Sven Mislintat

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Lionel

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » wo sep 27, 2023 10:04 am

Dest of Gaaei, Akpom (als 10) of Lang… ik weet het wel.

En ik begin steeds meer de indruk te krijgen dat Mislintat helemaal geen spelers als Dest, Lang of Nico terug wilde halen.

Die wilde perse zijn eigen stempel drukken. Zelfde met het aantrekken van Steijn of Bosz…
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 27, 2023 10:09 am

Overigens zijn dit ook precies de verwijten die hij bij z’n vorige clubs kreeg, toch?

Al blijf ik het jammer vinden dat hij en niet Steijn er uit geflikkerd zijn. Die onderzoek is nog niet af namelijk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 27, 2023 10:13 am

Mr. Ajax schreef:
wo sep 27, 2023 10:09 am
Overigens zijn dit ook precies de verwijten die hij bij z’n vorige clubs kreeg, toch?

Al blijf ik het jammer vinden dat hij en niet Steijn er uit geflikkerd zijn. Die onderzoek is nog niet af namelijk.
Geen idee eerlijk gezegd. Je kunt niet zomaar een identiteit van een club overboord gooien.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 27, 2023 10:56 am

Lionel schreef:
wo sep 27, 2023 10:13 am
Geen idee eerlijk gezegd. Je kunt niet zomaar een identiteit van een club overboord gooien.
De man is een eigenheimer, die door de bestuurlijke chaos alle ruimte kreeg. Ontketende een soort van diamanten revolutie. Geen mens kan ons wijs maken dat z'n opdracht was om hele volksstammen tegen zich in het harnas te jagen, een bataljon aan over-priced meuk te halen, de doorstroming te blokkeren en een nobody als trainer aan te stellen.

Ik trapte zelf ook trouwens in die verhaaltjes van 'm. Andere invalshoek enzo. Maar al snel daarna was duidelijk dat ie vooral een chaoot is.

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 27, 2023 11:02 am

wimpey schreef:
wo sep 27, 2023 10:56 am
Lionel schreef:
De man is een eigenheimer, die door de bestuurlijke chaos alle ruimte kreeg. Ontketende een soort van diamanten revolutie. Geen mens kan ons wijs maken dat z'n opdracht was om hele volksstammen tegen zich in het harnas te jagen, een bataljon aan over-priced meuk te halen, de doorstroming te blokkeren en een nobody als trainer aan te stellen.

Ik trapte zelf ook trouwens in die verhaaltjes van 'm. Andere invalshoek enzo. Maar al snel daarna was duidelijk dat ie vooral een chaoot is.
Ik ook. Trapte er ook zeker in. Communicatief voor de televisie heel vaardig. Achter de schermen blijkbaar niet.
IK GELOOF!!!!!!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo sep 27, 2023 11:03 am

wimpey schreef:
Lionel schreef:

Haha. Diamanten revolutie. Heerlijk Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 27, 2023 5:44 pm

Voor alle aanhangers van Mislintat…. Kijk aub even het interview met Gorter terug.

De man was een idioot. Niks minder.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee

Bericht door De Dominee » wo sep 27, 2023 5:45 pm

Absoluut oneens. We weten niet of- wat- en hoe er iets tegen hem is gezegd.
Laatst gewijzigd door De Dominee op wo sep 27, 2023 5:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

999

Bericht door 999 » wo sep 27, 2023 5:46 pm

Lionel schreef:
wo sep 27, 2023 5:44 pm
Voor alle aanhangers van Mislintat…. Kijk aub even het interview met Gorter terug.

Linkje ?.
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 27, 2023 6:06 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:

Letterlijk waarschijnlijk niet nee. Maar stel nou eens dat zijn opdracht wel concreet was om de volledige scouting te analyseren en te reorganiseren omdat het één grote bende was geworden. Hoe goed denk jij dan dat de samenwerking nog gaat zijn als je daarmee aan de slag gaat?

Ik sluit zeker niet uit dat de voltallige directie en daarmee ooK Mislintat heeft onderschat hoe groot de oorlog zou worden. En daarmee hebben ze het misschien wel niet goed aangepakt. Maar het blijft lastig beoordelen want als je dezelfde reorganisatie in gang zet maar ondertussen win je de eerste vijf wedstrijden dan kraait er misschien wel geen haan naar.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 27, 2023 6:19 pm

De Dominee schreef:
wo sep 27, 2023 5:45 pm
Absoluut oneens. We weten niet of- wat- en hoe er iets tegen hem is gezegd.
Als het om Mislintat gaat hanteer je andere normen, Dominee.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 27, 2023 6:22 pm

De Ajax-scouting zal beter zijn dan de Sven-scouting. Om wedstrijden te winnen heb je kwaliteit nodig. We hebben na een dozijn aankopen nog veel minder kwaliteit dan in het vorige rampjaar.

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 27, 2023 6:25 pm

999 schreef:
wo sep 27, 2023 5:46 pm
Lionel schreef:
wo sep 27, 2023 5:44 pm

Linkje ?.
Het laatste interview. Echt de laatste minuut.

Hans Kraay zegt: ik heb van een duidelijke bron vernomen dat Mislintat heeft gezegd dat jij er zo snel mogelijk uit gaat.

Waarop Gorter zegt: ik wil het daar niet meer over hebben. Dat is voorbij.

:excited.gif: :excited.gif:

Blij dat die klojo weg is. Wat een tering bende heeft hij er van gemaakt zeg. Logisch dat er niks te maken valt van dit team. En dan hebben we ook nog eens een waardeloze trainer.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » wo sep 27, 2023 6:35 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:

Je bent 'erin getrapt' omdat zijn analyse klopte. Hij legde op bepaalde gebieden (bijvoorbeeld de scouting) wel de vinger op de zere plek.

De Ajax-scouting is gewoon zwak. Dat kon je vorig jaar zien, toen namens de scouting Hamstra de touwtjes in handen kreeg.

Verder weet ik niet wat ik ervan moet denken. Bij andere clubs (ook Stuttgart bijvoorbeeld) heeft de DD wel degelijk goede spelers gehaald. Ik denk op dit moment dat het 50/50 is. Daarbij had hij natuurlijk nooit Steijn mogen aanstellen, maar ik sluit niet uit dat hij overstag is gegaan door de druk van binnenuit, dat er een Nederlandse coach moest komen. Hij wist natuurlijk niet zoveel van Nederlandse coaches, of hooguit van coaches die onhaalbaar waren (Slot, Ten Hag). Bosz was blijkbaar out of the question. Dan kwam hij terecht bij iemand die het van buiten af gezien wel aardig deed.

Verder neem ik de verhalen met een korreltje zout. Overmars had de ene na de andere deal waarbij Essel plotseling de speler contracteerde die Ajax ging halen. Daar kraaide geen haan naar. Over Martin Jol heb ik het dan niet eens. Ik ben benieuwd wat er uit dat onderzoek komt. Zou zomaar kunnen dat het naar de normen van de voetbalwereld allemaal niet zo bijzonder is.

Cruijff was zogenaamd een racist, hè? En hij communiceerde ook niet en er was van alles met hem mis en Wim Jonk deugde ook niet. Die verhalen die ik nu hoor komen me bekend voor. Bij Ajax kan iemand niet gewoon worden weggewerkt, het moet altijd met pek en veren. De omgekeerde wasstraat komt er steeds weer aan te pas.

Ik constateer dat de scouting en de jeugdopleiding niet op orde waren. Dat is niet de schuld van Mislintat. Die zere plekken zijn er dus nog steeds.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 27, 2023 6:41 pm

Het kan natuurlijk zo zijn dat hij wel een goede analyse kon doen maar niet in staat was om ook met de oplossing te komen. Maar die analyse gaf wel hoop.

Je ziet inderdaad weer hetzelfde gebeuren als bij andere momenten van crisis. Mensen verdedigen hun positie en het belang van de club staat niet voorop. Als iemand iets wil veranderen ten koste van jou dan moet 'ie eruit. En dan vinden mensen wel wat, of het nu klopt of niet. Het is een zieke cultuur die bijna niet uit te roeien is. Mede ook door de vreemde constructie waarin Ajax vast zit.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 27, 2023 6:45 pm

Als je als TD bij Steijn uitkomt dan klopt je analyse natuurlijk nooit.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee

Bericht door De Dominee » wo sep 27, 2023 6:49 pm

Lionel schreef:
wo sep 27, 2023 6:45 pm
Quatsch. De oplossing klopt alleen niet.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Sven Mislintat

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo sep 27, 2023 6:52 pm

Ik vind zijn “ontslag” ruiken naar paniekvoetbal. De hetze van het boulevardblad heeft geholpen; zij krijgen met hun frame de capuchonnetjes aan hun zijde, die maken stampei, RVC in de stress want ze kunnen de JCA niet uit, oh jongens we moeten iets doen, nou wie wordt de zondebok?sven dan maar, hup, voor de bus ermee. Capuchonnetjes en andere eencelligen happy.

Was Sven een Messias? Ik weet het niet. Duistere dealtjes lijken op hem van toepassing; einzelgänger zijn ook. Kiest een middelmatige trainer (at best); eentje waarvan hij misschien vermoedde dat ie hem makkelijk onder de duim kon houden. Maar ook een die werkelijk niet weet hoe je bij een topclub moet werken. Waar we vorig seizoen nog geregeld eraf gingen in de omschakeling, is dat nu bijna normaal. Wat voor mongool van een trainer ben je dan. Steijn is evident zijn grootste fout. Bij de aankopen hebben we eigenlijk nog geen idee. Maar hem nu al ontslaan is niet ingegeven door helder beleid. Ik had persoonlijk Sven laten zitten en Steijn eruit gemikt.

LucaS

Bericht door LucaS » wo sep 27, 2023 6:57 pm

Dat is rationeel gezien natuurlijk veel meer voor de hand liggend. Het ontslag van Mislintat heeft geen enkele invloed op de resultaten op korte termijn. Het is een offer voor de T en de slangen binnnen de club. En de hoodies die dereen behalve Steijn eruit willen
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo sep 27, 2023 7:07 pm

Ze willen stiekem Steijn ook wel kwijt, maar eerst even de rest. Nu gaan we het frame krijgen dat Steijn er met deze “rampzalige selectie van Mislintat” ook niks aan kan doen.

LucaS

Bericht door LucaS » wo sep 27, 2023 7:13 pm

Lijkt me de verkeerde volgorde
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 27, 2023 7:21 pm

De Dominee schreef:
wo sep 27, 2023 6:49 pm
Lionel schreef:
wo sep 27, 2023 6:45 pm
Quatsch. De oplossing klopt alleen niet.
Of de analyse. Anders kom je toch niet bij Steijn uit?

Steijn heeft notabene ergens gezegd dat hij het liefst lekker Nederlands ouwehoert. En vervolgens haalt Mislintat een paar bussen buitenlanders.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee

Bericht door De Dominee » wo sep 27, 2023 7:39 pm

Uit zijn analyse van Ajax trok hij de conclusie dat Heitinga een prutser was en Ajax een nieuwe trainer nodig had. Correct.

Zijn oplossing: Steijn. Incorrect.

Dat is zoals ik het bedoel, Lionel.

Verder natuurlijk eens met Cees. :biggthumpup.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 27, 2023 8:12 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo sep 27, 2023 7:07 pm
Ze willen stiekem Steijn ook wel kwijt, maar eerst even de rest. Nu gaan we het frame krijgen dat Steijn er met deze “rampzalige selectie van Mislintat” ook niks aan kan doen.
We gaan zien of de volgende er met Akpom, Avila, Boomen ec wel wat van maakt.

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 27, 2023 8:13 pm

De Dominee schreef:
wo sep 27, 2023 7:39 pm
Uit zijn analyse van Ajax trok hij de conclusie dat Heitinga een prutser was en Ajax een nieuwe trainer nodig had. Correct.

Zijn oplossing: Steijn. Incorrect.

Dat is zoals ik het bedoel, Lionel.

Verder natuurlijk eens met Cees. :biggthumpup.gif:
Ik hecht dan niet zoveel waarde aan iemand zijn analytische vermogens als hij Heitinga afserveert maar vervolgens Steijn aantrekt…
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie