Jordi Cruijff:
Met name door de Spaanse media werd Cruijff in de afgelopen jaren weleens in verband gebracht met Ajax. In de zomer van 2017, toen Cruijff werkzaam was als sportief directeur van Maccabi Tel Aviv, meldde AS dat Ajax hem een aanbod deed om toe te treden tot de directie. In december 2020 stelde Mundo Deportivo zelfs dat Cruijff de belangrijkste kandidaat is om Overmars op te volgen, als laatstgenoemde op een dag zou vertrekken. Cruijff, sinds juni technisch adviseur bij Barcelona in het door Joan Laporta samengestelde organigram, kon jaren geleden in een gesprek met het Algemeen Dagblad weinig kwijt over de geruchten. "Of ik ooit bij Ajax wil werken? Volgens mij zijn ze daar goed voorzien. Ik heb daar niet zo’n band mee als mijn vader bijvoorbeeld had. Ik voel me niet zo Nederlands als hij zich voelde." vOETBALZONE
Frank Arnesen
Supporters van Feyenoord zullen niet blij zijn met de suggestie, maar het kan vreemd lopen in de voetballerij. Arnesen, momenteel technisch directeur van rivaal Feyenoord, heeft een verleden als speler van Ajax: tussen 1975 en 1981 droeg hij het shirt van de club. Hij heeft een aflopend contract bij Feyenoord en kondigde deze week in een interview met Voetbal International aan in gesprek te gaan over een verlenging daarvan. "Ik heb het uitstekend naar mijn zin bij Feyenoord", verzekerde Arnesen. "Tegelijkertijd moeten we nog wel een aantal dingen bespreken, zoals financiële afspraken in het oude contract. Daarnaast moeten we nog evalueren. Wat ging er goed, zijn er zaken misschien niet goed gegaan? De club zal er vast ook een mening over hebben." Het kan dus nog altijd stuklopen. In het verleden was hij technisch directeur van onder meer PSV, Tottenham Hotspur, Chelsea, Hamburger SV en RSC Anderlecht. Voetbalzone
Grads Fuhler
Mijn nummer 1. Voormalige hoofdscouting van Groningen in hun succesperiode, mede verantwoordelijk voor het goede aankoopbeleid van de Noorderlingen toen met namen als Suarez, Tadic. Werd daarna aangesteld door Udinese als scout en heeft vervolgens ook bij Emmen de recente tropische verrassingen als Araujo en Pena binnengeloosd. Heeft in Peru gewoond, spreekt Spaans en kent de Zuid-Amerikaanse markt. Doet de scouting nu samen met zijn zoon en van huisuit iemand die een sympathie heeft voor Ajax.
Garry Hamstra
Zal zeker de komende tijd meer op zijn bordje gaan krijgen, de vraag is of men hem daarna als full optie ziet.
Max Huiberts
TD van AZ. Nouja verhaal bekend, met de recente strubbelingen tussen de clubs ligt die niet zo goed binnen de burelen van Ajax.
Peter Bosz
Na het conflict met Bergkamp en co en Van der Sar die daar halfzacht op ingreep zullen er wel wat gesprekken nodig zijn om de boel recht te trekken en te kijken of hij uberhaupt interesse heeft als trainer danwel als TD. Als TD spreekt natuurlijk tegen dat hij bij Feyenoord een dramatisch track record had.
Marcel Brands
Een van de weinige Nederlandse TD's die direct beschikbaar is, zie het alleen - gelukkig - niet gebeuren.
Ronald Koeman
Hij lijkt me nog te veel een trainer, maar wie weet.
Co Adriaanse
Lijkt wat te oud voor zo'n intensieve functie en het zou breken zijn met de lijn Cruijff
Louis Van Gaal
Lijkt me geen optie maar wilde het toch benoemen.
Leo Beenhakker en Frank Rijkaard
Zijn met pensioen en lijken voorlopig niet terug te keren.
Patrick Kluivert
Maakte geen beste indruk als TD bij PSG.
Julien Escude
Heeft momenteel een functie bij Sevilla voor het monitoren van de huurlingen
Poulsen
Kan niet zeggen dat hij dit ambieert maar heeft als voordeel wel dat hij internationaal bij veel clubs heeft gezeten en ook zijn talen wel zal spreken.
Martin van Geel
Been there done that....
Soren Lerby
Bestiert natuurlijk zaakwaarenemersbureau Essel Sport maar is wel een figuur die bekend is met het wheelen en dealen van een club.
Hans Vonk
Was al eens drie jaar TD bij Heerenveen en tevens interim jeugdopleidingen bij Ajax Cape Town
Morten Olsen
Kent de club als trainer, en is wel gestopt. twijfels of hij op zijn leeftijd nog zo'n drukke job aankan.
Theo Van Duivenbode
Zat in de Rvc maar is niet op een prettige manier weggegaan, de TD job lijkt ook een intensieve taak gezien zijn leeftijd
En je kan nog denken aan namen als Tomas Galasek, Chivu, Lobont, Begrdolmo, Seedorf , Litmanen, Vermaelen, Reiziger maar dat lijkt me allemaal weinig concreet.
Als we echt cult willen doen zeg ik Marko Pantelic die is momenteel interim voorzitter van de Servische bond. Kan veel offers you can't refuse maken....komt helemaal goed.