Gelet op de samenstelling van de selectie is het wat mij betreft wel erg verrassend dat ze hier dan op uit komen. In die leeftijdscategorie zitten ook Bassey en Kaplan. Weer miljoenen kapot slaan op nummertje drie in de rij is ook wat vreemd.
Moderator: mods
Tenzij er natuurlijk een idioot bedrag op tafel komt.
Volgens mij was de boodschap dat we niet middenin het seizoen een basisspeler willen verkopen. Streuer heeft pas nog aangegeven dat we helemaal geen concurrent zijn van traditionele top-3. We willen wel meedoen, maar dat is wat anders.
Volgens mij was de boodschap dat we niet middenin het seizoen een basisspeler willen verkopen. Streuer heeft pas nog aangegeven dat we helemaal geen concurrent zijn van traditionele top-3. We willen wel meedoen, maar dat is wat anders.
Als er een Nederlandse politicus in de media wil scoren gaat hij heel hard roepen dat het absoluut niet kan, en daarna afwachten of Ajax zich uit zichzelf terugtrekt.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑ma feb 20, 2023 8:41 pmKunnen we eigenlijk wel eens speler van een Russische club kopen gezien de sancties?
Goed punt. Iets om serieus te bekijken.
Eens. Als dit waar is, varen wij zo nog steeds op de totaal verkeerde koers.Marillion schreef: ↑za mar 11, 2023 1:44 pmGerucht zal wel mede ontstaan zijn door de verhalen over Julian Ward als mogelijke TD. Moest dat gaan gebeuren dan komen er nog wel meer namen van spelers met een Liverpool connectie.
Wat Firmino betreft los van zijn kwaliteiten: Dure speler wat betreft salaris. Boven de 30 dus een investering die je moet afschrijven. Van Liverpool en de PL naar de Eredivisie zal hem niet tot op het bot motiveren. Ajax heeft al net even te veel spelers in die categorie. We hebben een stevige investering gedaan in Brobbey als spits.
Kortom: Beter richten we ons op jonge spelers die er nog moeten komen en die naast talent ook een interessante investering zijn als het gaat om een toekomstige transfer.
Eens. Firmino is wat dat betreft wel echt een speler die het juiste voorbeeld geeft qua arbeidsethos.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑za mar 11, 2023 3:19 pmHet idee dat we een nieuwe “Tadic” gaan halen (niet perse Firminho trouwens) lijkt me daarentegen wel aardig> Stel je voor dat Dusan niet meer in onze selectie zit. Daar moet je toch wel een soortgelijke, dragende speler voor terughalen, wil je (inter)nationaal potten kunnen breken?
Uiteraard kun je het niet kopiëren, maar een blauwdruk van een gearriveerde gretige speler die jonkies op sleeptouw neemt bleek succesvol en het overwegen waard.Marillion schreef:Je kunt de extreem succesvolle transfer van Tadic naar Ajax niet zomaar kopiëren. Tadic had al iets met Nederland en Ajax. Bovendien had hij ook echt nog wel iets te winnen want hij speelde bij Southampton niet om de prijzen. Kijk hoe extreem gemotiveerd hij tot op de dag van vandaag nog is. Hoe zou dat eruit zien bij deze jongen als hij van Liverpool komt, waar hij alles heeft gewonnen wat er te winnen valt.
En daar komt dus nog bij dat we al een behoorlijke verzameling van wat oudere spelers hebben. De balans is al zoek. En dan wil je er nóg zo'n speler bij zetten?