PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

LucaS

Re: PSV

Bericht door LucaS » ma jul 18, 2022 10:50 pm

Ik heb begrepen dat ze Ajax voorbij gaan deze zomer
I think I lost my fucking headache

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » di jul 19, 2022 8:36 am

Yopii schreef:
ma jul 18, 2022 10:30 pm
PSV moet in de spiegel kijken: het heeft twee jaar de sleutels aan Schmidt gegeven, met amper resultaat. Schmidt haalde spelers die wel degelijk duur waren (transfersom en/of salaris) want Zahavi, Götze, Max en nog meer van die jongens kwam niet voor de eer spelen. Al met al zat er geen toekomst in dat project, er is haast geen transferwaarde ontwikkeld.

Dan komt Van Nistelrooij en die wil weer iets anders. Gaan ze dat doen, toch? Geen probleem.

Wij hebben hetzelfde meegemaakt met al die trainers voor anderhalf jaar. Kost een vermogen.
Ach Gotze hebben ze nog een transfersom aan over gehouden en die kwam gratis. Ook Zahavi en dat soort spelers,ja hoog salaris maar geen transfersom Over de hele valt het nog wel mee. De transferwaarde die bij PSV ontwikkeld is zit hem in drie spelers: Sangare, Gakpo en Madueke. De voornaamste set back zit hem erin dat men helemaal achter Schmidt aanliep alsware het sprookje kleren van de keizer. En nu? Nu PSV die fantastische speelstijl overboord gooit moet het weer opnieuw aan de knoppen zitten en mag de nederge Nistel het proberen.En dus ga je leergeld daarvoor betalen want die heeft ondanks alles zijn speelstijl niet meteen helemaal uitontwikkeld. Het gegeven dat je in die periode ook nog de CL moet halen.... Achteraf moeten we heel blij zijn dat Overmars Keizer er in de winter uitgooide en niet in de zomer, anders had Hag waarschjnlijk in de zomer alles klaar moeten hebben om ons de CL in te loodsen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jul 19, 2022 9:01 am

Ik denk dat het pakketje voor Gotze een stuk hoger is dan wat je allemaal in de Eindhovense Pravda leest. Hij kwam transfervrij (en dus tekengeld) en verdiende volgens mij echt een shitload aan geld. Die twee jaar PSV zou zo maar 3 mio tekengeld en 6 mio salaris kunnen zijn. Als je er dan 3-4 mio voor terug krijgt, dan is het nog altijd een vrij duur ritje geweest.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » di jul 19, 2022 10:03 am

Peter schreef:
di jul 19, 2022 9:01 am
Ik denk dat het pakketje voor Gotze een stuk hoger is dan wat je allemaal in de Eindhovense Pravda leest. Hij kwam transfervrij (en dus tekengeld) en verdiende volgens mij echt een shitload aan geld. Die twee jaar PSV zou zo maar 3 mio tekengeld en 6 mio salaris kunnen zijn. Als je er dan 3-4 mio voor terug krijgt, dan is het nog altijd een vrij duur ritje geweest.
MMwoah je kan ze erger maken hoor qua transfers. Gotze had ook nog sporteve inbreng, 6 miloen geloof ik nooit trouwens.

Anyway ook Mauro er niet bij tegen Monaco net zoals Ramalho en Boscagli.

Dat betekent; Hoever/Mwene --- Teze-----Brainthwaite/Obispo ------Max

Dan heb je als reserve opties dus; Brainthwaite/Obispo; Oppegard; Hoever/Mwene; Luckassen en eventueel Gutierrez achterin. Dan krijg je Ben Yedder, Volland, Gelson Martins, Minamino, Golovin op bezoek. Veel succes.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii

Bericht door Yopii » di jul 19, 2022 10:17 am

Rik Elfrink
@RikElfrink
KNVB brengt PSV met krappe planning in lastig parket en blaast coëfficiënten-tegenwind richting Eindhoven. Drie dagen voor misschien wel een van de belangrijkste wedstrijden van het jaar staat de strijd om de Johan Cruijff Schaal gepland.
Ach, gut :aai.gif:

Deze wedstrijd is toch helemaal niet belangrijk? Laat lekker lopen in in plaats van te klagen over de KNVB.

Mano

Bericht door Mano » di jul 19, 2022 10:45 am

Yopii schreef:
di jul 19, 2022 10:17 am
Rik Elfrink
@RikElfrink
KNVB brengt PSV met krappe planning in lastig parket en blaast coëfficiënten-tegenwind richting Eindhoven. Drie dagen voor misschien wel een van de belangrijkste wedstrijden van het jaar staat de strijd om de Johan Cruijff Schaal gepland.

Deze wedstrijd is toch helemaal niet belangrijk? Laat lekker lopen in in plaats van te klagen over de KNVB.
kans op hun enige prijs laten lopen? :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » di jul 19, 2022 10:45 am

Yopii schreef:
di jul 19, 2022 10:17 am
Rik Elfrink
@RikElfrink

Haha ja tuurlijk de KNVB heeft het weer gedaan, die hebben PSV een feestprogramma gegeven met de competitiestart maar alsnog krigen ze de zwarte piet. Coefficiententegenwind ook, nou na al die sofs in Europa is er maar een club die daarvoor zorgt....het lef zeg.... :excited.gif:

999

Bericht door 999 » di jul 19, 2022 10:57 am

’Dit is een heel ander Monaco dan vorig jaar’
Myron Boadu (l.) duelleert met Phillipp Mwene. De Monaco-spits was vorig seizoen trefzeker in Eindhoven.

ANP/HH

Aad de Mos voorziet pittige klus voor PSV in voorronde CL
door Wilber Hack

AMSTERDAM PSV komt in de derde voorronde van de Champions League oog-in-oog te staan met Myron Boadu, die bezig is aan zijn tweede seizoen bij AS Monaco. Vorig seizoen kwamen beide clubs elkaar in de groepsfase van de Europa League tegen. Nu is een plek in de play-offs voor het miljoenenbal de inzet. Plaatsing voor het hoofdtoernooi is voor PSV van groot belang, vanwege het grote geld dat er is te verdienen.

„We weten wat we tegen PSV kunnen verwachten, al zijn er natuurlijk nieuwe spelers bij en hebben ze zich behoorlijk versterkt”, verklaarde Boadu, de voormalige spits van AZ na de loting. De Nederlander zorgde vorig seizoen bij de 1-2 zege van AS Monaco in Eindhoven voor de openingstreffer. Bij de return in het Stade Louis II, die in een kleurloos 0-0 gelijkspel eindigde, had hij ook een basisplaats.

De vraag is hoeveel speeltijd Boadu dit seizoen bij de Fransen zal krijgen. In zijn eerste jaar kwam de speler, die bij AS Monaco tot 2026 onder contract staat, tot vier doelpunten in 31 wedstrijden. De afgelopen weken investeerde de club vooral in aanvallers. Met Breel Embolo, afkomstig van Borussia Mönchengladbach, staat er sinds kort een nieuwe centrumspits onder contract. De Monegasken telden ook 15 miljoen euro neer voor Taskumi Minamino, een Japans international, die van Liverpool is overgenomen. Dat is een flankaanvaller.

Boadu maakt zich voorlopig niet ongerust. „Ik heb een goed gesprek gehad met de club. AS Monaco heeft alle vertrouwen in mij. Ja, ook de nieuwe trainer Philippe Clement”, doelt Boadu op de Belg die in januari de ontslagen Niko Kovac opvolgde. Dat Boadu het afgelopen weekeinde bij het 2-2 gelijkspel van zijn club in een oefenduel met Inter Milaan niet in actie kwam, had een andere reden. „Ik heb wat last van een blessure aan mijn onderrug. Maar ik zal op tijd voor de wedstrijden tegen PSV fit zijn”, verzekerde hij.

Analist Aad de Mos verwacht dat er voor Boadu nog zeker een rol is weggelegd bij de Monegasken. „Clement heeft hem eind vorig seizoen weer aardig aan de praat gekregen. Met een geweldige serie kwam AS Monaco nog vlak bij directe plaatsing voor de Champions League. Dit is een heel ander Monaco dan de ploeg die vorig seizoen tegen PSV speelde. Monaco is ingespeeld. Ik ken de trainer persoonlijk. Clement is tactisch ijzersterk.”

In de visie van De Mos zou het een enorme opsteker zijn als PSV zich zou plaatsen voor de finale van de play-offs. „PSV mist nog hardheid”, zegt hij. „Jongens als Hoever en Simons hebben nog te weinig gespeeld. Je kunt niet blijven roepen dat je goed hebt ingekocht. De nieuwe keeper heeft er bijvoorbeeld toch al acht in het mandje liggen.”

Volgens De Mos moet trainer Ruud van Nistelrooy snel voor een vaste formatie kiezen en daar tegen Eindhoven en Real Betis mee spelen. De tijd begint te dringen. De Eindhovense club speelt al op 2 of 3 augustus de uitwedstrijd in Stade Louis II. Op dinsdag 9 augustus valt in Eindhoven de beslissing in de eerste Europese campagne van Van Nistelrooy. Die beseft dat hij zijn borst meteen nat kan maken. Hij noemde AS Monaco van de potentiële tegenstanders de ’sterkst denkbare’. „Maar het is wat het is. We zullen twee wedstrijden top moeten zijn om een kans te maken. Dat is wel het soort wedstrijden waar je veel zin in hebt.”
De T.
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » di jul 19, 2022 10:58 am

Ik denk trouwens dat ze meer punten scoren op een lager niveau. Wind in de rug? :confused.gif:

Dat zelfs de clubwatcher zo begint, zeg! :excited.gif:

Beetje opportunistisch ook: als ze een zwakke club hadden geloot, hadden we dit gezeur niet gehad.

Boos op de KNVB? Stuur de reserves. Wel zo gemakkelijk. :smallgrin.gif:

peter

Bericht door peter » di jul 19, 2022 11:10 am

Andriy Demchenko schreef:
di jul 19, 2022 10:03 am
Peter schreef:
MMwoah je kan ze erger maken hoor qua transfers. Gotze had ook nog sporteve inbreng, 6 miloen geloof ik nooit trouwens.

Dan heb je als reserve opties dus; Brainthwaite/Obispo; Oppegard; Hoever/Mwene; Luckassen en eventueel Gutierrez achterin. Dan krijg je Ben Yedder, Volland, Gelson Martins, Minamino, Golovin op bezoek. Veel succes.
2 jaar x 3 mio per jaar bedoel ik dan he. Dat je me niet verkeerd begrijpt.

Gelukkig heeft PSV voorin wat te kiezen haha. Gaat die Max nu opeens rechtsback spelen? Die jongen viel door de mand als linksback en mag het nu vanaf rechts proberen? Interessant.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » di jul 19, 2022 11:16 am

Peter schreef:
di jul 19, 2022 11:10 am
Andriy Demchenko schreef:
di jul 19, 2022 10:03 am
Peter schreef:

2 jaar x 3 mio per jaar bedoel ik dan he. Dat je me niet verkeerd begrijpt.

Gelukkig heeft PSV voorin wat te kiezen haha. Gaat die Max nu opeens rechtsback spelen? Die jongen viel door de mand als linksback en mag het nu vanaf rechts proberen? Interessant.
Ok 3miljoen zal wel kloppen.

Mwene / Hoever is de rechtsback natuurlijk.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » di jul 19, 2022 11:24 am

Yopii schreef:
di jul 19, 2022 10:58 am
Ik denk trouwens dat ze meer punten scoren op een lager niveau. Wind in de rug? :confused.gif:

Dat zelfs de clubwatcher zo begint, zeg! :excited.gif:

Beetje opportunistisch ook: als ze een zwakke club hadden geloot, hadden we dit gezeur niet gehad.

Boos op de KNVB? Stuur de reserves. Wel zo gemakkelijk. :smallgrin.gif:
Haha het is dat ik gewoon twitter heb maar PSV eindigde van de laatste 4 keer CL drie keer laatste, op basis van het coefficientenargument is het juist ten voordeel van de punten dat PSV daar in EL betere kansen heeft, zeker gezien ze in de CL gewoon in pot 4 komen.

En ja dat we het nu ineens horen is even voorspelbaar over generaal die je hoorde over die twee verschillende paths in de CL loting maar dat punt natuurlijk maakte toen PSV tegen Bate Borisov mocht aantreden.

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 19, 2022 12:15 pm

Wat een gepiep weer in Eihoven, het is tot over de grens te horen. Veel PSV'ers melden dat als Ajax de voorronde speelde wedstrijden om die datum altijd zijn verplaatst. Mijn geheugen is niet meer wat het geweest is, maar volgens mij is dat nog nooit gebeurd.

Ik begrijp best dat wat extra rust van belang kan zijn, maar dan wel wat verder in het seizoen. Kom op zeg, het zijn de eerste twee wedstrijden. Als de heren dat niet aankunnen, hebben ze een heel ander probleem

Yopii

Bericht door Yopii » di jul 19, 2022 12:32 pm

Ik had gehoopt en eigenlijk ook verwacht dat het gejammer met de komst van RVN verleden tijd zou zijn. Schmidt is een calimero, maar RVN had als speler een harde mentaliteit, hij ging door de muur om te presteren.

Blijkbaar zit het minderwaardigheidscomplex daar diep in de clubcultuur. Bij elke tegenslag wordt naar de KNVB of Ajax gewezen. Wanneer krijgen ze door dat deze houding contraproductief werkt? Je geeft zo de spelers alvast een excuus voor falen.

Het is zoals het is, PSV moet aan de bak.

Wie kent Cees de Wolf nog?

PSV

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jul 19, 2022 12:49 pm

Gehoopt en verwacht Yopii? Waarom? Dat minderwaardigheidscomplex is toch juist een bron van vermaak voor ons? Dat moet blijven!

generaal

Bericht door generaal » di jul 19, 2022 1:10 pm

Ruud is natuurlijk geen Rik. Die is echt wel strijdbaar. Ik vrees voor onze achterhoede. Anderzijds: mocht Monaco twee keer gehakt van onze achterhoede maken, dan kunnen Brands en De Jong niet meer anders dan de geldbuidel trekken voor serieuze defensieve versterking.

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 19, 2022 1:12 pm

Neeeeeee
Dan komt dat omdat het allemaal nog nieuw en onwennig is in deze samenstelling. Het moet nog groeien!

peter

Bericht door peter » di jul 19, 2022 2:09 pm

Moeten wij niet met een formele reactie komen dat wij de JC ook als een oefenwedstrijd zien. Of beter nog, dat wij bereid zijn om het met een reglementaire 0-3 nederlaag af te doen als dat er voor zorgt dat zij een veel betere voorbereiding hebben?

Guttegut wat een gemiauw over zo'n nietszeggend potje.

Yopii

Bericht door Yopii » di jul 19, 2022 2:12 pm

generaal schreef:
di jul 19, 2022 1:10 pm
Ruud is natuurlijk geen Rik. Die is echt wel strijdbaar. Ik vrees voor onze achterhoede. Anderzijds: mocht Monaco twee keer gehakt van onze achterhoede maken, dan kunnen Brands en De Jong niet meer anders dan de geldbuidel trekken voor serieuze defensieve versterking.
Met welk geld?

generaal

Bericht door generaal » di jul 19, 2022 2:21 pm

Yopii schreef:
di jul 19, 2022 2:12 pm
generaal schreef:
Met welk geld?
Er is nog maar amper transfergeld uitgegeven. Al worden er natuurlijk wel dikke salarissen aan Benitez en De Jong betaald.

PSV heeft geen Ajaxbeurs. Maar wel veel meer geld dan de rest van de Eredivisie. Sanchez en Martinez kostten jullie elk minder dan tien miljoen euro. Minder dus dan rijzige kluns Baumgartl. Geld is - concludeer ik dan - het probleem niet.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » di jul 19, 2022 2:58 pm

LucaS schreef:
di jul 19, 2022 12:15 pm
Wat een gepiep weer in Eihoven, het is tot over de grens te horen. Veel PSV'ers melden dat als Ajax de voorronde speelde wedstrijden om die datum altijd zijn verplaatst. Mijn geheugen is niet meer wat het geweest is, maar volgens mij is dat nog nooit gebeurd.

Ik begrijp best dat wat extra rust van belang kan zijn, maar dan wel wat verder in het seizoen. Kom op zeg, het zijn de eerste twee wedstrijden. Als de heren dat niet aankunnen, hebben ze een heel ander probleem
Het is wel eens gebeurd maar toen was dat ten faveure van PSV;

https://www.afca.nl/blogs/news/de-wedst ... verplaatst [twee jaar terug]

https://www.psvinside.nl/knvb-denkt-mee ... g-vroeger/[drie jaar teru]
Dat terwijl toen er geen verzoek kwam vanuit PSV
https://psv.supporters.nl/nieuws/artike ... laatsen%27

Dus die PSV vrienden van je leiden aan selectieve dementie, als we naar de recente jaren kijken waarin Ajax zich moest kwalificeren was juist zo dat we heel vaak niet aan de JC schaal vast zaten. Wat ik echter prachtig vind aan al die media-aandacht is dat die krantenartikels zoals deze: PSV hekelt besluiteloosheid; https://www.soccernews.nl/news/887268/p ... sheid-knvb Dan kun je wel lezen dat PSV pissed off is, maar nergens maar dan ook nergens lees je terug dat ze een verzoek hebben gedaan tot verplaatsing. Nee, nu ineens twee weken op voorhand waarbij je weet dat die schema's nu niet helemaal omgegooid kunnen worden. De JC Schaal is net als de bekerfinale een melkkoe van de KNVB, die gaan ze niet op vrijdag gooien hoor, de houden ze in een weekend. En de hele zomer lang hebben we PSV er niet over gehoord totdat ze ineens Monaco loten. We weten allemaal hoe het zit, ze dachten Mydtyland, Apoel Nicosia ofzo te loten en ja dan boeit zoiets niet.....maar nu met Monaco loopt het ze dun door de broek.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » di jul 19, 2022 3:14 pm

generaal schreef:
di jul 19, 2022 2:21 pm
Yopii schreef:
di jul 19, 2022 2:12 pm
generaal schreef:
Met welk geld?
Er is nog maar amper transfergeld uitgegeven. Al worden er natuurlijk wel dikke salarissen aan Benitez en De Jong betaald.

PSV heeft geen Ajaxbeurs. Maar wel veel meer geld dan de rest van de Eredivisie. Sanchez en Martinez kostten jullie elk minder dan tien miljoen euro. Minder dus dan rijzige kluns Baumgartl. Geld is - concludeer ik dan - het probleem niet.
Heeft met EV te maken cijers over vorig jaar;

PSV gaat financieel directeur Jaap van Baar verder in op de materie. 'Het resultaat is heel duidelijk. Het eigen vermogen is meer dan gehalveerd van 40 miljoen naar 17 miljoen.

Vervolgens werd na het sluiten van dat boekjaar in de zomer nog wel Dumfries, Malen, Rosario en Ihattaren verkochtt.Dat heeft ondanks Raiola aardig wat opgelverd, daar moeten de kosten van Raiola nog vanaf. Wat eveneens meespeelt is dat PSV sowieso een begrotingstekort heeft zonder CL en corona en het gebrek aan recettes en merchandise-afzet zal ook negatief meespelen. Kortom, er is wel een buffer maar geen vetpot. Bovendien haalde men ook Veerman

PSV heeft Sadilek, Gotze, Doan verkocht. Bij Bruma zit een verplichte koopoptie e n Baumgartl ee optionele koopoptieen je hebt het geld wat Scamacca PSV nog oplevert. Maar over de hele zijn dat geen wereldbedragen.

Daartegenover staat de komst van Benitez [tekengeld], L De Jong en Til en de huursommen voor Hoever. Tot nu toe zal het een klein plusje zijn maar niet veel.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » di jul 19, 2022 5:12 pm

Yopii schreef:
di jul 19, 2022 12:32 pm
Ik had gehoopt en eigenlijk ook verwacht dat het gejammer met de komst van RVN verleden tijd zou zijn. Schmidt is een calimero, maar RVN had als speler een harde mentaliteit, hij ging door de muur om te presteren.

Blijkbaar zit het minderwaardigheidscomplex daar diep in de clubcultuur. Bij elke tegenslag wordt naar de KNVB of Ajax gewezen. Wanneer krijgen ze door dat deze houding contraproductief werkt? Je geeft zo de spelers alvast een excuus voor falen.

Het is zoals het is, PSV moet aan de bak.
Als er iemand zich altijd benadeeld voelde en zijn kont in de kribbe gooide was het Van Nistelrooy wel.

Yopii

Bericht door Yopii » wo jul 20, 2022 11:17 am

De scouting dan? :confused.gif:

Ajax schiet met hagel, er zit af en toe een voltreffer tussen als Sanchez of Martinez. Nederlandse clubs moeten spelers halen in wie niet iedereen meteen toppers ziet.

Wat PSV betreft, er zal wat meer kunnen als de CL wordt bereikt. Het lijkt me niet zo waarschijnlijk dat PSV dure spelers gaat halen zonder die financiële injectie.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 20, 2022 11:29 am

Iemand als Luuk de Jong is natuurlijk gewoon een dure speler. Tenminste, in ieder geval als je kijkt naar de investering zonder restwaarde.

Bij het transferbeleid van clubs is het altijd de vraag wie wat bepaald. Hoe groot is de invloed van scouting versus een TD? En wat is de macht van al dan niet bevriende zaakwaarnemers?

De grote verschillen in de kwaliteit van aankopen bij menig club doet vermoeden dat het externe netwerk in ieder geval niet zonder invloed is.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie