Maar niemand kan zeggen dat Mike Verweij niet heeft gewaarschuwd hè? Ajax heeft weer zitten slapen en moet nu véél meer betalen.

Moderator: mods
Hij zal vast weggaan daar, maar misschien dat nu ook andere clubs zich gaan mengen. De kans dat hij naar Ajax komt is zeker niet groter geworden gisterenavond.Ajax Rules schreef: ↑za jun 04, 2022 10:15 amVan Gaal echt lyrisch over Bergwijn: verliest geen bal, aanspeelbaar en scorend. Gelijkwaardig aan Van Persie en Robben, maar met meer snelheid (!).
Zoi dit optreden ons nog miljoenen extra kosten of de transfer überhaupt doen afketsen?
(Tegelijk suggereerde Van Gaal juist dat Bergwijn zeker gaat verkassen bij Spurs).
Daar twijfelt ook niemand aan. Bij Oranje heeft hij het voordeel dat de spelers van hem afhankelijk zijn, zodat ze niet zoals bij MU in de contramine kunnen gaan.
Denk je? Zeker tot gisteravond zag ik nu echt wel rondkomen.
Ja, daar ben ik ook vrij zeker van.Trab schreef: ↑za jun 04, 2022 10:58 amAan het interview na afloop met Bergwijn was niet te zien dat hij graag naar Ajax wil. Ik denk eerlijk gezegd dat hij ook liever in een grote competitie blijft spelen. De vraag is ook of hij past bij Ajax. Hij rendeert toch het beste in een twee spitsen systeem zoals nu bij Oranje.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Klopt, daar zit het grote geld.En het is zeer de vraag of je later als club nog een keer kunt verdienen aan een uitgaande transfer. Iets wat toch het business model van onze club is. Op hoeveel posities kun je dan een speler opstellen waar de kans groot is dat je er niet meer aan gaat verdienen? Hij is immers al mislukt in de PL.
Zie discussie in ander topic.
Waarom wil je op 6 een verdediger?Ajax Rules schreef: ↑za jun 04, 2022 11:29 amZie discussie in ander topic.
Het zou misschien helemaal niet verkeerd zijn als Ajax vanaf komend seizoen ook een 4-4-2 of 5-3-2 gaat opnemen in het repertoire.
Vanuit iets (bijvoorbeeld) als.....
Bergwijn........Tadic........Antony
.................Berghuis
........Taylor..........Rensch
Wijndal......Martinez....Timber.....Matheuzinho
..................Pasveer
.......Kun je heel makkelijk overschakelen naar een systeem met twee spitsen. (Met spelers als Brobbey, Klaassen, Kudus, Ihatteren, Regeer en Blind nog achter de hand kun je alle kanten op en heb je wat mij betreft een droom-selectie (nog sterker dan dit jaar). Zelfs/juist als onverhoopt Antony vertrekt, is dat idee van een plan-B (met twee spitsen) niet verkeerd.
Ik zou ook graag op 6 een verdediger houden (net als dit seizoen), zodat je wederom met heel hoge backs en veel dynamiek op de flanken kunt spelen. Uiteraard hoeft die verdediger geen slechte voetballer te zijn, liever niet. Rensch heeft dat onder Ten Hag wel eens gespeeld (en gisteren nog bij Jong Oranje), maar Blind zou daar eventueel ook kunnen.
Ik bedoel dat het takenpakket van de 6 primair verdedigend is. (Dus waar Yopii zei dat een back vooral zijn mannetje moet uitschakelen, zeg ik (net als Ten Hag) dat juist de 6 zich vooral moet concentreren op zijn verdedigende en controlerende taken terwijl de backs zich juist relatief vrij moeten voelen in het veld (al moeten uiteraard alle elf de spelers taakbewust en geconcentreerd spelen, dat spreekt voor zich).