PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

999

Re: PSV

Bericht door 999 » di feb 15, 2022 9:12 pm

Yopii schreef:
di feb 15, 2022 9:01 pm
Brands gaat nu proberen tweede garnituur uit Engeland te halen, schat ik in. Hij heeft altijd spelers weggehaald bij zijn oude clubs.

Overigens is de functie van AD heel iets anders dan die van TD. Moet blijken of Brands geschikt is.
Mwah, die tweede garnituur zit ook nog op een salaris nivo wat Psv niet kan betalen heb ik het idee
Blij met de punten ...

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di feb 15, 2022 11:47 pm

Yep ze gaan in de city group hengelen blijkt dus... Verrassend hoor!

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » wo feb 16, 2022 9:06 am

Heren ik zat al met een probleem, hoe moeten we de Conference League nou eigenlijk noemen? Tirana Cup, Losers CL, Bedelaars League, Kneuzen Competitie, Derderangs toernooi, European Afvoerputje Tournament, Rejects Ratrace?

Maar nu werd ik pas door iemand voor een nieuw dilemma gesteld. Wat doen we met de winnaar van deze beker? De Europa League winnaar mag immers strijden tegen de CL winnaar. Moeten we dit dan opleuken tegen de winnaar van de Fairplay Beker?
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo feb 16, 2022 9:31 am

Zodra Ajax aan de Conference league meedoet zal ik het je haarfijn uitleggen Dem. Tot die tijd hoeven we ons daar, vanwege de oorverdovende nietszeggendheid van het toernooi, niet druk over te maken.

999

Bericht door 999 » wo feb 16, 2022 9:39 am

Libelle Cup
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 16, 2022 10:20 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo feb 16, 2022 9:31 am
Zodra Ajax aan de Conference league meedoet zal ik het je haarfijn uitleggen Dem. Tot die tijd hoeven we ons daar, vanwege de oorverdovende nietszeggendheid van het toernooi, niet druk over te maken.
Toch zou ik er wel van flippen wanneer mbesv of de kakkies dat ding winnen. Zeker omdat het een "eerste druk" betreft.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo feb 16, 2022 11:40 am

Doe maar niet inderdaad. :smallgrin.gif:

Of het toernooi interessant is heeft natuurlijk alles te maken met je mogelijkheden en ambities. Bij Ajax in de huidige situatie zou het een regelrechte deceptie zijn. Maar bij Vitesse zullen ze er heel anders over denken. Die hebben gewoon een serie hele mooie wedstrijden gehad.

Als je kijkt naar welke clubs er over zijn is het wel heel erg mager om te spreken van een echt serieus en volwaardig Europees toernooi. Tref je als supporter toevallig nog iets als Celtic uit zou ik 'm toch lekker meepakken.
Nil volentibus arduum

Wouter

Bericht door Wouter » wo feb 16, 2022 12:28 pm

Andriy Demchenko schreef:
wo feb 16, 2022 9:06 am
Heren ik zat al met een probleem, hoe moeten we de Conference League nou eigenlijk noemen? Tirana Cup, Losers CL, Bedelaars League, Kneuzen Competitie, Derderangs toernooi, European Afvoerputje Tournament, Rejects Ratrace?

Maar nu werd ik pas door iemand voor een nieuw dilemma gesteld. Wat doen we met de winnaar van deze beker? De Europa League winnaar mag immers strijden tegen de CL winnaar. Moeten we dit dan opleuken tegen de winnaar van de Fairplay Beker?
Zeur niet zo. Als iemand mij in pakweg 2005 had versteld dat Vitesse ooit in de CL zou overwinteren...

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » wo feb 16, 2022 7:28 pm

Wouter schreef:
wo feb 16, 2022 12:28 pm

Zeur niet zo. Als iemand mij in pakweg 2005 had versteld dat Vitesse ooit in de CL zou overwinteren...
Wouter je hebt helemaal gelijk, mea culpa. Ik lees net dat Roger Schmidt Macabbi Tel Aviv categoriseert met de term 'topteam' dat betekent dat ik al mijn woorden zal moeten inslikken. Zelf ben ik te veel een proleet dat ik de nummer drie van Israel nooit zo op waarde zou hebben geschat.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii

Bericht door Yopii » do feb 17, 2022 11:12 am

Wouter schreef:
wo feb 16, 2022 12:28 pm

In een toernooi dat niet bestond? Dat had je inderdaad nooit verwacht.

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 17, 2022 12:39 pm

Yopii schreef:
do feb 17, 2022 11:12 am
In een toernooi dat niet bestond? Dat had je inderdaad nooit verwacht.
Hm, daar zit wat in. Een fan van PSV zal ook niet verwacht hebben dat ie ooit fan van edsv en mbesv zou worden. :hypocrite.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » do feb 17, 2022 3:39 pm

PSV-spits Maxi Romero staat in de belangstelling van River Plate, vertrek niet onbespreekbaar

PSV-spits Maxi Romero staat in de belangstelling van de Argentijnse topclub River Plate. Of de aanvaller op een aanbod van de club in zijn thuisland in wil gaan, is nog onduidelijk. Meerdere media in Argentinië maken inmiddels melding van de interesse, die nog wel concreet moet worden naar PSV. Of een definitieve overname mogelijk is, moet nog worden afgewacht.

Rik Elfrink 17-02-22, 13:25 Laatste update: 15:06 Bron: ED
Romero heeft de afgelopen periode opnieuw een blessure opgelopen en revalideerde eventjes in Buenos Aires. Nu is hij terug in Nederland. Hij heeft opnieuw een spierprobleem en hij wordt bij PSV niet voor begin april in wedstrijden terugverwacht. Dat laatste vertelde trainer Roger Schmidt vorige week. Of het dan nog lukt om in het eerste elftal een rol te spelen, is twijfelachtig.

Of PSV na dit seizoen nog door wil met Romero, is zeer twijfelachtig. Het lijkt erop dat zijn laatste blessure de verwachtingen definitief heeft uitgedoofd, ook bij de sportieve leiding van PSV. Romero heeft nog een contract tot 2023 en PSV zal onder de juiste voorwaarden mee willen werken aan een vertrek in de zomer. Hij is inmiddels ruim vier jaar in Eindhoven en kwam nog amper in actie voor PSV 1.
ED

Een vaag bericht, haha. Ons Rik houdt een slag om de arm. :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 17, 2022 3:53 pm

Onder de juiste voorwaarden wil mbesv bést meewerken aan het vertrek van een speler met nog 1 jaar contract, die in ruim 4 jaar nog geen 2 dozijn wedstrijden heeft gespeeld. :hypocrite.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » do feb 17, 2022 3:58 pm

Precies, wat een flauwekul. Die jongen wordt overal aangeboden.

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 17, 2022 4:00 pm

Yopii schreef:
do feb 17, 2022 3:58 pm
Precies, wat een flauwekul. Die jongen wordt overal aangeboden.
Wel de beste spits die ze hebben trouwens.

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 17, 2022 4:03 pm

Yopii schreef:
di feb 15, 2022 12:21 pm
Speelstijl van Peter Bosz is ren-je-rot. Kost zoveel kracht dat je er op den duur (zelfs tijdens een wedstrijd) de prijs voor betaalt.
Waarom zou Bosz z'n job bij Lyon opgeven? :confused.gif:

Die club heeft een transferplus van 70M op dit seizoen. Dan kun je het een trainer niet aanrekenen dat ze niet om de titel strijden. Grote club, mooie stad. Hij is er net begonnen. Waarom zou ie dat zomaar opgeven voor mbesv / Ajax? :confused.gif:

999

Bericht door 999 » za feb 19, 2022 12:59 pm

Opmerkelijk gedrag van Cocu bij PSV
Phillip Cocu wekt deze week de indruk dat hij graag Roger Schmidt wil opvolgen als trainer van PSV. Eerst stond er in Voetbal International een interview waarin Cocu aangaf dat hij klaar is voor een nieuwe trainersklus en PSV hem altijd kan bellen als ze hem nodig hebben. Van de week verscheen hij op De Herdgang bij een wedstrijd van Jong PSV en is zijn voormalig technisch directeur Marcel Brands, met wie hij succesvol samenwerkte bij PSV, aangesteld als algemeen directeur. Donderdag zat Cocu pontificaal naast commissaris Hans van Breukelen tijdens PSV-Maccabi Tel Aviv. Dan denk je toch: één en één is twee.

Anders is het een goedkope manier van jezelf presenteren. Op een manier die ook niet bij de persoon Cocu past. Als hij niet in beeld is voor de vacante trainerspositie, dan moet er iemand in de organisatie van PSV z’n vinger opsteken dat dit geen handig gedrag is. Los van het gegeven of Cocu er veel wijzer van wordt om een wedstrijd te bekijken naast Van Breukelen.

Intussen is Toon Gerbrands plots bezig aan zijn laatste maanden als algemeen directeur bij PSV. Je moet concluderen dat het er afgelopen jaren allemaal niet veel beter op is geworden bij de club. De keus voor Mark van Bommel is verkeerd uitgevallen en het traject Schmidt heeft PSV ook niet gebracht wat ervan werd verwacht.

Als je PSV ziet rondhobbelen in de Conference League, dan is dat treurig en niet het niveau waar PSV voor staat. Zo’n derderangs Europees toernooi is leuk voor Vitesse, FC Utrecht of FC Twente, maar niet voor PSV. Maccabi Tel Aviv, de nummer drie van Israël, kon er weinig van, maar van PSV werd je evenmin vrolijk.

Iedere keer denk je dat PSV een goede prestatie of een goede wedstrijd door kan trekken en een serie weet neer te zetten. Toch word je telkens teleurgesteld. De 5-0 tegen Vitesse beloofde iets. Achteraf kan je die uitslag relativeren, omdat Vitesse de laatste vijf wedstrijden verloor met een doelsaldo van 18 doelpunten tegen en 2 voor. Maar als je PSV dan ziet tegen die Israëliërs…

Dan wordt duidelijk dat Noni Madueke nog niet de speler is die PSV bij de hand kan nemen. Bij zijn rentree na lange afwezigheid hoorde je die geluiden. Van een 19-jarige, die tweemaal ver is teruggeworpen met spierblessures, mag je dat niet verlangen. Vandaar vond ik het een goede analyse van Schmidt toen hij stelde dat Madueke moet leren doseren. Zijn explosiviteit en manier van spelen vereisen dat. Je kan dat niet negentig minuten volhouden. Iemand van 19 jaar denkt van wel, wil onbevangen een wedstrijd in gaan en continu voluit gaan als de kans zich voordoet. Alleen staat de fysiek van Madueke dat niet toe. Niet voor niets heeft zijn lichaam tweemaal een duidelijk signaal afgegeven. De Braziliaanse Ronaldo, ooit ook PSV, kreeg daar eveneens mee te maken. Zijn explosiviteit was ongekend, maar regelmatig protesteerde zijn lichaam.

Het is daarom goed dat Schmidt die belasting bij Madueke scherp in de gaten houdt om hem te behoeden voor meer fysiek ongemak. Dat doseren geldt trouwens voor wedstrijden en trainingen. Dat laatste is gemakkelijker, maar dit soort jonge talentvolle aanvallers wil zich in wedstrijden soms te graag laten gelden.

De kwaliteiten van Madueke staan niet ter discussie. Je hebt wel het idee dat iedereen weet dat hij graag naar binnen komt om met links de korte- of lange hoek te zoeken. Opvallend genoeg zie je dat bewustzijn veel minder bij tegenstanders van Cody Gakpo. Hem lukt het toch vaak te scoren door van buiten naar binnen te komen en te schieten. Terwijl Gakpo eenzijdiger is vanaf links dan Madueke van rechts. Madueke is veelzijdiger in zijn aanvallende acties. Hij kan binnendoor, maar wisselt dat gemakkelijker dan Gakpo af met een actie buitenom.

Wat hun uiteindelijke niveau is, moet blijken. Voor zowel Gakpo als Madueke zijn de meeste duels in de Eredivisie en de Conference League geen graadmeter. Voor hun ontwikkeling valt te hopen dat PSV snel terugkeert naar een hoger niveau.
Kieft, De T.
Blij met de punten ...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo feb 20, 2022 5:53 pm

Lekker gekeept Mulder...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii

Bericht door Yopii » zo feb 20, 2022 6:32 pm

Intussen is Toon Gerbrands plots bezig aan zijn laatste maanden als algemeen directeur bij PSV. Je moet concluderen dat het er afgelopen jaren allemaal niet veel beter op is geworden bij de club. De keus voor Mark van Bommel is verkeerd uitgevallen en het traject Schmidt heeft PSV ook niet gebracht wat ervan werd verwacht.

Als je PSV ziet rondhobbelen in de Conference League, dan is dat treurig en niet het niveau waar PSV voor staat. Zo’n derderangs Europees toernooi is leuk voor Vitesse, FC Utrecht of FC Twente, maar niet voor PSV. Maccabi Tel Aviv, de nummer drie van Israël, kon er weinig van, maar van PSV werd je evenmin vrolijk.
Kieft heeft gelijk.

PSV is niets opgeschoten met Ome Toon, en dat staat los van wat Ajax doet.

Met kunst- en vliegwerk blijft PSV uit de financiële gevarenzone, maar uiteindelijk voetbal je om iets te winnen of in elk geval om naar vermogen te presteren. Als je dan in de Conference Dinges belandt, dan is dat dus niet gelukt.

Ik kan me ook niet voorstellen dat de supporters van PSV enthousiast zijn over het gebodene van de afgelopen jaren.

Cocu is een nostalgische keus, toen werden ze nog kampioen. Maar ja, ze moeten hoepn dat men bij Ajax binnenkort weer eens rollend over straat gaat, anders valt er weinig te halen.

Nihad

Bericht door Nihad » zo feb 27, 2022 3:19 pm

Sparta 1-0 voor. Speelt veel met het hart dan psv.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

999

Bericht door 999 » zo feb 27, 2022 3:49 pm

Sparta Sparta waarom nu toch , is op de middellijn ...
Blij met de punten ...

Mano

Bericht door Mano » zo feb 27, 2022 4:00 pm

Hopen dat het gelijk blijft maar psv zaagt zich er steeds makkelijker doorheen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano

Bericht door Mano » zo feb 27, 2022 4:01 pm

Mano schreef:Hopen dat het gelijk blijft maar psv zaagt zich er steeds makkelijker doorheen

Te laat…

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

999

Bericht door 999 » wo mar 02, 2022 8:15 pm

Die GA këeper heeft al 4 keer de bal over de zijlijn gejagen door verkeerde trap.Denk dat ie tegen ons zijn allerbeste wedstrijd van het seizoen heeft gehad.Ziet er heel onzeker uit vandaag dat GA, en schoten gaan 5 meter langs het doel.
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » wo mar 02, 2022 8:34 pm

999 schreef:
wo mar 02, 2022 8:15 pm
Die GA këeper heeft al 4 keer de bal over de zijlijn gejagen door verkeerde trap.Denk dat ie tegen ons zijn allerbeste wedstrijd van het seizoen heeft gehad.Ziet er heel onzeker uit vandaag dat GA, en schoten gaan 5 meter langs het doel.
Wedstrijden tegen Ajax zijn wedstrijden van het jaar voor dit soort ploegen. En in het geval van Go Ahead met resultaat. Daar kunnen ze wel een tijdje op teren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie