Enige reden lijkt me korte termijn financieel. Maar zou hij aan een stap naar Lyon dan zoveel meer overhouden?

Moderator: mods
Mee eens.wimpey schreef: ↑za jul 10, 2021 6:11 pmIs dit niet wat overdreven? Hij is 4,5 jaar een fantastische en gezichtsbepalende speler voor ons geweest.De Dominee schreef: ↑za jul 10, 2021 6:08 pmMooi. Opdonderen. Onbegrijpelijke stap zijwaarts voor hem overigens.
Mwaaaaa...
Daar komt bij dat het wellicht moeilijker wordt om nu op korte termijn een stap te maken naar een echt grote club.
'André Onana bereikt persoonlijk akkoord met Lyon'
10 juli 2021 19:20 - L'Équipe
Foto: Pro Shots
"André Onana bereikt persoonlijk akkoord met Lyon"; image source: Pro Shots
Het Franse L'Équipe weet te melden dat André Onana een persoonlijk akkoord heeft bereikt met Olympique Lyonnais. Tussen de Franse club en Ajax zit nog wel een enorm verschil. De ploeg van Peter Bosz zou 5 miljoen euro geboden hebben, terwijl Ajax meer dan 10 miljoen euro voor de doelman wil hebben. Ook Arsenal zou nog steeds serieuze belangstelling hebben, maar Lyon lijkt inmiddels de beste papieren te hebben om de doelman over te nemen.
Zaakwaarnemer Albert Botines bevestigt de interesse van Olympique Lyonnais, maar spreekt een persoonlijk akkoord tegen. "We zijn de gesprekken net begonnen", aldus Botines. "De eventuele contractduur is nog niet bekend."
Dat is toch steeds het punt geweest (al zei W dat er geen punt was)?
Haha ja, dat zou hij wel willen.Al zou ik als ik Overmars was ook wel iets voelen voor bijvoorbeeld 8 met een mooi percentage bij doorverkoop.
Ja, Ajax heeft alle troeven in handen.
Dat salaris zou ik dus proberen te verhalen.wimpey schreef: ↑ma jul 12, 2021 9:10 amJa, Ajax heeft alle troeven in handen.![]()
Contract loopt binnen een jaar af, mag vanaf september trainen en vanaf november wedstrijden spelen. Wil in onze winter naar de Africa Cup. Mag vanaf januari in gesprek met clubs omtrent een transfervrij vertrek.
De Bergrat van Ajax dus. Een dossier waarmee ze gigantisch in hun maag zitten. Maak het nou a.s.a.p. rond. Dan vang je nog een bescheiden bedrag, misschien wat boni en een doorverkooppercentage. En je bespaart een miljoenensalaris.
Mooi verhaal, maar ik vermoed dat Onana en zijn entourage er helemaal niet zo diep over nadenken. Dit is misschien wel een gevalletje ‘bounded rationality’. Onana wil vooral weg. Een andere competitie, een andere omgeving, en een andere club, want bij Ajax zit hij niet meer lekker in zijn vel.Ajax Rules schreef: ↑zo jul 11, 2021 6:09 pmDaar komt bij dat het wellicht moeilijker wordt om nu op korte termijn een stap te maken naar een echt grote club.
Als hij bij Ajax had bijgetekend tot 2024 (twee jaar erbij) met een gelimiteerde transfersom van bijvoorbeeld, dan had hij vanaf november weer kunnen gaan spelen en zou hij in mei 2022 wellicht weer in beeld zijn bij clubs van een hoger kaliber dan Lyon. Hij kan natuurlijk ook goed gaan presteren bij Lyon, maar het is de vraag of zij een goed presterende keeper na 7 maanden alweer willen laten gaan.
Door zijn eigen optreden toch?
Dat lijkt een beetje vergeten, omdat Stekelenburg het prima opving. Houd mijn hart vast voor 21/22. In november zou het zo maar kunnen dat we blij zijn als Onana nog bij ons zou zijn, ook al wandelt hij volgend jaar zomer de deur uit.Marillion schreef:Nu mag ik graag kritisch naar Ajax kijken maar dat ze deze situatie met Onana niet hebben zien aankomen ga ik ze niet kwalijk nemen.
Dat kost in verhouding tot een eerder transfermoment misschien geld. Maar al die tijd stond er wel een geweldige keeper in ons doel.
Maar dat wilde niet lukken, en nu al helemaal niet meer.Marillion schreef: ↑zo jul 11, 2021 11:04 amDenk het ook. Buiten verlengen bij Ajax is dit waarschijnlijk zijn beste kans om zo snel mogelijk weer te gaan spelen.
Neemt niet weg dat ik de stap naar Lyon persoonlijk wel teleurstellend zou vinden. Hij heeft de kwaliteiten om naar een grotere club te gaan.
Eens. Waanzin om de schuld bij Ajax neer te leggen.Marillion schreef: ↑ma jul 12, 2021 9:24 pmNu mag ik graag kritisch naar Ajax kijken maar dat ze deze situatie met Onana niet hebben zien aankomen ga ik ze niet kwalijk nemen.
Dat kost in verhouding tot een eerder transfermoment misschien geld. Maar al die tijd stond er wel een geweldige keeper in ons doel.
.You win some, you lose some. Er zijn megawinsten gemaakt op jonge spelers. Anderen brengen niks op, maar dragen wel bij aan landskampioenschappen of Europees overwinteren. Dat is ook ‘geld’