PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Andriy Demchenko

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » zo feb 06, 2022 4:28 pm

Yopii schreef:
zo feb 06, 2022 4:04 pm
Dat Ajax toen zelf heel matig was vergeten ze dan even.
Vooral tactisch en technisch ouderwets. Veel possesjun en rondspelen, waarbij de bal vaak breed ging. Dat kon in 1995 nog, maar niet lang daarna niet meer.

De carrière van Schmidt is niet zo bijzonder. Hij is zeker niet de top van zijn generatie in Duitsland, eerder middenmoot.

Gisteren was 'Vreeman' trouwens erg matig. Zie niet direct een grote aanwinst in hem.
Frank De Boer was iemand die uiteindelijk ook te veel krediet had in de media, die ging pas een paar jaar na hetAjaxpubliek zelf morren dat de boel toch wel erg matig was. Als je naar dat Ajax van toen keek dan zie je ook Duarte linksback stond. Sigthorson, Duarte, Krkic, Van Rhijn zouden bij het huidige Ajax niet eens bij de selectie zitten. Verder was het ook zo dat Schmidt idd wel erg goed materiaal tot zijn beschikking had: Sadio Mane, Gulacsi, Hinteregger, Soriano, Kampl, Ilsanker,....allemaal Buli spelers.

Veerman is denk ik wel een versterking voor ze, bracht in eerdere wedsrijden wel de passing en dergelijke die bij velen ontbrak.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Mano

Bericht door Mano » ma feb 07, 2022 9:00 am

Spelers kunnen Schmidt lozen.

Even verliezen bij de beker of volgende week tegen Vitesse en weg is hij
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma feb 07, 2022 9:07 am

Doe dan maar Vitesse uit. Hebben ze een tussenpaus dan? Dickie uit zijn pensioen of Rijvers? :smallgrin.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mano

Bericht door Mano » ma feb 07, 2022 10:32 am

Jinne schreef:
ma feb 07, 2022 9:07 am
Doe dan maar Vitesse uit. Hebben ze een tussenpaus dan? Dickie uit zijn pensioen of Rijvers? :smallgrin.gif:
Aad wil ook wel :biggrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 08, 2022 6:20 pm

Ik zie net voorbij komen dat Drommel weer mag keepen in de bekerwedstrijd tegen NAC. Hoe handig is dat nou? Is hij nu weer terug eerste doelman of is dat omdat de tweede keeper mag spelen in de beker?

Lijkt me even niet zo handig voor de rust binnen de selectie. Dit vraagstuk speelt komend weekend dus weer. Dat weet je nu al.
Nil volentibus arduum

Frank

Bericht door Frank » wo feb 09, 2022 10:29 am

Joël Drommel is weer de eerste keeper van PSV. Dat heeft trainer Roger Schmidt voorafgaand aan de bekerwedstrijd tegen NAC Breda bevestigd.

Drommel raakte vorig weekend zijn plaats kwijt in de aanloop naar de topper tegen AZ (1-2). In die clash maakte vervanger Yvon Mvogo geen goede indruk, zo gaf Schmidt dinsdagavond toe bij ESPN. 'Hij maakte een fout bij het beslissende doelpunt. Het is natuurlijk altijd een lastige situatie. Je hoopt dat hij zijn kans pakt. Het gaat niet om mijn beslissing, het gaat om de prestaties. We zijn in de beslissende fase van het seizoen beland en als je dan de kans krijgt, dan moet je die grijpen.'

De kans lijkt klein dat Drommel in het restant van dit seizoen zijn plek weer kwijtraakt. 'Ik moest een nieuwe beslissing maken en heb een keuze met het oog op de toekomst gemaakt. Joël is een echte PSV-speler en Yvon is een huurling', aldus Schmidt, die PSV na het einde van dit seizoen verlaat.

De coach geeft aan dat hij de doelmannen nog geen uitgebreide uitleg heeft gegeven over de nieuwe situatie: 'Er was geen grote discussie. Ik heb het bekendgemaakt en dat was het. Er is verder geen gesprek geweest, misschien morgen. Volgens mij hoef ik niets uit te leggen. Als iemand top presteert en ik wissel dan weer, dán moet ik het uitleggen.'
Ik denk niet dat veel mensen dat eindeloos gewissel van Schmidt volgend seizoen gaan missen... :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Yopii

Bericht door Yopii » wo feb 09, 2022 11:31 am

Sowieso ga ik Herr Schmidt missen. Hij is een bron van vermaak.

:smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo feb 09, 2022 11:34 am

Het lijkt er in dit geval haast wel op dat hij is teruggefloten door de club. Iets wat opmerkelijk zou zijn omdat tot op heden juist de indruk bestond dat hij alles bepaalde. Is die situatie omgeslagen nu hij heeft aangegeven dat hij zijn contract niet zal verlengen? Dan kan dat zomaar exploderen in de komende maanden als het even tegenzit.
Nil volentibus arduum

Frank

Bericht door Frank » wo feb 09, 2022 11:35 am

Yopii schreef:
wo feb 09, 2022 11:31 am

als ik af en toe deze topic lees, hebben jullie toch wel voldoende redenen om PSV als bron van vermaak te zien. Daar hebben jullie Schmidt helemaal niet voor nodig. Elferink blijft toch sowieso nog over?

Ik zie af en toe hier het verschil niet meer met ajax.netwerk.to van vroeger :blush.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » wo feb 09, 2022 2:07 pm

Frank schreef:
wo feb 09, 2022 11:35 am
Yopii schreef:
wo feb 09, 2022 11:31 am

als ik af en toe deze topic lees, hebben jullie toch wel voldoende redenen om PSV als bron van vermaak te zien. Daar hebben jullie Schmidt helemaal niet voor nodig. Elferink blijft toch sowieso nog over?

Ik zie af en toe hier het verschil niet meer met ajax.netwerk.to van vroeger :blush.gif:
Elferink moet het verdomme nog maar eens voor elkaar krijgen om het tot mijn signature te schoppen, daar is meer voor nodig dan lijzige archaïsche verhaspelingen van de Nederlandse taal in een all feel good PSV sausje.

Verder lijkt me er weinig reden toe pedant te gaan doen over AjaxNetwerk.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

generaal

Bericht door generaal » wo feb 09, 2022 3:39 pm

Ik voorspel dat Schmidt na PSV ook in Duitsland faliekant op z’n muil gaat. Die man heeft een haast keizerlijke gelijkhebberigheid over zich. Dat is er zo een die naar het Zwarte Woud gaat en dan uren ronddoolt. Helemaal in z’n element als-ie die keurige kaarsrechte rijen eikenbomen passeert. De norm is heilig.

Samen met z’n personal trainer heeft die De Herdgang in een soort permanente kraamkamer voor blessures veranderd. Van de gezichten van de spelers is doorgaans ook maar weinig spelplezier af te lezen.

Met de Haagse John de Jong en die volleyballer uit West-Friesland lijkt PSV sowieso de grip op zijn eigen identiteit te zijn kwijtgeraakt. Willen ze daar ooit nog met Ajax om titels kunnen knokken, dan wordt het tijd voor een bestuurlijke herstructurering van de club.

Aan geld is in de regio Eindhoven geen gebrek. Aan leiderschap des te meer. En juist daarom zou ik me meer op een sterk bestuur dan op de perfecte opvolger van Schmidt richten. Wie weet is Koeman voor dat laatste te porren. Eventueel met Van Nistelrooy als eerste of tweede assistent. Dan kan die daarnaast aanblijven als hoofdtrainer van Jong PSV.

Het klopt weliswaar dat er de laatste jaren meer doorstroming uit de jeugd plaatsvindt. Maar dit zijn vooral solisten. Aanvallers dus. Teze en Obispo lijken dan redelijk talentvolle centrumverdedigers. Maar verder herinner ik me alleen houthakker Hendrix en een heleboel aanvallers.

Na Afellay is er nooit meer een middenvelder van internationale allure doorgebroken. Iemand die het team bij de hand neemt en de lijnen op het veld uitzet. Genoeg Brabanders die deze atletische potentie hebben. Dus mankeert er echt nog iets aan de jeugdopleiding.

Het is niet alleen voor je eigen eerste elftal, maar ook voor Oranje van belang om je jeugdopleiding hierop aan te passen. Zoek uit waarom dit soort spelers bij Ajax, AZ en Feyenoord wel doorbreekt en verfijn de eigen jeugd.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » wo feb 09, 2022 4:01 pm

generaal schreef:
wo feb 09, 2022 3:39 pm
Ik voorspel dat Schmidt na PSV ook in Duitsland faliekant op z’n muil gaat. Die man heeft een haast keizerlijke gelijkhebberigheid over zich. Dat is er zo een die naar het Zwarte Woud gaat en dan uren ronddoolt. Helemaal in z’n element als-ie die keurige kaarsrechte rijen eikenbomen passeert. De norm is heilig.

Samen met z’n personal trainer heeft die De Herdgang in een soort permanente kraamkamer voor blessures veranderd. Van de gezichten van de spelers is doorgaans ook maar weinig spelplezier af te lezen.

Met de Haagse John de Jong en die volleyballer uit West-Friesland lijkt PSV sowieso de grip op zijn eigen identiteit te zijn kwijtgeraakt. Willen ze daar ooit nog met Ajax om titels kunnen knokken, dan wordt het tijd voor een bestuurlijke herstructurering van de club.

Aan geld is in de regio Eindhoven geen gebrek. Aan leiderschap des te meer. En juist daarom zou ik me meer op een sterk bestuur dan op de perfecte opvolger van Schmidt richten. Wie weet is Koeman voor dat laatste te porren. Eventueel met Van Nistelrooy als eerste of tweede assistent. Dan kan die daarnaast aanblijven als hoofdtrainer van Jong PSV.

Het klopt weliswaar dat er de laatste jaren meer doorstroming uit de jeugd plaatsvindt. Maar dit zijn vooral solisten. Aanvallers dus. Teze en Obispo lijken dan redelijk talentvolle centrumverdedigers. Maar verder herinner ik me alleen houthakker Hendrix en een heleboel aanvallers.

Na Afellay is er nooit meer een middenvelder van internationale allure doorgebroken. Iemand die het team bij de hand neemt en de lijnen op het veld uitzet. Genoeg Brabanders die deze atletische potentie hebben. Dus mankeert er echt nog iets aan de jeugdopleiding.

Het is niet alleen voor je eigen eerste elftal, maar ook voor Oranje van belang om je jeugdopleiding hierop aan te passen. Zoek uit waarom dit soort spelers bij Ajax, AZ en Feyenoord wel doorbreekt en verfijn de eigen jeugd.
Ach bij Ajax hebben we dan weer minder aanvallers die doorbreken, juist omdat die weer weggekaapt zijn of er verkeerde keuzes gemaakt zijn.

Ik kan veel van PSV zeggen maar hoe ze de jeugdopleiding een boost hebben gegegeven verdient wel respect. En er lopen wel een paar aardige spelers rond. Bakayoko, Seelt, Van de Blaak, Oppegaard, Sambo, Fofana, Comenencia geef ik toch allemaal een kans om het eerste te halen en het merendeel daarvan is toch verdediger.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo feb 09, 2022 5:23 pm

Frank schreef:
wo feb 09, 2022 10:29 am
Joël Drommel is weer de eerste keeper van PSV. Dat heeft trainer Roger Schmidt voorafgaand aan de bekerwedstrijd tegen NAC Breda bevestigd.

Drommel raakte vorig weekend zijn plaats kwijt in de aanloop naar de topper tegen AZ (1-2). In die clash maakte vervanger Yvon Mvogo geen goede indruk, zo gaf Schmidt dinsdagavond toe bij ESPN. 'Hij maakte een fout bij het beslissende doelpunt. Het is natuurlijk altijd een lastige situatie. Je hoopt dat hij zijn kans pakt. Het gaat niet om mijn beslissing, het gaat om de prestaties. We zijn in de beslissende fase van het seizoen beland en als je dan de kans krijgt, dan moet je die grijpen.'

De kans lijkt klein dat Drommel in het restant van dit seizoen zijn plek weer kwijtraakt. 'Ik moest een nieuwe beslissing maken en heb een keuze met het oog op de toekomst gemaakt. Joël is een echte PSV-speler en Yvon is een huurling', aldus Schmidt, die PSV na het einde van dit seizoen verlaat.

De coach geeft aan dat hij de doelmannen nog geen uitgebreide uitleg heeft gegeven over de nieuwe situatie: 'Er was geen grote discussie. Ik heb het bekendgemaakt en dat was het. Er is verder geen gesprek geweest, misschien morgen. Volgens mij hoef ik niets uit te leggen. Als iemand top presteert en ik wissel dan weer, dán moet ik het uitleggen.'
Ik denk niet dat veel mensen dat eindeloos gewissel van Schmidt volgend seizoen gaan missen... :smallgrin.gif:
Teruggefloten door de directie lijkt me.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » wo feb 09, 2022 5:32 pm

raymon schreef:
wo feb 09, 2022 5:23 pm
Frank schreef:

Denk het ook. Drommel vertegenwoordigt een transferwaarde, Mvogo niet. Die laatste loopt sowieso aan het einde van het seizoen weg. Dat betekent dat je bedrijfseconomisch altijd de voorkeur aan Drommel zal moeten geven tenzij er een heel groot niveauverschil is. Mvogo bewees met zijn flater dat dat wel meeviel.

Yopii

Bericht door Yopii » do feb 10, 2022 11:01 am

Zal wel meevallen met die transferwaarde, toch? :confused.gif:

Ik zou mooi poep hebben aan wat de leiding vond, als ik Schmidt was. Voor zijn CV is het belangrijk dat hij nog iets wint.

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 10, 2022 1:56 pm

Ik denk dat die Madueke als opvolger van Antony bij ons helemaal tot bloei zou kunnen komen. :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » do feb 10, 2022 2:06 pm

Andriy Demchenko schreef:
wo feb 09, 2022 5:32 pm
raymon schreef:
wo feb 09, 2022 5:23 pm
Frank schreef:

Denk het ook. Drommel vertegenwoordigt een transferwaarde, Mvogo niet. Die laatste loopt sowieso aan het einde van het seizoen weg. Dat betekent dat je bedrijfseconomisch altijd de voorkeur aan Drommel zal moeten geven tenzij er een heel groot niveauverschil is. Mvogo bewees met zijn flater dat dat wel meeviel.
Precies.De een loop de deur uit, met de ander moet je verder .. Zou je ook kunnen toepassen ( gedeeltelijk ) op Blind - Nico ) ...
Blij met de punten ...

Rooie

Bericht door Rooie » do feb 10, 2022 2:14 pm

wimpey schreef:
do feb 10, 2022 1:56 pm
Ik denk dat die Madueke als opvolger van Antony bij ons helemaal tot bloei zou kunnen komen. :hypocrite.gif:
Moet 'ie wel eerst z'n rijbewijs halen :hypocrite.gif:

Mano

Bericht door Mano » za feb 12, 2022 12:54 pm

Gaat PSV ons vandaag een stapje verder helpen en gaat Vitesse voor wiedergutmachung van de oor wassing van afgelopen woensdag.
beide zou lekker zijn. :smile-ajax.gif:

999

Bericht door 999 » za feb 12, 2022 2:23 pm

Denk dat Vitesse geen pepernoot raakt vanavond ..
Blij met de punten ...

generaal

Bericht door generaal » za feb 12, 2022 5:46 pm

999 schreef:
za feb 12, 2022 2:23 pm
Denk dat Vitesse geen pepernoot raakt vanavond ..
Ze hebben een geheim wapen:
Afbeelding

Yopii

Bericht door Yopii » za feb 12, 2022 7:53 pm

999

Bericht door 999 » za feb 12, 2022 7:58 pm

Ik zie het nu pas .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Mano

Bericht door Mano » za feb 12, 2022 9:31 pm

Helaas Vitesse is echt niks

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za feb 12, 2022 10:15 pm

Ik had al weinig hoop na die wedstrijd van woensdag. Vitesse was toen ook al heel erg matig. Daarbij was PSV nu natuurlijk echt wel alert.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie