Frenkie ook niet. Zelfs Schöne niet.
Van de Beek is wel vervangen, door Klaassen.
Moderator: mods
Het moet niet gekker worden, we zijn het hierover eens.
Mijn hele punt is juist gebouwd op het idee om NIET te hoeven schuiven. Wat er ook heel duidelijk stond.
Als Taylor tegen Fortuna niet als een 6 kan fungeren dan heb je niet al teveel spelinzicht. Fortuna kan toch niet zo goed voetballen? Hoe vaak zullen zij de bal hebben?Ajax Rules schreef: ↑vr aug 05, 2022 10:32 amHoezo dan? Ik vind het gewoon niet zijn ideale plek.
Ik ben fan van Taylor en zou hem vaak opstellen. Misschien zelfs tegen Fortuna.
Bergwijn........Tadic..........Antony
........Taylor/Berghuis.....Kudus
.....................Schuurs
Wijndal.....Blind......Timber......Rensch
...................Pasveer
We hebben deze discussie al zo vaak gehad.
Je weerspreekt jezelf, want je tikte een verhaal op waarin Blind op middenveld opduikt ipv Timber.Ajaciedjuh schreef: ↑vr aug 05, 2022 3:22 pmHet moet niet gekker worden, we zijn het hierover eens.Daar heeft hij overigens al een paar keer gespeeld.
Ja, jammer is dat. Die tactiek deugt niet. Backs die hoog spelen, spelen nog niet in het midden. De zijkant is namelijk niet het midden. In het midden valt een gapend gat. De speler die daar wel zou moeten zijn is verdwaald in de verdediging.Ajax Rules schreef: ↑vr aug 05, 2022 4:34 pmAjax speelt met drie verdedigers in de as (in een driehoek) en met hoge backs die relatief veel vrijheid hebben.
Kijk even naar de plek van Alvarez op de heat map. Dan kan je toch prima met een intelligente speler als Taylor op 6 spelen? Zie echt het probleem niet. Hij staat niet tegenover Kaka uit zijn Milan tijdperk.Ajax Rules schreef: ↑vr aug 05, 2022 10:09 pm@Johnk: dat is een interessante discussie, maar we zijn het erover eens hoe Aja feitelijk NU speelt.
Dan is het best opvallend dat mensen ofwel allerlei poppetjes willen schuiven of zelfs eenmalig een systeemwijziging willen doorvoeren omdat Alvarez 1 duel geschorst is; en dat een 1 op 1 vervanging kennelijk als heel raar wordt gezien.
Niet tegenspreken, maar ik had simpelweg niet aan deze optie meer gedacht. Maar dat wil niet zeggen dat ik het dan niet eens kan zijn als deze wel ter sprake komt.wimpey schreef: ↑vr aug 05, 2022 9:13 pmJe weerspreekt jezelf, want je tikte een verhaal op waarin Blind op middenveld opduikt ipv Timber.Ajaciedjuh schreef: ↑vr aug 05, 2022 3:22 pmHet moet niet gekker worden, we zijn het hierover eens.Daar heeft hij overigens al een paar keer gespeeld.
Vind je Alvarez een middenvelder? En vind je dat Alvarez speelt als een middenvelder? (In mijn optiek hoeven we daar geen middenvelder op te stellen omdat die positie bij Ajax geen onderdeel os van het middenveld).
Klopt. Is zijn natuurlijke positie. Iedereen is beschikbaar volgens Schreuder, maar Regeer tobt in de voorbereiding ook veel met zijn fitheid. Zou me verbazen als hij echt wedstrijdfit is.
Ik zou het juist gek vinden als er geen rekening wordt gehouden met de tegenstander om tot goed voetbal te komen.Ajax Rules schreef: ↑za aug 06, 2022 7:39 amVind je Alvarez een middenvelder? En vind je dat Alvarez speelt als een middenvelder? (In mijn optiek hoeven we daar geen middenvelder op te stellen omdat die positie bij Ajax geen onderdeel os van het middenveld).
@Rishi: het punt is toch niet dat we niet tegen Kaka spelen? Ook als Ajax bekert tegen amateurs, speelt het nog steeds in een bepaalde formatie. Je gaat niet je linksback vervangen door een spits omdat je tegen Kozakken Boys speelt toch? Dus nogmaals: natuurlijk kun je prima met Taylor op 6 spelen en gebeurt dat misschien ook wel en leidt het waarschijnlijk ook nog tot winst, maar dat neemt niet weg dat Ajax op die plek normaliter speelt met iemand die primair verdedigend denkt.
Op zich eens (lijkt logisch), alleen:
Vermoedelijke opstelling: Basisplaats voor Remko Pasveer
Het Algemeen Dagblad verwacht dat Alfred Schreuder zijn ploeg op twee posities gaat wijzigen ten opzichte van de Johan Cruijff Schaal. Remko Pasveer lijkt nu de voorkeur te krijgen in het doel, zodat Jay Gorter genoegen moet nemen met een plek op de bank. Davy Klaassen lijkt te mogen starten in plaats van de geschorste Edson Álvarez.
Vermoedelijke opstelling Fortuna: Van Osch, Tirpan, Guth, Siovas, Cox, Duarte, Gladon, Erdogan, Cordoba, Noslin, Seuntjens
Vermoedelijke opstelling Ajax: Pasveer, Rensch, Timber, Blind, Wijndal, Taylor, Berghuis, Antony, Klaassen, Bergwijn, Tadic