Op Ziggo.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑ma mar 28, 2022 1:44 pmOp welke zender geeft Mol nog commentaar eigenlijk?
Die hebben samenvattingen van kwalificatie en race die Olav Mol allebei inspreekt.
Moderator: mods
Op Ziggo.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑ma mar 28, 2022 1:44 pmOp welke zender geeft Mol nog commentaar eigenlijk?
Of vrouwe Ramona makkelijk op de kast te krijgen is of niet, geen idee.
De afkorting OT staat in de (Noord-)Amerikaanse sporten wel erg vaak in de wedstrijdverslagen.
Maar maakt het ook een beetje een loterij?Frank schreef: ↑ma mar 28, 2022 6:37 pmNascar is (met name op de ovals en super speedway's) snel met een gele vlag (causion), waarbij de coureurs de pace car moeten volgen.
Als zo'n causion aan het eind van de race plaats vind waarbij Nascar inschat dat ze onder geel zouden eindigen, komt er zo'n OT.
Dit betekent dat de race verlengd wordt met 2 a 3 extra ronden racen onder groen (normale snelheid, gaat in op het moment dat de Oval of speedway weer vrijgemaakt is van auto's of restanten daarvan).
Bij zo'n OT kan het (vaak) weer misgaan, als dat gebeurt voordat de witte vlag van de laatste ronde gezwaaid is, krijg je een nieuwe OT (weer 2 of 3 rondes extra).
Pas als de leider de witte vlag heeft gehad zonder dat er een crash is geweest, is die laatste ronde echt het einde ook als er dan in die allerlaatste ronde alsnog een crash is.
Die causions (kunnen er nogal veel zijn) zijn er trouwens de reden van dat je in Nascar niet snel F1 achtige voorsprongen voor een of twee teams zult zien. Bij elke causion komt het hele veld weer bij elkaar.
Dat maakt Nascar zo onvoorspelbaar. Seizoen is nu 6 races oud (van de 36 in totaal), 6 verschillende winnaars van 4 verschillende 'teams'.
Tsk, tsk, tsk. Kwalijk, erg kwalijk. De sleet zit er echt op bij vrouwtje Ramona...
Maar speelt de klasse van de coureur wel een doorslaggevende rol?
Okee, dus het is niet alleen wie toevallig ingesloten is of een crash overleeft? (Zoals je merkt weet ik er echt niets vanaf).
Yep, 46 punten zal hij wel niet goed kunnen maken, omdat de Ferrari ook beter is dan de Red Bull. Deze race geen seconde uitzicht op winst gehad. Dan is 2x uitvallen fataal, lijkt mij.Jinne schreef:De auto is niet echt betrouwbaar van Max helaas. Is nu al bijna einde titelkansen dit jaar.
Ja, dit kan bijna niet meer goedkomen.
Gelukkig kan je snel van je abonnement af. Voor de rest valt de presentatie van de F1 me ontzettend tegen. Veel te glad en te netjes. Allemaal van die ideale schoonzonen en -dochters. Ik begin bijna te verlangen naar de meligheid van Doornbos en Kamphuis. Verder kan ik die commentatoren bij de races maar slecht verdragen. Geforceerd emotioneel op commando, want eigenlijk heel klinisch en zakelijk. En hun stemgeluid vind ik heel erg irritant. Kan er hooguit 5 minuten naar luisteren.
+1 .. En niet alleen bij F1 ..Zuidema schreef: ↑zo apr 10, 2022 10:05 amGelukkig kan je snel van je abonnement af. Voor de rest valt de presentatie van de F1 me ontzettend tegen. Veel te glad en te netjes. Allemaal van die ideale schoonzonen en -dochters. Ik begin bijna te verlangen naar de meligheid van Doornbos en Kamphuis. Verder kan ik die commentatoren bij de races maar slecht verdragen. Geforceerd emotioneel op commando, want eigenlijk heel klinisch en zakelijk. En hun stemgeluid vind ik heel erg irritant. Kan er hooguit 5 minuten naar luisteren.