Moderator: mods
Ik vind 8M echt nog niet zoveel. Daar krijg je een mooi rijtjeshuis voor in Amsterdam, bij wijzen van spreken.LucaS schreef: ↑vr jul 08, 2022 2:43 pmIk vind geld voor topspelers bij AJx echt geen overweging. ALs je 3 a 4 miljoen per jaar verdient krijg je het ook niet op. Wat maakt het nou uit of je dood gaat met 8- of met 20 miljoen op de bank? Gelukkig denkt de gemiddelde topsporter daar heel anders over dan ik :-)
Ik zou eerst kijken hoe het dit seizoen gaat. Halfweg hebben we wel beeld of hij echt een onbetwiste basisspeler is of niet. Afhankelijk van die ontwikkeling kun je dan met elkaar in gesprek in de winterstop en tweede seizoenshelft. Wat wil Ajax en wat wil Blind?Ajax Rules schreef: ↑vr jul 08, 2022 2:33 pmVraag: moeten we Blind een contractverlenging gaan aanbieden? (Zijn huidige contract loopt volgend jaar af). Zo ja, ook tegen zijn huidige voorwaarden? En hoe snel moeten we zijn met die aanbieding?
Pffff...ik neem toch aan dat niet alle voetballers zo'n uitgavenpatroon hebben. Als je 2,5 miljoen verdient, heb je 3.500 netto per dag te besteden. Moet lukken denk ikAjax Rules schreef: ↑vr jul 08, 2022 3:00 pmIk vind 8M echt nog niet zoveel. Daar krijg je een mooi rijtjeshuis voor in Amsterdam, bij wijzen van spreken.LucaS schreef: ↑vr jul 08, 2022 2:43 pmIk vind geld voor topspelers bij AJx echt geen overweging. ALs je 3 a 4 miljoen per jaar verdient krijg je het ook niet op. Wat maakt het nou uit of je dood gaat met 8- of met 20 miljoen op de bank? Gelukkig denkt de gemiddelde topsporter daar heel anders over dan ik :-)
Ik heb zelf nul interesse in kleding, auto's, horloges, lijgers, sierraden, etc., maar ik zou eerlijk gezegd wel graag zo'n "Selling Sunset-appartement" hebben (mochten mensen deze reality serie kennen). En alleen daarvoor heb je toch al wel enkele tientallen miljoenen euro's nodig.
Blind mag een jaar verlengen maar dat miljoenensalaris wat hij wil kan ie vergeten, wil ie dat behouden wordt het de woestijn. Zoniet mag ie van mij een jaar verlengen voor een ton of 8 een jaar met optie tot nog een jaar.Ajax Rules schreef: ↑vr jul 08, 2022 2:33 pmVraag: moeten we Blind een contractverlenging gaan aanbieden? (Zijn huidige contract loopt volgend jaar af). Zo ja, ook tegen zijn huidige voorwaarden? En hoe snel moeten we zijn met die aanbieding?
Andriy Demchenko schreef: ↑vr jul 08, 2022 9:41 pmBlind mag een jaar verlengen maar dat miljoenensalaris wat hij wil kan ie vergeten, wil ie dat behouden wordt het de woestijn. Zoniet mag ie van mij een jaar verlengen voor een ton of 8 een jaar met optie tot nog een jaar.Ajax Rules schreef: ↑vr jul 08, 2022 2:33 pmVraag: moeten we Blind een contractverlenging gaan aanbieden? (Zijn huidige contract loopt volgend jaar af). Zo ja, ook tegen zijn huidige voorwaarden? En hoe snel moeten we zijn met die aanbieding?
6 miljoen, serieus? Hoeveel verdient Tadic dan?Cruijff schreef: ↑vr jul 08, 2022 11:29 pmAndriy Demchenko schreef: ↑vr jul 08, 2022 9:41 pmBlind mag een jaar verlengen maar dat miljoenensalaris wat hij wil kan ie vergeten, wil ie dat behouden wordt het de woestijn. Zoniet mag ie van mij een jaar verlengen voor een ton of 8 een jaar met optie tot nog een jaar.Ajax Rules schreef: ↑vr jul 08, 2022 2:33 pmVraag: moeten we Blind een contractverlenging gaan aanbieden? (Zijn huidige contract loopt volgend jaar af). Zo ja, ook tegen zijn huidige voorwaarden? En hoe snel moeten we zijn met die aanbieding?
En dat gaat dus echt niet gebeuren, bijtekenen tegen 8 ton.
Bergwijn gaat 6 miljoen per jaar pakken en ieder anders die status in de selectie heeft eist ook mil-joe-nen per seizoen.
Waar Daley Blind zich in zijn eerste Ajax periode bewonderenswaardig over alle keiharde kritiek die hij toen kreeg heen zette, lijkt hij nu al snel gepikeerd als iemand op het idee komt om hem na 79 minuten te wisselen bij een vertoning waar hij al rijp voor een wissel was in de 1e helft.
Yopii zegt twee dingen die heel erg raak zijn. Profvoetballers die smijten het geld zo het raam uit. En geld bepaalt de pikorde in de selectie.
En met Tadic, Bergwijn, Berghuis, Blind, Klaassen, Stekelenburg, Pasveer, Antony en Timber --met een beetje pech ook nog Brobbey-- zijn er wel heel erg veel in de pikorde die vinden dat ze recht hebben op een hele hoop.
Het schijnt dat sommigen het puur doen voor de aandelenvergadering. Als je voor 20 euro aandelen Ajax hebt, mag je ieder jaar in de Arena op de koffie toch? En een kritische vraag aan Van der Sar stellen? Ik vind het zelf een beetje kinderachtig (kind in de snoepwinkel), maar ik snap best dat sommigen de verleiding niet kunnen weerstaan.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑wo jul 13, 2022 12:52 pmIk raad iedereen af om, anders dan vanuit emotionele motieven, aandelen van Ajax te kopen.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑wo jul 13, 2022 12:52 pmIk raad iedereen af om, anders dan vanuit emotionele motieven, aandelen van Ajax te kopen.
Zeker. Daarom noemde ik ook de emotionele motieven als enige reden om het wel te doen.Ajax Rules schreef:Het schijnt dat sommigen het puur doen voor de aandelenvergadering. Als je voor 20 euro aandelen Ajax hebt, mag je ieder jaar in de Arena op de koffie toch? En een kritische vraag aan Van der Sar stellen? Ik vind het zelf een beetje kinderachtig (kind in de snoepwinkel), maar ik snap best dat sommigen de verleiding niet kunnen weerstaan.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑wo jul 13, 2022 12:52 pmIk raad iedereen af om, anders dan vanuit emotionele motieven, aandelen van Ajax te kopen.
Tom Knipping is een absolute klaphark, die heeft er nul verstand van.Duke schreef: ↑do jul 14, 2022 8:24 pmIk kan de laatste podcast van Freek Jansen (Pak Schaal) aanraden, hij heeft onder andere een gesprekje met Pieter Zwart over de Oekrainer (advies: niet kopen) en met Tom Knipping over hoeveel een club gemiddeld overhoudt aan een transfer. Interessant en vermakelijk. Jansen lijkt me goed op de hoogte.![]()