Maurice Steijn, de ex-trainer!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Maurice Steijn de nieuwe trainer van Ajax

Prima, zie het echt in hem zitten
3
8%
Nouja ok dan, ik zie aanknopingspunten, dit kan wel eens een darkhorse zijn
10
26%
Het was niet mijn eerste keuze maar hij krijgt het voordeel van de twijfel
1
3%
Ik heb echt geen flauw idee wat dit gaat worden, ik sta er neutraal in
6
15%
Het kan anders uitpakken maar ik zie voorlopig geen aanknopingspunten
5
13%
Ik ben hier niet blij mij, zie het niet zo zitten
3
8%
Waar is Ajax mee bezig, compleet krankjorum, deze man past totaal niet
11
28%

Totaal aantal stemmen: 39

Mano

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Mano » ma jun 12, 2023 10:55 am

Toen wij Bosz oppikte, had hij ook niets gepresteerd dan kampioen eerste divisie.

Steijn is ook kampioen eerste divisie geworden (VVV) en daarna 2 jaar zich weten te handhaven in eredivisie en heeft met Sparta goed werk geleverd.
Daar kunnen wij ons weinig bij voorstellen, handhaven eredivisie maar dat is voor sommige clubs met een mini begroting echt een doelstelling. (zijn na Steijn weer terug gezakt naar eerste divisie)
Met Sparta (en begroting) 6de worden is gewoon goed te noemen.

Ik hoop vooral dat het een workaholic is, want dat heb je wel nodig op dit niveau
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii

Bericht door Yopii » ma jun 12, 2023 10:58 am

Ook wel een reality check voor Ajax (en fans) he: Ajax is een grote club in NL. Punt. De top buiten NL heeft geen zin in de eredivisie. Sneyder, die Nagelsmann noemt.... :excited.gif:
Tot Pep komt, zullen we het met mindere goden moeten doen. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Ajax speelt in een kleine competitie en heeft CL gemist. Laten we onszelf niets wijsmaken.

Daarbij, een half uurtje Google Translate en je weet als kandidaat-trainer dat de TD door wie je gehaald wordt op eierschalen loopt. De situatie is allesbehalve stabiel bij Ajax.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma jun 12, 2023 11:04 am

Mano schreef:
ma jun 12, 2023 10:55 am
Toen wij Bosz oppikte, had hij ook niets gepresteerd dan kampioen eerste divisie.

Steijn is ook kampioen eerste divisie geworden (VVV) en daarna 2 jaar zich weten te handhaven in eredivisie en heeft met Sparta goed werk geleverd.
Daar kunnen wij ons weinig bij voorstellen, handhaven eredivisie maar dat is voor sommige clubs met een mini begroting echt een doelstelling. (zijn na Steijn weer terug gezakt naar eerste divisie)
Met Sparta (en begroting) 6de worden is gewoon goed te noemen.

Ik hoop vooral dat het een workaholic is, want dat heb je wel nodig op dit niveau
Bosz had Vitesse heerlijk laten voetballen. Dat was een goed ploeg die ons ook een keer van de mat veegde in de Arena als ik me niet vergis. Volgens was vrijwel iedereen positief over Bosz bij z’n aanstelling. Steijn is echt heel wat anders.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 12, 2023 11:06 am

Yopii schreef:
ma jun 12, 2023 10:58 am
Daarbij, een half uurtje Google Translate en je weet als kandidaat-trainer dat de TD door wie je gehaald wordt op eierschalen loopt. De situatie is allesbehalve stabiel bij Ajax.
Zo is het. Geen AD. Een vacuum gehad qua TD. Als een potentieel trainer en z'n management goed hun huiswerk doen, dan weten ze dat een stel amateurs feitelijk de macht heeft. Die kunnen een RvC wegsturen, die de statutaire directie aanstelt (dan wel wegstuurt). Ben je lekker mee als trainer, als 'jouw' TD geen waarborg qua continuïteit heeft. :excited.gif:

Grootste fout die Ajax maakt - al zo vaak vastgesteld - is dat men niet accepteert dat de club eens in de 10 à 15 jaar enorm piekt. Die krampachtige houding heeft Ajax in 2022/23 100+ M gekost. Dat geintje ga je nog jarenlang voelen.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » ma jun 12, 2023 11:09 am

Wat mij vooral tegenstaat is het direct lekken naar de Telegraaf.

Als je als Steijn zijnde benaderd wordt door Ajax als alternatief voor Knutsen en dat lekt heel snel uit (daar lijkt het in ieder geval op), dan ben je of zelf heel onbetrouwbaar (door zelf te lekken of te laten lekken) of er zijn mensen in je omgeving heel onbetrouwbaar.

Velen praten over Ajax als een wespennest maar dat komt ook vooral doordat er zaken via de media worden gespeeld. Vorig jaar zomer was er duidelijk een kamp dat lekte naar de Telegraaf en een kamp dat lekte naar het AD. Dat soort gedoe moet je helemaal niet willen.

Verder krijgt Steijn natuurlijk een kans. Wanneer hij wordt aangesteld hoop ik dat hij binnen not-time de scepsis weet weg te nemen. Maar ik heb ernstige twijfels want hij heeft niet eens ervaring met trainen in de suptop. Ten Hag had dat wel bij Utrecht. En bij de club waar het lastig werken is, NAC, liep het niet lekker. Tja, als je NAC al moeilijk vindt, wat heb je dan bij Ajax te zoeken?
Tijd voor iets nieuws.

Mano

Bericht door Mano » ma jun 12, 2023 11:11 am

Steijn en Bosz hebben evenveel bekers in de kast.
Steijn uit 2017 (kampioen KKD)
Bosz 2005 (Kampioen KKD)

Steijn zit in de lift, Bosz is status quo de laatste jaren.
Steijn mag het nu laten zien op het hoogste niveau en Bosz mag laten zien dat hij geleerd heeft van zijn fouten.
Maar als je tegen Bosz zegt dat hij fouten heeft gemaakt, corrigeert hij je meteen. (wat toch een beetje de indruk geeft dat hij niet geleerd heeft van zijn fouten)

Ik moest het even laten landen maar ben eigenlijk wel erg benieuwd.
Op twitter ging het over Nagelsmann, Pep, Klopp, Enrique en weet ik wie nog meer en dan kom je met Steijn thuis :biggrin.gif:

Sven let in ieder geval goed op de portemonnee.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

LucaS

Bericht door LucaS » ma jun 12, 2023 11:11 am

Misschien wil.Heitinga wel interimmen tot december 😇
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma jun 12, 2023 11:18 am

Mano schreef:
ma jun 12, 2023 11:11 am
Steijn en Bosz hebben evenveel bekers in de kast.
Steijn uit 2017 (kampioen KKD)
Bosz 2005 (Kampioen KKD)

Steijn zit in de lift, Bosz is status quo de laatste jaren.
Steijn mag het nu laten zien op het hoogste niveau en Bosz mag laten zien dat hij geleerd heeft van zijn fouten.
Maar als je tegen Bosz zegt dat hij fouten heeft gemaakt, corrigeert hij je meteen. (wat toch een beetje de indruk geeft dat hij niet geleerd heeft van zijn fouten)

Ik moest het even laten landen maar ben eigenlijk wel erg benieuwd.
Op twitter ging het over Nagelsmann, Pep, Klopp, Enrique en weet ik wie nog meer en dan kom je met Steijn thuis :biggrin.gif:

Sven let in ieder geval goed op de portemonnee.
Het gaat mij niet om hoeveel bekers ze in de kast hebben maar om het voetbal dat ze hun ploegen laten spelen. De aanstelling van Bosz in 2016 was een stuk logischer dan dit. Kom op zeg…

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 12, 2023 11:20 am

Liberty schreef:
ma jun 12, 2023 11:09 am
Als je als Steijn zijnde benaderd wordt door Ajax als alternatief voor Knutsen en dat lekt heel snel uit (daar lijkt het in ieder geval op), dan ben je of zelf heel onbetrouwbaar (door zelf te lekken of te laten lekken) of er zijn mensen in je omgeving heel onbetrouwbaar.
Of het was de 5e colonne (incl. Heitinga).

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jun 12, 2023 11:22 am

Liberty schreef:

Of het lekt nog steeds van binnen Ajax. De T. had ook de primeur over de interesse in Knutsen. Voor zover die interesse er daadwerkelijk was.

We kunnen ook niet echt inschatten of het nieuws meteen is gelekt, of pas na een langere tijd, op het moment dat Sparta de laatste wedstrijd had gespeeld en Steijn+Maduro helemaal rond was.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » ma jun 12, 2023 11:23 am

wimpey schreef:
ma jun 12, 2023 11:20 am
Liberty schreef:
Dat kan. Maar dan zou iemand vanuit de hoek van Mislintat het richting hen hebben moeten communiceren. En waarom wel lekken over Steijn en niet over Knutsen?
Tijd voor iets nieuws.

Yopii

Bericht door Yopii » ma jun 12, 2023 11:24 am

wimpey schreef:
ma jun 12, 2023 11:20 am
Liberty schreef:
Of Maduro, die heeft goede contacten...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 12, 2023 11:24 am

Het nieuws over Knutsen heeft zich ook niet vanzelf verspreid, Liberty.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » ma jun 12, 2023 11:28 am

Jöhnk schreef:
ma jun 12, 2023 11:22 am
Liberty schreef:

Of het lekt nog steeds van binnen Ajax. De T. had ook de primeur over de interesse in Knutsen. Voor zover die interesse er daadwerkelijk was.

We kunnen ook niet echt inschatten of het nieuws meteen is gelekt, of pas na een langere tijd, op het moment dat Sparta de laatste wedstrijd had gespeeld en Steijn+Maduro helemaal rond was.
Volgens mij werd Knutsen niet echt gelekt maar was dat meer een gok. Echt nieuws had de Telegraaf daarover ook niet.

Ook de situatie rondom Heitinga is gewoon stil gehouden tot op het einde. Speculatie waren er voldoende, maar nieuws was er niet. De transfer van Van der Boomen kwam als een verrassing. Hier werd niet eens over gespeculeerd.
En dit nieuws lekt vervolgens wel uit.

Overigens weten we ook niet of het überhaupt allemaal waar is. Zoals gezegd, misschien is het wel een gigantisch rookgordijn.
Tijd voor iets nieuws.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » ma jun 12, 2023 11:28 am

Jöhnk schreef:
ma jun 12, 2023 11:24 am
Had meer het idee dat dit gewoon een gok was. Knutsen stond op verschillende lijstjes als een interessante optie.
Tijd voor iets nieuws.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma jun 12, 2023 11:29 am

Liberty schreef:
ma jun 12, 2023 11:28 am
Jöhnk schreef:
ma jun 12, 2023 11:22 am
Liberty schreef:

Volgens mij werd Knutsen niet echt gelekt maar was dat meer een gok. Echt nieuws had de Telegraaf daarover ook niet.

Ook de situatie rondom Heitinga is gewoon stil gehouden tot op het einde. Speculatie waren er voldoende, maar nieuws was er niet. De transfer van Van der Boomen kwam als een verrassing. Hier werd niet eens over gespeculeerd.
En dit nieuws lekt vervolgens wel uit.

Overigens weten we ook niet of het überhaupt allemaal waar is. Zoals gezegd, misschien is het wel een gigantisch rookgordijn.
Was het maar een rookgordijn… maar waarvoor dan?

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 12, 2023 11:32 am

Liberty schreef:
ma jun 12, 2023 11:23 am
Dat kan. Maar dan zou iemand vanuit de hoek van Mislintat het richting hen hebben moeten communiceren. En waarom wel lekken over Steijn en niet over Knutsen?
Ajax is het tegenovergestelde van een platte organisatie he. Steyn / Knutsen wordt op directieniveau besproken, dan moeten ze langs de RvC. En de media-partner moet af en toe ook kruimels krijgen...

Het is net een lokale carnavalsvereniging. En dan beursgenoteerd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 12, 2023 11:36 am

Liberty schreef:
ma jun 12, 2023 11:28 am
Jöhnk schreef:
ma jun 12, 2023 11:24 am
Had meer het idee dat dit gewoon een gok was. Knutsen stond op verschillende lijstjes als een interessante optie.
Dat zou kunnen. Valentijn kwam toen met Knutsen en Hjulmand. Mislintat bevestigde vervolgens dat hij met de zaakwaarnemer van Knutsen sprak, maar hield in het midden waarover.

Het punt is vooral, dat we wat betreft Steijn al in de eindfase zitten, volgens mij. En op het laatst zijn er automatisch veel partijen betrokken. Kamp Ajax, kamp Sparta, kamp Steijn, kamp Maduro, en wie ik nog vergeet. Dan lekt het uit, niets aan te doen. En het lijkt me niet echt mogelijk om dan iemand te beschuldigen, wat jij wel min of meer doet.

Als straks alles op straat/op Twitter komt te liggen, zoals in de tijd van Schreuder, hebben we een ander verhaal.

Mano

Bericht door Mano » ma jun 12, 2023 11:42 am

Mr. Ajax schreef:
ma jun 12, 2023 11:18 am

Het gaat mij niet om hoeveel bekers ze in de kast hebben maar om het voetbal dat ze hun ploegen laten spelen. De aanstelling van Bosz in 2016 was een stuk logischer dan dit. Kom op zeg…
Het enige dat jij en ik op ons netvlies hebben, is hoe hij Sparta nu laat spelen. Geen idee met wat voor spelstijl hij kampioen werd in 2017 of wat zijn visie is ten aanzien van Ajax.
Het zou super naief van hem zijn als hij dit Sparta zou proberen wedstrijden te laten domineren.

Bosz had bij Vitesse best een leuk team en ja het was logischer. Omdat wij Vitesse aanvallend zagen spelen.

Ik vind het wel een leuk gegeven dat er gekeken wordt naar over-prestatie.
Zit iemand 'in the moment'
Bosz presteerde ook 'over' ten tijde van heracles, vitesse en daarna Ajax.
inmiddels presteert hij al een tijdje onder. Wil niet zeggen dat hij dat niet kan omdraaien.
Kan ook betekenen dat voetbal zich heeft door ontwikkelt en hij daar geen juist antwoord op heeft. :confused.gif:

Steijn lijkt op dit moment in een lijn naar boven te zitten.

Yopii

Bericht door Yopii » ma jun 12, 2023 11:43 am

In dez fase maakt het weinig meer uit. Het is toch al bijna rond.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma jun 12, 2023 11:46 am

Dat we niks anders op het netvlies hebben zegt genoeg. Op z’n minst moet je concluderen dat ie geen ervaring heeft met aanvallend voetbal in de (sub)top. Bosz had dat wel en dat Ten Hag met Utrecht betonvoetbal speelde is ook gewoon niet waar.

Het AD meldt nu dat er een mondeling akkoord is bereikt. Mogen de capuchonnetjes nu aan de slag?

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 12, 2023 11:49 am

Jöhnk schreef:
ma jun 12, 2023 11:36 am
Als straks alles op straat/op Twitter komt te liggen, zoals in de tijd van Schreuder, hebben we een ander verhaal.
Steyn komt (op mij) i.t.t. Schreuder niet als een charlatan over. Ik probeer me Schreuder / Heitinga bij Sparta voor te stellen. En dan kom ik tot de conclusie dat ze tegen degradatie zouden spelen. Dat de spelers het zelf moeten uitvinden dan wel dat er na weer een nederlaag een reactie wordt verwacht.

Ik lees dat Sparta in 1996 (o.l.v. mijn buddy Henk) ook 6e werd. Zal daarna niet meer gebeurd zijn? Ik ga niet beweren dat Steyn ons effe naar de dubbel en de EL-finale voert. Maar hij zal wel wat kunnen.

Heeft ie een kort lontje? Dat heeft Mislintat i.i.g. wel. Echt zaak dat je een AD vindt asap. Een die wat kan, dit keer. Die TD en trainer beschut.

WP_Legend

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer?

Bericht door WP_Legend » ma jun 12, 2023 11:56 am

Ik ben benieuwd, ik geef hem net als elke andere trainers een half seizoen om indruk te maken.

Mano

Bericht door Mano » ma jun 12, 2023 11:57 am

Mr. Ajax schreef:
ma jun 12, 2023 11:46 am
Dat we niks anders op het netvlies hebben zegt genoeg. Op z’n minst moet je concluderen dat ie geen ervaring heeft met aanvallend voetbal in de (sub)top. Bosz had dat wel en dat Ten Hag met Utrecht betonvoetbal speelde is ook gewoon niet waar.

Het AD meldt nu dat er een mondeling akkoord is bereikt. Mogen de capuchonnetjes nu aan de slag?
Zullen we wel even aankijken hoe hij het gaat doen :confused.gif:

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » ma jun 12, 2023 12:02 pm

Mano schreef:
ma jun 12, 2023 11:57 am
Mr. Ajax schreef:
ma jun 12, 2023 11:46 am

Zullen we wel even aankijken hoe hij het gaat doen :confused.gif:
Ik heb een poll aangemaakt, iedereen mag weer stemmen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Plaats reactie