Maurice Steijn, de ex-trainer!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Maurice Steijn de nieuwe trainer van Ajax

Prima, zie het echt in hem zitten
3
8%
Nouja ok dan, ik zie aanknopingspunten, dit kan wel eens een darkhorse zijn
10
26%
Het was niet mijn eerste keuze maar hij krijgt het voordeel van de twijfel
1
3%
Ik heb echt geen flauw idee wat dit gaat worden, ik sta er neutraal in
6
15%
Het kan anders uitpakken maar ik zie voorlopig geen aanknopingspunten
5
13%
Ik ben hier niet blij mij, zie het niet zo zitten
3
8%
Waar is Ajax mee bezig, compleet krankjorum, deze man past totaal niet
11
28%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » di sep 05, 2023 9:15 am

Mano schreef:
di sep 05, 2023 9:00 am
Ik merk dat ik heel slecht ga op zo'n actie van Steijn.
Dat is voor mij ongeveer doodzonde 1 in een teamsport.

Als TD zou ik daar zo hard korte metten mee maken dat Steijn niet wist wat hem overkwam.
Waarschijnlijk zakelijk niet de beste beslissing maar dit gedrag trek ik heel slecht.

ik zou de man hierna ook nooit meer vertrouwen. Dat komt (van mij kant) nooit meer goed.
Het is ook niets voor niets dat de T. plotseling weer meer info heeft. Ik zie dat gelijk niet meer los van elkaar.
Moet zeggen dat ik wel respect hebt hoe je er niet omheen draait. Jij was positief bij zijn komst, ik niet destijds. Maar je observeert wel gewoon wat er gaande is en praat dat niet goed. Snap dat mijn posts destijds nogal schuurden voor sommigen hier, en ik was ook bij het begin negatief over Schreuder. Maar met sommigen heb je dat gewoon dat je een slechte vibe hebben qua passen met Ajax, gedurende de zomer werd ik iets positiever gezien zijn nuchtere optredens. Evhter blijkt hij nu al de verantwoordelijkheid af te schuiven.

De reden dat ik Ten Hag zo mocht was dat hij dat juist niet deed. Tijdens een straftraining bij Man Utd besloot hij zelf ook mee te lopen om aan te geven dat hij ook onderdeel was van het proces waar het misging. Bij Steijn krijg ik Adriaanse vibes, poster Cruijff zei het goed : toen Ajax verloor sprak hij over zij. Als Ajax won sprak hij over wij.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Lionel
Berichten: 47510
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » di sep 05, 2023 9:31 am

Mano schreef:
di sep 05, 2023 9:00 am
Ik merk dat ik heel slecht ga op zo'n actie van Steijn.
Dat is voor mij ongeveer doodzonde 1 in een teamsport.

Als TD zou ik daar zo hard korte metten mee maken dat Steijn niet wist wat hem overkwam.
Waarschijnlijk zakelijk niet de beste beslissing maar dit gedrag trek ik heel slecht.

ik zou de man hierna ook nooit meer vertrouwen. Dat komt (van mij kant) nooit meer goed.
Het is ook niets voor niets dat de T. plotseling weer meer info heeft. Ik zie dat gelijk niet meer los van elkaar.
Dit heb ik ook, Mano. Ik trek dit soort dingen heel slecht.

Ik was positief over Steijn. Dacht dat hij over eigenschappen beschikte die wij bij Ajax missen. Dat hij er een soort vechtmachine van kon maken dat 90 minuten lang een tegenstander kon opjagen. Maar niks van dit alles.

En sinds een week of drie weet de T. ook ineens alles.

Steijn is per 1 oktober geen trainer meer van Ajax durf ik wel te stellen. Want we gaan er drie keer keihard af.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » di sep 05, 2023 9:35 am

eerlijk gezegd schrok ik ook bij aanstelling Steijn.
kijk maar naar het lijstje van trainers waar wij aan dachten :smallgrin.gif:
Dat zat echt op een ander niveau. (tuchel, Enrique, Wimpey) :smallgrin.gif:

en dan komt Steijn....

Maar ja, je leest wat en je luistert naar Sven en denkt: Let's go! laten we het proberen! (alsof ik inspraak had :hypocrite.gif: )
Dan vind ik dat je de man een 100% kans moet geven en niet alles moet bekritiseren.
Ik was positief over Steijn. Dacht dat hij over eigenschappen beschikte die wij bij Ajax missen. Dat hij er een soort vechtmachine van kon maken dat 90 minuten lang een tegenstander kon opjagen. Maar niks van dit alles.
Hier hoopte ik ook op idd.

maar.... dit! nee, dat kan niet en hij weet het want dit is niet zijn eerste club.


kijk er kwamen al wat twijfels en haarscheurtjes omdat ik hem nooit heb betrapt op 1 tactisch inzicht. Hard werken/4-3-3 dat was het.
maar haarscheurtjes werd na deze actie (voor mij) een gebroken vaas en kan niet wachten tot hij weg is. Kan totaal niet meer geloven dat hij Ajax aan het draaien krijgt.
Steijn is per 1 oktober geen trainer meer van Ajax durf ik wel te stellen. Want we gaan er drie keer keihard af.
hoop het! Niemand vertrouwt hem meer.
Ik denk dat Sven al aan het winkelen is voor nieuwe trainer. Hij dacht even vrij te zijn na deze intensieve transferzomer maar deze wordt nog even langer omdat de trainer een misser was
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18842
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Yopii » di sep 05, 2023 9:48 am

Dit is wel het eeuwige strijdpunt: wie bepaalt?

In Engeland bepaalt de trainer. LVG en nu ETH kunnen dat niet, met alle gevolgen van dien.

In Duitsland is het meer de TD. DD werkt op die manier.

De trainer moet met de spelers werken. Dat roept spanningen op. Hij kan zich achter het aankoopbeleid verschuilen. 'Mijn selectie niet', dat hebben we al vaak gehoord. Ik vind: je doet het of je doet het niet. In dit geval: als het Steijn niet aanstaat, moet hij opstappen. Zo niet, dan heeft zeuren geen nut.

In iemand die Bergwijn aanvoerder maakt, heb ik niet heel veel vertrouwen. Rensch stelt hij ook elke wedstrijd op. Het is wel een feit dat hij de spelers heel laat tot zijn beschikking gekregen heeft. Dat had blijkbaar met afspraken binnen de club te maken. Eerst verkopen en zo. Tegelijkertijd speelde hij tegen Ludogorets met spelers die hij de hele voorbereiding tot zijn beschikking had en het spel was niet om aan te zien. Los van kwaliteit hoop je op iets van tactiek.

In elk geval kennen we zo Ajax weer. heel veel off-the-record-gelul, kliekjes, enz. Mensen binnen Ajax moeten eens hun kop houden. Clubgevoel ho maar. Gaat Kroes dat veranderen of is hij de zoveelste buikspreekpop van deze of gene stroming? Het is nog nooit iemand gelukt om te zorgen voor eenheid op de langere termijn.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door wimpey » di sep 05, 2023 9:54 am

Denk wel dat we kunnen stellen dat Steyn uit onvrede over Mislintat De T. van info heeft voorzien? Ze zaten er ineens weer bovenop met Mikataudze, Mannsverk e.c.

Nagelsmann staat vast al te trappelen. :hypocrite.gif: :biggrin.gif:

Yopii
Berichten: 18842
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Yopii » di sep 05, 2023 9:58 am

Denk wel dat we kunnen stellen dat Steyn uit onvrede over Mislintat De T. van info heeft voorzien? Ze zaten er ineens weer bovenop met Mikataudze, Mannsverk e.c.
Lijkt me wel.

Eén ding is duidelijk: een trainer kan niet ongestraft zijn groep afbranden. Dat is een absolute NOOOO. :excited.gif:

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » di sep 05, 2023 10:05 am

Steijn is een groot kind! :1evil.gif:

ik wil die!!!
- daar hebben we even de centjes niet voor Steijnie.
maar toch wil ik die!!!
- Sorry Steijntje, je krijgt die. Die kan ook veel en als je je best doet zelfs meer dan die jij wilt.
HEADLINES: Steijn heeft geen inspraak!

echt.... eruit met die lul!


:smallgrin.gif: sorry, ik trek het heel slecht :smallgrin.gif:
(ik zal er nu over ophouden) :hypocrite.gif:
Laatst gewijzigd door Mano op di sep 05, 2023 10:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door zeux » di sep 05, 2023 10:07 am

Mano schreef:
di sep 05, 2023 10:05 am
Steijn is een groot kind! :1evil.gif:

ik wil die!!!
- daar hebben we even de centjes niet voor Steijnie.
maar toch wil ik die!!!
- Sorry Steijntje, je krijgt die. Die kan ook veel en als je je best doet zelfs meer dan die jij wilt.
HEADLINES: Steijn heeft geen inspraak!

echt.... eruit met die lul!


:smallgrin.gif: sorry, ik trek het heel slecht :smallgrin.gif:
Joh! :ajaxsmiley.gif:

Maar eens. Dit ontploft in zijn gezicht en zet hij niet zomaar recht.

Zullen leuke gesprekken zijn met Mislintat deze dagen. Met Van Halst als 'mediator'... :neutral.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » di sep 05, 2023 10:10 am

Andriy Demchenko schreef:
di sep 05, 2023 9:15 am
Mano schreef:
di sep 05, 2023 9:00 am
Ik merk dat ik heel slecht ga op zo'n actie van Steijn.
Dat is voor mij ongeveer doodzonde 1 in een teamsport.

Als TD zou ik daar zo hard korte metten mee maken dat Steijn niet wist wat hem overkwam.
Waarschijnlijk zakelijk niet de beste beslissing maar dit gedrag trek ik heel slecht.

ik zou de man hierna ook nooit meer vertrouwen. Dat komt (van mij kant) nooit meer goed.
Het is ook niets voor niets dat de T. plotseling weer meer info heeft. Ik zie dat gelijk niet meer los van elkaar.
Moet zeggen dat ik wel respect hebt hoe je er niet omheen draait. Jij was positief bij zijn komst, ik niet destijds. Maar je observeert wel gewoon wat er gaande is en praat dat niet goed. Snap dat mijn posts destijds nogal schuurden voor sommigen hier, en ik was ook bij het begin negatief over Schreuder. Maar met sommigen heb je dat gewoon dat je een slechte vibe hebben qua passen met Ajax, gedurende de zomer werd ik iets positiever gezien zijn nuchtere optredens. Evhter blijkt hij nu al de verantwoordelijkheid af te schuiven.

De reden dat ik Ten Hag zo mocht was dat hij dat juist niet deed. Tijdens een straftraining bij Man Utd besloot hij zelf ook mee te lopen om aan te geven dat hij ook onderdeel was van het proces waar het misging. Bij Steijn krijg ik Adriaanse vibes, poster Cruijff zei het goed : toen Ajax verloor sprak hij over zij. Als Ajax won sprak hij over wij.
+1.

Het duurde bij mij zo’n maand voordat ik bijkwam van de schok bij zijn aanstelling, maar op gegeven moment had ik met mezelf ook gewoon besloten om hem de kans te geven omdat ik boven alles Ajax gewoon wil zien winnen.

Helaas is vrijwel alles wat ik al bij zijn aanstelling aanhaalde als redenen om dit niet te doen nu waarheid gebleken. Steijn is een historische blunder waar we het nog jaren over zullen hebben.

Het Ajax van Marcel Keizer, bijvoorbeeld, was ook kut, maar dat was tenminste een integer en oprechte man. Steijn is en bij lange na niet geschikt om Ajax te coachen en laat dan meteen na speelronde 3 al zien een rat te zijn. Erger kan niet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9089
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di sep 05, 2023 10:20 am

Steijn kan nu in redelijke luwte werken omdat alle aandacht uitgaat naar de komende interlands. Hopelijk doet ie even een reset en gaat hij nu echt beginnen met systemen verzinnen, communiceren en vooral ver wegblijven van een slachtofferrol. Get a grip and chin up.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door zeux » di sep 05, 2023 10:21 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di sep 05, 2023 10:20 am
Steijn kan nu in redelijke luwte werken omdat alle aandacht uitgaat naar de komende interlands. Hopelijk doet ie even een reset en gaat hij nu echt beginnen met systemen verzinnen, communiceren en vooral ver wegblijven van een slachtofferrol. Get a grip and chin up.
Maar met welke spelers? Ook aankopen 'vliegen nu uit' toch?

Dat systeem er in krijgen is juist iets dat 'collectief' moet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » di sep 05, 2023 10:34 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di sep 05, 2023 10:20 am
Steijn kan nu in redelijke luwte werken omdat alle aandacht uitgaat naar de komende interlands. Hopelijk doet ie even een reset en gaat hij nu echt beginnen met systemen verzinnen, communiceren en vooral ver wegblijven van een slachtofferrol. Get a grip and chin up.
alle aankopen zijn international of jeugd international en dus weg.
Hij kan opde thee bij Mike en Valentijn
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9089
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di sep 05, 2023 10:44 am

Zal ie ook wel doen. Vermoedelijk is ie over een maand ontslagen en gaat ie twee pagina’s in het boulevardblad vol janken over dat ie geen eerlijke kans heeft gehad.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » di sep 05, 2023 10:54 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di sep 05, 2023 10:44 am
Zal ie ook wel doen. Vermoedelijk is ie over een maand ontslagen en gaat ie twee pagina’s in het boulevardblad vol janken over dat ie geen eerlijke kans heeft gehad.
Die kans is heel groot.
En van de afkoopsom betaald hij zijn huis in Ibiza af.
aanbetaald door NAC, Afbetaald door Ajax
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door bryan » di sep 05, 2023 10:59 am


LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door LucaS » di sep 05, 2023 10:59 am

Nou ja, Steijn is nu iig al aangeschoten wild, en het grappige is dat ie zelf de schutter is
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » di sep 05, 2023 11:04 am

Mano schreef:
di sep 05, 2023 10:54 am
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di sep 05, 2023 10:44 am
Zal ie ook wel doen. Vermoedelijk is ie over een maand ontslagen en gaat ie twee pagina’s in het boulevardblad vol janken over dat ie geen eerlijke kans heeft gehad.
Die kans is heel groot.
En van de afkoopsom betaald hij zijn huis in Ibiza af.
aanbetaald door NAC, Afbetaald door Ajax
:biggrin.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door wimpey » di sep 05, 2023 11:22 am

LucaS schreef:
di sep 05, 2023 10:59 am
Nou ja, Steijn is nu iig al aangeschoten wild, en het grappige is dat ie zelf de schutter is
Freund Mislintat heeft hem blijkbaar aangesteld omdat ie dacht dat Steyn een push-over zou zijn. Lijkt erop dat Mislintat (ook?) daar fout zat.

Je hebt geen AD (nu een die straks vanuit de RvC z'n eigen werk weer kan gaan controleren), een nieuwe TD en trainer en grotendeels nieuwe RvC. De opleiding functioneert niet.

Het is weer tijd voor een fluwelen revolutie. Louis uitte al kritiek, las ik, maar die zal er niet in stappen. Eens kijken of iemand anders zich wél geroepen voelt tot bloedvergieten.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33924
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Duke » di sep 05, 2023 11:28 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di sep 05, 2023 10:20 am
Steijn kan nu in redelijke luwte werken omdat alle aandacht uitgaat naar de komende interlands. Hopelijk doet ie even een reset en gaat hij nu echt beginnen met systemen verzinnen, communiceren en vooral ver wegblijven van een slachtofferrol. Get a grip and chin up.
Ik hoop het, maar het krediet van Steijn wordt wel flinterdun zo.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » di sep 05, 2023 11:35 am

wimpey schreef:
di sep 05, 2023 11:22 am
LucaS schreef:
di sep 05, 2023 10:59 am
Nou ja, Steijn is nu iig al aangeschoten wild, en het grappige is dat ie zelf de schutter is
Freund Mislintat heeft hem blijkbaar aangesteld omdat ie dacht dat Steyn een push-over zou zijn.
Waaruit blijkt dat precies?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18842
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Yopii » di sep 05, 2023 11:49 am

Het is weer tijd voor een fluwelen revolutie. Louis uitte al kritiek, las ik, maar die zal er niet in stappen. Eens kijken of iemand anders zich wél geroepen voelt tot bloedvergieten.
Wie dat doet, is gek geworden. Cruijff deed het, hij werd afgebrand, beschuldigd van racisme, enz.

LVG gaat het heus niet doen, dan overkomt hem hetzelfde.

Ereleden van tachtig praten mee over de toekomst van de club. Waar in het profvoetbal zie je dat? :confused.gif:

En dat bedoel ik niet positief! :1evil.gif:

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » di sep 05, 2023 12:03 pm

Bodo/Glimt speelt 3 december zijn laatste wedstrijd :hypocrite.gif:

just saying....
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door wimpey » di sep 05, 2023 12:12 pm

Mr. Ajax schreef:
di sep 05, 2023 11:35 am
Waaruit blijkt dat precies?
Nou, de woorden van Steyn wekken de indruk dat hem menig aankoop in de maag gesplitst is. Daar was waarschijnlijk geen rekening mee gehouden door onze TD. Die had wellicht op wat meer dankbaarheid gerekend.

Misschien heeft ie z'n huiswerk v.w.b. aankopen beter gedaan. Hopelijk. Maar daar zie ik tot dusver ook meer losse flodders dan voltreffers.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door wimpey » di sep 05, 2023 12:16 pm

Mano schreef:
di sep 05, 2023 12:03 pm
Bodo/Glimt speelt 3 december zijn laatste wedstrijd :hypocrite.gif:

just saying....
Bodö is niet oppermachtig dit seizoen in Noorwegen.

Overigens, die vml. spits van ze, Boniface... Verkocht aan Union in België. Die hebben 'm verkocht aan Leverkusen. 4 goals in 3 BuLi potjes. Écht een goede speler.

Yopii
Berichten: 18842
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Yopii » di sep 05, 2023 12:26 pm

Mwah, in een elftal zonder samenhang ten tactiek valt niemand op. Speel Miko of Akpom eens vrij, zou ik zeggen. :1evil.gif:

Steijn moet in de spiegel kijken. Voorbereiding was niets, Heracles was niets, Excelsior was niets... :confused.gif:

Plaats reactie