Bommetje is nu ook makkelijker te droppen door die clubs zonder publiek.
Moderator: mods
dat zou wel het failliet van de CL zijn. Als deze 12 vooraf ALTIJD in de CL spelen.
Zeker. Al is het - misschien op Tottenham en de Milans na - wel de formalisering van een jaarlijks terugkerend 'feit' vanaf de 'Round of 16'-fase. Heel erg veel variatie zit er niet in al die eindfases van de CL. Zeker niet als Bayern en PSG zich er ook bij gaan voegen.
Ik denk het wel.
Mijn eerste reactie is direct "Nee!".
Het kan natuurlijk ook dat je veel beter je identiteit kunt bewaren, doordat Ajax misschien wel Het Nederlands elftal wordt (in plaats van het huidige vreemdelingen-legioen) en dat je een selectie krijgt die misschien wel 12 jaar met elkaar speelt (uiteraard met continu verloop, maar je snapt het punt).
Ik vraag me af wat blijft er over voor je als speler als je in zo'n Super L. speelt behalve dikke vette poen elke maand ?.Want mijn inziens zal er niks veranderen, wordt het een CL. genaamd Super L . Waarin je niet kan degraderen. Bijna alle clubs van dat lijstjes spelen sowieso elk jaar Cl. Dus krijg je een nog grotere poen bak als nu.En dan win je die poenbak, en volgend seizoen weer een andere club.Net als nu in de C.l. Mijn mening is dat ze nog meer van de " kleine " clubs af willen, doodsteek voor veel nationale competities ..Ajax Rules schreef: ↑ma apr 19, 2021 4:31 pmHet kan natuurlijk ook dat je veel beter je identiteit kunt bewaren, doordat Ajax misschien wel Het Nederlands elftal wordt (in plaats van het huidige vreemdelingen-legioen) en dat je een selectie krijgt die misschien wel 12 jaar met elkaar speelt (uiteraard met continu verloop, maar je snapt het punt).
Maar goed: het is natuurlijk allemaal heel onzeker.
Prima. Laten we er van uit gaan dat het allemaal door gaat.En ook de sancties van de bonden.Degraderen kan NOOIT meer hé , nooit meer ,je zit de rest van je club leven daar in die Poen L. , voor de rest van je leven uitgesloten van B.v. Oranje .Vooruit, beetje gunstiger, Bonden binden in, Super L. kun je wel degraderen .Dus je bungelt onderaan, degradeert terug naar de Nationale Competitie.En daar zit je dan als club met een GIGANTISCHE begroting. Dus spelers gaan wieberen ( wordt natuurlijk contractueel vastgelegd ) Zie Eredivisie -> Keuken divisie .. Nou hoeveel clubs daar moeite mee hebben om dan terug te komen daar zijn in elk voetballand heel veel voorbeelden van.Hoeveel clubs met een roemrucht verleden die daar ten onder zijn gegaan.Ajax Rules schreef: ↑ma apr 19, 2021 5:10 pm@999: Dat klopt uiteraard allemaal, alleen zou het verschil dan wellicht zijn dat Ajax zelf zo'n elite-club zou worden (terwijl als ze niet meedoen de afstand tot de huidige elite-clubs juist nog veel groter wordt dan deze nu al is).
Nou ik denk dat ik dan als AJAX daarin mee gaat doen af haak.Ajax Rules schreef: ↑ma apr 19, 2021 5:42 pmIs het zo erg dat je niet uit de NBA kunt degraderen?
En nogmaals: zelfs als je tegen de NBA bent, kan het nog steeds beter om mee te doen dan er buiten te blijven.
Dat kan ik me goed voorstellen.999 schreef: ↑ma apr 19, 2021 5:46 pmNou ik denk dat ik dan als AJAX daarin mee gaat doen af haak.Ajax Rules schreef: ↑ma apr 19, 2021 5:42 pmIs het zo erg dat je niet uit de NBA kunt degraderen?
En nogmaals: zelfs als je tegen de NBA bent, kan het nog steeds beter om mee te doen dan er buiten te blijven.
Aldus De T.UEFA gooit bom
’Real Madrid, Manchester City en Chelsea per direct uit Champions League’
Updated 7 min geleden
27 min geleden in VOETBAL
MONTREUX - Real Madrid, Chelsea en Manchester City zullen waarschijnlijk per direct uit de Champions League worden gezet vanwege hun betrokkenheid bij de oprichting van een afgescheiden Super League. „Dat verwacht ik”, gaf UEFA-bestuurslid Jesper Møller, tevens voorzitter van de Deense voetbalbond, te kennen.
De drie clubs hebben zich geplaatst voor de halve finales van de Champions League. Real Madrid speelt op 27 april de eerste wedstrijd thuis tegen Chelsea en Paris Saint-Germain ontvangt een dag later Manchester City. De returns zijn de week daarop.
Eerder op de dag had UEFA-voorzitter Aleksander Ceferin na een vergadering in Montreux al gezegd dat hij zo snel mogelijk sancties wil opleggen aan de twaalf clubs die zich in de nacht van zondag op maandag als ’founders’ van de Super League hebben gepresenteerd.
Europa League
Møller zei bij de Deense omroep DR dat de UEFA vrijdag de beslissing zal nemen. „Dan hebben we een buitengewone bestuursvergadering. Deze drie clubs zullen moeten vertrekken. Daarna bekijken we hoe we het seizoen in de Champions League gaan afronden.”
Ook Manchester United en Arsenal zouden op korte termijn getroffen kunnen worden door een Europese uitsluiting. Beide Engelse clubs hebben zich geplaatst voor de halve finales van de Europa League. ManUnited begint volgende week donderdag thuis tegen AS Roma en Arsenal speelt in Spanje tegen Villarreal. De returns zijn een week later.
Andere Europese topclubs
De andere Europese topclubs die zich aan de Super League hebben verbonden doen dit seizoen aan de Europese clubtoernooien niet meer mee. Het gaat om AC Milan, Atlético Madrid, FC Barcelona, Internazionale, Juventus, Liverpool en Tottenham Hotspur.
In het gezamenlijke persbericht dat de twaalf Europese topclubs even na middernacht naar buiten brachten wordt de hoop nog uitgesproken dat er constructief kan worden samengewerkt met de UEFA en de FIFA. De kans daarop lijkt echter zeer klein gezien de boze reacties maandag van de internationale voetbalautoriteiten.
De twaalf ’founders’ willen ook actief blijven in de nationale competities. Als het echter aan de UEFA ligt, worden de twaalf clubs verbannen uit hun eigen liga’s en zullen de spelers die gaan uitkomen in de Super League niet langer gerechtigd zijn om voor nationale teams actief te zijn, bijvoorbeeld op een EK of WK.
Nog veel sporadischer dan nu.
Het maakt wel degelijk uit. In de Super League is het straks in feite helemaal niet meer zo nodig om te investeren in de ploeg. Al die honderden miljoenen kunnen zonder consequenties zo doorvloeien in de zakken van de eigenaren van die clubs. Worst case scenario is dat je de league niet wint, verder niks.Iniesta schreef:Gezeik over niet kunnen degraderen is non discussie, je kunt al niet degraderen uit betaald voetbal. Je zet alleen op ander niveau in
De vraag is wat Ajax moet willen als dat onverhoopt toch gebeurt.
Ajax onthoudt zich voorlopig van elk commentaar op de Super League. Lijkt me wel duidelijk hoe Ajax erin staat als dit allemaal doorgang vindt en bijvoorbeeld een Bayern en PSG alsnog toehappen.Ajax Rules schreef: ↑ma apr 19, 2021 8:08 pmDe vraag is wat Ajax moet willen als dat onverhoopt toch gebeurt.