F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » do mei 20, 2021 6:59 am

Mano

Bericht door Mano » do mei 20, 2021 7:55 am

F1, het is eigenlijk een 'kut' sport. :blush.gif:
Misschien is Norris wel de beste maar zolang hij niet in een concurrerende bolide zit, zullen we het nooit weten.
Daarnaast wordt er belachelijk weinig ingehaald (voorin) simpelweg omdat de rest de top 2 teams niet kan bijhouden
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Iniesta

Bericht door Iniesta » do mei 20, 2021 9:35 am

Misschien is Berghuis wel de beste, maar zolang hij niet bij een fatsoenlijke club zit, wordt hij nooit kampioen
Je moet f1 niet zien als een pure man tot man wedstrijd, maar competitie tussen teams

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mei 20, 2021 12:23 pm

Het is vooral een heel ontoegankelijke sport.

999

Bericht door 999 » do mei 20, 2021 5:22 pm

Sportzender ESPN kan de borst natmaken

Viaplay nog niet uitgewinkeld: na de F1 ook de Eredivisie?
author avatar
Door ROB GOOSSENS

Updated Vandaag, 12:57
Vandaag, 12:39 in TV

Opnieuw is Nederland een streamingdienst rijker. Waar de concurrentie zich met films en series onderscheidt, pakt Viaplay het anders aan: die jaagt op sportrechten en heeft de Formule 1 alvast binnen. Dat is echter pas het begin: de Scandinaviërs lonken zelfs naar de Eredivisie.

De Eredivisie is sowieso nog tot 2024 te zien bij ESPN, dat ook mede-eigenaar is van de marketingrechten.

Na dagen van speculatie bevestigde Nordic Entertainment Group (NENT) donderdag eindelijk wat iedereen intussen wel zag aankomen: het bedrijf betreedt met zijn streamingdienst Viaplay de Nederlandse markt en gebruikt de prestigieuze Formule 1 daarbij als breekijzer.

Ceo Anders Jensen van NENT was ’overweldigd’ door de reacties op de geruchten de afgelopen dagen, vertelt hij aan De Telegraaf. „We zijn nieuw hier, en we voelen een grote verantwoordelijkheid om de Formule 1 net zo goed of zelfs beter te verslaan dan hoe Ziggo dat nu doet.”

Mol en Plooij
Deze week liet commentator Olav Mol, die in zijn carrière al meer dan vijfhonderd races versloeg, weten dat hij open staat voor een overstap naar de nieuwe betaaldienst. Jensen vindt het ’te voorbarig’ om daar op te reageren, en hint erop dat Mol en andere F1-routiniers als Jack Plooij en Rob Kamphues niet bij de brievenbus moeten gaan zitten wachten op een aanbod. „Sommige gezichten zullen we zeker terugzien. Maar het is belangrijk in de evolutie van sport dat je af en toe dingen vernieuwt. We zien dat de kijker ouder wordt. Om daar te verjongen, zal dat ook voor de camera moeten gebeuren.”

Hoewel Viaplay in 2022 een grootse entree maakt door meteen de F1 en de Bundesliga-rechten te kapen, zal de dienst zich ook op het gebied van hoogwaardig drama willen onderscheiden. Zo werkt het met de gerenommeerde Deense filmmaker Lars von Trier aan The kingdom exodus, een vervolg op zijn serie The kingdom uit de jaren 90. Ook Nederlandse series sluit Jensen niet uit. „We willen per jaar vijf tot tien lokale series produceren. In Scandinavië zijn dat er dit jaar 40.”

Max Verstappen zal zijn rondjes vanaf komend jaar op Viaplay rijden, maar het is allesbehalve zeker dat Olav Mol meeverhuist.
Max Verstappen zal zijn rondjes vanaf komend jaar op Viaplay rijden, maar het is allesbehalve zeker dat Olav Mol meeverhuist.Ⓒ ANP / HH

’Aantrekkelijk aanbod’
Voor veel F1-liefhebbers is de introductie van de nieuwe dienst even slikken. Momenteel kunnen zij de races gratis bekijken als onderdeel van hun Ziggo-televisieabonnement. Jensen begrijpt die schrik, maar probeert de kijker meteen gerust te stellen: hij belooft een ’aantrekkelijk aanbod’. Het feit dat Viaplay in thuisland Zweden meer dan 44 euro per maand kost, is ’allesbehalve een indicatie’.

„Als we met zo’n prijs naar Nederland zouden komen, dan zou het een kort avontuur worden”, aldus Jensen, die belooft dat zes van de achttien races alsnog gratis te zien zullen zijn via Viaplay. Reclameblokken tijdens de race, zoals dat bijvoorbeeld in Duitsland gebruikelijk is, beschouwt Jensen als een no-go. „Dat is niet ons verdienmodel.”

Viaplay is al een grote speler in Scandinavië, waar het bijna even veel abonnees heeft als marktleider Netflix. Uiteindelijk wil het bedrijf zelf marktleider worden, ook in Nederland. Hoe belangrijk de F1 ook is voor die missie, alleen het racespektakel is niet voldoende, zo weet hoofd sport Peter Nørrelund van NENT. „Alle sporten die interessant zijn voor de Nederlandse kijker, zijn ook interessant voor ons.”

Momenteel zijn Ziggo Sport en ESPN de grootste houders van uitzendrechten op sportgebied. Ziggo Sport verliest de Formule 1 maar behoudt onder meer de Spaanse, Italiaanse en Engelse voetbalcompetitie. ESPN heeft met de Eredivisie het belangrijkste pakket in handen, maar raakt de Bundesliga de komende acht jaar kwijt aan Viaplay.

Nørrelund wil niet al te veel vooruitlopen op de toekomstige programmering van zijn streamingdienst. „Eerst moeten we een lokaal team aannemen. Maar we kennen de waarde van lokale competities en de reputatie van de Eredivisie is ook bij ons in Scandinavië groot. Als er een biedingsproces komt, dan moeten we daar zeker naar kijken.”
De T.

Zal mij benieuwen , maar rekenen ze zich niet wel heel gemakkelijk rijk ?.
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 20, 2021 5:42 pm

Veel hangt natuurlijk af van de prijs die ze vragen. Maar in principe zitten mensen natuurlijk niet te wachten op allerlei verschillende diensten waar ze zich apart op moeten abonneren.

Fanatieke fans zullen er wel wat voor over hebben. Maar er zijn ook veel kijkers die het nu opzetten omdat het onderdeel van hun tv pakket is en ze toch al op de bank liggen.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mei 20, 2021 8:19 pm

Als je net als Netflix een abonnementje kan delen met 3 man kost het je misschien een tientje ofzo.

columbus

Bericht door columbus » vr mei 21, 2021 7:40 am

Marillion schreef:Veel hangt natuurlijk af van de prijs die ze vragen. Maar in principe zitten mensen natuurlijk niet te wachten op allerlei verschillende diensten waar ze zich apart op moeten abonneren.

Fanatieke fans zullen er wel wat voor over hebben. Maar er zijn ook veel kijkers die het nu opzetten omdat het onderdeel van hun tv pakket is en ze toch al op de bank liggen.
Exact dat laatste. Aantal vrienden en collega’s die formule 1 volgen doen dat omdat het nu in het pakket zit. Gisteren hadden we een praatje en eigenlijk niemand volgt het zo fanatiek genoeg dat ze er een abonnement voor af zouden sluiten. Vooral ook omdat men al tig abonnementen heeft zodat het langzaam toch op loopt. Netflix HD, spotify, Videoland, Amazon want die was maar 3 euro Afbeelding, Disney voor de kinderen plus je ‘gewone’ tv abonnement.

999

Bericht door 999 » vr mei 21, 2021 8:11 am

Precies, dat probeerde ik eerder al aan te geven.Dus ben ik benieuwd.Geen 44 euro hadden ze het over, maar 24 euro zal het ook niet worden.

Volgens mij is dit dezelfde groep van de Nordic series en films.Denk dat ze dat ook gaan aanbieden.Maar dan gaat ook weer om en en en abonnementen. Zowiezo wordt ik niet vrolijk van het taaltje, maar die series vervelen ook heel vlug.

Persoonlijk ga ik daar dus niet extra voor betalen.Daarnaast gaan Ziggo en de rest natuurlijk ook reageren.ESPN laat, denk ik, niet voor niks Duits voetbal schieten in hun pakket.Vraag me ook hardop af, of de Nederlander wil betalen voor buitenlands voetbal, zoals meestal gratis te zien voor ziggo abonnees. ( 300.000 ).

Overigens ook benieuwd wat hun met de NLD competitie gaan doen.Maar ook daar, zoals al gezegd , gaat het natuurlijk ook om het prijskaartje.

Er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat ze de rechten gaan vermarkten.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » vr mei 21, 2021 8:14 am

Precies, dat probeerde ik eerder al aan te geven.Dus ben ik benieuwd.Geen 44 euro hadden ze het over, maar 24 euro zal het ook niet worden.

Volgens mij is dit dezelfde groep van de Nordic series en films.Denk dat ze dat ook gaan aanbieden.Maar dan gaat ook weer om en en en abonnementen. Zowiezo wordt ik niet vrolijk van het taaltje, maar die series vervelen ook heel vlug.

Persoonlijk ga ik daar dus niet extra voor betalen.Daarnaast gaan Ziggo en de rest natuurlijk ook reageren.ESPN laat, denk ik, niet voor niks Duits voetbal schieten in hun pakket.Vraag me ook hardop af, of de Nederlander wil betalen voor buitenlands voetbal, zoals meestal gratis te zien voor ziggo abonnees.

Overigens ook benieuwd wat hun met de NLD competitie gaan doen.Maar ook daar, zoals al gezegd , gaat het natuurlijk ook om het prijskaartje.

Er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat ze de rechten gaan vermarkten.
Blij met de punten ...

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr mei 21, 2021 9:44 am

Videoland kost 5 Euro, Netflix 8 euro.. en daar krijg je duizenden uren content voor... Ik neem aan dat het zo rond dat bedrag moet zijn, willen Nederlanders het kopen...

als ik kijk dat Viaplay Sport 269 deense kronen kost.. dat is 36 Eurie... nou dat betalen Nederlanders niet graag hoor!

Frank

Bericht door Frank » vr mei 21, 2021 10:15 am

Hangt van de content af.

5 euro voor Videoland en 8 euro voor Netflix is voor mij weggegooid geld aangezien ik de content van Videoland helemaal niets vind en de content van Netflix maar voor een klein deel interessant vind.

36 euro voor alleen F1 zal voor mij ook te veel zijn, zal dus van de andere content afhangen.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

999

Bericht door 999 » vr mei 21, 2021 10:53 am

Ook basketbal gaat bij Ziggo weg .. Er zijn er die zich echt rijk aan het rekenen zijn ..
Blij met de punten ...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr mei 21, 2021 10:57 am

Ik heb zowel een espn (12 euro) als Ziggo sport (14 euro) abonnement. Dat vind ik wel te doen. Bovendien kan je het stopzetten in de zomer en winter als er geen sport is. Als het rond dit bedrag is vind ik het prima. 30 euro of meer ga ik echt niet betalen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr mei 21, 2021 11:08 am

Trab schreef:
vr mei 21, 2021 10:57 am
Ik heb zowel een espn (12 euro) als Ziggo sport (14 euro) abonnement. Dat vind ik wel te doen. Bovendien kan je het stopzetten in de zomer en winter als er geen sport is. Als het rond dit bedrag is vind ik het prima. 30 euro of meer ga ik echt niet betalen.

Wat vind je van de kwaliteit van de Nederlandse ESPN zenders? Ik vind die wel zo schokkend slecht dat ik me elke keer weer af vraag waar ik in hemelsnaam naar zit te kijken. In de VS is ESPN best een normale zender maar dat de KNVB met deze amateuristische lokale spin off in zee is gegaan (hoogste bod?) vind ik pure minachting van het publiek. Zodra er een alternatief is ben ik daar weg.

999

Bericht door 999 » vr mei 21, 2021 11:21 am

Trab schreef:

Maar als je F1 wilt zien wordt het 12 en 14 en Nordic .. Ik ga zowiezo niet betalen voor F1 ..
Blij met de punten ...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr mei 21, 2021 11:22 am

Dubbel schreef:
Trab schreef:

Wat vind je van de kwaliteit van de Nederlandse ESPN zenders? Ik vind die wel zo schokkend slecht dat ik me elke keer weer af vraag waar ik in hemelsnaam naar zit te kijken. In de VS is ESPN best een normale zender maar dat de KNVB met deze amateuristische schim in zee is gegaan (hoogste bod?) vind ik pure minachting van het publiek. Zodra er een alternatief is ben ik daar weg.
Ze hebben 6 zenders maar daar wordt een hoop hetzelfde op afgespeeld. Zou wel leuk zijn als er wat meer documentaires zijn. De Bundesliga interesseert me geen reet.
Kwaliteit van de analisten vind ik ook slecht. Met name Perez heb ik een hekel aan. Die gast wil continu het woord hebben. Als hij met De Boer of Bruggink zit is hij 75% aan het woord. Dat programma voetbalpraat ook. Zitten ze met z’n vieren en 75% van de tijd is hij aan het woord met dat kut Deense accent van hem. Ik kijk ook niet meer live als hij er zit. Kijk het altijd terug en zodra hij aan het woord komt spoel ik door. Dat scheelt een hoop ergernis Afbeelding
De enige goede analist vind ik Marciano Vink.
Voor de rest worden de wedstrijden allemaal wel goed in beeld gebracht. Inclusief voor en nabeschouwingen, interviews etc. Goedemorgen Eredivisie vind ik ook altijd leuk op zondagmorgen. Ondanks Hans Kraay Afbeelding

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr mei 21, 2021 11:25 am

999 schreef:
Trab schreef:

Maar als je F1 wilt zien wordt het 12 en 14 en Nordic .. Ik ga zowiezo niet betalen voor F1 ..
Ik heb Ziggo puur voor de F1. Spaanse en Engelse competitie is ook wel leuk, maar kijk ik zelden. Ik ga Ziggo dan ook opzeggen als de F1 verdwijnt. Dan neem ik espn en nordic. Tenminste, als het een beetje vergelijkbaare prijs is.

999

Bericht door 999 » vr mei 21, 2021 11:30 am

Trab schreef:
vr mei 21, 2021 11:25 am
999 schreef:
Trab schreef:

Ik heb Ziggo puur voor de F1. Spaanse en Engelse competitie is ook wel leuk, maar kijk ik zelden. Ik ga Ziggo dan ook opzeggen als de F1 verdwijnt. Dan neem ik espn en nordic. Tenminste, als het een beetje vergelijkbaare prijs is.

Oke, tja ik heb een bepaald bedrag in mijn hoofd voor HET zien van sport, heb nu Espn ( Nld alleen ) en Ziggo.Dat wil ik betalen.Meer niet.Alles heeft een grens bij mij.
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 21, 2021 4:42 pm

Ik betaal iets van 2 of 3 tientjes per jaar voor de Eurosport player zodat ik altijd en overal wielrennen kan zien, ook zonder reclame.

Een extra abonnement puur voor sport heb ik verder niet. Ajax zie ik onder normale omstandigheden thuis in het stadion. Uitwedstrijden zijn soms via het openbare kanaal te zien. De enkele keer dat ik een uitwedstrijd wil zien die niet op dat kanaal is koop ik een losse wedstrijd. Al die buitenlandse competities interesseren me niet.

MTB is gratis te zien via Red Bull TV.

F1 keek ik af en toe als ik niets anders te doen had via RTL+ toen dat nog mogelijk was. Daar ga ik echt geen cent voor betalen.

Van mij gaan ze dus niet rijk worden. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za mei 22, 2021 12:42 am

Nee dat zeg ik Sport7 was ook gedoemd te falen. Maar goed het media landschap is nu anders...

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » za mei 22, 2021 8:31 am

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mei 22, 2021 2:11 pm

Hoe kan het dat Ferrari opeens zo snel is? Zijn ze weer illegaal aan het knutselen geweest?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 22, 2021 4:14 pm

Leuk toch? Hoe meer teams er om de eerste plekken strijden hoe beter.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mei 22, 2021 5:00 pm

Als Leclerc door de crash zijn versnellingsbak moet vervangen krijgt hij een gridstraf en mag Max van de pole starten, afwachten dus. Kunnen ze hem niet stiekem vervangen en niks zeggen? Of hoe werkt dat?

Plaats reactie