Haha, ja dat moest effe.
Als er onzin uit naam van 'Zeux' wordt gedebiteerd.
Maar ik ga er zeker geen gewoonte van maken.

Moderator: mods
Haha, ja dat moest effe.
Ah, nu haat ik Overmars ook al.Volgens mij heeft Zeux al vele malen geschreven dat de 'administratie' een pijnpunt was bij Overmars. :-) En dat er dus al iemand gehaald was - Hamstra - die daarin 'orde' moest gaan brengen. Maar toen viel Overmars ineens weg. Geen handig moment...
Wat je in je verzengende rode-vlekken-Overmars-haat niet wilt toegeven, is dat Overmars - binnen het perspectief van voetbaltransferland - prima transferresultaten haalde (kom maar weer op met je blikje 'mislukte' spelers,---> Yopiii de perfecte zou als TD namelijk nooit één speler halen die zou mislukken, nooit --> zo groot is zijn 'zienersblik').
Sneu.
Als je de staat van dienst van iemand zo consequent zeer selectief en zo eenzijdig zeer negatief benadert dan is er maar één conclusie mogelijk.Yopii schreef: ↑wo aug 16, 2023 10:47 amAh, nu haat ik Overmars ook al.Volgens mij heeft Zeux al vele malen geschreven dat de 'administratie' een pijnpunt was bij Overmars. :-) En dat er dus al iemand gehaald was - Hamstra - die daarin 'orde' moest gaan brengen. Maar toen viel Overmars ineens weg. Geen handig moment...
Wat je in je verzengende rode-vlekken-Overmars-haat niet wilt toegeven, is dat Overmars - binnen het perspectief van voetbaltransferland - prima transferresultaten haalde (kom maar weer op met je blikje 'mislukte' spelers,---> Yopiii de perfecte zou als TD namelijk nooit één speler halen die zou mislukken, nooit --> zo groot is zijn 'zienersblik').
Sneu.![]()
Een groot Romein ging Zeux anders voor...
En dit is dus waar ik je een enorme schijnheil vind.Yopii schreef: ↑wo aug 16, 2023 11:02 amIk vind dat hij veel heeft laten liggen, dat is alles. Er zat geen structuur in zijn werkwijze. HIj heeft de scouting niet aangepakt en de jeugdopleiding ook niet.
Het falen van Hamstelaar was ook het falen van Overmars. Er lag geen plan. In maart (daar ergens stapte Overmars op) moet je een helder beeld hebben van wat je de komende transferperiode gaat doen.
Ik gebruik gewoon Nederlands hoor. Positief is het niet. Wel accuraat.Yopii schreef: ↑wo aug 16, 2023 11:17 amIk heb geen hekel aan Overmars. Ik wil het beste voor mijn club. De club is duizendmaal groter dan welke TD of DD dan ook.
Ik volg Ajax al decennia; door de zwakke structuur van onze club komen steeds weer dezelfde problemen boven. Het gaat even goed en dan stort de boel in.
Ik hoop dat Kroes en Mislintat het lek wel boven krijgen. Overmars is dat niet gelukt.
-Structuur van de club veranderen: zet eindelijk die ereleden enz. op afstand> op naar een professionele organisatie
-Verbeter de scouting
-Verbeter de jeugdopleiding
Wat dat laatste betreft, onder Wim Jonk was er een opleving, maar daarna werd een compromisfiguur als Ouaali aangesteld met als gevolg dat de boel weer inkakte. (En nee, ik vind níet dat Wim Jonk alles goed gedaan heeft. Hij was wel veel innovatiever dan Ouaali.)
Zo nu jij weer... mag je me weer uitschelden.![]()
Wel knap dan dat Cruijff weer groter is dan de club.
Dat is zeker knap.
Wir waren bei den letzten Transfers. Wie gewichten Sie bei der Beurteilung eines möglichen Neuzugangs die Informationen aus den Bereichen Daten, Livescouting und auch dem Persönlichen?
Mislintat: Es ist immer eine Kombination aus allen Faktoren, wir versuchen einen 360-Grad-Blick auf die Spieler zu kreieren. Da spielen die Daten eine genauso wichtige Rolle wie das Live-Scouting, die systematische Video-Analyse und die persönlichen Gespräche. Ich versuche auch immer herauszufinden, wie sich ein Spieler neben dem Platz verhält. Und ich verlasse mich nie nur auf eine Meinung. Statt einen Scout denselben Spieler mehrfach live und/oder im Video beobachten und analysieren zu lassen, möchte ich die Meinung mehrerer Scouts hören. Nur so ergibt sich am Ende für mich die mehrperspektivische Sicht durch unterschiedliche Werkzeuge und Beobachter und damit die notwendige Grundlage meine Entscheidungen treffen zu können.
Es gibt inzwischen gerade im Analyse-Bereich jede Menge verschiedener Anbieter mit verschiedenen Tools, die man zu Rate ziehen kann. Glauben Sie, dass diese Revolution immer noch weitergehen wird?
Mislintat: Das ist schwer zu sagen. Ich denke Evolution beschreibt es heute besser als Revolution. Ausreichend Tools sind vorhanden. Es geht also eher um die Frage, ob ich mit den Werkzeugen auch wirklich umgehen kann? Um es platt zu formulieren, der beste Werkzeugkoffer nützt nichts, wenn man nicht weiß, wie herum man den Schraubendreher drehen muss. Meint, es kommt darauf an, zu verstehen, wie und was überhaupt erhoben wird und welche Interpretationen zulässig sind.
Können Sie ein Beispiel geben?
Mislintat: Gerne. Wenn ich zum Beispiel Spieler nur nach einem Gesamtrating beurteilen würde, hätten wir es beim VfB schwer, Spieler zu verpflichten. In diese Regale können wir finanziell in der Regel nicht greifen. Also müssen wir in die Nischen gehen und Potenziale, wie die Waffen der Spieler in Einzelratings, erkennen. Oder Potenziale, die vielleicht gar nicht nur in starken Werten liegen, sondern auch in dargestellten Schwächen. Ein Beispiel dazu: Wenn man zwei Spieler in ihren Leistungskurven auf einer Skala von 1 bis 10 vergleicht: Einer spielt konstant Wertungen um 6, der andere hat extreme Ausschläge nach unten, wen verpflichtet man dann? Den, der Konstanz liefert oder jenen, der extremes Potenzial auf den Platz bringt, aber leider unregelmäßig? Da sind wir dann tief im Detail und diese Antwort muss jeder Klub für sich selbst finden.
Kommen Spieler nur aus den Datenbanken auf den Tisch?
Mislintat: Nein. Das Portfolio von Spielern, welche für eine Verpflichtung in Frage kommen, entsteht aus allen Perspektiven des zuvorderst beschriebenen 360-Grad-Blicks, also über Datenanalyse, Video-und Livescoutings und über unsere Netzwerke. Ein Name darf von überall ins Spiel kommen, muss sich dann aber in den restlichen Sparten erst noch einer umfangreichen und detaillierten Analyse stellen.
Dit klinkt zeer goed.wimpey schreef: ↑wo aug 16, 2023 4:05 pmHij legt het hier aardig uit. Kennis van de Duitse taal helpt.VfB kun je m.i. door Ajax vervangen, min (als Ajax CL speelt) of meer (als Ajax geen CL speelt).
Wir waren bei den letzten Transfers. Wie gewichten Sie bei der Beurteilung eines möglichen Neuzugangs die Informationen aus den Bereichen Daten, Livescouting und auch dem Persönlichen?
Mislintat: Es ist immer eine Kombination aus allen Faktoren, wir versuchen einen 360-Grad-Blick auf die Spieler zu kreieren. Da spielen die Daten eine genauso wichtige Rolle wie das Live-Scouting, die systematische Video-Analyse und die persönlichen Gespräche. Ich versuche auch immer herauszufinden, wie sich ein Spieler neben dem Platz verhält. Und ich verlasse mich nie nur auf eine Meinung. Statt einen Scout denselben Spieler mehrfach live und/oder im Video beobachten und analysieren zu lassen, möchte ich die Meinung mehrerer Scouts hören. Nur so ergibt sich am Ende für mich die mehrperspektivische Sicht durch unterschiedliche Werkzeuge und Beobachter und damit die notwendige Grundlage meine Entscheidungen treffen zu können.
Es gibt inzwischen gerade im Analyse-Bereich jede Menge verschiedener Anbieter mit verschiedenen Tools, die man zu Rate ziehen kann. Glauben Sie, dass diese Revolution immer noch weitergehen wird?
Mislintat: Das ist schwer zu sagen. Ich denke Evolution beschreibt es heute besser als Revolution. Ausreichend Tools sind vorhanden. Es geht also eher um die Frage, ob ich mit den Werkzeugen auch wirklich umgehen kann? Um es platt zu formulieren, der beste Werkzeugkoffer nützt nichts, wenn man nicht weiß, wie herum man den Schraubendreher drehen muss. Meint, es kommt darauf an, zu verstehen, wie und was überhaupt erhoben wird und welche Interpretationen zulässig sind.
Können Sie ein Beispiel geben?
Mislintat: Gerne. Wenn ich zum Beispiel Spieler nur nach einem Gesamtrating beurteilen würde, hätten wir es beim VfB schwer, Spieler zu verpflichten. In diese Regale können wir finanziell in der Regel nicht greifen. Also müssen wir in die Nischen gehen und Potenziale, wie die Waffen der Spieler in Einzelratings, erkennen. Oder Potenziale, die vielleicht gar nicht nur in starken Werten liegen, sondern auch in dargestellten Schwächen. Ein Beispiel dazu: Wenn man zwei Spieler in ihren Leistungskurven auf einer Skala von 1 bis 10 vergleicht: Einer spielt konstant Wertungen um 6, der andere hat extreme Ausschläge nach unten, wen verpflichtet man dann? Den, der Konstanz liefert oder jenen, der extremes Potenzial auf den Platz bringt, aber leider unregelmäßig? Da sind wir dann tief im Detail und diese Antwort muss jeder Klub für sich selbst finden.
Kommen Spieler nur aus den Datenbanken auf den Tisch?
Mislintat: Nein. Das Portfolio von Spielern, welche für eine Verpflichtung in Frage kommen, entsteht aus allen Perspektiven des zuvorderst beschriebenen 360-Grad-Blicks, also über Datenanalyse, Video-und Livescoutings und über unsere Netzwerke. Ein Name darf von überall ins Spiel kommen, muss sich dann aber in den restlichen Sparten erst noch einer umfangreichen und detaillierten Analyse stellen.
Je wil niet een speler halen op basis van Bord op schoot.
Oh, wat ziet hij er moe uit de laatste tijd.
Meerdere spelers hebben nu al aangegeven zeer onder de indruk te zijn geweest van het verhaal van Sven en hoe veel hij afwist van de speler in kwestie.
Akpom zei: Sven legde het project uit en daar wilde ik absoluut onderdeel van zijn.Ajax Rules schreef: ↑do aug 17, 2023 8:28 am
Meerdere spelers hebben nu al aangegeven zeer onder de indruk te zijn geweest van het verhaal van Sven en hoe veel hij afwist van de speler in kwestie.
Hoewel ik dit soort berichten altijd met een korreltje zout neem kunnen we niet anders stellen dat Sven in ieder geval keihard werkt.Ajax Rules schreef: ↑do aug 17, 2023 8:28 amOh, wat ziet hij er moe uit de laatste tijd.Tijdens Heracles leek hij zelfs een paar keer in slaap te vallen van puur slaapgebrek.