F1 en andere autosporten
Moderator: mods
Re: F1 en andere autosporten
Helaas betekent dat komende weekend dat NASCAR niet rechtstreeks uitgezonden wordt omdat Ziggo de voorkeur geeft aan Indy (v Kalmthout...)
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
-
- AT Toto winner 15/16
Perez sneller dan Max.
- Monkey Tonk
Verstappen maakt de foutjes die Hamilton niet maakt.
Banden strategie zal interessant worden morgen
-
- AT Toto winner 15/16
Was Ricciardo de laatste teamgenoot die Max heeft verslagen in de kwalificatie?
Even moeten zoeken, maar nee dus, Gasly tijdens de GP van Canada in 2019.brigade zuid schreef: ↑za apr 17, 2021 4:16 pmWas Ricciardo de laatste teamgenoot die Max heeft verslagen in de kwalificatie?
Gasly 5e
Verstappen 9e
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
11de toen, kwam q3 niet door omdat hij zijn snelle ronde moest afbreken
Gasly en Albon waren op eigen kracht niet sneller
Nu was Verstappen ook sneller, zonder duidelijke fout had hij denk ik met twee tiende de pole gepakt.
Maar foutloos rijden heb je in eigen hand, dus Perez uiteindelijk de snellere
Gasly en Albon waren op eigen kracht niet sneller
Nu was Verstappen ook sneller, zonder duidelijke fout had hij denk ik met twee tiende de pole gepakt.
Maar foutloos rijden heb je in eigen hand, dus Perez uiteindelijk de snellere
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Fijn sportdagje voor de boeg...15.00 uur F1, 18.00 uur AJAX en 21.00 uur IndyCar en evt. NASCAR later...
IndyCar-coureur Van Kalmthout: 'Eerste zege kan mij niet snel genoeg komen'

IndyCar-coureur Van Kalmthout: 'Eerste zege kan mij niet snel genoeg komen'
Ik voel meer spanning voor de race van Max dan voor de wedstrijd van Ajax 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Een start met ballen!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Het is een nadeel dat Verstappen nu minder ronden heeft om van Hamilton weg te rijden onder deze omstandigheden. Fijner als hij meer marge heeft bij een eventuele pitstop.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ben allang blij dat hij er langs is. Inhalen is niet makkelijk hierZeux schreef:Het is een nadeel dat Verstappen nu minder ronden heeft om van Hamilton weg te rijden onder deze omstandigheden. Fijner als hij meer marge heeft bij een eventuele pitstop.

Normaal gesproken wel, mar in deze condities zie je volop inhaalacties... En Hamilton is nu sneller dan Max. Gaat om kleine marges, maar wel gestaag. Het wordt echt interessant. Wanneer komen de bandenwissels? Hoe is het snelheidsverschil op die andere banden? Hoe verloopt het weer? We zijn er nog niet...Trab schreef: ↑zo apr 18, 2021 2:14 pmBen allang blij dat hij er langs is. Inhalen is niet makkelijk hierZeux schreef:Het is een nadeel dat Verstappen nu minder ronden heeft om van Hamilton weg te rijden onder deze omstandigheden. Fijner als hij meer marge heeft bij een eventuele pitstop.
Enorme sectorverschillen tussen Verstappen en Hamilton. Sector 1 Hamilton sneller (natste deel circuit?), maar dat compenseert hij blijkbaar in 2 en 3.
Zo irritant dat zo n Mol dat gewoon niet ziet
Hamilton komt nu wel sneller dichterbij.
Dat wordt een spannende pitstop.
Moet Verstappen nu niet de gok nemen? Dit is ie aan het verliezen.
En daar komt ie.
Geluk met die slechte pitstop denk ik, anders had hij er net voor gezeten
Wellicht had hij er dan direct voorbij gekunt door warmere banden
Wellicht had hij er dan direct voorbij gekunt door warmere banden
Er gebeurt wel iedere ronde iets...
1.8 seconden. Hamilton komt er best een stukje achter uit, leek wel meer dan 1.8 seconden, maar het zou close zijn geweest.
Deze code rood is in het voordeel van Hamilton natuurlijk (niet dat Russell of Bottas het bewust deed natuurlijk...
). Damn.