Sven Mislintat

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

GangstaRiB

Re: Sven Mislintat

Bericht door GangstaRiB » za aug 05, 2023 11:38 am

Mr. Ajax schreef:
za aug 05, 2023 11:06 am
Wellicht is blijkt het juridisch gezien toch niet mogelijk te zijn? Al had dat ook allang duidelijk moeten zijn. Als het echt om morele gronden is dan zou dat nu inderdaad absurd zijn.
Vind het wel te prijzen als er enig moreel besef is, vroeg of laat. Dat beleid vind ik als Ajax supporter wel fijn om te lezen. De voetbalwereld is al een corrupt zooitje, goed als er soms tegengas wordt gegeven.
Whitey on the moon.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za aug 05, 2023 12:07 pm

GangstaRiB schreef:
za aug 05, 2023 11:38 am
Mr. Ajax schreef:
za aug 05, 2023 11:06 am
Wellicht is blijkt het juridisch gezien toch niet mogelijk te zijn? Al had dat ook allang duidelijk moeten zijn. Als het echt om morele gronden is dan zou dat nu inderdaad absurd zijn.
Vind het wel te prijzen als er enig moreel besef is, vroeg of laat. Dat beleid vind ik als Ajax supporter wel fijn om te lezen. De voetbalwereld is al een corrupt zooitje, goed als er soms tegengas wordt gegeven.
Had dat moreel besef niet een maand eerder gekund?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey

Bericht door wimpey » za aug 05, 2023 12:10 pm

Dat Marc Netto een exceptioneel verkoper was is ook wel gerelativeerd hè. Zelfs het cocktail trio haalde enorme bedragen op. En Mislintat verpatst 2 misfits voor 40M.

Yopii

Bericht door Yopii » za aug 05, 2023 12:14 pm

Ik hoop dat dit geen wig drijft tussen Sven en onze RVC. De beste man werkt zo hard dat hij naar eigen zeggen niet eens tijd heeft om genoeg te slapen. Hij is dag en nacht bezig om onze club te saneren en tegelijk een sterk elftal te formeren. Dan kun je niet verrast worden en met dit soort tegenwerking uit eigen gelederen te maken krijgen.
Bij VfB stapte hij op omdat de directie voor een deal ging liggen.

Ik heb er moeite mee om de wereldproblemen af te wentelen op sportmensen. Ik begrijp de symboolfunctie ervan wel, het hakt er flink in, maar die Spertsyan kan er niets aan doen dat Poetin van het padje is. Wie weet is die jongen net zo tegen de oorlog als wij. (Dan heb ik het nog niet over het feit dat zijn hart blijkbaar bij Armenië ligt en niet bij Rusland, wat het alleen maar waarschijnlijker maakt dat hij anti-oorlog is.)

Van mij mag hij komen, mits je héél duidelijk met hem afspreekt dat hij geen steun geeft aan Poetin.
Dat Marc Netto een exceptioneel verkoper was is ook wel gerelativeerd hè. Zelfs het cocktail trio haalde enorme bedragen op. En Mislintat verpatst 2 misfits voor 40M.
Misschien heeft Hamstelaar het toch in één opzicht goed gedaan vorige zomer: de prijzen van Ajax-spelers lijken structureel door het plafond te gaan.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za aug 05, 2023 12:21 pm

wimpey schreef:
za aug 05, 2023 12:10 pm
Wie is precies het cocktail trio?
Whitey on the moon.

Yopii

Bericht door Yopii » za aug 05, 2023 12:25 pm

GangstaRiB schreef:
za aug 05, 2023 12:21 pm
wimpey schreef:
za aug 05, 2023 12:10 pm
Wie is precies het cocktail trio?
Hamstelaar + Sar.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za aug 05, 2023 12:40 pm

Yopii schreef:
za aug 05, 2023 12:14 pm
Ik hoop dat dit geen wig drijft tussen Sven en onze RVC. De beste man werkt zo hard dat hij naar eigen zeggen niet eens tijd heeft om genoeg te slapen. Hij is dag en nacht bezig om onze club te saneren en tegelijk een sterk elftal te formeren. Dan kun je niet verrast worden en met dit soort tegenwerking uit eigen gelederen te maken krijgen.
Bij VfB stapte hij op omdat de directie voor een deal ging liggen.

Ik heb er moeite mee om de wereldproblemen af te wentelen op sportmensen. Ik begrijp de symboolfunctie ervan wel, het hakt er flink in, maar die Spertsyan kan er niets aan doen dat Poetin van het padje is. Wie weet is die jongen net zo tegen de oorlog als wij. (Dan heb ik het nog niet over het feit dat zijn hart blijkbaar bij Armenië ligt en niet bij Rusland, wat het alleen maar waarschijnlijker maakt dat hij anti-oorlog is.)

Van mij mag hij komen, mits je héél duidelijk met hem afspreekt dat hij geen steun geeft aan Poetin.
Misschien heeft Hamstelaar het toch in één opzicht goed gedaan vorige zomer: de prijzen van Ajax-spelers lijken structureel door het plafond te gaan.
Alle heisa gaat minder om zijn persoonlijke mening maar meer over het geld overmaken naar Rusland. Zo begrijp ik het.

Yopii

Bericht door Yopii » za aug 05, 2023 12:48 pm

Dat snap ik, maar het transfersysteem is pervers in zo'n situatie. Een speler wordt gedwongen in Rusland te blijven voetballen, al is hij enorm tegen de oorlog.

(Zeg niet dat Spertsyan tegen de oorlog is, maar het zou zomaar kunnen.)

Russische tennissers tennissen rustig door, die zijn namelijk niet te koop.

columbus

Bericht door columbus » za aug 05, 2023 1:06 pm

Echt bizar als ze het hier op zouden laten klappen. Geen sporters transfereren omdat je dan de oorlog in de Oekraïne zou sponsoren. Hoe vies en vuil de situatie daar is kan die jongen ook niets aan doen. En als we dan toch met een moralistisch vingertje willen wijzen, zullen we dan maar eerst bij de multinationals beginnen? En als men dan aankomt bij de sporters dan ook maar alle sporters weren? Wat Yopi zegt, de tennissers kunnen blijkbaar wel de wereld rond. Onlangs een Russische schermster die openlijk de oorlog steunt mag door naar de volgende ronde omdat de Oekraïense weigert de hand te schudden? (Diskwalificatie is later terug gedraaid)

En dan beginnen we maar niet over het midden oosten met hun miljarden die de sportwereld verzieken.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za aug 05, 2023 1:48 pm

columbus schreef:
za aug 05, 2023 1:06 pm
Echt bizar als ze het hier op zouden laten klappen. Geen sporters transfereren omdat je dan de oorlog in de Oekraïne zou sponsoren. Hoe vies en vuil de situatie daar is kan die jongen ook niets aan doen. En als we dan toch met een moralistisch vingertje willen wijzen, zullen we dan maar eerst bij de multinationals beginnen? En als men dan aankomt bij de sporters dan ook maar alle sporters weren? Wat Yopi zegt, de tennissers kunnen blijkbaar wel de wereld rond. Onlangs een Russische schermster die openlijk de oorlog steunt mag door naar de volgende ronde omdat de Oekraïense weigert de hand te schudden? (Diskwalificatie is later terug gedraaid)

En dan beginnen we maar niet over het midden oosten met hun miljarden die de sportwereld verzieken.
Al met al eens hoor. Je hebt nog geen jaar geleden met z’n allen een WK in Qatar gespeeld. Zou heel hypocriet zijn als dit hierom niet doorgaat.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za aug 05, 2023 2:12 pm

De huur met verplichte optie tot koop.... Heb er eens op gezocht om uit te vinden wat dat nou precies inhoudt. Geen definitie te vinden. Wel artikelen uit Telesport, VI enz. Het blijkt alleen in het voetbal te bestaan en ogenschijnlijk alleen bij Ajax. Het klinkt als een boekhoudkundige mutatie van huurkoop. Wie weet hier wat vanaf?
Is het soms een methode om in een boekjaar waarin er toch al veel is verkocht bijv. Daramy het lopende jaar nog te kunnen afschrijven en zo de winst per aandeel te drukken en tegelijkertijd het volgende boekjaar alvast een steuntje te geven?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za aug 05, 2023 6:50 pm

Yopii schreef:
za aug 05, 2023 12:48 pm
Dat snap ik, maar het transfersysteem is pervers in zo'n situatie. Een speler wordt gedwongen in Rusland te blijven voetballen, al is hij enorm tegen de oorlog.

Dit is lastig vergelijken. De situatie is anders. De speler is het probleem niet.

Het probleem is in deze kwestie natuurlijk vooral of je miljoenen over wil maken richting Rusland. Het is wat mij betreft wel een slechte zaak dat hier zolang onduidelijkheid over lijkt te zijn. Mijn indruk is dat dit vooral een principe kwestie is. Je wil dit wel of niet doen. Neem dan een besluit aan het begin van het traject wanneer je op technisch vlak de keuze hebt gemaakt dat je voor de speler in kwestie wil gaan.

Als nu relatief laat ineens het besluit valt dat we het niet willen doen heb je dus weken lang je energie gestoken in de verkeerde speler. En het is niet dat we niets te doen hebben op dat vlak.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za aug 05, 2023 7:16 pm

Dat zou zo ongelofelijk onprofessioneel zijn dat ik het mij (zelfs) niet (van Ajax) kan voorstellen.

Lionel

Bericht door Lionel » za aug 05, 2023 7:57 pm

Yopii schreef:
za aug 05, 2023 12:48 pm

Dat tennissers mogen door tennissen vind ik overigens een goed plan. Waarom zouden ze niet mogen tennissen? Tenzij ze tussen Roland Garros en Wimbledon aan het front stonden…

Als de eigenaar van Krasnodar een vriendje is van Poetin staat hij ongetwijfeld op de sanctielijst. En dat wordt er dus geen geld overgemaakt naar deze partij. Maar als deze personen er niet op staan zie ik het probleem niet zo. Ook Krasnodar heeft personeel en spelers te betalen.
IK GELOOF!!!!!!

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » za aug 05, 2023 8:52 pm

Dubbel schreef:
za aug 05, 2023 2:12 pm
De huur met verplichte optie tot koop.... Heb er eens op gezocht om uit te vinden wat dat nou precies inhoudt. Geen definitie te vinden. Wel artikelen uit Telesport, VI enz. Het blijkt alleen in het voetbal te bestaan en ogenschijnlijk alleen bij Ajax. Het klinkt als een boekhoudkundige mutatie van huurkoop. Wie weet hier wat vanaf?
Is het soms een methode om in een boekjaar waarin er toch al veel is verkocht bijv. Daramy het lopende jaar nog te kunnen afschrijven en zo de winst per aandeel te drukken en tegelijkertijd het volgende boekjaar alvast een steuntje te geven?
Is wel algemeen bekend hoor. Roda en PSV deden de verkoop (eerst jaar huur) Kóne3 en PSV doet het bijvoorbeeld ook met de verhuur -- verkoop van Bruma en Romero. De variant is bv met clausule over aantal gespeelde wedstrijden. Redenen zijn ofwel boekhoudkundig ofwel direct ivm de cashflów
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

LucaS

Bericht door LucaS » za aug 05, 2023 9:00 pm

Zo Sven, budget generated, het wordt tijd voor bouwen
I think I lost my fucking headache

LucaS

Bericht door LucaS » za aug 05, 2023 9:01 pm

I think I lost my fucking headache

Zuidema

Bericht door Zuidema » za aug 05, 2023 10:04 pm

LucaS schreef:
za aug 05, 2023 9:00 pm
Nou, inderdaad. We hebben echt nog wel een paar kanjers nodig.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » za aug 05, 2023 10:34 pm

Die man maakt overuren. Zou hij nog aan het kopen van spelers toekomen met drie uitgaande transfers? Er gaan maar 24 uren in een etmaal.

Mooi dat deze spelers nu verkocht worden, ze willen niet meer voor Ajax voetballen. Liever nu dan over drie weken.

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 06, 2023 5:49 am

Ik mag hopen dat Fabrizio voor de komende maand een tent opzet voor de Arena. Die gaat het ook druk krijgen. Arme Italiaan.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » zo aug 06, 2023 10:14 am

Iedereen doet alsof Mislintat alleen verkoopt.

We hebben inmiddels al zes nieuwe spelers bij de selectie: Tahirovic, Boomen, Forbs, Medic, Ramaj, Vos, Godts. Niet niets, en er komt zeker nog wat bij.

Onbekende spelers, ja, dat is hoe onze DD werkt. Bord op schoot op zondagavond is er niet meer bij.

Het duurt wel even voor er een team staat, dat lijkt me logisch.

Naar het zich laat aanzien kunnen we ons snel ontdoen van een paar spelers die niet meer bij Ajax willen voetballen. Iedereen wist dat Alvarez en Kudus zouden vertrekken.

Al met al volg ik het doen en laten van Mislintat met belangstelling, ik heb (net als iedereen, denk ik) maar een vaag idee van wat gaat komen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo aug 06, 2023 10:23 am

Mislintat doet heel veel dingen die hier door de experts al jaren genoemd worden. Organisatie neerzetten, goede jeugd op tijd verlengen, puinruimers opruimen, alleen spelers die ook echt bij ons willen spelen, aankopen waar in ieder geval een goed verhaal bij zit (of het ook zo uitpakt zien we later wel), financien op orde brengen, de tijd nemen voor een goede introductie vn de nieuwe spelers met foto’s en filmpjes, niet lekken.

En ik denk dat hij nu 48 uur per dag werkt.

Yopii

Bericht door Yopii » zo aug 06, 2023 10:29 am

Klopt, Neef.

Hij moet wel de tijd krijgen.

Hij haalt veel karakterspelers, het is duidelijk dat hij het Ajax van vorig jaar slappe hap vond. Geef hem eens ongelijk. :blush.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo aug 06, 2023 10:35 am

Past ook goed bij de werkwijze van de trainer: geen gezeik, geen maniertjes, gewoon je uiterste best doen.

Yopii

Bericht door Yopii » zo aug 06, 2023 10:44 am

Het is de specialiteit van onze DD om onbekende spelers te halen en die later voor veel geld te verkopen. Ik begrijp dan ook niet zo goed dat de supporters grote namen verwachten. Zo werkt hij niet.

Overigens vind ik dat er veel te weinig uit Jong Ajax komt, dat is echt een probleem. Alleen Vos lijkt een serieuze kans te hebben op speelminuten. Ik hoop dat Mislintat ook naar de jeugdopleiding kijkt.

Plaats reactie