Sven Mislintat

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door peter » wo sep 20, 2023 8:16 am

Het is natuurlijk ergens wel ontzettend vreemd dat we vorig jaar vrij weinig vragen/interviews/krantenknipsels kregen toen Schreuder en Malenovic de scepter zwaaiden. Ik kan me nog een artikeltje in het NRC herinneren, maar dat was het wel. Overigens werd ik daar vele malen bozer van dan dit. Dit lijkt redelijk klein bier. Ontzettend onprofessioneel, laakbaar, maar wel klein bier in vergelijking met vorig jaar.

Overigens zou ik wel met een schone lei beginnen. Trainer en TD out. Bellen met Kroes hoe hij het zou willen vormgeven en daar voor gaan. Dit seizoen is toch al verloren.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » wo sep 20, 2023 8:17 am

op ajax.nl
FC Ajax NV was voor de aanstelling van directeur voetbalzaken Sven Mislintat door hem geïnformeerd over zijn aandeelhouderschap in Matchmetrics GmbH. Hierover zijn destijds contractuele afspraken gemaakt tussen de club en Mislintat.

Datum: 20.09.2023

Auteur: AFC Ajax

Fotograaf: AFC Ajax

Tags
#MISLINTAT
SocialsShare
De clubleiding kreeg vragen over een aandeelhouderschap dat AKA Global GmbH, een adviesbureau voor professionele sporters, in Matchmetrics zou hebben verkregen. Ajax was hiervan niet op de hoogte. Aangezien deze zomer een door Ajax aangetrokken speler is bijgestaan door AKA Global, is de club dit nader aan het bekijken en wordt daarbij geassisteerd door externe adviseurs. Ook zal een onafhankelijk extern onderzoek worden uitgevoerd door een forensisch accountant. Sven Mislintat heeft verklaard volledige medewerking te verlenen, waaronder het delen van alle relevante documentatie.
Men was dus wel op de hoogte van bedrijf en zijn aandeel alleen niet van zijn mede aandeelhouders.
Ik hoop dat het met een sisser afloopt voor hem en Ajax hem blijft steunen.
Laatst gewijzigd door Mano op wo sep 20, 2023 8:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » wo sep 20, 2023 8:18 am

Peter schreef:
wo sep 20, 2023 8:16 am
Het is natuurlijk ergens wel ontzettend vreemd dat we vorig jaar vrij weinig vragen/interviews/krantenknipsels kregen toen Schreuder en Malenovic de scepter zwaaiden. Ik kan me nog een artikeltje in het NRC herinneren, maar dat was het wel. Overigens werd ik daar vele malen bozer van dan dit. Dit lijkt redelijk klein bier. Ontzettend onprofessioneel, laakbaar, maar wel klein bier in vergelijking met vorig jaar.

Overigens zou ik wel met een schone lei beginnen. Trainer en TD out. Bellen met Kroes hoe hij het zou willen vormgeven en daar voor gaan. Dit seizoen is toch al verloren.
Omdat journalisten werden betrokken bij de aankopen :smallgrin.gif:
Dan hebben ze 0 reden om te gaan zoeken
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Duke » wo sep 20, 2023 8:28 am

Mano schreef:
wo sep 20, 2023 8:17 am
op ajax.nl
FC Ajax NV was voor de aanstelling van directeur voetbalzaken Sven Mislintat door hem geïnformeerd over zijn aandeelhouderschap in Matchmetrics GmbH. Hierover zijn destijds contractuele afspraken gemaakt tussen de club en Mislintat.

Datum: 20.09.2023

Auteur: AFC Ajax

Fotograaf: AFC Ajax

Tags
#MISLINTAT
SocialsShare
De clubleiding kreeg vragen over een aandeelhouderschap dat AKA Global GmbH, een adviesbureau voor professionele sporters, in Matchmetrics zou hebben verkregen. Ajax was hiervan niet op de hoogte. Aangezien deze zomer een door Ajax aangetrokken speler is bijgestaan door AKA Global, is de club dit nader aan het bekijken en wordt daarbij geassisteerd door externe adviseurs. Ook zal een onafhankelijk extern onderzoek worden uitgevoerd door een forensisch accountant. Sven Mislintat heeft verklaard volledige medewerking te verlenen, waaronder het delen van alle relevante documentatie.
Men was dus wel op de hoogte van bedrijf en zijn aandeel alleen niet van zijn mede aandeelhouders.
Ik hoop dat het met een sisser afloopt voor hem en Ajax hem blijft steunen.
Hij is niet op non-actief gesteld, opvallend.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Marillion » wo sep 20, 2023 8:36 am

Wat mij enorm tegenstaat is het gemak en het opportunisme waarmee mensen gelijk vanaf de eerste seconde met dit verhaal aan de haal gaan. Het media landschap en verschillende andere betrokken partijen die bij Ajax minder ingangen kregen zijn vanaf de eerste dag bijzonder vijandig geweest richting de nieuwe mensen binnen de club. We hebben wat afgelachen, onder meer over de stukjes broddelwerk vanuit de hoek van de Telegraaf.

Nu vallen de resultaten tegen en ineens gaan alle verhalen er weer in als zoete koek en zonder dat we eigenlijk precies weten wat er is gebeurd en hoe gebruikelijk of ongebruikelijk dat nu is binnen het voetbal moet die man hangen. Ik zie de eerdere reactie van Neefkens hier ook in deze lijn. Het gemak waarmee supporters het vuurtje rondom de eigen club zelfs mee opstoken is teleurstellend. Natuurlijk, als er dingen zijn gebeurd die niet door de beugel kunnen dan moet daar iets mee gebeuren. Maar misschien dat we enige terughoudendheid kunnen betrachten tot er meer duidelijk is? En misschien dat we ook even kunnen nadenken in hoeverre dit nu met verkeerde intenties is gedaan of dat het eventueel toch op zijn minst ook deels een plan achterzit van mensen die Mislintat willen beschadigen?

Kritisch zijn is volkomen normaal. Maar het gaat op veel plaatsen allemaal net even te gemakkelijk en te snel. Naar mijn indruk vooral gevoed door de op zichzelf terechte teleurstelling over de slechte seizoensstart. Dat laatste maakt van iemand echter niet meteen per definitie een fraudeur.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Alexander » wo sep 20, 2023 8:41 am

Peter schreef:
wo sep 20, 2023 8:16 am
Het is natuurlijk ergens wel ontzettend vreemd dat we vorig jaar vrij weinig vragen/interviews/krantenknipsels kregen toen Schreuder en Malenovic de scepter zwaaiden. Ik kan me nog een artikeltje in het NRC herinneren, maar dat was het wel. Overigens werd ik daar vele malen bozer van dan dit. Dit lijkt redelijk klein bier. Ontzettend onprofessioneel, laakbaar, maar wel klein bier in vergelijking met vorig jaar.

Overigens zou ik wel met een schone lei beginnen. Trainer en TD out. Bellen met Kroes hoe hij het zou willen vormgeven en daar voor gaan. Dit seizoen is toch al verloren.
Helemaal met je eens dat vorige transferzomer ook schandalige dingen zijn gebeurd. Waar ook aan alle kanten fors verdiend is, en waar relatief weinig ophef over is geweest. Maar dat dit klein bier is zal je nog wel tegenvallen. Er is nog veel meer gegraaid door onze Duitse vriend.
Laatst gewijzigd door Alexander op wo sep 20, 2023 8:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Sven Mislintat

Bericht door GangstaRiB » wo sep 20, 2023 8:41 am

Het is in mijn ogen een win-win situatie. Je kan redelijk eenvoudig afstand doen van een matige TD die veel te dure middelmaat heeft gekocht. :hypocrite.gif:
Hij weg, Ajax weer op Ajax laten lijken en de lijn naar boven inzetten.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » wo sep 20, 2023 8:43 am

De bronnen van een journalist zijn de zaakwaarnemers. Die voedde de info.
Mislintat heeft geen binding deze zaakwaarnemers dus dat gaat geld/macht kosten voor de zaakwaarnemers.
Dat merkte je direct. De T. begon al te oreren dat Sven alleen maar zaken doet met lemic. Bleek achteraf helemaal niets van waar.
Dat was de eerste Cry for Help van de zaakwaarnemers die hun verdienmodel zagen opdrogen.
Daarna kwam Janssen 3x in het nieuws.
en maar zagen....

0 objectiviteit en kansloze argumenten.

Er is in heel Nederland nog nooit zo'n diep onderzoek gedaan naar een TD als deze.
Dit is dan de smoking gun (volgens de pers) maar Mislintat werkt volledig mee en geeft compleet openheid van zaken aan Ajax en externe bureau.
Ik hoop oprecht dat er wederom niets aan de hand is.

Zolang hij niet schuldig is bevonden, blijf ik hem steunen.

Als Kroes het in hem ziet zitten en zij dumpen Steijn voor een betere coach, zie ik de toekomst wel weer rooskleurig in.
van de 11 aankopen zullen er 6 a 7 echt wel bruikbaar zijn, vul die volgend seizoen aan met 2 a 3 toppers en je staat weer waar je hoort.

Als Mislintat schoon blijkt te zijn, is dit wel het moment om alle slangen uit het gras te slaan.
zij hebben zich uitgesproken, dus ze zijn te ontdekken
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 349
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door roelf » wo sep 20, 2023 8:47 am

Alexander schreef:
wo sep 20, 2023 8:41 am
Er is nog veel meer gegraaid door onze Duitse vriend.
zoals?

Mr. Ajax
Berichten: 14588
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 20, 2023 8:49 am

Peter schreef:
wo sep 20, 2023 8:16 am
Het is natuurlijk ergens wel ontzettend vreemd dat we vorig jaar vrij weinig vragen/interviews/krantenknipsels kregen toen Schreuder en Malenovic de scepter zwaaiden. Ik kan me nog een artikeltje in het NRC herinneren, maar dat was het wel. Overigens werd ik daar vele malen bozer van dan dit. Dit lijkt redelijk klein bier. Ontzettend onprofessioneel, laakbaar, maar wel klein bier in vergelijking met vorig jaar.

Overigens zou ik wel met een schone lei beginnen. Trainer en TD out. Bellen met Kroes hoe hij het zou willen vormgeven en daar voor gaan. Dit seizoen is toch al verloren.
Nou, de charlatan werd toch ook gegrild in die ene beruchte persconferentie?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Andriy Demchenko » wo sep 20, 2023 8:54 am

Mano schreef:
wo sep 20, 2023 8:43 am
De bronnen van een journalist zijn de zaakwaarnemers. Die voedde de info.
Mislintat heeft geen binding deze zaakwaarnemers dus dat gaat geld/macht kosten voor de zaakwaarnemers.
Dat merkte je direct. De T. begon al te oreren dat Sven alleen maar zaken doet met lemic. Bleek achteraf helemaal niets van waar.
Dat was de eerste Cry for Help van de zaakwaarnemers die hun verdienmodel zagen opdrogen.
Daarna kwam Janssen 3x in het nieuws.
en maar zagen....

0 objectiviteit en kansloze argumenten.

Er is in heel Nederland nog nooit zo'n diep onderzoek gedaan naar een TD als deze.
Dit is dan de smoking gun (volgens de pers) maar Mislintat werkt volledig mee en geeft compleet openheid van zaken aan Ajax en externe bureau.
Ik hoop oprecht dat er wederom niets aan de hand is.

Zolang hij niet schuldig is bevonden, blijf ik hem steunen.

Als Kroes het in hem ziet zitten en zij dumpen Steijn voor een betere coach, zie ik de toekomst wel weer rooskleurig in.
van de 11 aankopen zullen er 6 a 7 echt wel bruikbaar zijn, vul die volgend seizoen aan met 2 a 3 toppers en je staat weer waar je hoort.

Als Mislintat schoon blijkt te zijn, is dit wel het moment om alle slangen uit het gras te slaan.
zij hebben zich uitgesproken, dus ze zijn te ontdekken
Mag ik in deze tijden van malaise even zeggen dat je een paar prima posts hebt neergezet.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door zeux » wo sep 20, 2023 9:03 am

Dit staat - wat mij betreft - helemaal los van de persoon Mislintat of het beleid dat hij tot nu toe heeft neergezet.

Een TD doet namens een club zaken met een zakenpartner in zijn eigen, losstaande bedrijf, zonder dat die club van die zakenrelatie weet.

Volgens mij is dit bij ieder bedrijf een 'no go'.

Dat heeft niets te maken met een hetze of een anti-campagne. Dit gaat over 'codes' in het bedrijfsleven.
En dat daar misschien vaker de hand mee wordt gelicht, is voor mij geen argument. Fout is fout. En ook al doen een miljoen mensen het fout, het blijft fout.

Daar komt nog die mogelijk afgedwongen zaakwaarnemer-switch bij. Dat verhaal moet nog bevestigd worden, maar dat Ajax niet wist van de zakenrelatie staat in haar eigen statement.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Arthur » wo sep 20, 2023 9:11 am

Maakt het echt uit dat de bevoordeelde zaakwaarnemer ook een zakenpartner is of niet? In beide gevallen profiteert de TD er niet persoonlijk van. De enige vraag die er echt toe doet is of de club er slechter van wordt. Dat zou uiteraard altijd een no-go zijn.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » wo sep 20, 2023 9:16 am

zeux schreef:
wo sep 20, 2023 9:03 am
Dit staat - wat mij betreft - helemaal los van de persoon Mislintat of het beleid dat hij tot nu toe heeft neergezet.

Een TD doet namens een club zaken met een zakenpartner in zijn eigen, losstaande bedrijf, zonder dat die club van die zakenrelatie weet.

Volgens mij is dit bij ieder bedrijf een 'no go'.

Dat heeft niets te maken met een hetze of een anti-campagne. Dit gaat over 'codes' in het bedrijfsleven.
En dat daar misschien vaker de hand mee wordt gelicht, is voor mij geen argument. Fout is fout. En ook al doen een miljoen mensen het fout, het blijft fout.

Daar komt nog die mogelijk afgedwongen zaakwaarnemer-switch bij. Dat verhaal moet nog bevestigd worden, maar dat Ajax niet wist van de zakenrelatie staat in haar eigen statement.
Het was geen sneer naar jou

Als uit het onderzoek blijkt dat het niet integer genoeg is of indruist tegen de covernance regels die door Ajax zijn opgesteld, is dat wat het is. (incl. de consequenties)
Dan is, wat mij betreft, niet alleen Sven de sigaar maar dient de rvc zich ook achter de oren te krabben. Zij waren op de hoogte van zijn BV, daar zijn zelfs afspraken over gemaakt (zie persbericht Ajax) dus de verdere ins en outs zijn nu voor het onderzoek.
Dat heeft niets te maken met een hetze of een anti-campagne. Dit gaat over 'codes' in het bedrijfsleven.
En dat daar misschien vaker de hand mee wordt gelicht, is voor mij geen argument. Fout is fout. En ook al doen een miljoen mensen het fout, het blijft fout.
fout is fout uiteraard maar het zoeken naar de smoking gun is wel degelijk vanuit een hetze ontstaan.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » wo sep 20, 2023 9:18 am

Arthur schreef:
wo sep 20, 2023 9:11 am
Maakt het echt uit dat de bevoordeelde zaakwaarnemer ook een zakenpartner is of niet? In beide gevallen profiteert de TD er niet persoonlijk van. De enige vraag die er echt toe doet is of de club er slechter van wordt. Dat zou uiteraard altijd een no-go zijn.
Ik denk als je dan onderzoek gaat doen naar de wandel en handel van (bepaalde) scouts, je directere aanwijzingen gaat vinden van persoonlijke verrijking :hypocrite.gif:
In het zakenleven mag je, bij wijze van niet eens een fles wijn aannemen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » wo sep 20, 2023 9:28 am

Andriy Demchenko schreef:
wo sep 20, 2023 8:54 am

Mag ik in deze tijden van malaise even zeggen dat je een paar prima posts hebt neergezet.
ja ik ga erg slecht op valsheid :blush.gif:
En dit dossier ruikt aan alle kanten.

Ik ging gisteravond even poolen met een vriend van me. Hoor ik een tafel verder: Die Sven kon Isco halen, heeft hij gewoon geblokkeerd! Die vent is gek en moet weg!
:smallgrin.gif:
Echt, die onzin wordt dus gewoon als hapklare brokken opgegeten door mensen. Isco verdiend nu 10mio per jaar bij Betis. never, nooit niet een optie geweest.
maar ik verwacht niet dat een gemiddelde supporter ook boekhouder is, die hoort dit, kijkt niet verder en neemt het voor waarheid aan.
Dit gebeurd ook in de politiek trouwens.... dus een hele nare ontwikkeling.

ik durf te beweren dat Overmars deals heeft gesloten die volgens de covernance-regels van een beursgenoteerd bedrijf niet door de beugel hadden gekund.
Alleen hij had geen oorlog met zaakwaarnemers en journalisten. Het werd niet onderzocht en dus is het niet gebeurd.

Ik hoop oprecht dat Sven zich heeft bewogen binnen de kaders en er geen aanleiding is tot ontslag
Dat hij wordt gedekt door de rvc en kroes (zij anoniem) en door mag gaan met zijn plan.

Mislintat moet nu vooral zorgen dat Steijn er na Marseille uitligt.
Ondersteund door rvc en interim AD
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Sven Mislintat

Bericht door GangstaRiB » wo sep 20, 2023 9:44 am

Even buiten beschouwing latend of hij correct of incorrect gehandeld heeft...

Hier zijn dus nog steeds mensen die na Medic, Forbs, Akpom en Mikautadze blij zijn als Sven zijn plan mag afmaken? :smallgrin.gif:

De fluwelen revolutie ooit gestart omdat er niks van het Ajax DNA overbleef, deze Duitser walst daar zonder nadenken overheen. Geen rechtsbuiten gekocht, wel een sloot spelers voor een 4-4-2 systeem. Ik was nooit voorstander van de manier waarop Cruijff toendertijd de boel overviel en bijkans chanteerde, maar hij voelde wel feilloos aan dat Ajax haar unieke eigenschappen aan het verliezen was. En met deze Duitser gaat het ook weer die kant op.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door zeux » wo sep 20, 2023 9:50 am

Arthur schreef:
wo sep 20, 2023 9:11 am
Maakt het echt uit dat de bevoordeelde zaakwaarnemer ook een zakenpartner is of niet? In beide gevallen profiteert de TD er niet persoonlijk van. De enige vraag die er echt toe doet is of de club er slechter van wordt. Dat zou uiteraard altijd een no-go zijn.
Als die zaakwaarnemer aandeelhouder in het bedrijf van Mislintat is, dan is er altijd een vorm van 'financieel belang'. Ook al is het geen directe 'verrijking'.
Het feit dat Ajax niet van de zakelijke relatie weet, is dan ook niet ok.

Mislintat 'handelt' met geld van de club. Niet met zijn eigen geld. Er moet dan transparantie zijn. En die blijkt er niet te zijn geweest. Is Ajax benadeeld? Dat gaan we niet weten, omdat de aan de kant geschoven zaakwaarnemer de deal niet heeft kunnen sluiten. Als het verhaal klopt dat de zaakwaarnemer-switch is afgedwongen, dan zou je kunnen stellen dat Mislintat Ajax in een vorm van afgedwongen winkelnering heeft gepositioneerd: alleen met die zaakwaarnemer 'mocht' zaken worden gedaan. Krijg je dan nog de eerlijke prijs? Of 'bedisselt' de TD dan samen met zijn geprefereerde zakenpartner een prijs?

Prima om niet in de hetze-stand te schieten bij een TD. Maar de andere kant op - vergoeilijken - is wat mij betreft ook niet ok.

Het gaat er om wat je overhoudt als je alle context-rimram - de zwaar irritante, hijgerige hetze van de Telegraaf, het sjagrijn rond het non-presteren van het huidige Ajax, de voorlopig tegenvallende prestaties van de aankopen, de initiële sympathie voor een rebuilding-proces - weglaat.

En dan is het: TD handelt met zaakwaarnemer die aandelen heeft in een bedrijf van de TD, zonder dat de club waar de TD voor werkt dat weet. Dat is wat mij betreft de 'kale' realiteit.

En volgens mij is dat in geen enkel bedrijf 'ok'.
Laatst gewijzigd door zeux op wo sep 20, 2023 9:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » wo sep 20, 2023 9:55 am

Arthur schreef:
wo sep 20, 2023 9:11 am
Maakt het echt uit dat de bevoordeelde zaakwaarnemer ook een zakenpartner is of niet? In beide gevallen profiteert de TD er niet persoonlijk van. De enige vraag die er echt toe doet is of de club er slechter van wordt. Dat zou uiteraard altijd een no-go zijn.
Precies dit.

Als Ajax er echt minder van geworden is mogen ze Mislintat aanpakken maar gezien de hetze tegen de man heb ik eerder het idee dat hij best integer is.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » wo sep 20, 2023 9:59 am

GangstaRiB schreef:
wo sep 20, 2023 9:44 am
Even buiten beschouwing latend of hij correct of incorrect gehandeld heeft...

Hier zijn dus nog steeds mensen die na Medic, Forbs, Akpom en Mikautadze blij zijn als Sven zijn plan mag afmaken? :smallgrin.gif:

De fluwelen revolutie ooit gestart omdat er niks van het Ajax DNA overbleef, deze Duitser walst daar zonder nadenken overheen. Geen rechtsbuiten gekocht, wel een sloot spelers voor een 4-4-2 systeem. Ik was nooit voorstander van de manier waarop Cruijff toendertijd de boel overviel en bijkans chanteerde, maar hij voelde wel feilloos aan dat Ajax haar unieke eigenschappen aan het verliezen was. En met deze Duitser gaat het ook weer die kant op.
klopt!

Hij heeft 11 spelers gehaald en een volledige technische staf. (en net zoveel verkocht) Dat is nogal wat en het stomme is dat het nog nodig was ook.
Als we de moyenne van Overmars op deze groep zouden leggen, heb je 6 a 7 'aanwinsten' en overige komen niet uit de verf.
volgend seizoen (of winter) dien je bepaalde zaken aan te vullen. Met 2 a 3 goeie spelers erbij ben je dan weer helemaal klaar voor de strijd met Ajax voetbal.

Er was 0-geraamte om mee te werken.
De illusie van sommige dat Ziyech of vd Beek het verschil had gemaakt :excited.gif:
Ja in het salarishuis ja, Daar hadden ze zeker het verschil gemaakt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » wo sep 20, 2023 10:04 am

zeux schreef:
wo sep 20, 2023 9:50 am
En dan is het: TD handelt met zaakwaarnemer die aandelen heeft in een bedrijf van de TD, zonder dat de club waar de TD voor werkt dat weet. Dat is wat mij betreft de 'kale' realiteit.

En volgens mij is dat in geen enkel bedrijf 'ok'.
Als dat de realiteit was, had je geen extern bureau nodig voor een onderzoek.
Dan was je er al.
AFC Ajax NV was voor de aanstelling van directeur voetbalzaken Sven Mislintat door hem geïnformeerd over zijn aandeelhouderschap in Matchmetrics GmbH. Hierover zijn destijds contractuele afspraken gemaakt tussen de club en Mislintat.
Wij weten ook niet wat er in de overeenkomst staat tussen Ajax en Sven inzake deze BV.
Ajax was namelijk op de hoogte van zijn deelname aan dit bedrijf, niet van zijn zakenpartners maar wel van zijn deelname.
Dat die 2 zaken elkaar ooit zouden kruizen is eigenlijk best normaal. Ze liggen namelijk in hetzelfde speelveld: talenten ontwikkeling t a v sport/voetbal
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door zeux » wo sep 20, 2023 10:12 am

Mano schreef:
wo sep 20, 2023 10:04 am
zeux schreef:
wo sep 20, 2023 9:50 am
En dan is het: TD handelt met zaakwaarnemer die aandelen heeft in een bedrijf van de TD, zonder dat de club waar de TD voor werkt dat weet. Dat is wat mij betreft de 'kale' realiteit.

En volgens mij is dat in geen enkel bedrijf 'ok'.
Als dat de realiteit was, had je geen extern bureau nodig voor een onderzoek.
Dan was je er al.

Wij weten ook niet wat er in de overeenkomst staat tussen Ajax en Sven inzake deze BV.
Ajax was namelijk op de hoogte van zijn deelname aan dit bedrijf, niet van zijn zakenpartners maar wel van zijn deelname.
Dat die 2 zaken elkaar ooit zouden kruizen is eigenlijk best normaal. Ze liggen namelijk in hetzelfde speelveld: talenten ontwikkeling t a v sport/voetbal
Waarmee de RvC extra heeft gefaald in het doorvragen naar de handel en wandel rond die BV...

Juist omdat het een bedrijf is dat in dezelfde umwelt als zaakwaarnemers opereert.

Alleen al het feit dat Mislintat de facto - op dat moment - een schuld had bij een zaakwaarnemer die hij bij zijn werk als TD tegen zou kunnen komen, had een rode vlag moeten zijn.

De RvC gaat met dit zaakje natuurlijk ook nat. Ik mag aannemen dat we de komende dagen snel meer gaan horen. Maar Ajax zelf heeft al in een statement gezegd dat ze niet wist van de zakelijke relatie tussen Mislintat en die zaakwaarnemer. Benieuwd hoe ze dat gaan spinnen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Toppie » wo sep 20, 2023 10:14 am

Ajax begint steeds meer op de roverhieid te lijken

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Sven Mislintat

Bericht door Nihad » wo sep 20, 2023 10:49 am

Dit gaat echt helemaal nergens over.... :excited.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Sven Mislintat

Bericht door Jinne » wo sep 20, 2023 10:59 am

Het is ook vooral omdat je weet de stokers nu het vooral uit eigen belangen doen. Niet in belang van Ajax.

Neemt niet weg dat het onderzocht moet worden, maar dat een nieuwe TD ed beter zullen zijn heb ik weinig vertrouwen in.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie