F1 en andere autosporten
Moderator: mods
Re: F1 en andere autosporten
Eerlijk gezegd heb ik hem wel specialere dingen zien doen.
Die Mercedes is gewoon duidelijk een stuk sneller op het rechte stuk dan Ferrari of McLaren
Als je dan in de drs komt, is het relatief makkelijk om er voorbij te gaan
Die Mercedes is gewoon duidelijk een stuk sneller op het rechte stuk dan Ferrari of McLaren
Als je dan in de drs komt, is het relatief makkelijk om er voorbij te gaan
Ja, dat is nu eenmaal het suffe van deze sport. Maar als je in de grindbak staat en je weet toch nog tweede te worden doe je als coureur denk ik toch wel het nodige goed.
Nil volentibus arduum
Daarbij had Hamilton dus de mazzel dat die ronde achterstand geschrapt werd.
Kan wel zijn dat het regel is, maar dan nog snap ik niet waarom dat dan is.
In NASCAR kennen ze de 'lucky dog' regel, waarbij alleen de beste geklasseerde coureur met een ronde achterstand deze terugkrijgt. Niet ELKE coureur dus.
Nou weet ik niet of Hamilton in dat geval ook degene zou zijn geweest.
Kan wel zijn dat het regel is, maar dan nog snap ik niet waarom dat dan is.
In NASCAR kennen ze de 'lucky dog' regel, waarbij alleen de beste geklasseerde coureur met een ronde achterstand deze terugkrijgt. Niet ELKE coureur dus.
Nou weet ik niet of Hamilton in dat geval ook degene zou zijn geweest.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
- Jinne
- Site Admin
Vreemde regel. Anders had je een mooie slag richting Mercedes en Hamilton kunnen maken.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Probleem zal zijn dat ze ook de tijdsverschillen binnen één ronde laten vervallen. Je kunt dat natuurlijk oplossen door de verschillen te nemen van voor de onderbreking. Bijvoorbeeld bij het passeren van de finish in de ronde voor een crash. En dan moet je gaan verrekenen met het tweede deel van de wedstrijd.
Nil volentibus arduum
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat Red Bull Perez nog binnen zou halen op het einde om op verse banden de snelste ronde te pakken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ALTIJDWie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑zo apr 18, 2021 3:11 pmWat een schijtmazzel heeft die Hamilton toch ook he. Vliegt een keer van de baan, komt er daarna een herstart waardoor ie nauwelijks achter ligt.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Moet binnen de top 10 zijn anders mag dat niet geloof ik
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Dan had Perez geen extra punt gekregen, maar Hamilton ook niet.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
-
Waarom kreeg Hamilton eigenlijk geen straf voor het in zijn achteruit de baan oprijden?
Volgens mij mag het wel in de grindbak en niet op de baan.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Waarom kreeg Hamilton eigenlijk geen straf voor het in zijn achteruit de baan oprijden?
Blijft trouwens een rare regel dat bij code rood je ronde achterstand wordt kwijtgescholden. Ondanks de fraaie winst van Max Hamilton toch de morele winnaar doordat hij nog 2e wordt en het snelste rondje pakt. Perez ook weer aardig verkloot. Die had Hamilton achter zich kunnen houden als hij niet gespind was.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Hamilton zegt dan wel dat hij het leuk vindt dat RB zo sterk is maar ze zijn de eerste bocht nog niet uit en hij klaagt alweer dat Verstappen het aandurft hem de pas af te snijden. Ook niet toevallig dat jij nu dit soort foutjes gaat maken. Het is namelijk een stuk makkelijker om vooraan te rijden dan te moeten volgen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Dat schoot ook door mij heen. Hamilton onder druk maakt soms foutjes?raymon schreef: ↑zo apr 18, 2021 9:37 pmHamilton zegt dan wel dat hij het leuk vindt dat RB zo sterk is maar ze zijn de eerste bocht nog niet uit en hij klaagt alweer dat Verstappen het aandurft hem de pas af te snijden. Ook niet toevallig dat jij nu dit soort foutjes gaat maken. Het is namelijk een stuk makkelijker om vooraan te rijden dan te moeten volgen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Van Kalmthout zesde geworden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Fijn om te zien dat er eindelijk strijd is.
2 merken die aan elkaar gewaagd zijn qua motor en rijder.
Laten we hopen dat dit zo blijft. een Max die continue wegrijdt is ook niet leuk.
2 merken die aan elkaar gewaagd zijn qua motor en rijder.
Laten we hopen dat dit zo blijft. een Max die continue wegrijdt is ook niet leuk.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
- Monkey Tonk
Schitterende start van Verstappen. Hij rijdt eerst naar rechts. Hamilton ziet hem daar terwijl hij Perez voor zijn rekening neemt, en boem, opeens zit Max aan de andere kant.
F1 is tien keer zo leuk met regen.
Hamilton heeft nu eenmaal altijd geluk. Maar hij dwingt dat ook af. Hoeveel anderen houden de auto zo rustig aan de praat in een zandbak?
F1 is tien keer zo leuk met regen.
Hamilton heeft nu eenmaal altijd geluk. Maar hij dwingt dat ook af. Hoeveel anderen houden de auto zo rustig aan de praat in een zandbak?
Konden ze niet maken, denk ik. Hij zat op minder dan een seconde achter Alonso voor plek 10.
-
Reden te meer om het te proberen toch? Als hij al 10e zou worden krijgt hij 1 punt. Als hij de snelste ronde rijdt ook maar 1 punt, die ie dan echter wel afpakt van Hamilton, in plaats van wanneer hij 10e zou worden.
Je krijgt alleen de extra punt volgens mij als je zelf ook in de punten rijdt. Afpakken punt van Hamilton was dan het enige doel.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑di apr 20, 2021 11:26 amReden te meer om het te proberen toch? Als hij al 10e zou worden krijgt hij 1 punt. Als hij de snelste ronde rijdt ook maar 1 punt, die ie dan echter wel afpakt van Hamilton, in plaats van wanneer hij 10e zou worden.
Als hij naar binnen zou gaan en daardoor op de 12de plek terug zou komen, pakt hij geen punt, ook niet als hij de snelste ronde rijdt.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑di apr 20, 2021 11:26 amReden te meer om het te proberen toch? Als hij al 10e zou worden krijgt hij 1 punt. Als hij de snelste ronde rijdt ook maar 1 punt, die ie dan echter wel afpakt van Hamilton, in plaats van wanneer hij 10e zou worden.
Daarnaast moest je wel een DRS momentje hebben anders kwam je er niet aan. Er waren te veel variabelen om de huidige punt in de tas op te geven.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
-
Ah ik wist niet dat je alleen een extra punt krijgt als je zelf al in de punten rijdt. Thanks voor de uitleg.
Perez had er dus wel voor kunnen zorgen dat dat extra punt niet naar Hamilton was gegaan.
maar hadden ze weer een punt verloren in de constructeurs titel en die is ook belangrijk. (minder voor ons, maar niet voor het team)
daarnaast had hij een slipstream moeten vinden met DRS anders kwam hij niet aan die tijd.
Die DRS zorgt voor zo'n 0,5 op een rondje. Vind je geen DRS, kom je niet aan die tijd.
daarnaast had hij een slipstream moeten vinden met DRS anders kwam hij niet aan die tijd.
Die DRS zorgt voor zo'n 0,5 op een rondje. Vind je geen DRS, kom je niet aan die tijd.
Ik weet niet naar welke GP jij hebt zitten kijken, maar Perez is als 11de geëindigd. Heeft dus helemaal geen punt(en) voor constructeurs titel gehaald....Mano schreef: ↑di apr 20, 2021 3:23 pmmaar hadden ze weer een punt verloren in de constructeurs titel en die is ook belangrijk. (minder voor ons, maar niet voor het team)
je hebt gelijk, 11deFrank schreef: ↑di apr 20, 2021 5:10 pmIk weet niet naar welke GP jij hebt zitten kijken, maar Perez is als 11de geëindigd. Heeft dus helemaal geen punt(en) voor constructeurs titel gehaald....Mano schreef: ↑di apr 20, 2021 3:23 pmmaar hadden ze weer een punt verloren in de constructeurs titel en die is ook belangrijk. (minder voor ons, maar niet voor het team)
neemt de rest niet weg. 1) hij vocht met Alonso om een punt en 2) zat compleet niet in de wedstrijd om de snelste ronde te pakken. vloog er vaker af dan goed voor hem was.
Dus zeggen dat hij die punt van Lewis had kunnen afnemen, blijft onzin. Dan heb je ook niet gekeken