Laat het met Mazraoui, Berghuis en de aanval maar flitsend zijn. De rest zal zich moeten opofferen om Benfica uit de wedstrijd te vechten. Beat them at their own game. Good luck

Moderator: mods
Timber is laatste man.Blind staat bijna elke wedstrijd wel aanvallend in of rond de zestien.Dat is toch nooit anders ??? .Ik denk dat dat gewoon ook de bedoeling is in combinatie met Tadic.Scherrer schreef: ↑do feb 24, 2022 1:13 pmBij de tweede goal is hij toch duidelijk een belangrijk onderdeel van het probleem? Hij is linksback, maar staat diep in het strafschopgebied van Benfica. Daardoor ligt de hele linkerkant wagenwijd open en kan Benfica zo doorlopen naar onze 16 meter. Iets wat voor het doelpunt ook al 2 / 3 keer exact zo kon gebeuren. Blind leerde er niets van.999 schreef: ↑do feb 24, 2022 12:50 pmMisschien omdat ik alleen maar lees Blind faalt , niet waarom hij faalt.Dan kan ik daar antwoord op gegeven.Dat iemand faalt betekend, in mijn beleving bij deze wedstrijd en anderen , dat hij verantwoordelijk is voor het verlies van deze wedstrijd.Volgens mij heeft ie in ieder geen schuld aan beide tegen goals of vind jij van wel ?.
Maar het doelpunt is natuurlijk niet alleen voor rekening van Blind. Timber stond ook bij Benfica in de zestien en dus veel te hoog. Ten Hag liet dit allemaal zeker 20 minuten gewoon gebeuren en greep niet in. Pasveer grijpt mis en slaat de bal voor het hoofd van die spits. Zij zijn uiteraard ook verantwoordelijk.
Als het over Haller gaat is het ook alleen maar hij die de fout maakt :)Marillion schreef: ↑do feb 24, 2022 1:59 pmEr kunnen toch meerdere spelers een fout maken?
Het is niet alleen Timber of alleen Blind. Meerdere spelers lopen volledig uit positie. Dat was ook meerdere keren het geval alleen kregen we niet iedere keer ook daadwerkelijk een tegendoelpunt te verwerken.
Was het maar zo overzichtelijk dat het één of twee individuele persoonlijke fouten waren.
Dat had ik nou ook! Voelde als een trainingspot he.Ajax Rules schreef: ↑do feb 24, 2022 3:19 pmHoe cool ik dat Bob Marley-shirt ook vind als tribune-shirt en als bedenksel, ik vind het eigenlijk helemaal niet zoveel uitstraling hebben als wedstrijdshirt voor een belangrijke pot/gevecht.
(Tsja, niet een megabelangrijk punt natuurlijk, maar ik deel het toch maar even met jullie ;-).
Ajax heeft een trits aan dikbetaalde 30-ers staan om de jongere spelers op moeilijke momenten bij de hand te nemen, lijkt me.
Inderdaad. Die verdient gewoon een bank hoor.wimpey schreef: ↑do feb 24, 2022 3:30 pmAjax heeft een trits aan dikbetaalde 30-ers staan om de jongere spelers op moeilijke momenten bij de hand te nemen, lijkt me.
Als ik dan de inbreng van Blind en Berghuis na rust zie: het leek wel of zij de rookies waren. Was Blind na 3 of 4 keer nóg niet duidelijk dat die Rafa Silva pijlsnel en zeer gevaarlijk is?Denkt liability Blind in de Arena weer als een verkapt linksbuiten die gozer te moeten bespelen?
Dat ben ik ook met je eens, de volgende spelers gaven in dat aspect niet thuis : Dusan Tadic, Daley Blind, Edson Alvarez, Steven Berghuis en Remko Pasveer gaven niet thuis, terwijl zij juist op zulke momenten worden geacht de jongere, onervaren garde bij de hand te nemen en Ajax over het dode punt heen te helpen.Maar dat heeft volgens mij niks met de 2 -2 te maken.Tadic zei "we waren niet verrast door de sterkte van Benfica " , tja het leek juist dat men wel verrast was ... Maar goed, 20 Miljoen coaches zullen we maar zeggen :).wimpey schreef: ↑do feb 24, 2022 3:30 pmAjax heeft een trits aan dikbetaalde 30-ers staan om de jongere spelers op moeilijke momenten bij de hand te nemen, lijkt me.
Als ik dan de inbreng van Blind en Berghuis na rust zie: het leek wel of zij de rookies waren. Was Blind na 3 of 4 keer nóg niet duidelijk dat die Rafa Silva pijlsnel en zeer gevaarlijk is?Denkt liability Blind in de Arena weer als een verkapt linksbuiten die gozer te moeten bespelen?
Aldus de T.De 2-2 moest Jurriën Timber zich aanrekenen. De verdediger probeerde – met de aanwezigheid van de VAR volkomen zinloos – een penalty voor Ajax te versieren, bleef in het Benfica-strafschopgebied liggen en werd node gemist toen de thuisploeg uitbrak.
Onze dikbetaalde dertigers zijn geen Europese toppers he. Het viel mij alleszins mee hoe Ajax stand wist te houden toen het tempo in de 2de helft moordend hoog lag. Timber heeft ons een paar keer gered met een aantal ingrepen. We moeten het wel in perspectief blijven zien. We mogen in onze handjes knijpen dat we enigszins uitzicht hebben op een volgende ronde. De laatste 16 in de CL zijn kwalitatief beter dan Ajax. Ajax heeft een sterk collectief met een uitstekende trainer. Maar ook dit collectief en trainer worden nu getest op het hoogste nivo.wimpey schreef: ↑do feb 24, 2022 3:30 pmAjax heeft een trits aan dikbetaalde 30-ers staan om de jongere spelers op moeilijke momenten bij de hand te nemen, lijkt me.
Dit is wat Ajax, met name in de tweede helft, vergat. Ajax is een sterk collectief. Maar alleen als ze ook als collectief opereren. Daar was geen sprake van. Teveel spelers liepen verloren de balans uit het oog. Als je ruimtes openlaat en teveel spelers voor de bal hebt dan maken tegenstanders op dit niveau dat gewoon af.....Ajax heeft een sterk collectief met een uitstekende trainer. Maar ook dit collectief en trainer worden nu getest op het hoogste nivo....
Ik weet niet of het te veel of juist te weinig vertrouwen was. Ik vond meteen de eerste tien minuten al dat er best wel voorzichtig geschoven werd met de bal, de handrem zat er voor mijn gevoel op.
Ik kan mij wedstrijden herinneren dat Blind opstoomde tot ca 2/3 van het veld en zich dan vrij ostentatief weer liet terugzakken.
Het ligt zelden echt aan één speler. Of het moet een hele duidelijk aanwijsbare persoonlijke fout zijn.Ajax Rules schreef: ↑do feb 24, 2022 7:54 pmJa, maar dat lag dus niet alleen aan Blind, maar aan de samenhang in het gehele elftal.
Meestal als het los zand is, komt dat niet door te veel vertrouwen, maar door te weinig. Want bij twijfel houden sommigen zich aan wat is afgesproken, terwijl anderen in paniek raken en hun comfort zone opzoeken. Op dat moment functioneert het team niet meer als geheel, en gaat iedereen zwemmen.
Zelf heb ik het idee dat hij de opdracht van Ten Hag had gehad om zoveel mogelijk linksbuiten te lopen. Want dit was a-typisch voor Blind, telkens zo diep gaan of staan.Zeux schreef: ↑do feb 24, 2022 8:07 pmIk kan mij wedstrijden herinneren dat Blind opstoomde tot ca 2/3 van het veld en zich dan vrij ostentatief weer liet terugzakken.
Is het op voorspraak van Ten Hag dat hij nu zo vaak opstoomt naar de zestien of heeft hij een soort vrijere rol dat TEn Hag dat meer aan zijn eigen inschatting over laat (wat gisteren dus faliekant mis ging in de tweede helft).
Als een 'valse' linkermiddenvelder dus.Historicus schreef: ↑do feb 24, 2022 11:05 pmZelf heb ik het idee dat hij de opdracht van Ten Hag had gehad om zoveel mogelijk linksbuiten te lopen. Want dit was a-typisch voor Blind, telkens zo diep gaan of staan.Zeux schreef: ↑do feb 24, 2022 8:07 pmIk kan mij wedstrijden herinneren dat Blind opstoomde tot ca 2/3 van het veld en zich dan vrij ostentatief weer liet terugzakken.
Is het op voorspraak van Ten Hag dat hij nu zo vaak opstoomt naar de zestien of heeft hij een soort vrijere rol dat TEn Hag dat meer aan zijn eigen inschatting over laat (wat gisteren dus faliekant mis ging in de tweede helft).
Blind heeft daar denk ik niet de persoonlijkheid voor om instructies van de trainer te negeren. En, hoewel te laat, greep Ten Hag in door hem te wisselen.Zeux schreef: ↑do feb 24, 2022 11:14 pmAls een 'valse' linkermiddenvelder dus.Historicus schreef: ↑do feb 24, 2022 11:05 pmZelf heb ik het idee dat hij de opdracht van Ten Hag had gehad om zoveel mogelijk linksbuiten te lopen. Want dit was a-typisch voor Blind, telkens zo diep gaan of staan.Zeux schreef: ↑do feb 24, 2022 8:07 pm
Ik kan mij wedstrijden herinneren dat Blind opstoomde tot ca 2/3 van het veld en zich dan vrij ostentatief weer liet terugzakken.
Maar dan blijft dat wanneer je drie, vier keer overlopen bent, je toch ingrijpt? Ten Hag of Blind zelf.
Was in Dortmund ook al. Jammer, want op deze manier gaat de lol er een klein beetje vanaf. Naja... de CL finale is in Parijs dit jaar. Hopelijk kunnen we uit eerste hand vertellen hoe het daar geregeld is tzt!Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑vr feb 25, 2022 11:23 amEn überrelaxte trip gehad, geen avonturen beleefd maar gewoon lekker genieten van het temperatuurtje daar en eigenlijk alleen maar narrig geweest bij de ingang van het uitvak waar we ruim een uur lang “haringen in de ton” moesten spelen van de Portugese ME, die mondjesmaat supporters toegang gaf tot het uitvak, waardoor ik letterlijk pas ten tijde van de aftrap in het vak stond.