Onbetrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
-
Re: Onbetrouwbaar transfernieuws
Ik verwacht ook niet dat Sutalo naar Ajax komt. Dit topic is echter bedoeld voor onbetrouwbaar transfernieuws. Leuk om een beetje te speculeren, te puzzelen qua opstellingen nav geruchten en in sommige gevallen te dagdromen (bij grote namen).
Die lol gaat er een beetje vanaf omdat er hier altijd een paar als de kippen bij zijn om alles de grond in te trappen. NL media hebben geen bronnen, buitenlandse media zijn onbetrouwbaar, Twitter is niet te verifiëren etc etc. Lijkt wel alsof mensen liever hun gelijk halen (dat het onjuiste info zou zijn oid) en dan achteraf willen roepen "ik zei het toch" dan dat we lekker over Ajax lullen en speculeren.
We kunnen het ook doen met de mededelingen van Ajax.nl . Maar dan zijn we snel uitgepraat.
Die lol gaat er een beetje vanaf omdat er hier altijd een paar als de kippen bij zijn om alles de grond in te trappen. NL media hebben geen bronnen, buitenlandse media zijn onbetrouwbaar, Twitter is niet te verifiëren etc etc. Lijkt wel alsof mensen liever hun gelijk halen (dat het onjuiste info zou zijn oid) en dan achteraf willen roepen "ik zei het toch" dan dat we lekker over Ajax lullen en speculeren.
We kunnen het ook doen met de mededelingen van Ajax.nl . Maar dan zijn we snel uitgepraat.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Wordt hier ook gepost. Bayindir, die Zweed, Sutalo. En daar wordt dan op gereageerd.De Dominee schreef: ↑ma jul 17, 2023 10:02 amDit topic is echter bedoeld voor onbetrouwbaar transfernieuws.

-
Klopt. Onzin bericht, onbetrouwbare bron, etc. Beetje vermoeiend.
Dat begrijp ik niet, waarom zou je jezelf voor lul zetten? Als het waar is dat deze jongen in de belangstelling staat van Napoli, Leipzig en andere rijkere clubs, dan is hij voor Ajax onhaalbaar. Dan is het zó pijnlijk als onze supporters zich collectief opgeilen aan een foto van Weekend Cees' confrère.De Dominee schreef: ↑ma jul 17, 2023 10:02 amIk verwacht ook niet dat Sutalo naar Ajax komt. Dit topic is echter bedoeld voor onbetrouwbaar transfernieuws. Leuk om een beetje te speculeren, te puzzelen qua opstellingen nav geruchten en in sommige gevallen te dagdromen (bij grote namen).

- Jinne
- Site Admin
Zo'n Sutalo is toch ook weer niet uit de categorie compleet onhaalbaar? Daarnaast is het een gerucht vanuit de Nederlandse media die nu nog maar weinig insights hebben.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Dat er niks wordt gelekt vind ik overigens niet heel gek/erg. Alleen dat de Telegraaf het als enige meldt in combinatie met zo een leuke Schiphol-foto van Mislintat maakt het allemaal eerder lachwekkend dan plausibel.
Maar dat er niks wordt geschreven in het buitenland vind ik verder niet heel erg.
Ik maak mij alleen meer zorgen dat Ajax een 23 jarige speler uit Zweden wil, die berichten kwamen ook gisteravond laat op gang, halen die dit jaar pas voor het eerst basisspeler is geworden bij zijn club en pas 1 interland heeft bij Zweden.
Maar dat er niks wordt geschreven in het buitenland vind ik verder niet heel erg.
Ik maak mij alleen meer zorgen dat Ajax een 23 jarige speler uit Zweden wil, die berichten kwamen ook gisteravond laat op gang, halen die dit jaar pas voor het eerst basisspeler is geworden bij zijn club en pas 1 interland heeft bij Zweden.
IK GELOOF!!!!!!
-
Als je het niet begrijpt, blijf dan weg uit deze topic. Kennelijk is het voor jou pas interessant als het betrouwbaar transfernieuws wordt of wellicht zelfs pas nadat het op Ajax.nl staat. Prima. Maar laat anderen dan lekker speculeren nav een foto. Die halen daar kennelijk wel plezier uit.Yopii schreef: ↑ma jul 17, 2023 10:29 amDat begrijp ik niet, waarom zou je jezelf voor lul zetten? Als het waar is dat deze jongen in de belangstelling staat van Napoli, Leipzig en andere rijkere clubs, dan is hij voor Ajax onhaalbaar. Dan is het zó pijnlijk als onze supporters zich collectief opgeilen aan een foto van Weekend Cees' confrère.De Dominee schreef: ↑ma jul 17, 2023 10:02 amIk verwacht ook niet dat Sutalo naar Ajax komt. Dit topic is echter bedoeld voor onbetrouwbaar transfernieuws. Leuk om een beetje te speculeren, te puzzelen qua opstellingen nav geruchten en in sommige gevallen te dagdromen (bij grote namen).
We kunnen het ook doen met de mededelingen van Ajax.nl . Maar dan zijn we snel uitgepraat.![]()
Topic titel dus.De Dominee schreef: ↑ma jul 17, 2023 10:21 amKlopt. Onzin bericht, onbetrouwbare bron, etc. Beetje vermoeiend.

Werd tijd. Dat kun je simpel via de arbeidscontracten van betrokkenen regelen. Ze gooien bedrijfsgeheimen op straat.En post-Hamsteraar zal er ongetwijfeld een richtlijn vanuit de club zijn uitgevaardigd: koppen dicht.
-
Ach kom nou toch, je probeert dingen in een zwart wit tegenstelling te gieten. Das helemaal nergens voor nodig.De Dominee schreef: ↑ma jul 17, 2023 10:02 amIk verwacht ook niet dat Sutalo naar Ajax komt. Dit topic is echter bedoeld voor onbetrouwbaar transfernieuws. Leuk om een beetje te speculeren, te puzzelen qua opstellingen nav geruchten en in sommige gevallen te dagdromen (bij grote namen).
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
-
Wellicht niet. Maar ik wilde mijn irritatie toch even delen. Doe ermee wat je wilt.
Als spelers een goede reputatie hebben is het in de regel natuurlijk lastiger. Maar dat neemt niet weg dat je best ambitieus mag denken. Soms is de interesse van andere clubs niet concreet, bijvoorbeeld omdat ze (nog) geen vacature hebben.
Zolang we de realiteit maar niet compleet uit het oog verliezen. De investering moet te verantwoorden zijn en op enig moment moet je doorschakelen naar een alternatief dat wel haalbaar is.
Nil volentibus arduum
-
Nou je hebt het over puzzelen, dat is toch wat we hier met zijn allen doen. Maar we moeten wel eerlijk zijn. Er komt heel veel onzin naar buiten, deze topic is een soort vergaarbak geworden van allerlei nieuws en dat wordt geduid. Het is een beetje het verschil tussen fastfood (deze topic)en een normaal restaurant (betrouwbaar TransferNews). Een goed sappig gerucht kan best lekker zijn, maar wat ik weiger is aantoonbare onzin (bedorven hamburger) te gaan eten ook al ziet ie er lekker uit van de buitenkant. Deze zomer merken we steeds vaker dat het sportjournaille in Nederland zijn bronnen kwijt is. Dat begon met de hartstochtelijke betogen om Heitinga te houden, iemand die zelfs in zijn vrije tijd met Verweij omging. Het resulteerde in een heksenjacht op Mislintat die door de media voor van alles en nog wat is versleten is. Het werd komisch toen een twitteraccountje genaamd SkaffaNeres de prominten versloeg. Vervolgens is vrijwel alles door een buitenlands medium eerder gebracht, of heeel laat uitgelekt: VDB, Tahirovic, Steijn. Romano verslaat de media hier al geregeld, Verweij moet Engelse bronnen gaan citeren over de vorderingen rond Timber. En je ziet de armoede nu, een Feyenoordfansite komt met een bericht over St Juste en het AD neemt het klakkeloos zonder duiding over. Zelfde met de berichtgeving rond van den Berg, die geeft notabene zelf aan dat Ajax nooit concreet is geweest en in het AD lees je in de Premium Editie (betalen!!!) dat hij bovenaan de lijst stond (uiteraard weet et AD weer niet wie nog meer targets zijn...verrassend he?)....echt gelul wat ook andere bronnen VI/De T. etc. gewoon niet bevestigen. Ik kaart dat in deze topic aan ja, omdat ik ook graag puzzel maar weiger dat soort luie journalistiek te sponsorren. De puzzel hoe en wat de bron is is voor mij onderdeel van het spel rond transferniews.De Dominee schreef: ↑ma jul 17, 2023 11:21 amWellicht niet. Maar ik wilde mijn irritatie toch even delen. Doe ermee wat je wilt.

''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
-
Dan herhaal ik mijn eerdere vraag die je vooralsnog onbeantwoord hebt gelaten: wat vind jij wel een goede bron voor onbetrouwbaar transfernieuws? De T weet niks. Het AD heeft geen bronnen. VI is ook maar flut. Alles via Twitter is quatsch, buitenlandse media zijn ruk, etc.
Ik sluit me overigens aan bij Jinne: alhoewel ik niet verwacht dat Sutalo echt gaat komen is hij nou ook weer niet zo hoog gegrepen dat het bij voorbaat al complete onzin moet zijn.
Ik sluit me overigens aan bij Jinne: alhoewel ik niet verwacht dat Sutalo echt gaat komen is hij nou ook weer niet zo hoog gegrepen dat het bij voorbaat al complete onzin moet zijn.
Ik zou zeggen:
Florian Plettenberg en Fabrizio Romano op twitter.
Florian Plettenberg en Fabrizio Romano op twitter.
-
Die kwalificeren als betrouwbaar transfernieuws. Speculeren niet en zitten er zelden tot nooit naast. Veel betrouwbaarder dan een "here we go" van Romano krijg je het niet.
Ahhh, nu snap ik je vraag pas.
Dus eigenlijk is je vraag: wie is betrouwbaar genoeg voor onbetrouwbaar transfernieuws?
Contradictio in sententio?
Dus eigenlijk is je vraag: wie is betrouwbaar genoeg voor onbetrouwbaar transfernieuws?
Contradictio in sententio?
-
Haha, dat is ook een beetje mijn punt. Hier lekker onbetrouwbare bronnen bespreken en speculeren. Posten dat alles kut is en dat de bronnen onbetrouwbaar zijn, is onnodig en haalt (in ieder geval voor mij) het plezier van de transferperiode er een beetje af. Als het hier gepost wordt, is het per definitie onbetrouwbaar en dus is is verdere duiding daartoe overbodig.
Sowieso is dit een beetje een zuur forum aan het worden waar vooral enorm gezeken wordt en stokpaardjes herhaald, maar dat is weer een ander punt.
Sowieso is dit een beetje een zuur forum aan het worden waar vooral enorm gezeken wordt en stokpaardjes herhaald, maar dat is weer een ander punt.
-
Dan herhaal ik mijn eerdere vraag die je vooralsnog onbeantwoord hebt gelaten: wat vind jij wel een goede bron voor onbetrouwbaar transfernieuws?
Er is genoeg interessants om op door te gaan. Neem nu de berichten over bv Ajax scouts die gesignaleerd zijn in Noorwegen of Zweden door een lokale journalist. Dat is interessant nieuws waarbij de kans dat de nieuwswaarde te gelde gemaakt wordt door een mediapartij of zaakwaarnemer ook een stuk kleiner is. Het is alleen minder spectaculair voor sommigen. De namen die Neefkens meldt zijn ook een goed voorbeeld. Het ding is namelijk dat het AD en de T namelijk zelf weinig nieuws hebben maar wel de krampachtigheid dingen te brengen en dat dingen verzinnen, promoveren of jatten. Mijn vraag aan jou: Hoe geloofwaardig vind je dat premiumartikel van het AD?
Je trekt de zaken uit zijn verband. Turkse bronnen zijn ruk wegens gebrekkige geloofwaardigheid en journalistieke integriteit dus als zij de enige zijn met bepaalde claims dan heeft dat heeel heel weinig geloofwaardigheid. Ik heb in het verleden tussen 2000 en 2015 wel eens een terugblik gemaakt hoeveel er uitkwam uit Turkse hoek rond Ajax, van de 50 berichten was dat er welgeteld 1tje.Als de VI en AD morgen primeurs rond Ajax hebben juich ik dat van harte toe.De T weet niks. Het AD heeft geen bronnen. VI is ook maar flut. Alles via Twitter is quatsch, buitenlandse media zijn ruk, etc.
@Dominee: Ik ben het wel met je eens over de fun van het slap lullen over de meest onwaarschijnlijke namen, waarvan soms dan toch ineens een kern van waarheid blijkt te zitten.
En dat zure, ach, we willen gewoon nieuwe spelers zien.
En dat zure, ach, we willen gewoon nieuwe spelers zien.
-
Dit is dan weer wat ik enorm gelul vind. Als er een gerucht komt over een speler is de betrouwbaarheids vraag sowieso ook een factor, en weet je waarom? Omdat een los nieuwsfeitje altijd weer onderdeel van een nieuwe puzzel: wat voor speler is het, wat moet hij kosten, etc. etc. Weet je waar ik (en met mij veel mensen) geen zin in hebben. Om obscure Armeense voetbalfora te gaan vertalen, filmpjes te zoeken etc als het gerucht komt van een 15 jarige puber met een dikke duim. Bedenk eens hoe vervelend het internet zou worden als we alles maar ongefilterd tot ons laten komen. Dan heb je 10 keer meer geruchten maar ook 10 keer meer onzin, dat heeft helemaal geen charme. Ik reageer in deze topic op iemand die stelt dat De T. en ook het AD iets meldt waarmee de impliciete suggestie zit dat het dan meer betrouwbaar kan zijn. Ware het niet dat het AD helemaal niet betrouwbaar is deze transferzomer.Haha, dat is ook een beetje mijn punt. Hier lekker onbetrouwbare bronnen bespreken en speculeren. Posten dat alles kut is en dat de bronnen onbetrouwbaar zijn, is onnodig en haalt (in ieder geval voor mij) het plezier van de transferperiode er een beetje af. Als het hier gepost wordt, is het per definitie onbetrouwbaar en dus is is verdere duiding daartoe overbodig.
Mwoah ik zie nu een ontwikkeling bij media en supporters ontstaan die Mislintat willen beoordelen en afrekenen op vage geruchten. Daar zal ik altijd tegenin gaan, dat mijn zwaard zich dan tegen de media richt is een logisch gevolg.Sowieso is dit een beetje een zuur forum aan het worden waar vooral enorm gezeken wordt en stokpaardjes herhaald, maar dat is weer een ander punt.
-
Heerlijk juist. Lachen man. Beetje de voetbal-luwe zomer vullen op die manier.Andriy Demchenko schreef: ↑ma jul 17, 2023 1:19 pmWeet je waar ik (en met mij veel mensen) geen zin in hebben. Om obscure Armeense voetbalfora te gaan vertalen, filmpjes te zoeken etc als het gerucht komt van een 15 jarige puber met een dikke duim.
Mislintat bevalt mij tot dusverre wel overigens. Artikelen over hem in de T met name neem ik dan ook niet serieus.
Daarover verschillen we dus van mening. Ik vind het laag om je medesupporters valse hoop te geven met gemanipuleerde foto's en nepberichten.Heerlijk juist. Lachen man. Beetje de voetbal-luwe zomer vullen op die manier.
-
Precies, tenzij het snel duidelijk is dat het gimmick is.
-
Gemanipuleerde foto's? Weet jij meer dan ik? Dat is toch helemaal niet zeker?
Verder prima als jij het niet leuk vindt om onbetrouwbaar transfernieuws te lezen. Maar misschien moet je deze topic dan vermijden?
Verder prima als jij het niet leuk vindt om onbetrouwbaar transfernieuws te lezen. Maar misschien moet je deze topic dan vermijden?