Ik denk nog nooit. Ook qua het benutten van kansen is hij zeldzaam zwak.
En dan bedoel ik vaste spitsen. Niet de Gabrich-miskopen. Zelfs Sonck vond ik beter. Of Pantelic.
Moderator: mods
Ik denk nog nooit. Ook qua het benutten van kansen is hij zeldzaam zwak.
Martinez vind ik belangrijker voor Ajax dan Blind (als linksback).
Ja, gaat weer beter. Zondag ook één van de weinige met een voldoende.
En dat is iets wat me al een tijd irriteert. Je ziet overal mensen vrij op de vleugels of rond de 16 opduiken, maar de lange pass komt vrijwel nooit. Eerst lekker breien achterin of de dichtstbijzijnde Ajacied op de vleugel aanspelen over 15 meter. Steeds weer die nutteloze, alles vertragende tussenschakels. Het ruikt soms naar FdB-foebal. Durft Ajax soms geen lange bal meer te geven? Zelfs als de aan te spelen Ajacied tig meters vrij staat? Vooral op zulke momenten mis ik Ziyech ontzettend. Via zijn lange ballen ontstond er vaak direct een 1 tegen1 situatie op een vleugel bij de 16. Daar wist Tadic dan vooral wel raad mee. Terwijl de tegenstander rap-rap moest kantelen om de defensie te herstellen. Waardoor er juist her en der weer gaten ontstonden, waar Ajacieden van konden profiteren. Volslagen andere dynamiek.AD schreef: Het topniveau haalde Ajax in het slotstuk, net als tegen AZ en Feyenoord, lange tijd niet. En dat was vooral aan Steven Berghuis merken. De schaduwspits botvierde zijn frustraties na het rustsignaal op het gras. Even eerder keek hij hoofdschuddend en met de korte broek opgetrokken boos om zich heen toen zijn zoveelste loopactie in de diepte werd genegeerd.
Genoten van hem tegen de kakkies en gisteren. Gravenberch hoort toch gewoon op de bank?
Net een klein kind. De 10 van Ajax is nu eenmaal vooral loper. Om zo gaten te trekken voor spelers aan de zijkanten om in Erik's "haaf speeses" te duiken.Zuidema schreef: ↑do dec 23, 2021 12:27 amAD schreef: Het topniveau haalde Ajax in het slotstuk, net als tegen AZ en Feyenoord, lange tijd niet. En dat was vooral aan Steven Berghuis merken. De schaduwspits botvierde zijn frustraties na het rustsignaal op het gras. Even eerder keek hij hoofdschuddend en met de korte broek opgetrokken boos om zich heen toen zijn zoveelste loopactie in de diepte werd genegeerd.
Berghuis lijkt aan zelfoverschatting te lijden. Tegen de paal trappen, mokkend de rust ingaan omdat ie niet aangespeeld wordt.
Berghuis vergrootte zichzelf uit. Het was niet één of twee keer, dat ie prima-donna-gedrag vertoonde.
In het begin deed hij dat nog wel, maar de laatste weken is het stukken minder. Kan ook te maken hebben met de lichte aanpassing van het systeem. We spelen nu veelal met 2 tienen en in de punt naar achteren. Misschien beperkt hem dat in zijn vrijheid en komt hij minder aan de bal. Alhoewel ik hem gisteren de meest simpele ballen zag inleveren. Dus of het daar nou aan ligt..Qua duelkracht is het ook niet veel. Wint heel weinig duels.Jöhnk schreef:Nog niet, maar hij ergert zich inmiddels wel.
Iedereen, inclusief Berghuis, rent maar in de diepte. Nu willen ze met Brobbey nog een speler die de diepte in rent. Maar wie geeft dan de pass? Zou Berghuis niet juist die speler moeten zijn?
Sebastien Haller in his first full calendar year for Ajax:
Scorebordjournalistiek dus. Maar zeker indrukwekkende stats, die hopelijk voor een spoedig afscheid met een top-transfersom zorgen.Ajaciedjuh schreef: ↑do dec 23, 2021 11:47 amSebastien Haller in his first full calendar year for Ajax:
47 games
48 G/A
35 goals
13 assists
CL Group-Stages topscorer (10 goals)
2 trophies
![]()
Ik las vorige week ergens (ik denk de Volkskrant van zaterdag) dat hij in groep 8 de hoogst mogelijke cito-score heeft gehaald. (Desalniettemin wel havo gedaan, omdat school hem niet motiveerde).GangstaRiB schreef: ↑do dec 23, 2021 10:22 amIk denk vooral dat ie baalt van zichzelf. Voglens mij is die jongen intelligent genoeg om niet de schuld buiten zichzelf te zoeken.
Doe nou niet, Haller levert geen bijdrage aan goed veldspel, wel aan de overwinningen, maar dat telt niet ...Ajaciedjuh schreef: ↑do dec 23, 2021 11:47 amSebastien Haller in his first full calendar year for Ajax:
47 games
48 G/A
35 goals
13 assists
CL Group-Stages topscorer (10 goals)
2 trophies
![]()
M.a.w.?
Haller staat er voor de goals. Een spits-spits. Niet per se voor het meevoetballen (hooguit effectief 'kaatsen' in de zestien). Het heeft Ajax best lang ontbroken aan zo'n 'goalgetter'. Nu is die er. Met resultaat: zie de stats. Bij een spits-spits zijn dat de stats die tellen. Ontbreken die stats, dan heeft een spits-spits een probleem.