Maurice Steijn, de ex-trainer!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Maurice Steijn de nieuwe trainer van Ajax

Prima, zie het echt in hem zitten
3
8%
Nouja ok dan, ik zie aanknopingspunten, dit kan wel eens een darkhorse zijn
10
26%
Het was niet mijn eerste keuze maar hij krijgt het voordeel van de twijfel
1
3%
Ik heb echt geen flauw idee wat dit gaat worden, ik sta er neutraal in
6
15%
Het kan anders uitpakken maar ik zie voorlopig geen aanknopingspunten
5
13%
Ik ben hier niet blij mij, zie het niet zo zitten
3
8%
Waar is Ajax mee bezig, compleet krankjorum, deze man past totaal niet
11
28%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » ma sep 04, 2023 12:21 pm

Ik zou dit ook aangrijpen tot een harde beslissing.
Als je dit laat etteren als TD, lig je er zelf 6 weken later uit en mag zo'n luis door etteren
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 04, 2023 12:36 pm

Frank schreef:
ma sep 04, 2023 11:35 am
ik blijf de hele gang van zaken ten opzichte van Steijn uitermate vaag vinden en ook het gros van de reacties hier is naar mijn mening vaag/veel te makkelijk, vandaar toch nog maar een poging om aan de discussie mee te doen.

Denken jullie nu echt dat trainers als Bosz, Ten Hag of de door jullie gewilde Noor/Zweed/Deen (?, weet niet meer hoe die heet) dit geaccepteerd zouden hebben?
Dat ze met 12 nieuwe spelers opgescheept zouden zitten die ze eigenlijk niet wilde?

Ik kan me toch echt niet aan de indruk onttrekken dat de reacties die hier richting Steijn gegeven worden, meer ingegeven zijn door het feit dat het merendeel het toch al niet in hem zag zitten (geen oordeel over het feit of dat terecht is).
Als ie kritiek heeft mag ie dat intern aangeven. Niet na speelronde 3, na een ongelofelijke zaadpot, in de media de TD en zijn spelers (!) gaan afzeiken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door wimpey » ma sep 04, 2023 12:50 pm

Mano schreef:
ma sep 04, 2023 11:55 am
Klaiber, Labyad, en nu bij Man utd kwam ie aanzetten met Weghorst en 100mio Antony.
Medic, Forbs, Boomen, Avila dan? :confused.gif: Ik weet, het is vroeg dag. Maar bij Wijndal e.c. wisten we ook meteen waar we aan toe waren. En bij Licha Martinez ook.

Gooit Steyn Mislintat voor de bus of is het andersom? Mij lijkt nu al duidelijk dat een van beiden eerdaags sneuvelt. En dat het lastig wordt voor dit Ajax om dit seizoen voor de prijzen te spelen.

columbus
Berichten: 5407
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door columbus » ma sep 04, 2023 1:08 pm

wimpey schreef:
ma sep 04, 2023 12:50 pm
Mano schreef:
ma sep 04, 2023 11:55 am
Klaiber, Labyad, en nu bij Man utd kwam ie aanzetten met Weghorst en 100mio Antony.
Medic, Forbs, Boomen, Avila dan? :confused.gif: Ik weet, het is vroeg dag. Maar bij Wijndal e.c. wisten we ook meteen waar we aan toe waren. En bij Licha Martinez ook.

Gooit Steyn Mislintat voor de bus of is het andersom? Mij lijkt nu al duidelijk dat een van beiden eerdaags sneuvelt. En dat het lastig wordt voor dit Ajax om dit seizoen voor de prijzen te spelen.
Dat Aajx niet voor de prijzen speelt had ik al lang ingecalculeerd na afgelopen seizoen. De renovatie is gewoon te groot om in 1 zomer op te lossen. Ik denk dat vooral Steijn zichzelf op deze manier onder de bus gooit. Hij weet echt wel hoe dingen zijn gelopen we welke keuze om welke redenen zijn gemaakt. Het verhaal in de interviews van Mislintat is helder, duidelijk en kan ik goed volgen. En ja, niet alle aankopen zullen succesvol zijn. Als dat wel het geval zou zijn zit hij morgen bij Real Madrid.

Als ik Mislintat of de directie van Ajax zou zijn zou ik toch even stevig het gesprek met Steijn aan gaan. Laat hem maar uitleggen wat hij bedoelde, of hij nu rot uit zijn woorden komt of omdat er een ondertoon in zit. Kan me niet voorstellen dat Mislintat niet zou zeggen, luister je staat op two strikes en next your out...

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » ma sep 04, 2023 1:16 pm

wimpey schreef:
ma sep 04, 2023 12:50 pm
Mano schreef:
ma sep 04, 2023 11:55 am
Klaiber, Labyad, en nu bij Man utd kwam ie aanzetten met Weghorst en 100mio Antony.
Medic, Forbs, Boomen, Avila dan? :confused.gif: Ik weet, het is vroeg dag. Maar bij Wijndal e.c. wisten we ook meteen waar we aan toe waren. En bij Licha Martinez ook.

Gooit Steyn Mislintat voor de bus of is het andersom? Mij lijkt nu al duidelijk dat een van beiden eerdaags sneuvelt. En dat het lastig wordt voor dit Ajax om dit seizoen voor de prijzen te spelen.
Ken je het lijstje nog uit je hoofd van de missers van Overmars?
En jij brandde Alvarez en Blind ook af maar die bleken toch wel heel waardevol.

Ik vind dat als je een TD kiest, je hem de tijd moet geven.
Een trainer moet vooral presteren. Praatjes en niet presteren is geen optie.

voor mij in deze fase is Steijn degene die moet vertrekken.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » ma sep 04, 2023 1:17 pm

columbus schreef:
ma sep 04, 2023 1:08 pm
wimpey schreef:
ma sep 04, 2023 12:50 pm
Mano schreef:
ma sep 04, 2023 11:55 am
Klaiber, Labyad, en nu bij Man utd kwam ie aanzetten met Weghorst en 100mio Antony.
Medic, Forbs, Boomen, Avila dan? :confused.gif: Ik weet, het is vroeg dag. Maar bij Wijndal e.c. wisten we ook meteen waar we aan toe waren. En bij Licha Martinez ook.

Gooit Steyn Mislintat voor de bus of is het andersom? Mij lijkt nu al duidelijk dat een van beiden eerdaags sneuvelt. En dat het lastig wordt voor dit Ajax om dit seizoen voor de prijzen te spelen.
Dat Aajx niet voor de prijzen speelt had ik al lang ingecalculeerd na afgelopen seizoen. De renovatie is gewoon te groot om in 1 zomer op te lossen. Ik denk dat vooral Steijn zichzelf op deze manier onder de bus gooit. Hij weet echt wel hoe dingen zijn gelopen we welke keuze om welke redenen zijn gemaakt. Het verhaal in de interviews van Mislintat is helder, duidelijk en kan ik goed volgen. En ja, niet alle aankopen zullen succesvol zijn. Als dat wel het geval zou zijn zit hij morgen bij Real Madrid.

Als ik Mislintat of de directie van Ajax zou zijn zou ik toch even stevig het gesprek met Steijn aan gaan. Laat hem maar uitleggen wat hij bedoelde, of hij nu rot uit zijn woorden komt of omdat er een ondertoon in zit. Kan me niet voorstellen dat Mislintat niet zou zeggen, luister je staat op two strikes en next your out...
+1
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door generaal » ma sep 04, 2023 1:42 pm

Als Mislintat een schaker is, zet die Steijn nog voor oktober op straat en volgt Ron Jans hem op. Die maakt er sowieso meer van dan dat Haagse overrijpe schoffie.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9085
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma sep 04, 2023 1:43 pm

Als ETH dan ook even ontslagen wordt, kunnen we die gelijk oppikken.

Is er overigens nog een AT’er die het ziet zitten in Steijn?

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » ma sep 04, 2023 1:52 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma sep 04, 2023 1:43 pm
Als ETH dan ook even ontslagen wordt, kunnen we die gelijk oppikken.

Is er overigens nog een AT’er die het ziet zitten in Steijn?
Kan het mij niet voorstellen na zijn interviews gisteren. Die is zijn spelersgroep toch ook gewoon kwijt?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door wimpey » ma sep 04, 2023 1:55 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma sep 04, 2023 1:43 pm
Is er overigens nog een AT’er die het ziet zitten in Steijn?
Ja hoor. Kom op: de man is net begonnen. Hij heeft 0 minuten op het trainingsveld gehad met de ploeg van gisteren. Net zoals het opportunistisch zou zijn om Mislintat te verafgoden, zou het dat ook zijn om Steyn nu al weg te willen hebben.

Hij is misschien wat naïef geweest. Zal gedacht hebben dat Wijndal, Taylor e.c. iets zouden kunnen. NL als voertaal: gaat 'm ook niet meer worden. Die man zit in de teleurstelling. Zal ook denken: geef mij die miljoenen die de DD in Avila, Forbs e.c. heeft gepompt...

Gaaei - Sutalo - Hato - Sosa
Mannsverk - Tahirovic
Berghuis - Mikautadze / Akpom - Bergwijn
Brobbey

Zoooo slecht is dat niet. Gaaei - Berghuis en Sosa - Bergwijn kan zomaar prima werken.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Frank » ma sep 04, 2023 1:55 pm

generaal schreef:
ma sep 04, 2023 1:42 pm
Als Mislintat een schaker is, zet die Steijn nog voor oktober op straat en volgt Ron Jans hem op. Die maakt er sowieso meer van dan dat Haagse overrijpe schoffie.
Jans gaat toch naar Utrecht? Of is dat nog niet rond?
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

columbus
Berichten: 5407
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door columbus » ma sep 04, 2023 1:56 pm

generaal schreef:
ma sep 04, 2023 1:42 pm
Als Mislintat een schaker is, zet die Steijn nog voor oktober op straat en volgt Ron Jans hem op. Die maakt er sowieso meer van dan dat Haagse overrijpe schoffie.
Alleen gaat Jans naar Utrecht. Niet dat ik Jans een geschikte kandidaat vind. Ik wil Steijn echt wel de kans geven tot de winterstop. Het is geen nono en hij weet echt wel wat en kan ook heus wel de boel op de rit krijgen. Bij Sparta haalde hij ook meer uit de groep dan gedacht, werd er ook naar de mogelijkheden van de groep resultaten gehaald. Ook ten Hag haalde op sommige momenten meer uit de groep dan dat er misschien in zat.

Maar het is nu wel alle hens aan dek, tijd om aan het werk te gaan deze selectie. Geldt overigens ook voor de assistenten

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13425
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Arthur » ma sep 04, 2023 2:05 pm

Ik schreef dit in het wedstrijdtopic, maar is hier beter op zijn plek:
Ik merk aan mezelf dat het feit dat ik 0 vertrouwen heb in de kwaliteiten van Steijn meespeelt in mijn wens om hem op basis hiervan eruit te gooien.
Als Ten Hag zoiets had geroepen was ik waarschijnlijk wat milder geweest.

Maar goed, dit kan ook voor Mislintat een mooi excuus zijn. In principe is het raar om als TD de door jou aangestelde trainer er al zo snel uit te zetten omdat hij niet goed genoeg is, maar als hij als reden onprofessioneel en niet-loyaal gedrag kan aanwenden dan komt hij er wellicht een stuk minder beschadigd uit.

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » ma sep 04, 2023 2:20 pm

Hoe krijg je een coach 100% aan boord als hij de publieke opinie wil informeren dat het vooral niet aan hem ligt.
Dat lukt gewoon niet.

Steijn is done!
het juiste moment even zoeken en klaar.

btw,
het zou hem sieren als hij zegt: ik stap op want dit is niet mijn Ajax. Hier ga ik mij niet aan verbinden.
Dan doe je wat je zegt.

maar moet waarschijnlijk zijn huis in Ibiza nog afbetalen :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 04, 2023 2:57 pm

Moet en gaat ook niet veel langer duren, denk en hoop ik. Los van de prestaties (of gebrek daaraan) moet Steijn gewoon weer lekker bij RKC ofzo gaan over-achieven. Naar mannetje.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » ma sep 04, 2023 3:04 pm

lijkt mij ook.

je kan geen afstand nemen van spelers en TD en dan toch 'er voor willen gaan'
Dan weten we allemaal de uitkomst
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Scherrer » ma sep 04, 2023 3:08 pm

wimpey schreef:
ma sep 04, 2023 1:55 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma sep 04, 2023 1:43 pm
Is er overigens nog een AT’er die het ziet zitten in Steijn?
Ja hoor. Kom op: de man is net begonnen. Hij heeft 0 minuten op het trainingsveld gehad met de ploeg van gisteren. Net zoals het opportunistisch zou zijn om Mislintat te verafgoden, zou het dat ook zijn om Steyn nu al weg te willen hebben.
Die 0 minuten op het trainingsveld beletten hem blijkbaar echter totaal niet om 12 van de 13 aankopen af te serveren en verbaal bij het vuilnis te pleuren.

It works both ways.
***

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » ma sep 04, 2023 3:28 pm

Trab schreef:
ma sep 04, 2023 10:51 am
Mr. Ajax schreef:
Andriy Demchenko schreef:
ma sep 04, 2023 10:13 am


Roeien en riemen enzo. Ik kan me tijden herrinneren dat we De Sa, Kieran Bechan of Christopher Kanu moesten opstellen. Dan mag je klagen want dat had niets met profvoetbal te maken. Er liggen verschillende oplossingen voor die rechtsbuiten - want laten we eerlijk zijn Kudus was het evenmin - je kan Borges, Godts, Mikautadze, Akpom er allemaal proberen (M gaf zelf aan ook VAD daar nog als optie te zien). Hetzelfde mbt de 10 positie ook daar kun je nog met heel veel oplossingen komen denk ook aan Misehouy. Of je gaat met een CVM en twee halven spelen.
Niemand verwacht dan een topprestatie op die plekken maat evenmin zorgt het dan niet dat de boel als een plumpudding in elkaar zakt. Neem Bosz die gebruikte Schouten als CV dat is in oplossingen denken ipv problemen. Verliezers zeiken op problemen, winnaars zoeken andere manieren om ze op te lossen.
Hear hear!
Sorry hoor, maar hier kan ik niks mee. Je noemt Schouten als voorbeeld bij PSV als zijnde in oplossingen denken en niet in problemen. Maar bij PSV vertrok er een linksbuiten en er kwam een linksbuiten voor terug. Als 2e spits werd een spits gehaald.
Bij Ajax vertrekt een rechtsbuiten en we halen spelers die er ‘ook kunnen spelen’ en als 2e spits iemand die het beste rendeert achter een spits maar ‘ook in de spits kan’ spelen. En ook nogeens spelers die alleen gepresteerd hebben op het 2e nivo. Mislintat gaat echt niet helemaal vrijuit qua samenstelling van de selectie. Dit los van het feit dat Steijn niet moet zeuren. Als hij meer inspraak wou had hij dat vooraf moeten zeggen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tja hier kan ik dan weer niks mee. Toen Bosz alleen de schutterende Ramalho had (want er was nog geen verdediger gehaals) voor de pot tegen Rangers, eem vrij cruciaal potje, toonde hij ballen en zette er Schouten neer. PSV speelde een prima pot.

Verder ben je natuurlijk redelijk kortzichtig met 'alleen op tweede niveau', Mikautadze heeft gewoon 16 A interlands voor Georgië. Forbs staat vast rechtsbuiten bij Jong Portugal, dat het er nu nog niet uitkomt kan en is in mijn ogen nog niet erg.

Ik hoor al die mensen klagen over 2de niveau maar je kan ook gewoon zeggen dat we allemaal spelers gehaald hebben met grote bijdragen in kampioenselftallen ( Avila, Mikautadze, Van Den Boomen, Mannsverk, Sutalo, Forbs) of dat een de vaste linksback hebben van de nummer 3 van het WK of dat een aantal best bijzondere statistieken kan neerleggen als topscorer (Milautadze, Forbs, Akpom) of qua assists Vsn Den Boomen en Sosa.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door bryan » ma sep 04, 2023 3:58 pm

Dat het nog niet loopt allemaal, dat is deels te verwachten na zoveel aan- en verkopen. Het is een geheel nieuwe selectie. Als die Steijn dat nou had gezegd, dan had ik goed mee kunnen leven.

Maar het afzagen van de TD en de aangekochte spelers... moet dat nou???

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door bryan » ma sep 04, 2023 4:03 pm

Verder ben je natuurlijk redelijk kortzichtig met 'alleen op tweede niveau', Mikautadze heeft gewoon 16 A interlands voor Georgië. Forbs staat vast rechtsbuiten bij Jong Portugal, dat het er nu nog niet uitkomt kan en is in mijn ogen nog niet erg.
Mee eens. Ooit heeft Ajax een speler van 21 jaar gekocht, niet echt meer een jeugdspeler zeg maar. Te licht gevonden door HJK Helsinki, en ging verder bij de kleine MyPa...

Natuurlijk vist Ajax niet in dezelfde vijver als Barca en PSG, wat verwachten mensen hiero...

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » ma sep 04, 2023 4:36 pm

Trab schreef:
ma sep 04, 2023 11:43 am
Yopii schreef:Dat van het tweede niveau zegt me niets. Litmanen kwam van het tweede niveau, Zlatan ook. Arveladze speelde bij Trabzonspor. Finidi en Kanu kwamen van een Nigeriaanse club waar ik in elk geval nog nooit van had gehoord, Trabelsi speelde ergens in Tunesië.

Het is juist heel prima om spelers te scouten die onder de radar zijn gebleven, vooropgesteld dat ze goed genoeg zijn.
Je wilt Zlatan toch niet vergelijken met Akpom hè? Alle door jou genoemde spelers kosten (op Zlatan na) nagenoeg niks. We halen nu spelers voor 12 mio en 16 mio die bij St Truiden en Seraing mislukt zijn en 1 goed seizoen gedraaid hebben in de 2e divisie. Ik vind het nogal een risico. Zeker omdat ze gehaald zijn om hun scorend vermogen (het afgelopen seizoen dan) en niet om een specifieke positie in het Ajax systeem. Ja ‘ze kunnen er ook spelen’. Dank je de koekoek. Als je die 2 wilt laten renderen moet je het hele systeem omgooien. Steijn deed een poging gisteren en het pakte fantastisch uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ajax had na 1 jaar Zlatan bijna verkocht aan Sunderland omdat Koeman het toch niet in hem zag. Verder haalde Ajax ook Maxwell voor 4 miljoen euro met nul wedstrijden voor Cruzeiro, die prijs kun je maal drie doen met de huidige prijzen. Of 5 miljoen voor Mido van Belgisch middenmotor AA Gent.
Je argument over Mikautadze is natuurlijk te krom voor woorden. Die jongen had een groei achterstand en werd daardoor een paar keer verhuurd omdat men van zijn fysiek gesteldheid wat langer nodig zou hebben. Het is goedkoop scoren, ik kan ook wijzen naar Frenkie De Jong die categorisch niet speelde bij Willem Ii en onder Jaap Stam bij JA op de bank zat ten koste van personen als Pelle Clement; kon nooit wat zijn toch?

Vroeger gaven we spelers een seizoen de tijd, toen werd het een voorbereiding de tijd en nu is het al zo erg dat als je een week na aankomst in een niet lopend elftal niet uitblinkt er al wat scherprechters klaar staan om te zeggen dat al die spelers niks zijn en nooit op die posities kunnen spelen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7367
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Trab » ma sep 04, 2023 5:16 pm

Andriy Demchenko schreef:
Trab schreef:
ma sep 04, 2023 10:51 am
Mr. Ajax schreef: Hear hear!
Sorry hoor, maar hier kan ik niks mee. Je noemt Schouten als voorbeeld bij PSV als zijnde in oplossingen denken en niet in problemen. Maar bij PSV vertrok er een linksbuiten en er kwam een linksbuiten voor terug. Als 2e spits werd een spits gehaald.
Bij Ajax vertrekt een rechtsbuiten en we halen spelers die er ‘ook kunnen spelen’ en als 2e spits iemand die het beste rendeert achter een spits maar ‘ook in de spits kan’ spelen. En ook nogeens spelers die alleen gepresteerd hebben op het 2e nivo. Mislintat gaat echt niet helemaal vrijuit qua samenstelling van de selectie. Dit los van het feit dat Steijn niet moet zeuren. Als hij meer inspraak wou had hij dat vooraf moeten zeggen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tja hier kan ik dan weer niks mee. Toen Bosz alleen de schutterende Ramalho had (want er was nog geen verdediger gehaals) voor de pot tegen Rangers, eem vrij cruciaal potje, toonde hij ballen en zette er Schouten neer. PSV speelde een prima pot.

Verder ben je natuurlijk redelijk kortzichtig met 'alleen op tweede niveau', Mikautadze heeft gewoon 16 A interlands voor Georgië. Forbs staat vast rechtsbuiten bij Jong Portugal, dat het er nu nog niet uitkomt kan en is in mijn ogen nog niet erg.

Ik hoor al die mensen klagen over 2de niveau maar je kan ook gewoon zeggen dat we allemaal spelers gehaald hebben met grote bijdragen in kampioenselftallen ( Avila, Mikautadze, Van Den Boomen, Mannsverk, Sutalo, Forbs) of dat een de vaste linksback hebben van de nummer 3 van het WK of dat een aantal best bijzondere statistieken kan neerleggen als topscorer (Milautadze, Forbs, Akpom) of qua assists Vsn Den Boomen en Sosa.
Je reageert een beetje geprikkeld maar je kan toch niet ontkennen wat ik zeg? Als je 4/3/3 wilt spelen is het toch vreemd dat je geen specifieke rechtsbuiten en een 10 haalt? Bij iedere aanvaller wordt gezegd ‘op meerdere plaatsen inzetbaar’. Zulke kreten hebben we niet veel aan. En natuurlijk kan iemand die op het 2e nivo speelde het best goed doen. Maar het is wel een risico voor dat geld. Je moet ook kijken in welk systeem hij toen speelde en of hij daar ook kan spelen bij Ajax.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » ma sep 04, 2023 5:19 pm

wimpey schreef:
ma sep 04, 2023 12:50 pm
Mano schreef:
ma sep 04, 2023 11:55 am
Klaiber, Labyad, en nu bij Man utd kwam ie aanzetten met Weghorst en 100mio Antony.
Medic, Forbs, Boomen, Avila dan? :confused.gif: Ik weet, het is vroeg dag. Maar bij Wijndal e.c. wisten we ook meteen waar we aan toe waren. En bij Licha Martinez ook.

Gooit Steyn Mislintat voor de bus of is het andersom? Mij lijkt nu al duidelijk dat een van beiden eerdaags sneuvelt. En dat het lastig wordt voor dit Ajax om dit seizoen voor de prijzen te spelen.
Gewoon een vraag aan jou, het was voor zijn komst al bekend dat Steijn matties is met wat Telegraafjournalisten en ook nog wel eens wat lekte. We hebben de afgelooen zomer continu een aanval gehad op de DD hoeft niet van Steijn af te komen maar toch. Nu komt Verweij net met lijstje dat Steijn wilde (dat kan zijn dikke duim zijn of hij heeft het direct van Steijn zelf) als Steijn het lek is hoe kijk je er dan tegenaan?

De namen die Steijn wilde waren volgens het artikel Schouten, Almada, Tagluafico en Olij verder worden ook nog Dest, Ziyech, Van De Berk en Davinson Sanchez gesuggereerd.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7367
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Trab » ma sep 04, 2023 5:23 pm

Andriy Demchenko schreef:
Trab schreef:
ma sep 04, 2023 11:43 am
Yopii schreef:Dat van het tweede niveau zegt me niets. Litmanen kwam van het tweede niveau, Zlatan ook. Arveladze speelde bij Trabzonspor. Finidi en Kanu kwamen van een Nigeriaanse club waar ik in elk geval nog nooit van had gehoord, Trabelsi speelde ergens in Tunesië.

Het is juist heel prima om spelers te scouten die onder de radar zijn gebleven, vooropgesteld dat ze goed genoeg zijn.
Je wilt Zlatan toch niet vergelijken met Akpom hè? Alle door jou genoemde spelers kosten (op Zlatan na) nagenoeg niks. We halen nu spelers voor 12 mio en 16 mio die bij St Truiden en Seraing mislukt zijn en 1 goed seizoen gedraaid hebben in de 2e divisie. Ik vind het nogal een risico. Zeker omdat ze gehaald zijn om hun scorend vermogen (het afgelopen seizoen dan) en niet om een specifieke positie in het Ajax systeem. Ja ‘ze kunnen er ook spelen’. Dank je de koekoek. Als je die 2 wilt laten renderen moet je het hele systeem omgooien. Steijn deed een poging gisteren en het pakte fantastisch uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ajax had na 1 jaar Zlatan bijna verkocht aan Sunderland omdat Koeman het toch niet in hem zag. Verder haalde Ajax ook Maxwell voor 4 miljoen euro met nul wedstrijden voor Cruzeiro, die prijs kun je maal drie doen met de huidige prijzen. Of 5 miljoen voor Mido van Belgisch middenmotor AA Gent.
Je argument over Mikautadze is natuurlijk te krom voor woorden. Die jongen had een groei achterstand en werd daardoor een paar keer verhuurd omdat men van zijn fysiek gesteldheid wat langer nodig zou hebben. Het is goedkoop scoren, ik kan ook wijzen naar Frenkie De Jong die categorisch niet speelde bij Willem Ii en onder Jaap Stam bij JA op de bank zat ten koste van personen als Pelle Clement; kon nooit wat zijn toch?

Vroeger gaven we spelers een seizoen de tijd, toen werd het een voorbereiding de tijd en nu is het al zo erg dat als je een week na aankomst in een niet lopend elftal niet uitblinkt er al wat scherprechters klaar staan om te zeggen dat al die spelers niks zijn en nooit op die posities kunnen spelen.
Prijs maal 3 is onzin. Ja misschien bij Mislintat. Martinez en Davidson Sánchez zijn nog niet zo lang geleden voor soortgelijke bedragen gehaald.
Ik geef spelers zeker de tijd. Waar ik alleen slecht tegen kan is gemakzuchtige spelers. Slechte aannames, zenuwen, allemaal prima. Maar werk dan tenminste keihard. Dat zag ik niet bij hem. Bij ieder duwtje lag hij op de grond, weinig loopacties.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » ma sep 04, 2023 6:01 pm

Trab schreef:
ma sep 04, 2023 5:16 pm
Andriy Demchenko schreef:
Trab schreef:
ma sep 04, 2023 10:51 am

Sorry hoor, maar hier kan ik niks mee. Je noemt Schouten als voorbeeld bij PSV als zijnde in oplossingen denken en niet in problemen. Maar bij PSV vertrok er een linksbuiten en er kwam een linksbuiten voor terug. Als 2e spits werd een spits gehaald.
Bij Ajax vertrekt een rechtsbuiten en we halen spelers die er ‘ook kunnen spelen’ en als 2e spits iemand die het beste rendeert achter een spits maar ‘ook in de spits kan’ spelen. En ook nogeens spelers die alleen gepresteerd hebben op het 2e nivo. Mislintat gaat echt niet helemaal vrijuit qua samenstelling van de selectie. Dit los van het feit dat Steijn niet moet zeuren. Als hij meer inspraak wou had hij dat vooraf moeten zeggen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tja hier kan ik dan weer niks mee. Toen Bosz alleen de schutterende Ramalho had (want er was nog geen verdediger gehaals) voor de pot tegen Rangers, eem vrij cruciaal potje, toonde hij ballen en zette er Schouten neer. PSV speelde een prima pot.

Verder ben je natuurlijk redelijk kortzichtig met 'alleen op tweede niveau', Mikautadze heeft gewoon 16 A interlands voor Georgië. Forbs staat vast rechtsbuiten bij Jong Portugal, dat het er nu nog niet uitkomt kan en is in mijn ogen nog niet erg.

Ik hoor al die mensen klagen over 2de niveau maar je kan ook gewoon zeggen dat we allemaal spelers gehaald hebben met grote bijdragen in kampioenselftallen ( Avila, Mikautadze, Van Den Boomen, Mannsverk, Sutalo, Forbs) of dat een de vaste linksback hebben van de nummer 3 van het WK of dat een aantal best bijzondere statistieken kan neerleggen als topscorer (Milautadze, Forbs, Akpom) of qua assists Vsn Den Boomen en Sosa.
Je reageert een beetje geprikkeld maar je kan toch niet ontkennen wat ik zeg? Als je 4/3/3 wilt spelen is het toch vreemd dat je geen specifieke rechtsbuiten en een 10 haalt? Bij iedere aanvaller wordt gezegd ‘op meerdere plaatsen inzetbaar’. Zulke kreten hebben we niet veel aan. En natuurlijk kan iemand die op het 2e nivo speelde het best goed doen. Maar het is wel een risico voor dat geld. Je moet ook kijken in welk systeem hij toen speelde en of hij daar ook kan spelen bij Ajax.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tja je probeert geforceerd spelers onder de grond te stoppen omdat ze maar van het tweede niveau komen. Het is niet toevallig dat meerdere posters daar op aanslaan en wijzen naar het verleden.

Van vrijwel elke speler kun je dat namelijk op een bepaald punt in zijn carriere doen. Er zijn zoveel van dat soort verhalen, Alderweireld was in JA altijd bankzitter voor Wormgoor, pas toen die met een incident weg werd gestuurd kwam Alserweireld bovendrijven. Tagluafico was een flop bij Real Murcia en zat tor zn 26ste nog in Argentinië, kon nooit wat zijn toch?

Momenteel is de transfermarkt dicht, we kunnen geen spelers halen. Roeien met de riemen die je hebt, je kunt de nadruk blijven leggen op de klassieke rechtsbuiten maar dat waren Ziyech, Kudus en Suarez ook niet. Wat jij doet is elke optie nu diskwalificeren als ongeschikt. Een Ajax elftal is soms ook puzzelen, ook bij spelers als Zitech landde het niet vanaf dag een. Dus je zult eerst eens bepaalde spelers moeten uitproberen, pas als die opties uitgeput zijn kun jr dergelijke harde oordelen gaan vellen. Wat jij verwacht is compleet onrealistisch: spelers vanaf dag 1 in een niet draaiend elftal die daar al meteen uitblinken. Nee dat gaat niet gebeuren, maar dan moet je niet hun background qua niveau de schuld geven. Tijd en geduld en afstemming zijn dan belangrijk van de trainer en dus niet coaching ala Steijn: jongens zoek het maar uit voorin. Dat werkt bij countetploegjes als VVV missichien masr niet bij Ajax.
Zelfs al heb je die klassieke rechtsbuiten dan zegt dat nog niet alles. Bij Neres duurde het een half haar voor die ging draaien. Zelf was ik overigens een rechtsbenuge linksbuiten, je kon me ook op rechts zetten daar was ik iets minder maar toch. Heel veel van de taken zoals druk zetten, diepte en ruimte creeren en de simpele passing geven dan niet heel veel verschil. Je acties zijn wat minder, maar je kan nog prima nuttig zijn voor je elftal. Wat je weigert in te zien is dat niet die RB het probleem is maar onze waardeloze afstemming en positiespel.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Plaats reactie