Precies.
Wat voor discussie hebben we dan in Godsnaam?
Moderator: mods
Precies.
Het is echt een Babylonische spraakverwarring met jullie.
Nou dat vraag ik me af. Als ik sommige mensrn hoor vinden die het prima om het bedrag van 100 mio dat door binnenkomende transfers en opbrengsten Europees voetbal moet worden afgedekt, vrolijk verder te laten oplopen
Had ik toch de goede potjes bekeken.
Wie dan?
Wie precies? Zowel AR als ik niet, namelijk. Maar je kan hier af en toe net zo goed tegen een muur lullen.
We hebben hem na een afschuwelijk jaar voor 21+ verkocht. Zo gek is het dan toch niet om te veronderstellen dat we hem voor veel meer hadden kunnen verkopen als hij niet vijf keer met zijn rechtervoet tegen zijn linkervoet had geschopt?
Hier hebben AR en Dominee dus iets aan denk ik. 20+ voor Sutalo niet doen en Vitik en Muyumba (van Volendam) halen voor bij elkaar 10 mio? En dan op nog een plek versterking zoeken.Peter schreef: ↑vr jul 28, 2023 12:43 pmIk zou overigens die Sutalo lekker laten varen als het gaat om 20+ miljoen. Onze selectie zit zo schots en scheef in elkaar dat ik liever heb dat we een toontje lager zingen en voor dat geld 2 a 3 spelers kopen. We hebben nu ons lesje wel geleerd (toch?). Bassey was zogenaamd ook een beest, maar nu weten we niet hoe snel we die jongen moeten bestempelen als prutser.
Ik voel er dan meer voor om (bij wijze van spreken) die jongen van Volendam en een Vitik te kopen. Niet dat ik ze ken of überhaupt de markt ken, maar gaat me meer om het feit dat we wel erg veel herstelwerk te verrichten hebben (en nog steeds moeten verkopen!!)
Precies. Dit soort vragen en aspecten maakt precies waarom je toch enigszins (grof) zal moeten concretiseren en waarom je het prijs-aspect niet kunt wegfilteren uit de discussie ("directie en RVC moeten beoordelen of het financieel verantwoord is"). Door iets te zeggen over de prijs, zeg je automatisch iets over (in dit geval) het relatieve belang van de RCV-positie ten opzichte van andere posities; of de afruil tussen financiele degelijkheid en het voorkomen van een sportieve negatieve spiraal omlaag.
Maar het aantrekken van Bassey was wel een minder risicovolle gok dan een verdediger uit Congo halen voor 20 miljoen. Dus je kunt echt wel iets zeggen over een bepaald marge waaraan je denkt dat een speler waard kan zijn.
Waaruit maak jij op dat Steijn zich weinig zorgen maakt over Fiorentina? Omdat hij aangaf dat ze voor de nummer 1 gaan?Ajax Rules schreef: ↑vr jul 28, 2023 5:53 pmSteijn maakt zich weinig zorgen over Fiorentina en ziet het vooral als een verschil tussen vraag en aanbod. Dat zou dus betekenen/impliceren dat Satulo graag naar Ajax komt (op dit moment, met de huidige biedingen, het liefst naar Ajax komt, in de perceptie van Steijn althans).
Aan de ene kant is Steijn natuurlijk een veel betrouwbaarder bron dan alle journalisten. Aan de andere kant is het niet gezegd dat Satulo richting Ajax 100% eerlijk en transparant is.
In ieder geval alvast het proces opstarten met je plan B en wellicht zelfs C. Als het nog een paar weken moet duren kan er nog veel gebeuren en moet je meteen klaar zijn om door te schakelen. Als je nu twee weken wacht, Sutalo laat je vallen en je dan pas met de volgende op de lijst gaat praten (als die volgende tegen die tijd überhaupt nog beschikbaar/geïnteresseerd is)… Dat zou ik echt bijzonder amateuristisch vinden.Lionel schreef: ↑vr jul 28, 2023 6:22 pmWaaruit maak jij op dat Steijn zich weinig zorgen maakt over Fiorentina? Omdat hij aangaf dat ze voor de nummer 1 gaan?Ajax Rules schreef: ↑vr jul 28, 2023 5:53 pmSteijn maakt zich weinig zorgen over Fiorentina en ziet het vooral als een verschil tussen vraag en aanbod. Dat zou dus betekenen/impliceren dat Satulo graag naar Ajax komt (op dit moment, met de huidige biedingen, het liefst naar Ajax komt, in de perceptie van Steijn althans).
Aan de ene kant is Steijn natuurlijk een veel betrouwbaarder bron dan alle journalisten. Aan de andere kant is het niet gezegd dat Satulo richting Ajax 100% eerlijk en transparant is.
Sutalo heeft aangegeven het goed te willen achterlaten. Zou kunnen betekenen dat hij wellicht nog een week in Zagreb wil blijven. Of wellicht zelfs tot na de volgende ronde.
Wat zouden jullie doen in deze situatie? Puur hypothetisch.
Best stevige uitspraken zeg! Ben benieuwd. Ze hebben 4-0 gewonnen dus voor de eerstvolgende wedstrijd hebben ze hem niet nodig. Maar ze spelen toch nog een ronde?Ajax Rules schreef: ↑vr jul 28, 2023 8:26 pm@Lionel: dat zegt Steijn in interview met Telegraaf. Staat ook op Showtime. Fiorentina lijkt niet het probleem.