Dat was toch een fantastische aanval? De klasse spatte er van af.

Als we daar vinden dat "Tadic er geen reet mee deed", dan zijn we of A) verwend of B) houden we juist van hotseknots begonia voetbal.
Moderator: mods
Dat was toch een fantastische aanval? De klasse spatte er van af.
Ik heb die aanval niet specifiek scherp voor ogen, dus was oprechte vraag, al snap ik in de context van de laatste berichten dat je de vraag ook als cynisch kunt lezen.
Dat zal toch wel meevallen als het gaat om de eerste seizoenshelft? We stonden namelijk nummer 2 op de ranglijst.
Qua tegendoelpunten bedoel ik. Excuses.Marillion schreef: ↑za mar 12, 2022 12:31 pmDat zal toch wel meevallen als het gaat om de eerste seizoenshelft? We stonden namelijk nummer 2 op de ranglijst.
We hadden wel een hele eigenaardige combinatie van zeldzaam weinig tegendoelpunten die verhoudingsgewijs wel erg duur waren als het ging om verliespunten.
Nu krijgen we ineens telkens twee doelpunten tegen. Dat is echt teveel. Zeker omdat het gaat over Go Ahead, RKC en Cambuur. En het lijkt me simpelweg onnodig omdat die doelpunten (en diverse andere kansen) aantoonbaar ontstaan doordat spelers persoonlijke fouten maken. Hetzij door een tegenstander te laten lopen of een foute pass te geven.
Tegen het einde van de eerste seizoenshelft zag je het erin sluipen. Na de winterstop was het even weg en nu is het weer terug. Zorgwekkend met de beslissende periode van het seizoen in aantocht. Aan de andere kant is er nog niets verloren en hebben we een achterstand omgezet in een voorsprong.
Hij staat gewoon op 9 goals en 15 assists in 26 wedstrijden. Ook op de lijst wie creëert de meeste kansen in de eredivisie, staat hij ruim bovenaan. Hij speelt nu even wat minder, maar zijn rendement lijdt er nauwelijks onder. Bovendien is het onze leider. Die wissel je niet.Nihad schreef:Is Tadic de Heilige Maagd ofzo? Hij speelt al geruime tijd niet goed. Gister ook. Alle creativiteit moet van rechts komen.
Ten Hag mag het ook wel eens wisselen.
Ja, ok. Dan snap ik 'm. Toen te weinig tegendoelpunten gezien de kansen van de tegenstanders (maar wel relatief veel verliespunten gezien het beperkt aantal tegendoelpunten). En nu krijgen we er ineens teveel tegen.Lionel schreef: ↑za mar 12, 2022 12:50 pmQua tegendoelpunten bedoel ik. Excuses.Marillion schreef: ↑za mar 12, 2022 12:31 pmDat zal toch wel meevallen als het gaat om de eerste seizoenshelft? We stonden namelijk nummer 2 op de ranglijst.
We hadden wel een hele eigenaardige combinatie van zeldzaam weinig tegendoelpunten die verhoudingsgewijs wel erg duur waren als het ging om verliespunten.
Nu krijgen we ineens telkens twee doelpunten tegen. Dat is echt teveel. Zeker omdat het gaat over Go Ahead, RKC en Cambuur. En het lijkt me simpelweg onnodig omdat die doelpunten (en diverse andere kansen) aantoonbaar ontstaan doordat spelers persoonlijke fouten maken. Hetzij door een tegenstander te laten lopen of een foute pass te geven.
Tegen het einde van de eerste seizoenshelft zag je het erin sluipen. Na de winterstop was het even weg en nu is het weer terug. Zorgwekkend met de beslissende periode van het seizoen in aantocht. Aan de andere kant is er nog niets verloren en hebben we een achterstand omgezet in een voorsprong.
We kregen er, op basis van de verwachte statistieken, veel te weinig tegen. Tegenstanders schenen in kansrijke positie vaker over of naast te schieten.
Ik zal het stuk eens plaatsen van de week. Maar interessant. Betekent overigens niet dat we maar vier goals tegen hoeven te krijgen in twee wedstrijden tegen semi-amateurs.
Die statistieken zeggen mij niet zoveel. Kan mij niet herinneren dat tegenstanders zoveel open kansen gemist hebben in de eerste seizoenshelft. In hetzelfde artikel wordt de kwaliteit van de backups ook aangehaald. Met name Schuurs en in mindere mate Rensch krijgen ervan langs. Dat lijkt mij meer de reden van de toegenomen aantal tegengoals.Lionel schreef:Qua tegendoelpunten bedoel ik. Excuses.Marillion schreef: ↑za mar 12, 2022 12:31 pmDat zal toch wel meevallen als het gaat om de eerste seizoenshelft? We stonden namelijk nummer 2 op de ranglijst.
We kregen er, op basis van de verwachte statistieken, veel te weinig tegen. Tegenstanders schenen in kansrijke positie vaker over of naast te schieten.
Ik zal het stuk eens plaatsen van de week. Maar interessant. Betekent overigens niet dat we maar vier goals tegen hoeven te krijgen in twee wedstrijden tegen semi-amateurs.
Het zat echt niet tegen hoor, de eerste seizoenshelft.Trab schreef: ↑za mar 12, 2022 2:04 pmDie statistieken zeggen mij niet zoveel. Kan mij niet herinneren dat tegenstanders zoveel open kansen gemist hebben in de eerste seizoenshelft. In hetzelfde artikel wordt de kwaliteit van de backups ook aangehaald. Met name Schuurs en in mindere mate Rensch krijgen ervan langs. Dat lijkt mij meer de reden van de toegenomen aantal tegengoals.Lionel schreef:Qua tegendoelpunten bedoel ik. Excuses.Marillion schreef: ↑za mar 12, 2022 12:31 pm
Dat zal toch wel meevallen als het gaat om de eerste seizoenshelft? We stonden namelijk nummer 2 op de ranglijst.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelijk een rondje gegeven?
Klopt. Die gozer oogt het hele seizoen al niet topfit. Misschien kampt ie met kleine klachten en pijntjes, die zich opstapelen?
Je kan prima met Berghuis op rechts spelen en Klaassen op 10 zetten.wimpey schreef: ↑ma mar 14, 2022 10:21 amKlopt. Die gozer oogt het hele seizoen al niet topfit. Misschien kampt ie met kleine klachten en pijntjes, die zich opstapelen?
Wel een nuttige sub inderdaad. Net als Nico. En goed dat we Brobbey terug hebben. Zorgelijk lijkt me dat Antony alles speelt, omdat er voor hem geen stand-in is.
Je hebt gelijk. Dat gelul over meer dan 11 basisspelers, brede selectie...Lionel schreef: ↑ma mar 14, 2022 10:28 amHopelijk krijgt Ajax niet de deksel op de neus met onze niet fitte wisselspelers. Die fout hebben we de afgelopen jaren al vaker gemaakt dat er bij blessures spelers moesten spelen die amper minuten hadden gemaakt. Gelukkig wonnen we thuis wel met 9-0 van Cambuur en 5-0 van Fortuna en hebben we een mega doelsaldo. Maar wanneer Ten Hag iets meer aan peoplemanagement had gedaan hadden we met Neres een kant en klare stand-in gehad voor Antony en Tadic. Ten Hag wisselt bijna tot nooit en dat gaat zich vroeg of laat weer opbreken. Net zoals dat ons opbrak tegen Atalanta, Getafe etc.
Eenmalige minuten, Trab. Die jongen zal toch nooit het gevoel hebben gehad er echt bij te horen? En dan moet je ineens in de basis spelen.
Inderdaad. In dit soort discussies kun je zo makkelijk beide kanten op redeneren. Al die talkshows hebben daar een verdienmodel op gebouwd. Doet de trainer A, dan zeggen zij B. Maar als de trainer B had gedaan, dan hadden zij A gezegd. Het verneukeratieve is dat het bij deze aanpak lijkt alsof de analisten inhoudelijk en oprecht zijn.
Het plan van Ten Hag was juist om te rouleren met Antony en Neres. Ook omdat Antony de OS had gespeeld. Neres heeft kansen genoeg gehad. Ik weet nog dat iedereen over Ten Hag heenviel hier omdat hij met Neres startte tegen Utrecht en niet met Antony. Het kwaliteitsverschil was gewoon te groot. Neres was geen schim meer van wat hij ooit was. Dat ligt niet aan speelritme. Als je een kans krijgt moet je hem grijpen. Hebben Martinez en Alvarez ook gedaan. Berghuis ook.Lionel schreef:Eenmalige minuten, Trab. Die jongen zal toch nooit het gevoel hebben gehad er echt bij te horen? En dan moet je ineens in de basis spelen.
Ten Hag maakt deze fout al jaren. Wedstrijdritme en vertrouwen doen wonderen..