Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

wimpey

Re: Erik ten Hag

Bericht door wimpey » wo mar 23, 2022 7:49 pm

GangstaRiB schreef:
wo mar 23, 2022 5:43 pm
Nogmaals: kampioen worden is een must en zou tegelijkertijd een wereldprestatie zijn.
Duurste selectie aller tijden. Complete afgang als je geen kampioen wordt.

Yopii

Bericht door Yopii » wo mar 23, 2022 10:25 pm

Omdat hij een boer is, daarom. Een paar nederlagen en ze lachen hem uit om zijn rare accent.

Bij Ajax zou hij ook geflopt zijn, ware het niet dat Overmars hem door dik en dun heeft gesteund in het begin.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mar 23, 2022 11:30 pm

Marillion schreef:
ma mar 21, 2022 7:19 pm
Iedere trainer is in zekere zin een gok natuurlijk. Of zijn er hier mensen die vooraf zeiden dat Ten Hag het zo zou doen zoals hij het gedaan heeft? In mijn herinnering waren de meeste mensen allesbehalve overtuigd van deze keuze.

Het gaat echt een hele lastige puzzel worden als Ten Hag vertrekt. Een nieuwe TD en een nieuwe trainer. Ga er maar aanstaan.
Bizar om terug te kijken hoe lang het geduurd heeft voor hij hier door de meerderheid gepruimd werd, en sommigen hebben hem volgens mij nooit echt geaccepteerd. Maar zie maar eens een trainer te vinden die hetzelfde presteert. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Arthur

Bericht door Arthur » do mar 24, 2022 12:20 pm

Duke schreef:
wo mar 23, 2022 11:30 pm
Marillion schreef:
Iedere trainer is in zekere zin een gok natuurlijk. Of zijn er hier mensen die vooraf zeiden dat Ten Hag het zo zou doen zoals hij het gedaan heeft? In mijn herinnering waren de meeste mensen allesbehalve overtuigd van deze keuze.

Het gaat echt een hele lastige puzzel worden als Ten Hag vertrekt. Een nieuwe TD en een nieuwe trainer. Ga er maar aanstaan.
Bizar om terug te kijken hoe lang het geduurd heeft voor hij hier door de meerderheid gepruimd werd, en sommigen hebben hem volgens mij nooit echt geaccepteerd. Maar zie maar eens een trainer te vinden die hetzelfde presteert. :excited.gif:
Ja, erg he? 75% kans dat zijn opvolger een beunhaas in de categorie Keizer wordt. Dan zullen we nog wel eens met weemoed terugkijken op deze periode.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do mar 31, 2022 6:41 pm

Steve McClaren is vol lof over Erik ten Hag, met wie hij werkte bij FC Twente. De Engelse trainer gaat zelfs zo ver dat hij stelt dat de Tukkers zonder Ten Hag nooit kampioen waren geworden in 2010. McClaren komt met voorbeelden. 'Ik had nog nooit zoiets meegemaakt.'

McClaren ging in 2008 aan de slag bij Twente en kreeg daar Ten Hag als zijn assistent. De voormalig speler van Twente was daarvoor rechterhand van Fred Rutten, een rol die hij een jaar later opnieuw ging vervullen bij PSV. McClaren raakte in het seizoen dat hij samenwerkte met Ten Hag diep onder de indruk van de huidige trainer van Ajax.

De Engelse coach herinnert zich het moment dat hij Ten Hag ontmoette bij Twente nog goed. 'We zouden de volgende dag al starten aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen, dus ik vroeg Erik of het programma van de eerste dag al vaststond. In twee uur loodste hij me vervolgens door de complete voorbereiding van zes weken heen. Aan elk detail was gedacht, alles lag klaar. Iedere drinkpauze stond vast. Ik had nog nooit zoiets meegemaakt', vertelt McClaren tegen The Telegraph.

McClaren krijgt vragen over Ten Hag nu de trainer van Ajax wordt gelinkt aan Manchester United. De Britse kranten willen nu meer weten over de persoon Ten Hag. Hoewel hij er in het kampioensjaar van Twente niet meer bij was, stelt McClaren wel dat de titel nooit gepakt was zonder het voorbereidende werk van Ten Hag. 'Hij was van onschatbare waarde in mijn eerste jaar bij Twente. Voor zowel het individu als het team was zijn werk het beste dat ik ooit heb gezien. Zonder hem had ik het niet overleefd. Ik dacht dat ik hard werkte, tot ik Erik leerde kennen.'

Volgens McClaren zijn er aspecten die Ten Hag nu nog steeds kenmerken. 'Zijn grote kracht is niet alleen de aandacht voor details en de organisatie. Erik heeft een duidelijke filosofie over hoe hij wil voetballen en welk klimaat hij wil creëren. Bij Twente waren de ontwikkelplannen per speler een cruciaal aspect. Daar maakt hij bij Ajax ook gebruik van. Voor elke speler, van de jeugd tot het eerste elftal. Na een speler als Hakim Ziyech krijg je nu Antony, een erg goede aanvaller die de volgende zal zijn die gaat. Dit Ajax is heel erg goed.'
https://www.vi.nl/nieuws/mcclaren-zonde ... n-geworden

Yopii

Bericht door Yopii » vr apr 01, 2022 10:40 am

Arthur schreef:
do mar 24, 2022 12:20 pm
Duke schreef:
wo mar 23, 2022 11:30 pm
Marillion schreef:

Ja, erg he? 75% kans dat zijn opvolger een beunhaas in de categorie Keizer wordt. Dan zullen we nog wel eens met weemoed terugkijken op deze periode.
Nou ja, hij is nog lang gebleven. Echter, toen Overmars van het toneel verdween, wist je het wel.

Hij heeft het goed gedaan. Moet je wel bij zeggen dat hij in de ED verreweg de beste selectie had.

Internationaal was het vaak hosannah maar dan opeens weer niet.

Ik ben vooral heel benieuwd hoe hij het gaat doen bij MU of een andere club. Hier had hij onbeperkte rugdekking. Hij is nogal een eigenheimer.

Ik zou niet naar MU gaan als ik hem was. Op die club hebben trainers met een grotere reputatie zich stukgebeten. Daarbij is de concurrentieslag met City haast niet te winnen zolang Pep daar zit.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 01, 2022 12:23 pm

Je hebt natuurlijk geen onbeperkte keuze. Hij kan wel voorkeuren hebben maar er moet eerst maar eens een vacature ontstaan en dan moet een club je nog willen hebben als trainer.

Misschien ligt een mooie Bundesliga club meer voor de hand maar wat als die kans niet voorbij komt op het moment dat je een nieuwe stap wil zetten? Bij United zijn al verschillende trainers mislukt maar eens zal het toch weer beter gaan. De vraag is inderdaad hoeveel steun en tijd je dan krijgt. En wat is de kwaliteit van de selectie die hij onder zijn hoede zou krijgen?

Bij dat laatste punt zal het ook nog relevant zijn wie de aankopen selecteert. Zo goed is hij niet als het om aankopen gaat en met spelers die hij kent van FC Utrecht zal hij het daar niet redden. Ik sluit niet uit dat hij bij Ajax gaat aankloppen om er één of twee mee te nemen. Iets waar natuurlijk over te praten valt als de prijs maar klopt.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » za apr 02, 2022 12:21 am

Martinez of Timber zouden natuurlijk prima aankopen zijn voor hem. Wellicht iets te klein. Antony kan ook een prima speler zijn voor United. Mazraoui zou relatief goedkoop ook een prima optie zijn.

Verder hoeft hij ook weer niet zo veel te doen om er een herkenbaar elftal van te maken.

Ronaldo weg doen. Sancho, Rashford, Fernandes achter een spits. Fred is bij Brazilië een wereldvoetballer. Zet hem in zijn kracht.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za apr 02, 2022 10:30 am

Helaas voor hem is ons centrum niet te koop. Zijn inderdaad ook veel te klein voor de PL. Vertel ze dat maar in Manchester. Hij mag alleen spelers halen die inderdaad weg mogen. En dan voor de hoofdprijs.

Als Antony gaat vertrekken is United een prima club om de prijs op te drijven.
Nil volentibus arduum

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za apr 02, 2022 1:34 pm

Ze hebben het over 40m voor Antony... Dat vind ik toch wat laag, ik denk minimaal 45-50M

De Dominee

Bericht door De Dominee » za apr 02, 2022 1:52 pm

Ik denk minimaal 70. Ga ff gauw weg met je wisselgeld. Aanvaller, jong, Braziliaans international.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii

Bericht door Yopii » za apr 02, 2022 2:24 pm

Labyad is beschikbaar. Over een vertrek van Klaiber valt te praten. :smallgrin.gif:

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » za apr 02, 2022 2:41 pm

Met of zonder titel of what ever... Flikker nu maar op... Gaat in Manchester maar loyaal zijn aan je selectie ipv je beste spelers opstellen
Weer op zoek naar een Interim coach..

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za apr 02, 2022 5:11 pm

Mattie, er gaan tijden komen waarin je gaat snakken naar (de resultaten van) Ten Hag. Mark my words.

Yopii

Bericht door Yopii » za apr 02, 2022 5:21 pm

O vast, maar de schwung is er nu wel uit.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » za apr 02, 2022 5:47 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za apr 02, 2022 5:11 pm
Mattie, er gaan tijden komen waarin je gaat snakken naar (de resultaten van) Ten Hag. Mark my words.
Dat zal zeker zo zijn. Maar aan de andere kant moet je er als club en als trainer er wel voor waken dat je niet te lang doorgaat samen. Voor zowel Ajax als Ten Hag zou het het mooiste en het beste zijn om afscheid te nemen met de dubbel.
Tijd voor iets nieuws.

Zuidema

Bericht door Zuidema » za apr 02, 2022 6:51 pm

Liberty schreef:
za apr 02, 2022 5:47 pm
Maar aan de andere kant moet je er als club en als trainer er wel voor waken dat je niet te lang doorgaat samen. Voor zowel Ajax als Ten Hag zou het het mooiste en het beste zijn om afscheid te nemen met de dubbel.
Precies. Iedere coach, hoe succesvol ook, heeft een houdbaarheidsdatum.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » zo apr 03, 2022 9:14 am

Ach er zitten natuurlijk twee kanten aan dit verhaal.

Enerzijds is het natuurlijk zo dat dit seizoen de prik een beetje van de cola is. Dat zal voor een deel ook wel te maken hebben dat sommige motivationele trucjes misschien uitgewerkt zijn, dat spelers behoefte hebben aan een andere prikkel. Je kan bij Ajax zien dat we dit seizoen met name tegen kleintjes problemen hadden en dat getuigt meer van een mentaal dan kwalitietsprobleem.

Toch denk ik dat het voor een deel ook zit in de spelersgroep. Een aantal key figures is een aantal keer al kampioen geworden, dat is niet zo bijzonder meer. Dat kan net dat stapje meer zetten betekenen wat ze niet zetten in wedstrijden waarin het moeilijk gaat (bewust-onbewust). De magie van het kampioenschap en CL bereiken is voor sommigen wel weg, en beleidsmatig zitten we daar ook wel op. We mogen niet kampioen worden we moeten, met dien verstande dat het kaartenhuis financieel in elkaar dondert als het niet gebeurt. Je ziet hetzelfde bij PSG die geven in de competitie relatief vaak ook potten heel raar weg met een surplus aan kwaliteit. Kortom: de honger. Wat ergens ook wel logisch is na drie en mogelijk vier jaar als eerste te eindigen.
De honger gaat ook nog een rol spelen voor Ten Hags opvolger. Tadic zal altijd wel tot het gaatje gaan. Klaassen is ook nog wel een voetballer die het van zijn inzet moet hebben. Maareen Blind bijvoorbeeld, mwoah. Daarom denk ik ook dat hetgoed is om het team te verversen met jeugd en wat strategische aankopen voor Ten Hags opvolger en dan kan het enige voordeel zijn dat we de jaarlijkse Ten Hag aankoop (Klaiber, Labyad, ...) vermijden. Mazraoui (speelt dit seizoen wel gemotiveerd om een transfer te verzilveren), Tagliafico Onana, Labyad,.... gewoon lekker laten gaan ook een Gravenberch moet je verkopen.

Aan de andere kant vind ik wel dat nu het tegenzit er door sommigen wel heel erg hard wordt ingehakt op Ten Hag. Van Mattie weten we dat hij zijn signature al heel lang heeft. En wat dat betreft zit ik wel op de lijn van Cees de Wolf, 'you never know what you got til it's gone'. Het zal waarschijnlijk niet lukken om nog zo'n vakidioot te vinden die zo bezeten is van zijn beroep om er zoveel tijd in te stoppen en zo te streven naar succes. Zijn vervanger zal wat dat betreft altijd een achteruitgang worden als je de hele periode Ten Hag beschouwt. Niettemin dat als je een goede vervanger haalt je mede gezien het prik en cola verhaal er niet slecht hoeft uit te springen. Ooit was de spelersgroep ook uitgekeken op Michels, met zijn opvolger ging het ook niet verkeerd. Waar het alleen bij mij wel jeukt is als ik de meest belachelijke namen lees als opvolger van Ten Hag in de zin van 'Oh alles beter dan hem nog een jaar'. Dan doe je Ten Hag echt te kort.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » zo apr 03, 2022 9:34 am

Ik denk toch dat beide partijen een beetje op elkaar uit zijn gekeken. Ten Hag heeft het plafond met Ajax wel bereikt, in ieder geval dat gevoel geeft hij mij. Hij wil gewoon een stap maken. En ook Ajax lijkt, zeker sinds het vertrek van Overmars, uitgekeken te zijn op Ten Hag. Het is allemaal maar stroperig, niet bepaald vernieuwend meer.

Laat het gezegd zijn, Eric ten Hag heeft in 4,5 jaar Ajax prachtige prestaties geleverd. Het seizoen 2018-19 is er een die lang mee gaat. Het voetbal was vaak goed tot soms zelfs fantastisch.
Maar de koek is op, dat merk je aan alles. Dat ligt voor een groot gedeelte zeker aan de spelersgroep die het ´heilige vuur´ missen. Maar Ten Hag weet ze ook niet meer te motiveren. Echt scherp krijgt hij de spelers niet meer. En dat is wel mede zijn taak.
Ook het koppig vast blijven houden aan bepaalde spelers en aan een bepaalde tactiek, ook wanneer het niet loopt zorgt voor irritatie. Standvastig zijn is prima en je spelers vertrouwen geven ook.
Maar wanneer tegenstanders hun spel zo aanpassen dat je tactiek niet meer werkt?
En wanneer spelers totaal uit vorm zijn en grote fouten maken?
Dan moet je iets nieuws doen. Dan moet je in staat zijn om de tactiek te veranderen, om spelers eruit te halen of te laten banken. En dat heb ik bij Tan Hag gemist de laatste paar maanden.

Dus ja, we weten niet wie er na Ten Hag komt. En misschien dat we over een jaar steen en been klagen over het feit dat Ten Hag weg is en dat zijn vervanger er geen barst van kan. Maar dat kan en mag geen reden zijn om angstvallig aan hem vast te houden.
Tijd voor iets nieuws.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 03, 2022 10:18 am

Met een behoorlijk verversing van de spelersgroep, de kans daarop is vrij groot, los je het probleem van verzadiging of gewenning ook grotendeels op. Ten Hag zou echt prima verder kunnen. Al denk ik ook dat hij een voorkeur heeft om het nu elders te gaan proberen wanneer er een mooie kans voorbij komt.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo apr 03, 2022 10:28 am

Ik heb wel het idee dat Ten Hag momenteel op CS staat te kijken welke treinen er voorbij komen ja…

999

Bericht door 999 » zo apr 03, 2022 10:30 am

Mwah, grote verschil met eerdere jaren is toch dat je wel de punten pakte voor of na een Champions L. ( of Interland periode ) wedstrijden.Nu had/heb je bij die wedstrijden ook wat minder geluk want gaat die 1e of 2e kans er wel meteen in zou het een heel andere wedstrijd zijn geworden.Verder is het weer een raar maar vooral lang seizoen.Tel daarbij op dat gedurende dit seizoen sommige spelers dan wel en dan weer even niet in vorm waren, of geblesseerd waren en vervangers regelmatig de fout in gingen, ja zelfs basisspelers en zie hier je maar 4 punten voorsprong na 28 wedstrijden ..
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » zo apr 03, 2022 1:43 pm

Waar het alleen bij mij wel jeukt is als ik de meest belachelijke namen lees als opvolger van Ten Hag in de zin van 'Oh alles beter dan hem nog een jaar'. Dan doe je Ten Hag echt te kort.
Wie vindt dat dan? :confused.gif:

Even vergelijken met LVG in de negentiger jaren: die bleef een jaar te lang. Op een gegeven moment is de uitdaging voor een coach weg, zeker als hij door de buitenwacht (het buitenland!) de hemel wordt ingeprezen. Dan wordt Ajax te klein voor hem.

Die situatie is nu ontstaan, die staat geheel los van het feit dat Ten Hag uitstekend heeft gepresteerd bij Ajax, over het geheel genomen.

Hij moet nog wel even kampioen worden, want het mislopen van de titel zou toch een smetje zijn.

zeux

Bericht door zeux » zo apr 03, 2022 3:29 pm

Los van een nieuwe trainer, zullen ze het elftal komende zomer moeten heruitvinden. Voorlopig zie ik niet wie de 'architect' daarvan (op beleidsniveau) gaat zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 06, 2022 6:27 pm

Naar United. Mooie club. Mooie uitdaging!
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie