Maurice Steijn, de ex-trainer!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Maurice Steijn de nieuwe trainer van Ajax

Prima, zie het echt in hem zitten
3
8%
Nouja ok dan, ik zie aanknopingspunten, dit kan wel eens een darkhorse zijn
10
26%
Het was niet mijn eerste keuze maar hij krijgt het voordeel van de twijfel
1
3%
Ik heb echt geen flauw idee wat dit gaat worden, ik sta er neutraal in
6
15%
Het kan anders uitpakken maar ik zie voorlopig geen aanknopingspunten
5
13%
Ik ben hier niet blij mij, zie het niet zo zitten
3
8%
Waar is Ajax mee bezig, compleet krankjorum, deze man past totaal niet
11
28%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » di sep 05, 2023 3:10 pm

ik zou Ziyech er echt wel bij willen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je opnieuw bouwt en daarbij andere keuzes maakt.
Denk dat het voor Ziyech ook wel een zwaar jaar was geworden. Het moet weer helemaal worden opgebouwd.

Daarnaast sprak zijn deal met Saudi niet echt in zijn voordeel dat hij nog vol gas wil voetballen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Zuidema » di sep 05, 2023 3:14 pm

wimpey schreef:
di sep 05, 2023 11:22 am
Freund Mislintat heeft hem blijkbaar aangesteld omdat ie dacht dat Steyn een push-over zou zijn.
Ik vermoed dat Mislintat gewoon deze vorm van samenwerking gewend is. De TD levert de spelers, de coach maakt er chocola van. Het zal hem dan ook wel verrassen dat Steijn zo moeilijk doet.
Success will tear us apart.

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » di sep 05, 2023 4:34 pm

Zuidema schreef:
di sep 05, 2023 3:14 pm
wimpey schreef:
di sep 05, 2023 11:22 am
Freund Mislintat heeft hem blijkbaar aangesteld omdat ie dacht dat Steyn een push-over zou zijn.
Ik vermoed dat Mislintat gewoon deze vorm van samenwerking gewend is. De TD levert de spelers, de coach maakt er chocola van. Het zal hem dan ook wel verrassen dat Steijn zo moeilijk doet.
Deze vorm van samenwerking ben ikzelf ook gewend. Wat ben jij gewend dan? Wat zal Steijn gewend zijn? Zo gaat het al jaren. De enkele keren dat de trainer teveel mocht bemoeien ging het gelijk grandioos mis.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Zuidema » di sep 05, 2023 4:45 pm

Mr. Ajax schreef:
di sep 05, 2023 4:34 pm
Zuidema schreef:
di sep 05, 2023 3:14 pm
wimpey schreef:
di sep 05, 2023 11:22 am
Freund Mislintat heeft hem blijkbaar aangesteld omdat ie dacht dat Steyn een push-over zou zijn.
Ik vermoed dat Mislintat gewoon deze vorm van samenwerking gewend is. De TD levert de spelers, de coach maakt er chocola van. Het zal hem dan ook wel verrassen dat Steijn zo moeilijk doet.
Deze vorm van samenwerking ben ikzelf ook gewend. Wat ben jij gewend dan? Wat zal Steijn gewend zijn? Zo gaat het al jaren.
Voor mij was het gebruikelijk dat de leidinggevende tezamen met zijn uitvoerders de werkwijze bepaalde. Wat zijn de targets, hoe gaan we die bereiken? De leidinggevende besloot dan uiteindelijk voor het hele team. Vaak wat de consensus is. Was het dat niet, dan gaf hij aan waarom hij afweek. Allemaal voor het creëren van draagvlak. We doen het met zijn allen. Dat boort ook de beste krachten aan bij alle direct betrokkenen.
De enkele keren dat de trainer teveel mocht bemoeien ging het gelijk grandioos mis.
Tja, wat is teveel? De constructie met Schreuder en een zaakwaarnemer kon absoluut niet. Ook bij de cadeautjes van Overmars voor EtH met die Utrecht-rotzooi frons ik eigenlijk de wenkbrauwen. Gelukkig bleken die uit de cijfers van Zeux laatst relatief niet erg veel schade op te leveren. Nogmaals: strakke samenwerking tussen TD en coach, waarbij de TD wel in overleg beslist. Geen eilandjeswerk. De rechterhand weet wat de linkerhand doet en omgekeerd.
Success will tear us apart.

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » di sep 05, 2023 5:02 pm

Dat was hier ook helemaal niet het geval. Steijn was van alles op de hoogte, ook van de werkwijze.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Zuidema » di sep 05, 2023 5:11 pm

Kennelijk was er aanleiding om dat anders te interpreteren voor Steijn en verwachtte hij toch meer ruimte voor inspraak. De praktijk wees anders uit. Afgezien van het schoonpraten door Steijn: ik krijg bij alles wel de indruk dat de communicatie niet goed is geweest. Maar goed, we hebben dit item nu wel genoeg besproken lijkt mij.

Het is afwachten wat Mislintat en Van Halst nu gaan doen met Steijn. Is die kouwe lucht er nog uit te krijgen? Hoe zullen de spelers nu Steijn bekijken? Is er nog een basis voor samenwerking te realiseren? Willen ze toch nog wachten op de laatste druppel om hem te ontslaan (lees: amper punten uit volgende drie potjes)? Dan kan het wel eens te laat zijn voor dit seizoen met F. en P. straks ver vooruit. Poeh, dilemma. Wat kan er nog in enkele weken?
Success will tear us apart.

De Dominee
Berichten: 5925
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door De Dominee » di sep 05, 2023 6:36 pm

Knutsen is pas in de winterstop beschikbaar. Dave Vos als interim?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9090
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di sep 05, 2023 6:39 pm

Is Wimpey nog niet benaderd door headhunters?

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » di sep 05, 2023 9:07 pm

Ajax Rules schreef:
di sep 05, 2023 2:37 pm
bryan schreef:
di sep 05, 2023 8:13 am
Ziyech krijgt 4,2 miljoen in Turkije dus dat kunnen we beter niet hebben in ieder geval.
Dat valt me eerlijk gezegd nog wel een klein beetje mee.

Ik was consequent tegen het terughalen van Ziyech (en nog steeds wel), maar dit was voor Ajax wel echt te matchen geweest (als ze dan toch een beetje die koers op hadden willen gaan). De man is jaren jonger dan Tadic (die substantieel meer verdiende dan dit).
We hadden Ziyech, mits fit, dan ook moeten halen. Blunder van jewelste. Want met hem erbij was de sfeer totaal anders. Al waren we donderdag uitgeschakeld door Ludogorets en was Ziyech aangetrokken op vrijdag.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » di sep 05, 2023 9:09 pm

Ajax Rules schreef:
di sep 05, 2023 2:42 pm
Lionel schreef:
di sep 05, 2023 9:31 am
Steijn is per 1 oktober geen trainer meer van Ajax durf ik wel te stellen. Want we gaan er drie keer keihard af.
Als we denken dat het die kant opgaat, moet er dan niet eigenlijk nu al worden ingegrepen? Het klinkt radicaal en ergens ook onverantwoord, maar kan dit redelijkerwijs nog goed komen?

Er zijn hier een paar mensen die het allemaal heel overdreven vinden, maar vertrouwen is de basis van alles. Is het vertrouwen tussen Steijn en enerzijds zijn spelersgroep en anderzijds de organisatie (en met name Sven) redelijkerwijs nog te herstellen?
Ik denk van niet. Enerzijds omdat hij ze heeft afgebrand terwijl hij ze niet eens kant. Zijn relatie met Mislintat is ook verziekt. We hebben daarnaast ook echt problemen qua het inpassen van spelers omdat er zoveel niet speelgerechtigd waren of fit zijn. En niet geheel onbelangrijk: het programma is killling. Zelfs over 8 maanden zou je in de eerstvolgende drie potjes alle drie keer kunnen verliezen.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » di sep 05, 2023 9:10 pm

Mr. Ajax schreef:
di sep 05, 2023 5:02 pm
Dat was hier ook helemaal niet het geval. Steijn was van alles op de hoogte, ook van de werkwijze.
Precies. Gewoon gelul dus allemaal. Steijn wil zijn straatje schoonvegen.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » wo sep 06, 2023 8:02 am

Steijn wil voertaal NL (lekker makkelijk) op topniveau maar is wel okay met Sutalo
Sutalo is ongeveer de enige speler die geen engels kan, Medic is alles voor hem aan het vertalen :smallgrin.gif:
(een bewussie van sven, volgens mij)

Sutalo maakt hij ook aanvoerder. :confused.gif:
Sutalo kan dus met niemand communiceren. Is dat niet de taak van aanvoerder?
Ik zie wel een leider in hem maar zal dus wel op engelse les moeten
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door bryan » wo sep 06, 2023 1:44 pm

De Dominee schreef:
di sep 05, 2023 6:36 pm
Knutsen is pas in de winterstop beschikbaar. Dave Vos als interim?
Knutsen wou toch al niet naar Ajax?

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » wo sep 06, 2023 2:15 pm

bryan schreef:
wo sep 06, 2023 1:44 pm
De Dominee schreef:
di sep 05, 2023 6:36 pm
Knutsen is pas in de winterstop beschikbaar. Dave Vos als interim?
Knutsen wou toch al niet naar Ajax?
Weet niet zo goed hoe dat ging maar ik ben daar wel simpel in: Graag of niet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

columbus
Berichten: 5409
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door columbus » wo sep 06, 2023 2:19 pm

Hij wilde niet tussentijds vertrekken bij Bodo.

Maar serieus. Knutsen moet ook zeker niet groter gemaakt worden. Spreekt trouwens Engels met een Noorse tongval, weet niet of dat wel kan

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door bryan » wo sep 06, 2023 2:26 pm

Als Barcelona was gekomen dan was ie wel tussentijds vertrokken denk ik.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door bryan » wo sep 06, 2023 2:27 pm

columbus schreef:
wo sep 06, 2023 2:19 pm
Hij wilde niet tussentijds vertrekken bij Bodo.

Maar serieus. Knutsen moet ook zeker niet groter gemaakt worden. Spreekt trouwens Engels met een Noorse tongval, weet niet of dat wel kan
Ach ja de hoofd van de NAVO spreekt ook zo.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Zuidema » wo sep 06, 2023 2:34 pm

columbus schreef:
wo sep 06, 2023 2:19 pm
Spreekt trouwens Engels met een Noorse tongval, weet niet of dat wel kan
:666.gif:

Altijd beter dan lachwekkend steenkolen-Engels.
Success will tear us apart.

columbus
Berichten: 5409
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door columbus » wo sep 06, 2023 2:58 pm

bryan schreef:Als Barcelona was gekomen dan was ie wel tussentijds vertrokken denk ik.
Haha! Inderdaad, dat denk ik ook

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door GangstaRiB » wo sep 06, 2023 5:17 pm

Mano schreef:
wo sep 06, 2023 8:02 am
Steijn wil voertaal NL (lekker makkelijk) op topniveau maar is wel okay met Sutalo
Sutalo is ongeveer de enige speler die geen engels kan, Medic is alles voor hem aan het vertalen :smallgrin.gif:
(een bewussie van sven, volgens mij)

Sutalo maakt hij ook aanvoerder. :confused.gif:
Sutalo kan dus met niemand communiceren. Is dat niet de taak van aanvoerder?
Ik zie wel een leider in hem maar zal dus wel op engelse les moeten
Ik las ergens op internet dat Medic gerelateerd was aan de vorige club van Satulo. Dus om Satulo te kopen, moest Medic ook komen. Verplicht bewussie?

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » wo sep 06, 2023 6:03 pm

GangstaRiB schreef:
wo sep 06, 2023 5:17 pm
Mano schreef:
wo sep 06, 2023 8:02 am
Steijn wil voertaal NL (lekker makkelijk) op topniveau maar is wel okay met Sutalo
Sutalo is ongeveer de enige speler die geen engels kan, Medic is alles voor hem aan het vertalen :smallgrin.gif:
(een bewussie van sven, volgens mij)

Sutalo maakt hij ook aanvoerder. :confused.gif:
Sutalo kan dus met niemand communiceren. Is dat niet de taak van aanvoerder?
Ik zie wel een leider in hem maar zal dus wel op engelse les moeten
Ik las ergens op internet dat Medic gerelateerd was aan de vorige club van Satulo. Dus om Satulo te kopen, moest Medic ook komen. Verplicht bewussie?
Pfoe dit maar even uit de wereld helpen dan, ik was de eerste zo'n beetje die op het aparte dwarsverband stuitte dat Medic de neef is van Dario Simic de directeur van Dinamo. Echter lijkt dat toeval aangezien Mislintat Medic vorig jaar al naar Stuttgart wilde halen. Wel is het zo dat als je spelers uit een andere cultuur haalt je wel voordeel kunt trekken dat ze zich sneller thuisvoelen en beter integreren met een of meer landgenoten. Zo deed Overmars het ook met de Zuid Amerikanen.

Qua taal hen je met Tahirovic-Sosa-Medic-Sutalo die allemaal wel met elkaar kan communiceren.

Tahirovic (Zweeds) en Gaaij zullen elkaar ook wel verstaan.

Van den Boomen kan met Mikautadze Frans praten.

Avila heeft Rulli en Maduro

Trabelsi sprak geen woord Engels toen hij kwam, aanvankelijk leidde dat nog wel eens tot een probleempje. Grim die al coachend 'easy' Trabelsi die dat als 'ici' verstond en hem prompt de bal toespeelde. Maargoed dat soort basics is heel snel opgelost, je gaat geen hele betogen houden in het veld. Korte steek woorden en non verbale communicatie zijn veel belangrijker.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » wo sep 06, 2023 10:37 pm

En zo ingewikkeld is het toch niet om een tolk in dienst te nemen? Of 5 als dat nodig is.
IK GELOOF!!!!!!

Zlatan
Berichten: 135
Lid geworden op: wo dec 24, 2003 9:48 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Zlatan » do sep 07, 2023 10:23 am

Met alle respect, Maurice Steijn is net zo loyaal aan Mislintat dan dat hij was aan zijn vrouw in zijn VVV tijd. Heerlijk alleen in een appartementje in Venlo.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » do sep 07, 2023 12:02 pm

Lionel schreef:
wo sep 06, 2023 10:37 pm
En zo ingewikkeld is het toch niet om een tolk in dienst te nemen? Of 5 als dat nodig is.
op de training staat de tolk langs de zijlijn en zo'n Medic rent naast hem (bijv)
dat gaat net even wat makkelijker.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » do sep 07, 2023 12:04 pm

Zlatan schreef:
do sep 07, 2023 10:23 am
Met alle respect, Maurice Steijn is net zo loyaal aan Mislintat dan dat hij was aan zijn vrouw in zijn VVV tijd. Heerlijk alleen in een appartementje in Venlo.
ik geloof tegenwoordig alle negatieve verhalen over Steijn. :hypocrite.gif:
(Sinds zijn naai-actie) :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie