Er is altijd de stress van de degradatie, je ziet overigens dat promovendi vaak in hun eerste seizoen het aardig doen om vervolgens daarna weg te zakken. Sparta, Fortuna en Willem II vrezen natuurlijk ook het 'moeras' van de eerste divisie nu die andere clubjes wat boven hun stand leven. Je ziet hoe clubs als ADO, Roda en NAC het daar ook niet zomaar terug zijn na degradatie.Marillion schreef: ↑ma dec 06, 2021 5:40 pmVoor alledrie die clubs is de huidige positie op de ranglijst toch niet zo heel bijzonder? Willem II 13e, Sparta 16e en Fortuna 17e.
Natuurlijk snap ik dat ze liever iets hoger staan maar dit zit wat betreft verschillen ook nog in de categorie dat een keertje extra winnen al best wat kan schelen. Wat hadden ze gedacht? Strijden om Europees voetbal?
Maar clubs overschatten zichzelf vaak ook in kwaliteit; neem Art Langerer in de voorbereiding bij PEC

"Ik kan me voorstellen dat het voor fans leuk is om een kijkje achter de schermen te krijgen, met die transfers, en hoe ze dan aan het bellen zijn", aldus Kees Kwakman bij VoetbalPraat. "Maar wat me het meest verbijsterde was dat Art Langeler die groep toesprak en zei dat ze misschien wel zesde konden eindigen, als er twaalf tot veertien spelers fit zouden blijven. Hij zei wel dat dat 'natuurlijk niet gebeurt', maar hij kon er dus twaalf tot veertien in deze selectie vinden, waarmee hij denkt de top zes te kunnen halen. Nou, dan overschat je je groep volledig!"