Gaan we 'm Phillipe of Adam noemen?

Moderator: mods
En dan ook nog te bedenken dat de huidige keeper van Ajax vijf jaar geleden nog bij PSV op de bank zat. Is Eindhoven dan toch de voetbalhoofdstad?
Die Arnesen vind ik een louche type. Deze constructie deugt niet.Feyenoord haalt 'echt groot talent': 'Hij breekt sneller door dan iedereen denkt'
Patrik Walemark, Cole Bassett, Jorrit Hendrix en Philippe Sandler: Feyenoord versterkte zich grondig in de winterse transferperiode, maar de komst van Dermane Karim springt ook in het oog. Frank Arnesen heeft hoge verwachtingen van het Togolese talent.
Karim tekende een dag na de transferdeadline in De Kuip. "Niet meteen basisspeler, wel een ontzettend groot talent uit Togo dat sneller doorbreekt dan iedereen denkt, denk ík dan weer", zegt Arnesen in een uitgebreid interview met Voetbal International.
Opvallend: Karim werd bij zijn presentatie als Feyenoord-speler geflankeerd door Arnesen senior én junior. Sebastian Arnesen is de zakelijke begeleider van de achttienjarige middenvelder. Van een dubbele agenda is absoluut geen sprake, benadrukt de technisch directeur van Feyenoord.
"Vraag na bij kenners en zij zullen je zeggen dat Karim echt een groot talent is. Niet groot, wel slim, technisch goed, tweebenig. Hij kon naar meer clubs. Karim heeft stagegelopen. Ik beslis dan niet of een speler wel of niet mag komen. De scouting kijkt ernaar, kritisch. Goed genoeg? Ja. Betaalbaar? Dat zeker. Oké, laat hem komen, goede speler voor de toekomst."
De zoon van Arnesen was jarenlang scout bij Chelsea en Manchester City. "Hij heeft zodoende een netwerk opgebouwd in Afrika, goede contacten, kent de weg. Moet ik me dan schamen? Ik ben eerder trots, want we hebben een goede speler erbij. Dan ga ik gewoon op de foto, want ik heb niks te verbergen."
Je flikkert je hele scoutingafdeling eruit, stelt zelf wat nieuwe vazallen aan en die gaan de boel wel even kritisch onder de loep nemen hoor.De scouting kijkt ernaar, kritisch.
Mwah met het materiaal van die kakkerlakken kan je ook niet veel. Ze hebben daar 2 a 3 aardige spelers and thats it. Ze hebben 0.0 creativiteit in het elftal.
Heerlijk hoe ze daar in Zuid weer veel en veel te hard van stapel lopen.'Als Messi-achtige Sinisterra dit laat zien tegen Ajax, gaat hij voor 30 miljoen'
Luis Sinisterra was donderdag de gevierde man tijdens het Conference League-duel met Partizan Belgrado. Rob Jacobs en Geert den Ouden zijn onder de indruk van de Colombiaanse aanvaller van Feyenoord.
Sinisterra was in Servië goed voor een doelpunt en twee assists. "Tegen FC Groningen zag je hem niet, maar hoe hij tegen Partizan drie man uitspeelde, dat was Messi-achtig. Hij durft een man op te zoeken en uit te spelen", zegt oud-trainer Jacobs bij RTV Rijnmond. "Het is fantastisch. Sinisterra is straks voor allerlei topclubs te koop."
Volgens Jacobs is de 22-jarige linksbuiten bijzonder lastig af te stoppen. "Ik was donderdag bang dat Sinisterra in tweeën geschopt zou worden. Dat gaat er gebeuren als je tegen zo'n club speelt met die bikkelharde verdedigers. Ik heb ze niet gezien gelukkig. Ze hebben de gelegenheid niet gehad om hem te raken en dat is ook een kwaliteit."
Den Ouden hoopt dat Sinisterra nu constant een hoog niveau haalt. "Ik hoop dat hij het ook bij Ajax – Feyenoord gaat laten zien. Daar word je uiteindelijk voor dertig miljoen door verkocht. Niet door een wedstrijd tegen Partizan. Tegenwoordig worden dat soort bedragen niet zo makkelijk meer neergelegd voor een speler."
Sinisterra was dit seizoen goed voor zestien doelpunten en elf assists in 35 officiële duels.
VP
Ja, prachtig. Messi-achtig, 30 miljoen, noem maar op. Geen wonder natuurlijk. Altijd al die kommer en kwel daar. Dan word je snel euforisch van eindelijk wat wind in de zeilen. Maar toegegeven: mooi doelpunt, beslist geen slechte statistieken. Mazza is als gemankeerde verdediger hopelijk gewaarschuwd.