfzachte oplossingen en compromissen eindigt. Daarvoor moet je hem wel intern en extern beschermen, en niet gaan draaien bij de eerste tegenwind.
En dat na Schreuder/Tadic-agent.Peter schreef: ↑zo okt 08, 2023 6:36 pmAjax Rules, ga je nog steeds voor Svennus door het vuur joh? Misschien hadden we hem er ook gewoon bij moeten houden, want hij heeft bij Stuttgart ook bewezen dat hij een elftal kan formeren die op gaat voor degradatie. Steijn en Mislintat zijn voor mij in ieder geval het absolute, absolute dieptepunt ooit. Een zwarte bladzijde. Snel omslaan nu.
HahahaDe Dominee schreef: ↑zo okt 08, 2023 6:33 pmWelnee. Als Ajax zou willen verkopen ze er 12 deze zomer. Tegen minimale verliezen.
Zeker als er een capabele trainer komt waarbij de spelers hun kwaliteiten kunnen laten zien. Dan maken we over een aantal jaar zelfs goede winsten.