Klinkt mij in de oren als zijnde een goed moment om op te geven. Dan waren er vandaag gewoon twee halve finales geweest en had die etter (

Maar goed ik ben geen topsporter (verre van dat

Moderator: mods
Het halen van een halve finale Wimbledon is ook gewoon een prestatie, die telt in je carriere- statistieken.
Waarom is Djokovic een slecht rolmodel?
Zijn gedrag rondom de Australian Open bijvoorbeeld.
Ik vind hem ook niet perse een slecht rolmodel.
Weet het niet.
Dat was wel echt goud.
Hmm nee, zegt me niet meteen wat. Weet nog wel dat Wimbledon in die jaren inderdaad op de commerciële werd uitgezonden met Eltingh als commentator. Je kon ook vraagjes voor hem insturen. Dat heb ik toen veelvuldig gedaan en vaak werden ze nog behandeld ook. Kan me nog herinneren dat ik vroeg hoe hoog hij dacht dat de Williams zusters zouden staan op de ranking voor de mannen. Dat vond Eltingh maar een rare vraag
Bron: ADSerena Williams hint op afscheid na US Open: ‘Het aftellen is begonnen’
De kans is groot dat Serena Williams na de US Open, begin volgende maand, een punt zet achter haar indrukwekkende loopbaan. Dat laat de 23-voudig grandslamkampioene in niet mis te verstane bewoordingen doorschemeren in een zelf geschreven verhaal in modetijdschrift Vogue. ,,Het aftellen is begonnen.”
Sportredactie 09-08-22, 15:55 Laatste update: 15:57
Het artikel van Williams liep parallel met haar eerste zege in ruim een jaar tijd bij het WTA-toernooi van Montreal. Na haar overwinning op de Spaanse Nuria Parrizas Diaz, de eerste sinds juni 2021, hintte ze ook al op een afscheid. ,,Ik denk dat er gewoon licht aan het einde van de tunnel is, en ik kom dichter bij het licht. Ik kan niet wachten om dat licht te bereiken. Ik hou echter van tennis. Het is geweldig, maar ik kan dit niet voor altijd doen.”
De inmiddels 40 jaar oude Williams bereidt zich in Toronto voor op de US Open, waar ze eind deze maand en begin september hoopt te kunnen verrassen. En daarna?
In Vogue begint Williams haar lange monoloog met een anekdote over haar dochter Olympia. ,,We zitten in mijn auto en ze houdt mijn telefoon vast. Ze gebruikt een interactieve educatieve app die ze leuk vindt. De robotstem stelt haar een vraag: ‘Wat wil je worden als je groot bent?’ Ze weet niet dat ik luister, maar ik hoor het antwoord. ‘Ik wil een zusje.”
,,Olympia zegt dit vaak, zelfs als ze weet dat ik luister", vervolgt Williams in Vogue. ,,Soms bidt ze voor het slapengaan tot Jehovah voor een zusje. (Ze wil niets met een jongen te maken hebben!) Ik ben zelf de jongste van vijf zussen, en mijn zussen zijn mijn helden, dus dit voelde als een moment waar ik heel goed naar moet luisteren.”
,,Ik ben geen fan van de term pensioen. Dat is niet modern", zo verduidelijkt Williams het naderende afscheid. ,,Ik heb het meer over evolutie. Ik glijd weg van het tennis richting andere zaken die belangrijk voor me worden én zijn. Dit is geen fijn onderwerp voor mij. Ik weet dat het niet gebruikelijk is om te zeggen, maar ik voel veel pijn. Het is het moeilijkste dat ik me ooit kan voorstellen... Het aftellen is gewoon begonnen. Ik moet me focussen op het moederschap. Ik ga nog genieten van de komende weken.”
Mooi moment om in te schakelen Ramoon!
Cruijff schreef: ↑ma aug 29, 2022 8:20 pmMooi moment om in te schakelen Ramoon!
Of misschien dat je alleen de livescores hebt bekeken?
Toen het in de 5e set echt al in kannen en kruiken leek begon die Chinees weer serieus goed te spelen. Van Rijthoven bij 4-3 voor een lange servicegame waarin hij meerdere breakpunten moest wegwerken er toch nog uitgesleept.
Mooie en belangrijke overwinning, nuttig om een keer 5 sets te spelen en dat fysiek ogenschijnlijk makkelijk aan te kunnen. Ondanks dat hij recent weer blessureleed had en problemen met ruggenwervels ondervond.
Fijn ook dat hij dit keer wel ATP punten pakt, die bij Wimbledon niet werden uitgedeeld. De Chinees Zhang wist bij 2-0 voor in sets 5 matchpoints niet te benutten, met name het enige matchpoint op eigen service waar hij een vrij makkelijke forehand in het net sloeg rook naar choken. Van Rijthoven deels geluk gehad, deels goed terug geknokt, want zonder geluk vaart uiteraard niemand wel.
Tegenstander Zhang won nog nooit een wedstrijd op een Grandslam en blijft op nul staan. Van Rijthoven nu dus 5 wedstrijden op Grandslams gespeeld en er 4 gewonnen.
Serena Williams is ook door. Heeft nu wel een zware loting staan voor de 2e ronde.
Nee, toeval... Was eigenlijk aan het checken wanneer Serena zou spelen.
Fijn begin van US Open iig!![]()