PSV
Moderator: mods
-
Re: PSV
Ajax heeft optimaal kunnen profiteren van de blessure van oa Madueke. Ajax mag nu niks meer laten vallen want ik denk dat PSV moeilijk te kloppen zal zijn in de resterende wedstrijden.
Whitey on the moon.
Hou op zeg. Met Madueke erbij ook zat punten verspeeld. En geen topwedstrijd gewonnen.GangstaRiB schreef: ↑zo feb 13, 2022 11:03 amAjax heeft optimaal kunnen profiteren van de blessure van oa Madueke. Ajax mag nu niks meer laten vallen want ik denk dat PSV moeilijk te kloppen zal zijn in de resterende wedstrijden.
Die lui hebben er al bijna 30 om de oren gekregen. Dat duidt op structurele problemen en structureel niet in staat zijn om een reeks van wedstrijden in winst om te zetten.
Facts niet gecheckt, wimpey?wimpey schreef: ↑zo feb 13, 2022 11:48 amHou op zeg. Met Madueke erbij ook zat punten verspeeld. En geen topwedstrijd gewonnen.
Die lui hebben er al bijna 30 om de oren gekregen. Dat duidt op structurele problemen en structureel niet in staat zijn om een reeks van wedstrijden in winst om te zetten.
PSV heeft in 6 wedstrijden punten laten liggen, alleen in de eerste verliespartij tegen Feyenoord heeft Madueke bij de selectie gezeten (hij viel toen in in de 72ste minuut bij een 0 - 2 achterstand.
De overige 5 wedstrijden met puntverlies? Geen Madueke bij de selectie....
De overige twee opmerkingen kloppen natuurlijk wel
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Ik was trouwens Sociedad en Monaco nog vergeten. Track record van de branies in topwedstrijden is, met of zonder de overigens uitstekende speler Madueke, gewoon slecht.
Opmerking van GangstaRiB ging over voordeel voor Ajax bij afwezigheid van Madueke. Daar hebben de Europese wedstrijden natuurlijk weinig mee te maken.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
-
PSV heeft meer opties met Madueke en Zahavi die ook weer terug is. Zijn ze onverslaanbaar? Nee. Maar PSV is nu jager en dan is het wel lekker als de voorhoede meer goals kan produceren zodat een wedstrijd a la Heerenveen niet meer voorkomt. PSV zal alles op de Eredivisie zetten, zoals altijd als ze niet in de CL staan.
Whitey on the moon.
-
Mwoah, zoals Gangstarib het neerzet lijkt het alsof Madueke PSV naar zo'n hoger plan tilt, dat valt ook allemaal wel mee. Dat kun je overigens ook moeilijk verwachten. De Europese wedstrijden zijn ook het bewijs dat ook Madueke niet zomaar makkelijk even het verschil maakt. Hij zal zijn goede en minder goede wedstrijden kennen zoals normaal is voor die leeftijd.
Een zwakke keeper is vooral wat PSV opbreekt; https://pbs.twimg.com/media/FLUUv20XoAM ... ame=medium
Tot slot moet PSV nog naar De Kuip (en dan bedoel ik niet de bekerfinale). Waar ik met name benieuwd naar ben is de belastbaarheid van sommige spelers. Toen Ajax zo'n heel lang CL seizoen kende met drie voorrondes en de bekerfinale en halve finale CL kwam er wel een terugslag met blessures. PSV heeft zichzelf weer een extra ronde Conference League gegeven. Daar zou men ouderwets wel weer eens met de pet naar kunnen gooien maar zelfs dan zijn die Israelers te slecht. Ik denk dus dat ze straks qua belasting in de knel kunnen komen met deze spelersgroep.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
Een zwakke keeper, zwakke backs en de totale afwezigheid van een natuurlijke aanvoerder.
Sangaré is al veel te goed voor de Eredivisie, maar die is van nature wat timide. Zet daar een type Cocu naast en je krijgt meteen een heel ander elftal. Een centrale middenvelder met loopvermogen, spelintelligentie, duelkracht, leiderschap en diepgang. In Nederland zie je ze niet eens meer.
Iets dieper op het middenveld heb je wel namen als Davy Klaassen en Guus Til. Maar die komen zelfs niet in de buurt bij een Mark van Bommel in z’n beste dagen bij PSV. Michael Ballack, Steven Gerrard, Frank Lampard: zo’n soort speler zou ik graag eens bij PSV zien doorbreken.
Sangaré is al veel te goed voor de Eredivisie, maar die is van nature wat timide. Zet daar een type Cocu naast en je krijgt meteen een heel ander elftal. Een centrale middenvelder met loopvermogen, spelintelligentie, duelkracht, leiderschap en diepgang. In Nederland zie je ze niet eens meer.
Iets dieper op het middenveld heb je wel namen als Davy Klaassen en Guus Til. Maar die komen zelfs niet in de buurt bij een Mark van Bommel in z’n beste dagen bij PSV. Michael Ballack, Steven Gerrard, Frank Lampard: zo’n soort speler zou ik graag eens bij PSV zien doorbreken.
Ja dat is dus het probleem
. Na Afellay heeft PSV geen enkele complete middenvelder meer opgeleid. Laat staan een potentiële international. Van Ginkel deed het in 2017 als Chelseahuurling erg goed. Dat zou in de opleiding de maatstaf moeten worden. Minimaal eens per twee jaar een middenvelder van dat kaliber bij het eerste elftal afleveren.

-
Nou dan heb je dus iemand nodig die kan toveren op de transfermarkt.generaal schreef: ↑zo feb 13, 2022 10:50 pmJa dat is dus het probleem. Na Afellay heeft PSV geen enkele complete middenvelder meer opgeleid. Laat staan een potentiële international. Van Ginkel deed het in 2017 als Chelseahuurling erg goed. Dat zou in de opleiding de maatstaf moeten worden. Minimaal eens per twee jaar een middenvelder van dat kaliber bij het eerste elftal afleveren.
Gelukkig gaat PSV 'El Magicien' terughalen; https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=400268
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik denk dat ze PSV ook dachten. "we moeten snel handelen nu".Marcel Brands keert terug bij PSV als algemeen directeur, zo maken de Eindhovenaren via de officiële kanalen bekend. De 59-jarige voetbalbestuurder zat sinds december van het vorige kalenderjaar zonder club, nadat hij vertrok als director of football bij Everton. Brands volgt na dit seizoen Toon Gerbrands op, die na acht seizoenen vertrekt bij PSV.
Dat is toch wel verrassend. Denk dat het bij Gerbrands ook wel op was.
John de Jong is tot dusver een slechte TD voor mbesv gebleken. Gaan Brands en hij elkaar niet in de weg zitten? Brands lijkt me sowieso veel meer capabel dan De Jong. Maar is de zonnebankkoning niet teveel TD om AD te zijn?
John de Jong is tot dusver een slechte TD voor mbesv gebleken. Gaan Brands en hij elkaar niet in de weg zitten? Brands lijkt me sowieso veel meer capabel dan De Jong. Maar is de zonnebankkoning niet teveel TD om AD te zijn?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Op basis van het feit dat hij goed kan leuren om geld bij de gemeente?

Het lijkt mij een lastige positie dit. De man is een voetbaldier en moet nu opeens dat stuk "loslaten". Dat is niet eenvoudig.
-
De directie zal wel willen dat Marel over de schouder van John meekijkt, die zullen wel veel gaan sparren gok ik. John De Jong lijkt me ook niet van zo'n ego dat hij daar niet tegen zou kunnen. Wetende dat de directie hem anders waarschijnlijk sowieso geslachtofferd had.wimpey schreef: ↑ma feb 14, 2022 10:11 amDat is toch wel verrassend. Denk dat het bij Gerbrands ook wel op was.
Nu vind ik het altijd wel grappig hoe slecht John De Jong in de ogen van veel PSV'ers en hoe M. Brands dan als verlosser wordt gezien. John De Jong wordt kwalijk genomen dan hij Bruma gehaald heeft terwijl Brands dat al keer op keer voor hem probeerde te doen. John De Jong wordt verweten dat hij een grabbelaar als Drommel heeft, Brands trok Tyton aan. Net zoals miskopen als Baumgartl al lang in het scoutingapparaat onder Brands als kandidaat te boek stonden.
Waar Brands met name zijn verschil in had is dat altijd uitstekend zijn eigen PR wist te verzorgen cq straatje schoon te vegen. Maarja dat betekent niet dat spelers ineens beter gaan voetballen, een Derijck blijft een waardeloze voetballer.