Jij stelt dat de problemen van de laatste 'jaren' zijn en al voor 2022 begonnen. Vervolgens vraag ik je dat concreet te maken: wie precies? Dan kom je met vijf namen. Uiteindelijk blijven daar twee van over die 'problematisch' zijn. Vandaar mijn conclusie.Lionel schreef: ↑di aug 01, 2023 12:41 pmTuurlijk, ik heb ergens aangegeven dat twee salarissen het probleem zijn![]()
@ Zeux:
Iedereen wil hier dat Ajax de Europese top bestormd. Ik denk alleen niet dat het klakkeloos uitdelen van miljoenensalarissen, miljoenenbonussen en je laten verkrachten door makelaars of zogenaamde sterspelers de manier is naar de top.
Ik ben ook helemaal geen voorstander van het uitsluiten van regio’s. Of het uitsluiten van aankopen. Of spelers in een bepaalde leeftijdsklasse. Ik kan mij ook heel goed voorstellen dat je wel een keer een speler aantrekt voor veel geld. En dat je die individuele speler goed beloond.
Ik denk niet in hokjes of 25-stappenplannen. Ik denk alleen dat de manier het de afgelopen jaren gegaan is, niet de bedoeling kan zijn geweest.
Jij scheert de gehele periode 16-22 over één kam terwijl ik toch echt wel verschil zie in beleid gedurende die jaren.
Als je, en mijn mening is zeker geen feit, niet inziet dat het beleid van pakweg de laatste drie jaar, niet de manier is om aan te haken bij Europese (sub)top dan verschillen we van mening. Wat natuurlijk helemaal prima is. Maar verdraai mijn woorden aub niet! Dank
Verder eens met je post.
Met als kanttekening dat ik niet in de Europese 'top' geloof als een haalbaar streven. Kwalificeren voor CL, de poule overleven en in exceptionele jaren een paar ronden verder komen, maar in ieder geval derde kunnen worden en nog wat rondes EL meepakken. Dat zie ik als realistisch streven en dat is volgens mij wat de periode 16/22 ook laat zien (ex 'rampjaar' 2017).