Mja. Toen Ajax tegen Dinamo Kyiv lootte was er net twee weken planningstijd om af te reizen. Niet minder dan vier Ajaxtalkers waren toen gewoon aanwezig. Ik kan u verklappen, in Oekraine spreken ze nog veel minder Engels, kon je opletten van Dinamo Hooligans een smeulende burgeroorlog en was de reis lang. Hield dat de AT'ers tegen? Nein. Laat staan dat we het in ons hoofd zouden halen om te gaan mauwen over veel wind en dergelijke.Wouter schreef: ↑vr aug 13, 2021 8:12 pmAlleen wat je zegt over mijn woning slaat ergens op. Ierland is een land waar het altijd regent, waar mensen een onverstaanbare versie van het Engels spreken en in Dublin heb je nog meer klotewind dan in Den Haag. En dan moet je naar een halve amateurclub waar 1800 man in het stadion kunnen en waarvan je weet dat de kans nog behoorlijk substantieel is dat Vitesse een draak van een wedstrijd gaat spelen en nog gaat verliezen ook.Andriy Demchenko schreef: ↑do aug 12, 2021 2:56 pmDus die woning krijg je sowieso wel verkocht met zo'n berg kopers, tenzij ze misschien nog kennis maken met je buurman.![]()
Dundalk echter, het zeldzame gevoel van een prachtige Europese uittrip naar Ierland. En dan ga je niet. Vitesse heeft alle support nodig, al mag je blij zijn dat de uitdoelpuntregel niet geldt.
Dan maar constant ruzie met de vrouw omdat zij vindt dat ik niet goed genoeg poets. Levert wellicht nog een paar duizend euro op.
Ik had overigens geheel gelijk dat Vitesse alle support nodig had, tegen de door jou met veel dedain gecategoriseerde amateurclub. Laat staan dat je gaat klagen als je een draak van een wedstrijd krijgt voorgeschoteld, het gaat om het uitje - even ontsnappen aan de vrouw - biertjes doen, cultuur snuiven, je nog verbondener voelen met je club door zo'n pelgrimstocht etc. Maar ik merk al dat het dus niet aan Vitessense goegemeente besteed is. Verklaart ook wel dat nooit overwinteren, de club wil de supporters met zo min mogelijke Europese uitwedstrijden opzadelen en daar slaagt het al decenia wonderwel in.