PSV
Moderator: mods
Re: PSV
Counteren in eigen huis. Je moet er maar van houden. Vreselijk
Zonder Luuk is het gelijk los zand.
Veerman heeft ook lekker groepsgevoel. Gaf ongeveer iedereen de schuld maar 0 reflectie naar z’n eigen spel. Binnen afzienbare tijd een echte Calimero geworden
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zonder Luuk is het gelijk los zand.
Veerman heeft ook lekker groepsgevoel. Gaf ongeveer iedereen de schuld maar 0 reflectie naar z’n eigen spel. Binnen afzienbare tijd een echte Calimero geworden
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
-
Ondertussen Huntelaar en De Jong
- Ha JJohn ik hoorde dat jullie eindelijk een grote verkoop gaan doen, spannend hoor
- He Klaas, ja al moet ik zeggen dat die Engelsen erg slecht bereikbaar zijn, volgens mij saboteren de Russen de telefoonlijnen ofzo
- Oh echt waar joh, daar hebben we hier geen last van. Ben net bezig met afronden.
- Huh...wat vreemd. Ik heb zelfs Tiny Sanders nog laten bellen maar toen die zich voorstelde barstten ze in lachen uit. Marcel probeert het nu via een oud collega bij Everton te regelen. We bellen telkens die Engelsen op en zeggen "Uns Gakpo is not for sale, junge''....Zo deden jullie dat ook toch?
- Wacht effe John ben effe aan het rekenen....euhm ja toch honderd miljoen
- Waattttttt honderd miljoen voor Anthony????
- Nee joh maak je niet druk...geen honderd miljoen hoor
- Oh Gelukkig.ik begon me al zorgen te maken
- Alleen maar honderd miljoen als we die1,6 miljoen uit de marketingpool die jullie ons gisteravnd gedoneerd hebben er bij optellen.*grijns*
- WAAATTTTTTTTTTTTT *begint te hyperfentileren*
- Ha JJohn ik hoorde dat jullie eindelijk een grote verkoop gaan doen, spannend hoor
- He Klaas, ja al moet ik zeggen dat die Engelsen erg slecht bereikbaar zijn, volgens mij saboteren de Russen de telefoonlijnen ofzo
- Oh echt waar joh, daar hebben we hier geen last van. Ben net bezig met afronden.
- Huh...wat vreemd. Ik heb zelfs Tiny Sanders nog laten bellen maar toen die zich voorstelde barstten ze in lachen uit. Marcel probeert het nu via een oud collega bij Everton te regelen. We bellen telkens die Engelsen op en zeggen "Uns Gakpo is not for sale, junge''....Zo deden jullie dat ook toch?
- Wacht effe John ben effe aan het rekenen....euhm ja toch honderd miljoen
- Waattttttt honderd miljoen voor Anthony????
- Nee joh maak je niet druk...geen honderd miljoen hoor
- Oh Gelukkig.ik begon me al zorgen te maken
- Alleen maar honderd miljoen als we die1,6 miljoen uit de marketingpool die jullie ons gisteravnd gedoneerd hebben er bij optellen.*grijns*
- WAAATTTTTTTTTTTTT *begint te hyperfentileren*
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

En dan eraf tegen 10 Portugezen en deelnemers aan de Highland-games. Prachtig!
Dat moet ie niet nog eens doen. Jeugdige onbevangenheid.
Er kwamen heel veel woorden terug die met een 'k' beginnen. In combi met woorden die met een 'j' beginnen. Het woord (ver)branden kwam ook meermaals voor.
Ze spelen dit seizoen erg armoedig voetbal (ook in de JC-schaal werden ze het eerste halfuur compleet overvleugeld maar Ajax hield het niet vol). Dat vind ik wel een verschil met vorig jaar. Schmidt liet ze, bij fases en als hij de kolder niet in zijn kop kreeg, best aardig voetballen.wimpey schreef: ↑do aug 25, 2022 7:57 amJa, net als vorig seizoen wereldkampioen van de voorbereiding. Een hoop babbels, benchmarken met het gehate Duivendrecht. Waarom is Benitez geen international? Veerman mee naar WK!
En dan eraf tegen 10 Portugezen en deelnemers aan de Highland-games. Prachtig!
Het is ook wel een erg grote overgang van vol gas druk zetten naar het afwachtende voetbal van nu.
Eigenlijk wel bizar dat ze daar Schmidt haalden met een bepaalde visie en dat nu weer compleet hebben losgelaten.
Ik merk dat ik, naast uiteraard wat leedvermaak, ook een pijnlijk gevoel van herkenning heb van toen het bij ons ook steeds op deze manier ging.
Eigenlijk wel bizar dat ze daar Schmidt haalden met een bepaalde visie en dat nu weer compleet hebben losgelaten.
Ik merk dat ik, naast uiteraard wat leedvermaak, ook een pijnlijk gevoel van herkenning heb van toen het bij ons ook steeds op deze manier ging.
Mij viel op dat ze geen enkele druk zetten op opbouw Rangers. Kamara was de beste man op het veld, die draaide telkens handig open (kreeg daar dus ook de tijd voor) en kon steeds een vrijstaande middenvelder uitzoeken. Heel vreemd. Rangers voetbalde als team gewoon beter dan de brainies.Jöhnk schreef: ↑do aug 25, 2022 8:31 amZe spelen dit seizoen erg armoedig voetbal (ook in de JC-schaal werden ze het eerste halfuur compleet overvleugeld maar Ajax hield het niet vol). Dat vind ik wel een verschil met vorig jaar. Schmidt liet ze, bij fases en als hij de kolder niet in zijn kop kreeg, best aardig voetballen.
Geen idee wat nou plan van aanpak was. Luistert Niftelrode teveel naar z'n affiftent? "Eerft maar eenf de wedftrijd neutraal maken!".

Nee, slecht gecoacht. 3 controlerende middenvelders, geen diepgang. Brainitez met een De Gea-tje, die mag nooit die krullenbol inspelen, die met z'n rug naar het speelveld staat... Maar vooral te schijterig om druk te zetten op die technisch beperkte Rangers. Dus lekker op donderdag naar Bodo Glimt, Qarabag enzo.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik ga altijd wel goed op zo'n verhaal dat er dan met veel bombarie een doelman gekocht wordt die volgens het ED en PSV "aanbiedingen van clubs als PSG af slaat" en die "direct de beste doelman van de Eredivisie is" en die dan in beide wedstrijden zo opzichtig de fout in gaat. Die knakker kost ze indirect miljoenen nu. 

“We willen niet allen het gat met Ajax dichten; we willen over ze heen”.
- J. De Jong
Mijn broertje heeft er toen nog een screenshot van gemaakt en gisteren weer even opgerakeld
. Heerlijk.
- J. De Jong
Mijn broertje heeft er toen nog een screenshot van gemaakt en gisteren weer even opgerakeld

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Ik snap ook niet waarom Ramalho nou gewisseld werd. De fout ligt toch overduidelijk bij Benitez? Die nam de bal in eerste instantie al slecht aan en speelt daarna Ramalho in met een verdediger op 2 meterwimpey schreef: ↑do aug 25, 2022 8:47 amMij viel op dat ze geen enkele druk zetten op opbouw Rangers. Kamara was de beste man op het veld, die draaide telkens handig open (kreeg daar dus ook de tijd voor) en kon steeds een vrijstaande middenvelder uitzoeken. Heel vreemd. Rangers voetbalde als team gewoon beter dan de brainies.Jöhnk schreef: ↑do aug 25, 2022 8:31 amZe spelen dit seizoen erg armoedig voetbal (ook in de JC-schaal werden ze het eerste halfuur compleet overvleugeld maar Ajax hield het niet vol). Dat vind ik wel een verschil met vorig jaar. Schmidt liet ze, bij fases en als hij de kolder niet in zijn kop kreeg, best aardig voetballen.
Geen idee wat nou plan van aanpak was. Luistert Niftelrode teveel naar z'n affiftent? "Eerft maar eenf de wedftrijd neutraal maken!".![]()
Nee, slecht gecoacht. 3 controlerende middenvelders, geen diepgang. Brainitez met een De Gea-tje, die mag nooit die krullenbol inspelen, die met z'n rug naar het speelveld staat... Maar vooral te schijterig om druk te zetten op die technisch beperkte Rangers. Dus lekker op donderdag naar Bodo Glimt, Qarabag enzo.

Dit PSV is voetballend vrij matig maar ze gaan het ons wel lastig maken, puur omdat het niveauverschil met de rest te groot is. Al ben ik benieuwd hoelang Luuk eruit ligt. Zonder hem moeten ze ineens gaan voetballen....
IK GELOOF!!!!!!
Gemoedelijk, hoor. Echte Brabantse gezelligheid.
Hier dan nog wat Schotse gezelligheid:
https://twitter.com/ChampionsLeague/sta ... 6622263299
Ik dacht dat hij gewisseld omdat ze nu moesten aanvallen ipv afwachten en counteren. Logische wissel op zich alleen rot dat het pal na zijn blunder was. Al vind ik de fout voor 70 procent bij de keeper ligtLionel schreef:Ik snap ook niet waarom Ramalho nou gewisseld werd. De fout ligt toch overduidelijk bij Benitez? Die nam de bal in eerste instantie al slecht aan en speelt daarna Ramalho in met een verdediger op 2 meterwimpey schreef: ↑do aug 25, 2022 8:47 amMij viel op dat ze geen enkele druk zetten op opbouw Rangers. Kamara was de beste man op het veld, die draaide telkens handig open (kreeg daar dus ook de tijd voor) en kon steeds een vrijstaande middenvelder uitzoeken. Heel vreemd. Rangers voetbalde als team gewoon beter dan de brainies.Jöhnk schreef: ↑do aug 25, 2022 8:31 amZe spelen dit seizoen erg armoedig voetbal (ook in de JC-schaal werden ze het eerste halfuur compleet overvleugeld maar Ajax hield het niet vol). Dat vind ik wel een verschil met vorig jaar. Schmidt liet ze, bij fases en als hij de kolder niet in zijn kop kreeg, best aardig voetballen.
Geen idee wat nou plan van aanpak was. Luistert Niftelrode teveel naar z'n affiftent? "Eerft maar eenf de wedftrijd neutraal maken!".![]()
Nee, slecht gecoacht. 3 controlerende middenvelders, geen diepgang. Brainitez met een De Gea-tje, die mag nooit die krullenbol inspelen, die met z'n rug naar het speelveld staat... Maar vooral te schijterig om druk te zetten op die technisch beperkte Rangers. Dus lekker op donderdag naar Bodo Glimt, Qarabag enzo.![]()
Dit PSV is voetballend vrij matig maar ze gaan het ons wel lastig maken, puur omdat het niveauverschil met de rest te groot is. Al ben ik benieuwd hoelang Luuk eruit ligt. Zonder hem moeten ze ineens gaan voetballen....
Ramalho wist niet wat er om hem heen gebeurde en nam de bal ook nog eens knullig aan.Ik snap ook niet waarom Ramalho nou gewisseld werd. De fout ligt toch overduidelijk bij Benitez? Die nam de bal in eerste instantie al slecht aan en speelt daarna Ramalho in met een verdediger op 2 meter
Neemt niet weg dat je zo niet moet opbouwen.
Die Obispo van Aad is beroerd aan de bal, zeg.

Toen brachten ze van Ginkel als stormram
Pakte meteen geel en heeft geen bal goed geraakt
Er lijkt geen plan te zijn. De effectiviteit van de voorbereiding (of voornamelijk geluk) van 1 kans, 1 goal is er niet meer en dan blijft er bar weinig over.
Dan zie je dat alle ballen op Luuk geen plan is maar wanhoop.
Gakpo heeft zichzelf ook geen dienst bewezen, die is op moment suprême gewoonweg onzichtbaar.
Veerman schopt om zich heen maar heeft zelf geen 1 goede bal gegeven.
Max is een walking disaster
en dan blijkt ene Simons wel te kunnen voetballen, maar die hou je op de bank.
De Rangers waren zwak. Beetje druk erop en ze waren er geweest. De achterhoede kan niet voetballen.
Nu gingen ze hoge ballen voor de pot gooien. Alsof die verdedigers dat niet 22x per seizoen meemaken.
en Til....
wow, die kwam al tekort bij Feyenoord. Die vent heeft blinde inzet maar daar houdt het ook direct op.
Maar,
de eredivisie is dusdanig slap dat ze gewoon om de titel gaan strijden en als wij te veel punten morsen tegen de kleintjes, ben je nog de sigaar ook.

Pakte meteen geel en heeft geen bal goed geraakt
Er lijkt geen plan te zijn. De effectiviteit van de voorbereiding (of voornamelijk geluk) van 1 kans, 1 goal is er niet meer en dan blijft er bar weinig over.
Dan zie je dat alle ballen op Luuk geen plan is maar wanhoop.
Gakpo heeft zichzelf ook geen dienst bewezen, die is op moment suprême gewoonweg onzichtbaar.
Veerman schopt om zich heen maar heeft zelf geen 1 goede bal gegeven.
Max is een walking disaster
en dan blijkt ene Simons wel te kunnen voetballen, maar die hou je op de bank.

De Rangers waren zwak. Beetje druk erop en ze waren er geweest. De achterhoede kan niet voetballen.
Nu gingen ze hoge ballen voor de pot gooien. Alsof die verdedigers dat niet 22x per seizoen meemaken.
en Til....
wow, die kwam al tekort bij Feyenoord. Die vent heeft blinde inzet maar daar houdt het ook direct op.
Maar,
de eredivisie is dusdanig slap dat ze gewoon om de titel gaan strijden en als wij te veel punten morsen tegen de kleintjes, ben je nog de sigaar ook.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Precies. Hoe armoedig ook gisteravond, in de ED zijn we echt nog niet van die gasten af. Hou gerust je kop erbij.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

www.ad.nlDit PSV heeft alleen een ‘plan Luuk’ en daarmee kom je er niet
Het liep al tegen middernacht toen Ruud van Nistelrooij het woord ‘onrustig’ gebruikte in zijn terugblik op PSV tegen Rangers FC (0-1). Hij had ook de term ‘chaotisch’ kunnen plakken op het optreden van zijn ploeg.
Maarten Wijffels 25 aug. 2022
Want dat was het. En dat niet voor het eerst in dit nog prille seizoen. Onrustig en chaotisch opereerde PSV ook in delen van de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tegen Ajax, in de beide Europese duels met AS Monaco en in de eerste helft van de uitbeurt bij Rangers op Ibrox.
De afgelopen twee jaar werd het Roger Schmidt altijd nagedragen, dat PSV zo weinig stabiel - en succesvol - was in topwedstrijden. Het schoot onder de vorige trainer vaak alle kanten op. Ren-je-rot-voetbal was een term die zelfs viel, ook toen dat vorig seizoen na de winterstop al veel minder het geval was. De winst in de bekerfinale bewees dat er echt wel ontwikkeling was in de jacht op Ajax.
Van Nistelrooij wil het anders gaan doen, al vanaf de start, zei hij bij zijn aanstelling. Het voetbaldenken van Schmidt begon bij balbezit tegenstander. En een sterke focus op pressen. Van Nistelrooij wil juist het eigen balbezit centraal stellen. En van daaruit met geduld tot kansen komen.
,,We zullen iets meer investeren in de opbouw dan de afgelopen jaren’’, zei hij eind juni. ,,Ik hou ervan om als team eerst goed in positie te komen, ik wil niet dat er overhaast passes naar voren gaan. Liever de keuze om diep te spelen iets uitstellen, tot het moment echt daar is. Vervolgens moet het uiteraard wél snel gaan, met ook nog een keer doorversnellen tijdens de aanval zelf.’’
Elke transitie heeft tijd nodig. Na acht weken zal het nog niet zijn wat het zou moeten zijn, maar: na twee maanden mag je er wél meer van terugzien dan nu. Een flink stuk meer zelfs.
Wat is de nuchtere realiteit? Als PSV wint, is het vooral op de counter, via goals uit standaardsituaties of door iets te forceren met de kopkracht van Luuk de Jong, zoals bij de ontsnapping in de eerdere CL-voorronde tegen Monaco.
Na dat spektakelstuk luidde de analyse van deze site al: ‘PSV toonde karakter en dwong het geluk deels zelf af. Maar voor een heel seizoen is dat een te dunne basis. Van Nistelrooij moet als trainer bewijzen dat hij ook het voetbal van PSV kan ontwikkelen.’
Het was al meteen aan de orde tegen Rangers. Giovanni van Bronckhorst zei na de 0-1 zege dat hij beducht was geweest voor de openingsfase. Voor PSV dat zou uitstralen: ‘hier valt niks te halen vandaag.’ Maar in plaats daarvan stond PSV juist toe dat Rangers steeds vrije mensen vond tussen de linies en voetballend zeker niet de mindere was.
PSV verzoop in veel te grote ruimtes en kopstukken als Gakpo, Veerman, Sangaré en Luuk de Jong drukten pas in het laatste kwartier voor rust iets van een stempel. Dat kwartiertje was de enige fase waarin PSV méér aanspraak dan zijn tegenstander maakte op goals en op de zege. Na rust ebde dat allemaal weer weg, nadat De Jong met een blessure was vervangen.
Carlos Vinicius is niet niveau wat een Nederlandse topclub in de punt van zijn aanval wil.
Het jonge talent Ismael Saibari is geen spits. Gakpo werd vorig jaar wel eens als ‘9’ opgesteld, maar voelt zich er niet fijn. Carlos Vinicius? Los van dat deze spits net terug is van een blessure is dat niet niveau wat een Nederlandse topclub in de punt van zijn aanval wil. Daarom benieuwd: hoe gaat PSV het gemis van De Jong opvangen? Want zijn spierblessure zet hem een aantal weken buitenspel. Het dwingt Van Nistelrooij en zijn staf in elk geval om versneld met meer te komen dan alleen ‘plan Luuk’. Het zal vaker over de grond moeten, met meer ‘voetbal’ vanaf het middenveld en van achteruit.
Een impuls kan zijn om Xavi Simons nu al vaker te laten starten. Om zo aanvallend op het middenveld creativiteit toe te voegen die is weggevallen met het vertrek van Mario Götze. Zonder een ventje van 19 overigens te willen vergelijken met een volwassen prof van 29 jaar. Mauro Junior terug op één van de backposities zou ook al schelen, in de opbouw van achteruit. De Braziliaan revalideert nog van een slepende liesblessure. En wellicht moet PSV de markt nog op voor de deadline van 31 augustus. Al zorgt het missen van de Champions League, voor het vierde seizoen op een rij, ook op dat vlak natuurlijk voor een probleem.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
De Tovenaar is terug, die zal wel weer een spits halen.
Het probleem zit m.i. achterin. De verdediging is hooguit van EL-niveau.
Gakpo is niet toe aan de PL. Heeft geen CL-ervaring, is geen basisklant bij Oranje. Hij moet veel rustiger worden.
Het probleem zit m.i. achterin. De verdediging is hooguit van EL-niveau.
Gakpo is niet toe aan de PL. Heeft geen CL-ervaring, is geen basisklant bij Oranje. Hij moet veel rustiger worden.
Ramalho, Max, Gakpo, Luckassen, Vinicius, Hoever en Van Ginkel verkopen/dumpen. Al biedt ETH nu 35 miljoen op Gakpo (en geef ‘m eens ongelijk). Weg ermee.
Ik ben fan van Gakpo als individu. Maar niet als linksbuiten in dit elftal, dat om De Jong, Xavi en Veerman moet gaan draaien.
PSV moet vol voor de tweede plaats gaan. Dump bovenstaande rotzooi en Gakpo en koop slim vervangers in. Jetro Willems mag voor een grijpstuiver weg bij die Duitse degradant: die doet het onmogelijk slechter dan Max. Kan met z’n scherpe linker De Jong prima bedienen.
Scout een ervaren verdediger die zowel rechtsback als rechts in het centrum z’n werk uitstekend doet. Een type Ooijer zou bijvoorbeeld erg fijn zijn.
Maak van Veerman en Sangaré het vaste koppel voor de verdediging en wijk daar niet meer van af. Simons vast op tien. Van armoede moet lompe goalgetter Til z’n stand-in maar zijn omdat die nu eenmaal net is gekocht.
Nu het belangrijkste: vervang Gakpo door een linksbuiten die zich prettig voelt aan de krijtlijn en vooral een zeer goede voorzet heeft. Dit komt het spel van De Jong ten goede en maakt van hem de topscorer in de Eredivisie.
Wat betreft Benitez ben ik niet bezorgd. Gomes was in z’n eerste weken bij PSV ook ruk. Een keeper moet wennen aan z’n centrumverdedigers. Automatismen moeten erin slijten.
Haal Willems, Malen voor maximaal tien miljoen euro, een verrassende linksbuiten en een ervaren rechtsback die evengoed in het centrum fungeert en je haalt plek twee binnen.
De ondergrens moet omhoog. Dus Benitez, Mwene, RCV/RB, Teze, Obispo, Boscagli, Branthwaite, Mauro Junior, Willems, Saibari, Guti, Veerman, Sangaré, Simons, Til, Madueke, De Jong, Vertessen, Malen en een nieuwe linksbuiten.
Die van AZ is te duur en te riskant. Omdat de meeste AZ’ers mislukken als ze eenmaal uit het AZ-systeem verdwijnen. Boadu, Stengs, Maher, Janssen, Jahanbaksh, Luckassen, Til en ga zo maar door. Allemaal voor veel te veel geld verkocht.
Ik ben fan van Gakpo als individu. Maar niet als linksbuiten in dit elftal, dat om De Jong, Xavi en Veerman moet gaan draaien.
PSV moet vol voor de tweede plaats gaan. Dump bovenstaande rotzooi en Gakpo en koop slim vervangers in. Jetro Willems mag voor een grijpstuiver weg bij die Duitse degradant: die doet het onmogelijk slechter dan Max. Kan met z’n scherpe linker De Jong prima bedienen.
Scout een ervaren verdediger die zowel rechtsback als rechts in het centrum z’n werk uitstekend doet. Een type Ooijer zou bijvoorbeeld erg fijn zijn.
Maak van Veerman en Sangaré het vaste koppel voor de verdediging en wijk daar niet meer van af. Simons vast op tien. Van armoede moet lompe goalgetter Til z’n stand-in maar zijn omdat die nu eenmaal net is gekocht.
Nu het belangrijkste: vervang Gakpo door een linksbuiten die zich prettig voelt aan de krijtlijn en vooral een zeer goede voorzet heeft. Dit komt het spel van De Jong ten goede en maakt van hem de topscorer in de Eredivisie.
Wat betreft Benitez ben ik niet bezorgd. Gomes was in z’n eerste weken bij PSV ook ruk. Een keeper moet wennen aan z’n centrumverdedigers. Automatismen moeten erin slijten.
Haal Willems, Malen voor maximaal tien miljoen euro, een verrassende linksbuiten en een ervaren rechtsback die evengoed in het centrum fungeert en je haalt plek twee binnen.
De ondergrens moet omhoog. Dus Benitez, Mwene, RCV/RB, Teze, Obispo, Boscagli, Branthwaite, Mauro Junior, Willems, Saibari, Guti, Veerman, Sangaré, Simons, Til, Madueke, De Jong, Vertessen, Malen en een nieuwe linksbuiten.
Die van AZ is te duur en te riskant. Omdat de meeste AZ’ers mislukken als ze eenmaal uit het AZ-systeem verdwijnen. Boadu, Stengs, Maher, Janssen, Jahanbaksh, Luckassen, Til en ga zo maar door. Allemaal voor veel te veel geld verkocht.
Had het idee dat Dortmund van hem afwil. Maar blijkbaar krijgt die de laatste tijd dus wat meer speeltijd. Dan is dat inderdaad geen reële optie.
Als Stengs komt, adopteer ik een NBA-team.
Van Brands weten we dat hij graag samenwerkt met het kantoor van RIP. Dan kom je al snel uit bij Stengs en Boadu.
https://www.transfermarkt.nl/onetm/bera ... erater/282
https://www.transfermarkt.nl/onetm/bera ... erater/282