(Behalve bij PSV, daar niet.

Moderator: mods
Luiheid. Die bolle heeft er een zootje van gemaakt.
Daar betalen zaakwaarnemers om hun spelers please please please bij die club onder te mogen brengen.
Tja, ook een manier om spelers binnen te halen. Offer the agent a fee he cannot refuse. Afgezien van de eerste jaren van de nieuwe, agressievere koers van Ajax, begin ik steeds meer een grondige hekel te krijgen aan de handel en wandel van Marc in de jaren daarna. En dan bedoel ik dus niet alleen de foto's van zijn piemeltje. Toegegeven: de man heeft een gigantische bak geld naar binnen geharkt voor Ajax, maar ook sloten met euro's uitgegeven. En ook nog voor soms onnodige en niet afdoende capabele spelers. En zelfs zijn verlanglijstje etterde nog lang na sinds zijn vertrek. Denk aan Bergwijn en Wijndal. Niegoenie.
Omdat Ajax altijd àl het 'financiële fruit' moet betalen volgens sommige pundits? Bij aankoop én verkoop.
Dat is minder vreemd dan jij blijkbaar denkt: speler en zaakwaarnemer vangen bij een hoge transfersom, anders zouden ze proberen zo goedkoop mogelijk weg te gaan. Een alternatief is een clausule, zoals PSV vaak doet.
Met de verkoop van Kudus kan al enigszins de 'balans' van het aan- en verkoopbeleid van Overmars sinds de 'agressievere strategie' worden opgemaakt. Alleen Klaassen en Berghuis resteren nog als zijn aankopen (schuingedrukt hieronder). Naast financieel resultaat kun je ook kijken wie wel en niet voetballend bijdroeg. Vetgedrukt wie naar mijn idee (deels) voetballend heeft bijgedragen.Zuidema schreef: ↑do aug 24, 2023 11:08 amTja, ook een manier om spelers binnen te halen. Offer the agent a fee he cannot refuse. Afgezien van de eerste jaren van de nieuwe, agressievere koers van Ajax, begin ik steeds meer een grondige hekel te krijgen aan de handel en wandel van Marc in de jaren daarna. En dan bedoel ik dus niet alleen de foto's van zijn piemeltje. Toegegeven: de man heeft een gigantische bak geld naar binnen geharkt voor Ajax, maar ook sloten met euro's uitgegeven. En ook nog voor soms onnodige en niet afdoende capabele spelers. En zelfs zijn verlanglijstje etterde nog lang na sinds zijn vertrek. Denk aan Bergwijn en Wijndal. Niegoenie.
Toon mij een TD bij wie alle aankopen raak zijn?16/17:
Neres: 17.4m -> 12m (21/22) -> voetballend bijgedragen
Ziyech: 11m -> 40m (20/21) -> voetballend bijgedragen
Cassiera: 5.5m -> verhuurd (?) + vertrokken (19/20)
Davinson Sanchez: 5.5m -> 42m (17/18) -> voetballend bijgedragen
17/18:
Wöber: 7.5m -> verhuurd + 10,5m (19/20)
Kristensen: 5.5m -> 5m (19/20)
Tagliafico: 4m -> 4.2m (22/23) -> voetballend bijgedragen
18/19:
Blind: 16m -> transfervrij (22/23) -> voetballend bijgedragen
Tadic: 13.7m -> transfervrij (23/24) -> voetballend bijgedragen
Magallan: 9m -> verhuurd + vertrokken
Bandé: 8,25m -> verhuurd + vertrokken
Labyad: 6m -> verhuurd + vertrokken
19/20:
Promes: 15.7 -> 8.5m (20/21) -> deels voetballend bijgedragen
Alvarez: 15m -> 40m (23/24) -> voetballend bijgedragen
Marin: 12,5m -> 10m (21/22)
Martinez: 7m -> 57.4m -> voetballend bijgedragen
Pierie: 5m -> verhuurd + verkocht (?) (23/24)
20/21:
Haller: 22.5m -> 31m (22/23) -> voetballend bijgedragen
Antony: 15.75m -> 95m (22/23) -> voetballend bijgedragen
Klaassen: 11,7m -> deels voetballend bijgedragen
Kudus: 9m -> 44.5m (23/24) -> deels voetballend bijgedragen
Klaiber: 4.25m -> transfervrij (22/23)
21/22:
Daramy: 12m -> verhuurd + 17m (23/24)
Berghuis: 5.5m -> deels voetballend bijgedragen
Denk dat we zouden schrikken wanneer we konden zien wat er van die 95M voor Antony uiteindelijk in de clubkas is beland.
wimpey schreef: ↑do aug 24, 2023 11:39 amDenk dat we zouden schrikken wanneer we konden zien wat er van die 95M voor Antony uiteindelijk in de clubkas is beland.
En je ziet die Overmars gewoon voor je: mid-life crisis, "doe ik morgen wel", deur kantoor dicht: effe een 'filmpje' kijken, "wat loopt daar over de gang...", "ken ik jou niet ergens van?".
Nee, eens. Afsluitend dan: met Bergwijn was Overmars al een tijdje bezig. Alleen door de financiele schade van de corona vond Marc de transfersom niet verantwoord. Die zat echt wel in zijn pipeline. Wijndal ook bij mijn weten. Het Trio Onbenul heeft dat daarna alsnog afgerond.
Niet op aangedragen feiten ingaan, wel je suggestie herhalen. Jammer.
Je was me te snel af. Ik heb hierboven linkjes daarover geplaatst. Met Overmars zelf aan het woord.
Bergwijn: en hij drukte niet door. Wilde financieel bewust zijn. Zou hij 31.25 miljoen hebben betaald? Haller was daarvoor zijn duurste aankoop: 22.5 miljoen. Verder nooit boven de 20.
dit is compleet niet interessant want hij was weg en we zullen het nooit weten. Mede hierdoor kan je niet zeggen dat dit op zijn conto is.
Alleen jammer dat er zo weinig op aangedragen feiten wordt gereageerd. Gewoon concrete lijsten waar je iets van kunt vinden.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑do aug 24, 2023 12:40 pmZou zeggen dat die discussie verder kan in het rommelhok als een eeuwige herhaling van zetten, waarin niemand een duimbreed zal toegeven.