Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Wie wint de CL?

Manchester City
3
100%
Internazionale
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 3

Frank

Re: Champions League

Bericht door Frank » ma apr 19, 2021 1:06 pm

laatste keer kampioen:

Chelsea: 2017
Athletico: 2014
Man United: 2013
AC Milan: 2011
Inter: 2010

Arsenal: 2004....

Totttenham: 1961......

Al deze clubs hebben al verdomd veel voordeel van die belachelijke regel dat ook niet-kampioenen aan de CL mee mogen doen....

De andere 5 clubs hebben ook al niet te klagen, door diezelfde regel zijn ze uberhaupt altijd al gegarandeerd van CL.

Kut clubs
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Arthur

Bericht door Arthur » ma apr 19, 2021 1:08 pm

Yopii schreef:
ma apr 19, 2021 12:51 pm
De Spaanse clubs zijn blut en de Italiaanse kunnen de strijd met de Engelse niet aan. r

Wie zit er te wachten op een Superliga met zes of meer Engelse clubs? Daar is toch niets aan?
"Wij" zijn natuurlijk niet de doelgroep van deze league. Dat zijn de Aziaten en Amerikanen.

Arthur

Bericht door Arthur » ma apr 19, 2021 1:09 pm

Mano schreef:
ma apr 19, 2021 9:10 am
ik denk dat ik stop met kijken als deze league er komt.
gewoon Ajax en klaar.
Ik kijk eerlijk gezegd de CL ook al weinig meer. Het zijn toch elke keer dezelfde clubs tegen elkaar.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 19, 2021 1:11 pm

Hoewel het geld het spelletje al aardig heeft verpest, is voetbal ingebakken in de cultuur.

In Amerika kennen ze dat niet. Daar gaan 'franchises' van stad naar stad. In Europa zit het ingebijteld in de cultuur. Dat is wat de Amerikaanse, Russische en Midden-Oosterse eigenaars niet snappen.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » ma apr 19, 2021 1:53 pm

Spelers beginnen ook steeds meer op ordinaire geldwolven te lijken, als ze het al niet zijn ...
Blij met de punten ...

Mano

Bericht door Mano » ma apr 19, 2021 2:03 pm

De romantiek is er wel een beetje af, toch?
Of klink ik nu als een ouwe lul :blush.gif:

Bij Ajax heb je nog het gevoel dat 'jij' er kan komen (als je 14 bent)
je ziet spelers uit Amsterdam in het eerste en jonge jongens krijgen een kans. Het voelt benaderbaar.

Stel je bent supporter van Man City of Chelsea, speelt er uberhaupt nog wel een Engelsman :hypocrite.gif:
(even gecheckt: 5 bij City en 4 bij Chelsea in de hele selectie)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 19, 2021 3:45 pm

Mano schreef:
ma apr 19, 2021 2:03 pm
De romantiek is er wel een beetje af, toch?
Of klink ik nu als een ouwe lul :blush.gif:

Bij Ajax heb je nog het gevoel dat 'jij' er kan komen (als je 14 bent)
je ziet spelers uit Amsterdam in het eerste en jonge jongens krijgen een kans. Het voelt benaderbaar.

Stel je bent supporter van Man City of Chelsea, speelt er uberhaupt nog wel een Engelsman :hypocrite.gif:
(even gecheckt: 5 bij City en 4 bij Chelsea in de hele selectie)
Ja de romantiek is er helaas voor een groot gedeelte uit, maar toch blijven clubs een verlenging van een buurt/wijk/stad. In Nederland is AZ ook meerdere keren omhoog gestuwd door geld (Wastora en DSB), vonden we niet leuk maar we gingen allemaal de uitdaging aan.
Nooit meer verhitte duels om promotie/degradatie. Nooit meer echt schuimbekkende fans die zo'n hekel aan Barca hebben enzo... die super league lijkt me vooral heel snel heel saai te worden.
Whitey on the moon.

Wouter

Bericht door Wouter » ma apr 19, 2021 4:21 pm

Yopii schreef:
De Spaanse clubs zijn blut en de Italiaanse kunnen de strijd met de Engelse niet aan. r

Wie zit er te wachten op een Superliga met zes of meer Engelse clubs? Daar is toch niets aan?
De CL is ook al weinig aan.

Doordat het speelveld in Europa ongelijk is, maar spelers wel onbeperkt naar de meest biedende club kunnen gaan, is het allemaal niet meer zo leuk.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » ma apr 19, 2021 5:27 pm

Wouter schreef:
ma apr 19, 2021 4:21 pm
Yopii schreef:

Doordat het speelveld in Europa ongelijk is, maar spelers wel onbeperkt naar de meest biedende club kunnen gaan, is het allemaal niet meer zo leuk.
Ik kijk het op Ajax na, eigenlijk al jaren niet meer. Met de komst van City en PSG is dat toernooi voor mij definitief de nek om gedraaid. Ja het is misschien een keer leuk om een keer een oud Ajacied te zien zoals Eriksen, De Jong maar daar houdt de amusementswaarde echt op. Maar ik zie dus dat dat ook voor andere supportersgroepen in Nederland geldt. Mooi om te zien dat ik niet de enige ben.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

999

Bericht door 999 » ma apr 19, 2021 5:58 pm

UEFA gooit bom

’Real Madrid, Manchester City en Chelsea per direct uit Champions League’
Updated 7 min geleden
27 min geleden in VOETBAL

MONTREUX - Real Madrid, Chelsea en Manchester City zullen waarschijnlijk per direct uit de Champions League worden gezet vanwege hun betrokkenheid bij de oprichting van een afgescheiden Super League. „Dat verwacht ik”, gaf UEFA-bestuurslid Jesper Møller, tevens voorzitter van de Deense voetbalbond, te kennen.

De drie clubs hebben zich geplaatst voor de halve finales van de Champions League. Real Madrid speelt op 27 april de eerste wedstrijd thuis tegen Chelsea en Paris Saint-Germain ontvangt een dag later Manchester City. De returns zijn de week daarop.

Eerder op de dag had UEFA-voorzitter Aleksander Ceferin na een vergadering in Montreux al gezegd dat hij zo snel mogelijk sancties wil opleggen aan de twaalf clubs die zich in de nacht van zondag op maandag als ’founders’ van de Super League hebben gepresenteerd.

Europa League
Møller zei bij de Deense omroep DR dat de UEFA vrijdag de beslissing zal nemen. „Dan hebben we een buitengewone bestuursvergadering. Deze drie clubs zullen moeten vertrekken. Daarna bekijken we hoe we het seizoen in de Champions League gaan afronden.”

Ook Manchester United en Arsenal zouden op korte termijn getroffen kunnen worden door een Europese uitsluiting. Beide Engelse clubs hebben zich geplaatst voor de halve finales van de Europa League. ManUnited begint volgende week donderdag thuis tegen AS Roma en Arsenal speelt in Spanje tegen Villarreal. De returns zijn een week later.

Andere Europese topclubs
De andere Europese topclubs die zich aan de Super League hebben verbonden doen dit seizoen aan de Europese clubtoernooien niet meer mee. Het gaat om AC Milan, Atlético Madrid, FC Barcelona, Internazionale, Juventus, Liverpool en Tottenham Hotspur.

In het gezamenlijke persbericht dat de twaalf Europese topclubs even na middernacht naar buiten brachten wordt de hoop nog uitgesproken dat er constructief kan worden samengewerkt met de UEFA en de FIFA. De kans daarop lijkt echter zeer klein gezien de boze reacties maandag van de internationale voetbalautoriteiten.

De twaalf ’founders’ willen ook actief blijven in de nationale competities. Als het echter aan de UEFA ligt, worden de twaalf clubs verbannen uit hun eigen liga’s en zullen de spelers die gaan uitkomen in de Super League niet langer gerechtigd zijn om voor nationale teams actief te zijn, bijvoorbeeld op een EK of WK.
Aldus De T.
Blij met de punten ...

Wouter

Bericht door Wouter » ma apr 19, 2021 5:59 pm

Andriy Demchenko schreef:
ma apr 19, 2021 5:27 pm
Wouter schreef:
ma apr 19, 2021 4:21 pm
Yopii schreef:

Ik kijk het op Ajax na, eigenlijk al jaren niet meer. Met de komst van City en PSG is dat toernooi voor mij definitief de nek om gedraaid. Ja het is misschien een keer leuk om een keer een oud Ajacied te zien zoals Eriksen, De Jong maar daar houdt de amusementswaarde echt op. Maar ik zie dus dat dat ook voor andere supportersgroepen in Nederland geldt. Mooi om te zien dat ik niet de enige ben.
Waarom zou het je interesseren of Real Madrid van Manchester City wint? Ik kijk alleen af en toe naar de Nederlandse clubs.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 19, 2021 6:14 pm

Ik kijk ook alleen maar naar de CL als het om Ajax gaat. En deze Superliga zou ik ook niet volgen. Dit gaat gewoon ordinair enkel en alleen om nog meer geld.

Ik heb doorgaans niet zoveel met de UEFA maar in deze ga ik wel met ze mee. Als clubs zich willen afzonderen dan moet dat ook maar helemaal gebeuren. Dan doe je dus niet meer mee aan de nationale competitie en de huidige Europese competities. De nationale competities moeten altijd de basis zijn voor de voetbalsport.
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma apr 19, 2021 6:17 pm

999 schreef:
ma apr 19, 2021 5:58 pm
UEFA gooit bom

enz, enz
Leuk vind ik dit. Benieuwd hoe men dat gaat managen. Geen compromissen aub! :smile-ajax.gif:
Laatst gewijzigd door Dubbel op ma apr 19, 2021 6:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Frank

Bericht door Frank » ma apr 19, 2021 6:17 pm

Zou ook kunnen gaan betekenen dat spelers van die clubs niet meer voor de nationale teams uit mogen komen...
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Frank

Bericht door Frank » ma apr 19, 2021 6:18 pm

999 schreef:
ma apr 19, 2021 1:53 pm
Spelers beginnen ook steeds meer op ordinaire geldwolven te lijken, als ze het al niet zijn ...
Beginnen? :smallgrin.gif:

Arthur

Bericht door Arthur » ma apr 19, 2021 6:27 pm

Dubbel schreef:
999 schreef:
ma apr 19, 2021 5:58 pm
UEFA gooit bom

enz, enz
Leuk vind ik dit. Benieuwd hoe men dat gaat managen. Geen compromissen aub! :smile-ajax.gif:
Jammer dat plastic PSG dan bij default wint, maar verder zou ik zo’n actie erg aanmoedigen.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma apr 19, 2021 6:33 pm

Arthur schreef:
ma apr 19, 2021 6:27 pm
Jammer dat plastic PSG dan bij default wint, maar verder zou ik zo’n actie erg aanmoedigen.
Nee, want dat kost geld. Waarom niet drie clubs vragen op basis van historische resultaten? Bijvoorbeeld clubs die vier keer of vaker Europees kampioen zijn geweest.

Afwachten maar, het zal niet voor het eerst zijn als eea net effe anders in elkaar steekt dan we op basis van een Telegraaf artikel dachten.
Laatst gewijzigd door Dubbel op ma apr 19, 2021 6:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur

Bericht door Arthur » ma apr 19, 2021 6:35 pm

Dubbel schreef:
Arthur schreef:
ma apr 19, 2021 6:27 pm
Nee, want dat kost geld. Waarom niet drie clubs vragen op basis van historische resultaten? Bijvoorbeeld clubs die vier keer of vaker Europees kampioen zijn geweest.
We hebben de KNVB beker al eens gewonnen na eigenlijk uitgeschakeld te zijn geweest. Zou mooi zijn om die stunt te herhalen met de CL Afbeelding

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 19, 2021 6:36 pm

Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Het lijkt me tenminste totaal niet haalbaar om zomaar clubs uit een lopende competitie te gooien. Beide kampen nemen hun stelling in. Ik krijg de indruk dat men op deze manier gaat proberen om er zoveel mogelijk uit te halen. De UEFA wil dat de clubs hun plannen laten varen. De clubs zullen nóg meer inkomsten, invloed en zekerheid willen hebben binnen de huidige CL opzet voordat ze stoppen met hun Super League plannen.

Dit komt natuurlijk deels voort uit wat je bij Ajax ziet. Ajax wil op CL niveau begroten maar heeft niet de garantie van de benodigde inkomsten. Deze clubs willen hun inkomsten veiligstellen én uitbreiden. En de verschillende club eigenaars zitten er natuurlijk op de eerste plaats voor zichzelf in. Ze willen status en inkomsten. De rest telt niet.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » ma apr 19, 2021 6:45 pm

Frank schreef:
ma apr 19, 2021 6:18 pm
999 schreef:
ma apr 19, 2021 1:53 pm
Beginnen? :smallgrin.gif:
Nou eerst waren het geldwolven Frank :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Wouter

Bericht door Wouter » ma apr 19, 2021 6:52 pm

Marillion schreef:
ma apr 19, 2021 6:14 pm
Ik kijk ook alleen maar naar de CL als het om Ajax gaat. En deze Superliga zou ik ook niet volgen. Dit gaat gewoon ordinair enkel en alleen om nog meer geld.
Het zieke aan dit model is natuurlijk dat een Barcelona niet kan degraderen of zoiets en verzekerd is van deelname. Onderdeel van de sport is juist dat een club kan degraderen of juist kan promoveren en groeien.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 19, 2021 7:04 pm

Een club als Barcelona moet nu natuurlijk al ontzettend haar best doen om geen CL te spelen. Maar er moeten dus nóg meer zekerheden en nóg meer inkomsten komen.
Nil volentibus arduum

Frank

Bericht door Frank » ma apr 19, 2021 7:05 pm

Dit soort clubs interesseert het sportieve aspect al heeeeel lang niet meer.

Gaat echt alleen maar over geld, geld en geld.

Is het een idee om gewoon helemaal te stoppen met de CL en Barca, Real, juve en Man City maar meteen de halve finale te laten spelen?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma apr 19, 2021 7:14 pm

UEFA-voorzitter Ceferin haalt keihard uit naar topmannen Super League-clubs
Aleksander Ceferin heeft maandag keihard uitgehaald naar enkele bestuurders van clubs die een Europese Super League willen beginnen. Dat deed de UEFA-voorzitter kort nadat bekend was geworden dat de Champions League vanaf 2024 uitgebreid wordt.

"We wisten niet dat we slangen in onze nabijheid hadden. Nu weten we dat wel", begon Ceferin zijn tirade. De Sloveen richtte zich vervolgens tot de topbestuurders van Juventus en Manchester United.

"Andrea Agnelli is de grootste teleurstelling van allemaal. Ik heb nog nooit een persoon ontmoet die zo vaak liegt als hij. Hij is zo volhardend, het is echt ongelooflijk", zei Ceferin over de voorzitter van Juventus.

"En Ed Woodward (vicevoorzitter Manchester United, red.) heb ik donderdag nog gesproken. Hij vertelde me erg tevreden te zijn over de nieuwe opzet van de Champions League en de plannen volledig te steunen. We hebben verder alleen over Financial Fair Play gesproken, maar kennelijk had hij toen al zijn handtekening gezet voor de Super League."

Agnelli en Joe Glazer, de voorzitter van Manchester United, zijn beiden vicevoorzitter van de zondag aangekondigde Super League. Real Madrid-voorzitter Florentino Pérez moet de voorzitter worden van de op voorhand zwaar omstreden topcompetitie.

Ceferin herhaalt dat UEFA spelers uitsluit van interlands bij deelname aan Super League
Ceferin meldde dat de nieuwe opzet van de Champions League, waarin 36 clubs ieder tien poulewedstrijden spelen en er één ranglijst wordt gehanteerd, hoe dan ook door zal gaan, ongeacht de deelname van de twaalf Super League-teams.

De UEFA-voorzitter kondigde aan in gesprek te gaan met advocaten van de Europese bond om te bekijken hoe de clubs gestraft kunnen worden voor deelname aan de Super League.

Daarnaast herhaalde Ceferin het UEFA-standpunt dat spelers van de Super League-clubs niet langer interlandvoetbal mogen spelen. De internationale spelersvakbond FIFPRO meldde maandag zich "krachtig" te zullen verzetten tegen maatregelen die spelers zouden belemmeren, zoals uitsluiting van nationale ploegen.
https://www.nu.nl/voetbal/6128573/uefa- ... clubs.html

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 19, 2021 7:24 pm

Ceferin kan er niet mee lachen. Zoveel is wel duidelijk. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie